Skocz do zawartości

ustereczki i inne drobiazgi.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kurcze, to mnie HART zmartwiłeś. Droga taka naprawa?

 

Zmieniłem już plany z F10 na F07 bo przez rok mi się fajna sztuka nie trafiła, a nie chciałem ixa - półosie, skrzynki rozdzielcze zresztą przyzwyczajony jestem do napędu na tył i lubię taki.

Mam na oku fajną 5 GT ale gwarancji już dużo nie zostało. Co prawda też x ale w takim aucie to już chyba się przyda, a napęd chyba inny niż w F10 - przynajmniej półosie mają inne. Podoba mi się ilość miejsca i podobno komfort bo nie miałem okazji pojeździć a tu znowu jakiś feler - silnik. Wysoki sądzie! To czym tu jeździć? A już prawie umowę podpisałem. :mad2:

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dla przeciw wagi, z kolega kupilismy dwa x6 ja 35i on 40d, owszem mamy rozny style jazdy ...on preferuje zdecydowanie szybsza i bardziej nerwowa . Koniec koncow jest taki ze u niego w ciagu 3 lat , turbiny wymienili 2 , teraz po feralnej naprawie X drive, wymianie podlega caly silnik plus X drive i cala mechanika odpowiedzialna za przenoszenie napedu. Wiec moze nie patrz ze cos pada...bardziej patrz jak bylo eksploatowane.
Opublikowano
dokładnie, na zapas nie ma się co martwić, być może odosobnione przypadki, GT jako całość ma i inne bolączki, jak każde auto. przesiadka z e60 do f07 to naprawdę fajny plan tak swoją drogą :-)
Opublikowano

Dzięki . Tak sobię wydumałem, że f10 tyle śmiga po ulicach, a GT -unikat- jest takie brzydkie... że aż piękne. Poza tym jak się usiądzie w środku to jakoś inaczej świat się postrzega no i samo auto odbiera się już w zupełnie innych kategoriach. Ten plecak z tyłu już przestaje przeszkadzać :lol:

... Ale śmiało Kolego - pisz o tych innych bolączkach bo na dniach - dosłownie- mam zamiar kupić, a kierownikowi serwisu się miska uśmiechnęła zaraz jak mnie zobaczył. A ja nie lubię u nich autka zostawiać.

 

Jak zawiecho się spisuje? bo ktoś już tu gdzieś pisał, że 100 000 nie wytrzymuje.

Opublikowano
zgadzam się, też jestem fanem f07 z uwagi na unikalność i wrażenia z jazdy, czuć jeszcze starą jakość - no ale za tę cenę... tego w tzw zmniejszonym wydaniu czyli 3gt nie uświadczysz, na bazie trójki czyli w obecnym chińskim trendzie równie słabe jak jedynka :mrgreen: f07 to jednak siódemka. z zawieszenia to nie bardzo mamy przypadki stuków czy tzw końca po 100tkm no ale w moim przypadku rzecz dzieje się w nl - drogi jednak inne...mamy za to ostatnio wysyp prawdziwy pękniętych poduszek powietrznych, 5gt przodują ale i f11 też to dotyka bardzo często ostatnio - nowe poduszki są w back order czyli nie ma ich wcale i dopiero produkują :duh: = czekanie bez auta, niefajne. zdarzają się też awarie dachów panoramicznych, czasem jakieś wycieki, głównie diesle. w n55 ważna jest data produkcji i czy były już przeprowadzone wszystkie akcje przywoławcze dot. cewek/ świec/ wtrysków/ programowania bo jak wszystkie silniki n z piezoelektryką miały, nazwijmy to; długi okres ewolucji, ale na chwilę obecną już wszystko jest dopracowane. jeżeli bierzesz auto z premium selection to masz możliwość sprawdzić auto niezależnie poprzez zewnętrznego eksperta, także po prostu dobrze auto sprawdzić przed kupnem :cool2:
Opublikowano

Z ostatniej chwili, dzisiaj sie dowiedzialem ze od 01-08-2013 , BMW w ramach przedluzonej gwarancji, nie uwzglednia wyciekow...z czegokolwiek, dostalem rade ze gdyby mi padl silnik, to zanim zadzwonie po lawete, mam go dokladnie umyc...P A R O D I A.

 

 

 

Ps. gdzie ta Europa?

