Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie!

 

Zamierzam w niedługim czasie zmienić sobie kierownicę na m-pakietową.. mam auto z 2003r (ze standardową kierą)

 

przeglądając alledrogo wpadły mi w oko dwa rodzaje i zastanawia mnie tak naprawdę czym one się różnią od siebie prócz wyglądu ??

 

oto te dwie kiery:

http://img706.imageshack.us/img706/5127/1408562341.jpg

 

http://img121.imageshack.us/img121/4608/13709347311.jpg

 

(zdjęcia przykładowe)

 

powiedzcie mi którą byście mi bardziej polecili nie patrząc na wygląd bo wiadomo że ta pierwsza fajniejsza..

kręci :D ktoś takimi na co dzień ?

 

gdzieś słyszałem że od polifta nie podejdzie do przedlifta.. prawda to? jak optycznie zweryfikować która jest od po a która od przedlifta?

Edytowane przez skovroon
Opublikowano

Też zamierzam kupić sobie nową kierownicę, nie mam m-pakietu więc aby uniknąć podejrzeń o matactwa podczas sprzedaży chcę kupić kierownicę sportową (tą drugą). Po lifcie nie pasuje bo ma inną kostkę i nie wepniesz tej kiery do auta z 2003r. Widziałem jeszcze taką kierownicę sport tyle, że koło było wyprofilowane tak jak w m-pakiecie, ale pewnie była to poliftowa. Doświadczeń nie mam z żadną z tych kierownic, ale wydaje mi się, że mpakietowa fajniej będzie leżała w dłoni, ze względu na profilowania. Jednak myślę, że ta sportowa też nie jest zła, lepsza na pewno niż zwykła, która dla mnie jest nieco za cieńka, sportowa jest gruba i ma ciut mniejszą średnicę, co wg. mnie powoduje że lepiej leży w dłoni.

 

M-pakietowa jest obszyta innym rodzajem skóryz tego co widzę, pewnie mniej się ślizga i chyba mniej się zużywa. Sport jest obszyta tym samym gatunkiem skóry co standardowa kiera a ona imho nie jest za ciekawa.

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano

Ja mam m-pakiet i ta kierownice u gory.

Jest ok, fajnie sie trzyma i wogole :)

W sumie nie wiem co mialbym napisac - jest tez troche mniejsza w srednicy od standardowej.

Opublikowano
Ja u siebie mam tą drugą i były one montowane w autach z aktywnym układem

Tylko i wyłącznie? Bo ja mam aktywny układ a kierownica zwykła :(

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Nie podejdzie z po do przed lifta. Kupujecie czy zamieniacie za dopłatą? ja miałem upatrzoną , ale d**pek przez telefon mówił o innej kwocie do dopłaty , a na żywo o innej i dalej szukam. Skovroon , M pakiet bez kierownicy?
Opublikowano
Nie podejdzie z po do przed lifta. Kupujecie czy zamieniacie za dopłatą? ja miałem upatrzoną , ale d**pek przez telefon mówił o innej kwocie do dopłaty , a na żywo o innej i dalej szukam. Skovroon , M pakiet bez kierownicy?
tak.. zderzaki i progi były dokładane.. jeśli do tego pijesz. Oczywiście wszystko udokumentowane. Tylko zawias sportowy był od początku, więc do full-pakietu brakuje mi kiery i ewentualnie sportowych foteli.. ale fotele zostawiam na później :P
Opublikowano

Jeromer - a te obszycia dodatkowe dotyczą też tej najgrubszej kierownicy z pierwszego z moich zdjęć ?? przypadkiem nie była też inna skóra na kierownicy przed i poliftowej??

 

narazie nie mam jeszcze konkretnej na oku, ale najchętniej bym się z kims wymienił z dopłatą..

jeśli macie jakiś kontakt do kogoś pewnego kto mógłby mi pomoc w zakupie nowej kiery to prosiłbym o tel czy coś :wink:

Opublikowano
Jeromer - a te obszycia dodatkowe dotyczą też tej najgrubszej kierownicy z pierwszego z moich zdjęć ?? przypadkiem nie była też inna skóra na kierownicy przed i poliftowej??

 

narazie nie mam jeszcze konkretnej na oku, ale najchętniej bym się z kims wymienił z dopłatą..

jeśli macie jakiś kontakt do kogoś pewnego kto mógłby mi pomoc w zakupie nowej kiery to prosiłbym o tel czy coś :wink:

 

Kierownice M sprzed liftu też miały te przeszycia, a sportowe już nie. Przedliftowe maja dwie dziury pod głównym otworem kiery, poliftowe tego nie maja.

Tu masz aukcję

z kierownicą M przedliftową: http://moto.allegro.pl/kierownica-m-pakiet-bmw-e60-e61-i1388397417.html

z kierownica sportową przedliftową: http://moto.allegro.pl/kierownica-sportowa-bmw-5-e60-e61-i1397036161.html

 

Skóra w tych kierownicach jest taka sama jak w poliftach - przynajmniej ja nie zauważyłem różnicy.

Opublikowano
Skovroon , nie pije do niczego ;) jak Ty dokładałeś , to możesz jeszcze rzucić na PW gdzie i przybliżony koszt. A Na M pakietowej nie ma zawsze Gładkiej skóry ?
Opublikowano
Skovroon , nie pije do niczego ;) jak Ty dokładałeś , to możesz jeszcze rzucić na PW gdzie i przybliżony koszt. A Na M pakietowej nie ma zawsze Gładkiej skóry ?
nie nie.. gość przede mną dokładał.