Opublikowano
zgadzam się, też jestem fanem f07 z uwagi na unikalność i wrażenia z jazdy, czuć jeszcze starą jakość - no ale za tę cenę... tego w tzw zmniejszonym wydaniu czyli 3gt nie uświadczysz, na bazie trójki czyli w obecnym chińskim trendzie równie słabe jak jedynka :mrgreen: f07 to jednak siódemka. z zawieszenia to nie bardzo mamy przypadki stuków czy tzw końca po 100tkm no ale w moim przypadku rzecz dzieje się w nl - drogi jednak inne...mamy za to ostatnio wysyp prawdziwy pękniętych poduszek powietrznych, 5gt przodują ale i f11 też to dotyka bardzo często ostatnio - nowe poduszki są w back order czyli nie ma ich wcale i dopiero produkują :duh: = czekanie bez auta, niefajne. zdarzają się też awarie dachów panoramicznych, czasem jakieś wycieki, głównie diesle. w n55 ważna jest data produkcji i czy były już przeprowadzone wszystkie akcje przywoławcze dot. cewek/ świec/ wtrysków/ programowania bo jak wszystkie silniki n z piezoelektryką miały, nazwijmy to; długi okres ewolucji, ale na chwilę obecną już wszystko jest dopracowane. jeżeli bierzesz auto z premium selection to masz możliwość sprawdzić auto niezależnie poprzez zewnętrznego eksperta, także po prostu dobrze auto sprawdzić przed kupnem :cool2:

 

Samochód, który zamierzam kupić jest z kwietnia 2012 i ma przebieg dwunastu tysięcy i ponoć był służbowym autem w bmw. Wątpię więc żeby cokolwiek było w nim robione.

Silnik jest czyściutki jakby z fabryki przed chwilą wyjechał (mogli umyć) pracuje równiutko i cichutko, tylko cykanie słychać. Pali od strzału.

Dachem kilka razy pojeździłem i chyba nie ma problemu. Chociaż otwiera się jakby nie do końca. Zatrzymuje się Jakieś 5, może 10 cm za blisko, a po kolejnym naciśnięciu już na 100% i to automatycznie. Czy tak ma być.

 

Nie łapię o co z tymi poduszkami chodzi. Airbagi masz na myśli czy w zawieszeniu tylnym? Jak się to objawia? Samochód po zapaleniu silnika podniósł tył delikatnie, chwilę to trwało, ale żaden błąd nie wyskoczył.

 

Co do zewnętrznego experta to przychodzi mi do głowy tylko rzeczoznawca i wątpię, żeby znał te bolączki o których rozmawiamy. Dostałem do wglądu ocenę niemieckiego rzeczoznawcy, ale dotyczy ona chyba tylko widocznych na oko usterek.

 

Dziękuję ci bardzo kolego, te informacje mogo być bardzo pomocne. Aczkolwiek w naszych serwisach jak spytasz o typowe usterki, albo jakieś akcje to udają greka. Tajne / poufne. Klient nie ma wiedzieć. Głośno jest tylko o akcjach, które ogłasza uokik. Zapytam sprzedawcę i chłopaków serwisie. Może nie będą czarować.

 

W sumie to i tak utwierdziłeś mnie w wyborze. Skoro w BMW ma to wszystko status akcji serwisowej to przynajmniej jak się już popsuje to w ASO powinni wiedzieć jak naprawić i nie robić problemów.

 

Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam

 

Janusz

 

Zdrugiej strony szukając w gogle tego silnika znajduje się łatwo takie komentarze:

 

Dus10reed on May 22, 2013 Great motor when its working. I guess the "best" doesn't take into account reliability? I've never seen a motor perform flawlessly up until the day the warranty ended and then it started falling apart. Head gasket problems, injector problems, water pump problems, oil filter housing gaskets, valve cover gasket, high pressure fuel pump, turbo recall, battery cable recall, all with only 60k miles too. Disapointing because the performance is spectacular. So "10 best" worthy? Sadly no.

 

Jako ciekawostka - Czytałem też o tym silniku, że lubi wypluwać dużo oleju przez odpowietrzenie skrzyni korbowej. I nawet są do kupienia takie jakby dodatkowe odstojniki oleju zakładane na wężyk żeby nie zafajdało całego dolotu. http://www.hpashop.com/Burger-Motorsport-Oil-Catch-Can-N55-BMW-Oil-catchcan-N55.htm

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

troche tu sie dzialo od mojej ostatniej wizyty.

Poza tym, minelo tez prawie 10k km na tacho mojego F07;))

Moge pare dodatkowych rzeczy powiedziec:

-silnik pare razy (7x przez cale 10tys km)zaczal wydawac dziwne mruczenie w ok 1.1-1.3tysRPM. Nie od razu, ale gdy juz jest rozgrzany. Nie ma w tym systematyki. Krotsza, dluzsza trasa. Dzwiek jakby ktos nagle dolozyl sportowy tlumik. Mruczenie. Niski ton. Ale tylko w ww.zakresie RPM. Wrzucenie na 'N' i potem dalsza jazda likwiduje to 'mruczenie'.

 

-prawie nie slyszalne skrzypienie przy pokonywaniu/najezdzaniu kraweznika. Stawiam jednak na zamontowane poprzeczki na dachu, bo pojawilo sie dokladnie po zamontowaniu. Nie sciagalem, wiec nie powiem czy ustalo.

 

-po pojawieniu sie przymrozkow: -5 do +1 pierwsze 3km to jazda na mega slizgajacym sie sprzegle. Auto wkreca sie na ok.2-2.2tys RPMi tak sie utrzymuje. Rozpedzenie auta powyzej 90kmh to niezle wyzwanie, zwlaszca, ze mieszkam tuz przy autostradzie, wiec sami rozumiecie. Na szczescie po paru km sytuacja wraca do normy i auto ladnie zrzuca na 8bieg i przyjemnie jedzie przy ok. 1.2tys RPM

 

-naglosnienie jak na Prof mogloby byc lepsze, hehe

 

-scieranie sie zewntrz.strony lewej opony (wynikajace raczej z tego, jak zbudowane sa autostrady i ze zjezdzajac...to wlasnie lewa opona zostaje dociazana)

 

-zuzycie klockow hamulcowych w tempie: 1tys.wg komputera na 1tys. przejechanych. A dodam, ze hamuje bardzo malo i bardzo rzadko. Wiec sam sie zastanawiam, jak to jest u Was???

 

Plusy:

-spalanie srednie z 10tys.km : 8,6L/100km (lato: 245/275 R19, zima:245 R19)

 

-komfort, komfort i komfort

 

-bezpieczenstwo

 

Dodano:

Trasa 1200km z boxem na dachu. Z czego 1000km autostrada z predkosciami 140-160kmh

Spalanie:8,7L

Opublikowano
Moim zdaniem to jedna z najbrzydszych BMW jakie zrobiono do tej pory. Linia jest masakryczna. Odrazu nasuwa mi sie E36 z tym krotkim tylem. Ale chyba nowe GT5 przebija nawet te E36. A i jeszcze seria 1, ktora chyba jest kombi, albo i nie. Sama nie wie czym jest.

 

Za to Touring czy tez sedan prezentuje sie pieknie. Wraca klasyczna linia.

 

To E36 "z krótkim tyłem" jak ty to napisałeś jest to seria 3 compact,natomiast jeśli chodzi o serie 5 FXX ,pewnie wiele osób to zdziwi ,ale gdybym miał dzisiaj zamawiać nową pione byłoby to właśnie GT dalczego ? Z pewnością jednym z glównych powodów jest to,że tych aut w porównaniu do f10/11 sprzedaje się bardzo mało co w połączeniu z nietypowamy nadwoziem sprawia go tak wyjątkowym.

I nie ważne czy to moje 5GT będzie postrzegane jako ładne,stylowe czy też szkaradne ,ono ma się podobać mi,a nie jakiemuś kolesiowi co stoi na sąsiednim pasie w starym audi, ktoś pewnie powie,że X5 jest praktyczniejsze albo że zwykła piona w sedanie jest ładniejsza i tańsza ,tylko pytanie po co mi takie auto co w drodze do pracy mijam takie co drugie skrzyżowanie?.

Poprostu kupując auto za ponad 300 000 zł chce się mieć chociaż troche indywidualizmu.Gdyby 5GT odniosła taki rynkowy sukces jak X6,dla mnie już nie było tak atrakcyjne i wyjątkowe.

Opublikowano

Masz racje.

F07 to niszowe auto.

Brzydkie,ladne...?Hmmm. Jeszcze jakis czas temu uwazalem, ze to brzydkie auto. Coz. Teraz jestem mega zadowolonym kierowca GT:)

 

Auto dla mojej 2+1rodziny w zupelnosci starczy.

Komfort podrozy. Nietuzinkowa sylwetka. I jak pisal przedmowca: bardzo rzadko spotykane auto. A przyznac trzeba, ze kazdy z nas chcialby swoim indywidualizmem sie wyrozniac :) Tutaj GT nadaje sie doskonale.

 

PS. Co do usterek, drobiazgow.

Wlasnie jestem po wymianie klockowy-tyl. Spokoj na nast.80tys. km.