Powracając do skóry na kierownicach to niektóre mają gładką a niektóre taką "chropowatą"

 

oo np ta ma gładką: http://allegro.pl/kierownica-wielofunkcyjna-sport-bmw-5-e60-e61-i1398808441.html

 

a ta nie: http://allegro.pl/kierownica-bmw-m5-m-pakiet-e60-e61-f-vat-i1380929736.html (patrz 3 zdjęcie)

Opublikowano
ta z tymi zgrubieniami na kciuki wygląda jak mpakiet. Może to jest jakiś mix zrobiony przez sprzedającego ?
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
ta z tymi zgrubieniami na kciuki wygląda jak mpakiet. Może to jest jakiś mix zrobiony przez sprzedającego ?

pytałem odpowiedział że jest poliftowa.. o machlojkach nic nie mowil.. a o nie tez pytalem.

Opublikowano

Witam

Ja zmieniałem u siebie na sport nie M i auto mam po lifcie. Jak koledzy wyżej pisali z przed liftu do po nie pasuje i odwrotnie, a jeśli chodzi o zgrubienia to ja nie mam i wydaje mi sie że te 2 zgrubienia występują tylko w M-pakietowej. Ale czy M czy sport to niebo a ziemia przy standardowej (standardowa ma o ponad 1cm większą średnicę i jest cienisza "prawie jak w autosanie"). Tak przy okazji wymiana samemu zajmuje nie więcej niż 15min. z przerwą na browarka i nie trzeba nic programować kodować. Ja za swoją sport dałem 1700zł, ale z fakturą, bez koleś chciał 1500zł komplet z poduchą i jest jak nowa z auta po przbiegu 18000km, starą z poduchą puściłem na allegro za 600zł byłą po przebiegu 143000km :norty: Pozdro. :mrgreen:

Opublikowano

To nie pozostaje mi nic innego jak szukać kiery :D

 

dzięki chłopaki za opinie i podpowiedzi przy wyborze, a także o wskazanie różnic między poliftową i przedliftową (przedlift jedna dziurka, polift dwie! :lol: :lol: )

 

będę się decydował na M-pakietową ze zgrubieniami przy kciukach.

Jakby ktoś coś wiedział o takowej do przedlifta w ładnym stanie i za dobre pieniądze to proszę o kontakt :wink: :wink:

 

Trzymta się :cool2:

Opublikowano
dobry wybór. Masz m-pakiet zewnętrzny to i wnętrze warto by dopasować :) . Ja też szukam tyle, że sport'a więc jak ktoś by miał przed liftem z poduchą w rozsądnej cenie to się piszę.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano

słuchajcie a mam jeszcze jedno pytanie... czy poduszka z poliftowej podejdzie do przedliftowej kiery? kostki te same?

 

oczywiście mowa o m-pakowej :D

Opublikowano
słuchajcie a mam jeszcze jedno pytanie... czy poduszka z poliftowej podejdzie do przedliftowej kiery? kostki te same?

 

oczywiście mowa o m-pakowej :D

 

Tak więc odpowiadam sam sobie tutaj co by inni też mieli z tego pożytek.

 

Poduszka okrągła (bo o takiej była mowa) poliftingowa ma po obwodzie taki blaszany pasek (przypuszczam że miedziany) po obwodzie poduszki od wewnątrz:

http://img195.imageshack.us/img195/6090/lifty.jpg

 

natomiast przedlift tej blaszki nie posiada:

http://img545.imageshack.us/img545/3866/przedlift.jpg

 

tak chyba najprościej i najszybciej rozpoznać która to która... bo na poduszkach niestety nie ma wybitego numeru części :?

 

 

Z pewnych źródeł (ASO :P :P ) dowiedziałem się jeszcze że poduszki w sportowych i M-pakowych niczym się nie różniły, czyli można spokojnie pchać m-pakową do sportowej i odwrotnie :wink:

 

PS. jutro jak niczego nie spier...lę i przy zakładaniu nie dostanę poduszką w zęby to powinienem mieć już nową M-pakietową kierę w aucie ;)

Opublikowano
Pamiętaj o odpięciu klemy minusowej na akumulatorze przed wypięciem poduszki. Nie będziesz miał żadnych błędów po wymianie i napewno nie odpali podczas wymiany :mrgreen:
Opublikowano
Pamiętaj o odpięciu klemy minusowej na akumulatorze przed wypięciem poduszki. Nie będziesz miał żadnych błędów po wymianie i napewno nie odpali podczas wymiany :mrgreen:

O klemie pamiętałem.. już jestem po całym zabiegu :D

 

Ale błąd poduszki i tak i tak mam.. będę musiał podjechać gdzieś skasować, ale to pewnie dlatego że na początku jak założyłem wszystko to zapomniałem wpiąć poduszkę w kierownicę :P :P i po założeniu klemy błąd wyskoczył bo zwyczajnie komputer tej poduszki nie widział ( nie było też klaksonu co mnie zaniepokoiło i skłoniło do ponownego rozkręcania.. no ale nic człowiek uczy się na błędach :oops: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mad2: :mad2: :mad2:

 

poza tym wrażenia na prawdę super ;) jak pisali koledzy kierownica mniejsza ( mierzyłem po obwodzie to jakieś 3-4cm różnicy ) no i grubsza co sprawia że lepiej leży w dłoniach no i lepiej się nią kręci :)

 

teraz zainspirowała mnie podsufitka czarna.. bo ten koleś co kupowałem kierę ma też takową podsufitkę w dobrej cenie.. tylko nie wiem kompletnie jak się zabrać za jej wymianę (jeśli coś)

 

I mam jeszcze ostatnie pytanko odnośnie kierownicy - wie ktoś jak zdemontować tą blende/plastik z którego schodzi ta farba?

dużych ubytków nie ma, ale wolałbym żeby było jak talala :lol:

 

tak czy siak dziękuję wszystkim za pomoc :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.