Opublikowano
Gdy zobaczyłem pierwsze szkice 5GT też pomyślałem że dziwactwo i egzotyka,że nie ma szans na seryjną produkcje tego modelu,a jednak zdecydowali się i dobrze się stało. :wink:
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

witam,

 

mnie padla klamka ( lewy tyl) i nie zamyka 'z palca' :duh:

Slysze tylko dziwne cykniecie.. ale nie rygluje.

 

Nawet nie wiem, pod jakim haslem tego szukac w necie.. :mad2:

 

Dodano:

padl sensor w klamce.

1-2tyg oczekiwania na czesc (lakierowanie z fabryki) :duh:

 

Stuki z ukl.kierowniczego.. wg serwisu, to przypadlosc tego typu rozwiazan konsrukcyjnych BMW. Tak ma byc. :mad2:

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam wszystkich

Od 3 dni jestem szczęśliwym posiadaczem F07 535D(x-drive). Nie poznałem jeszcze dobrze auta, ale juz teraz bardzo przeszkadza mi brak wycieraczki tylnej klapy. Być może to przyzwyczajenie z poprzedniego auta - E61, ale przy intensywnych opadach widoczność jest mocno ograniczona(rozmiar tylnej szyby też nie powala na kolana).

Pozdrawiam, Robert

Opublikowano

U mnie szyba tylna jest czysta i sucha podczas deszczu. No chyba że stoję.

 

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Pozwole sobie na mały żart - widocznie jeździsz między kroplami. :wink: Przy wczorajszych opadach niewiele widziałem przez tylną szybę.
  • 1 rok później...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Przez 7 lat jezdzilem E60 N47, gdyby nie fakt ze brala wiecej oleju niz paliwa ;) to napewno bym nia jeszcze jezdzil. Nie mialem z nia wiekszych problemow oprocz dwoch turbin,ale to zapewne moja wina z racji na moja ciezka noge. Przeiadlem sie na A6 C7 i juz po kilku miesiacach wiedzialem ze wroce do BMW. Nie wiedzialem tylko w jaki model.

Po ogladnieciu kilku modeli odwazylem sie na przejazdzke GT. Juz z niego nie wysiadlem. Jazda nim to sama przyjemnosc i rekompensuje swoje zapotrzebowanie na paliwo.

Spelnia moje oczekiwania za wyjatkiem malego bagaznika,ale nie jezdze zawalony nim non stop. Niestety mam z nim maly problem i nie wiem jak sobie z nim poradzic, mianowicie nadmuchy od strony kierowcy wariuja i wieja przez kilka sekund zimnym powietrzem (nogi i szyba ok). Jest to zauwazalne gdy temperatura ustawiona jest na dosc wysoka, wtedy wyraznie czuc i slychac silnieszy strumien powietrza po chwili powraca na ustawiona temperature i po jakims czasie sytuacja sie powtarza. Przyznam ze jest to bardzo irytujace. Nie moge tez zrobic update`u oprogramowania z portu usb pomimo iz podaje VIN i sciagam plik ze strony producenta. Z tego samego flash drive laduje muzyke do HDD i wszystko dziala jak nalezy. Format fat32 i setki prob wedlug wskazan kolegow na forum i lipa. :/

Jesli ktos moglby pomoc bylbym wdzieczny.

Pozdrawiam.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Koledzy, czy u Was też tylna klapa zamyka się jak brama od kotłowni? Moja wali tak, że co jakiś czas odkleja się tylna kamerka zamontowana na szybie. Znajomy ma passata kombi i u niego zamknięcie jest bardzo delikatne. Ja mogę tylko o takim pomarzyć. Ech...
Opublikowano

Nie nazwałbym zamykanie klapy najcichszym.

Tuż przed zamknięciem, klapa opada jakby swobodnie, powodując ww. łupnięcie :duh:

  • Moderatorzy
Opublikowano

U mnie zamyka z lekkim trzaśnięciem, ciszej niż klapa paska z filmu.Za co płacę to wiem bo sprawdzam co kupuję ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Od jakiegoś czasu zaczęły mi skrzypieć plastiki obudowy fotela kierowcy i tzw. boczki(niby są ze skóry). Strasznie to irytujące. Też tak macie? A może znacie jakiś patent?
Opublikowano

Opcji jest kilka, zależy co z czym jest w kontrakcie :cool2:


Skóra z plastikiem: preparat do pielęgnacji skóry (taki, który skórę zmieksza) - szanse 50/50 że pomoże :mad2:


Skóra z materiałem: j.w.


Skóra z zamkiem od pasa bezpieczeństwa (fotek ustawiony wysoko): łatka filzu naklejona na plastik: 100% poprawy :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.