Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dobrze, że te ksenony sobie ogarnałęś - jakoś nie lubię widoku lamp w E9X bez soczewki - zaraz mi się kojarzy z Jurandem i wydłubanymi oczami... No i szacun, że wszystko orginał i tak jak książka pisze - a nie "alledrogo" i używki z połamanymi uchwytami. Naprawdę fajny i pożyteczny mod :cool2:

E30 325i 1988, Lachsilber met, M Technik II,Recaro,BBS,BMWSoundSystem.


Seria 3 - 4ever :)

  • Odpowiedzi 266
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
.. Z Vin-u wychodzi mi że mogę doposażyć tylko w kierownicę Performance z lub bez wyświetlacza. pozdr

z racji, że w E91 wymieniałem z "zwykłej" na "M pakietową" wiem, że kodowanie nie jest potrzebne :wink:

 

jak Vin pokazuje, że możesz zmienic np. na Performance to pewnie w przypadku takiej zmiany (ale nie wiem dlaczego :duh: ) kodowanie jest niezbędne...

 

kiera M dla mnie jest super :cool2: :cool2: ale jak zobaczyłem w Javce kiery obszyte przez nich to szczenka mi opadła;

1) wygląd, "dowolna" grubość wieńca, mogą zrobic kierę jak sobie zapragniesz dużo grubszą niż "M",

2) cena, w zależniości od opcji do ~400zł, ale nie musisz wymieniać bebechów :mad2: , w E91 ja swoja kierę zmieniłem przed wizytą w Javce i wiem, że przepłaciłem :mad2: (za bebechy...), inaczej sprawa wygląda jak masz kierę "sport" (taką miałem w obecnym aucie) zmieniasz wtedy tylko kierownicę i jest cacy a kwota jaką masz do zapłaty za nową kierę nie powala bo bez problemu swoją "sport" sprzedajesz na alledrogoooo.

 

masz dobry gust :cool2: , więc robisz ładne auto :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
arnold i jak sie spisują sprężynki przy x-drivie??

 

Ok więc wracam do tematu...

 

Po przejechaniu 1500km stwierdzam że w moim przypadku standardowe zawieszenie jest o wiele, wiele lepsze niż opcja ze sprężynami eibach. Na standardowych sprężynach nie czuje się każdej nawet najmniejszej dziury która powoduje przeskok koła o 5cm raz w lewo raz w prawo... a jeśli już czuję dziurę na serii to tłumienie odbywa się prawidłowo t.j. komfortowo a nie " jep, trach, jep", nie prowadza auta w koleinach i wbrew pozorom auto według mnie prowadzi się o wiele pewniej na fabrycznym zawieszeniu. Nie występuje wtedy moment utraty kontaktu z podłożem a tak właśnie jest na Eibachu przy małych poprzecznych nierównościach - których w miastach jest mnóstwo. Seria jest dopracowana, wszystko zdaje się ze sobą współpracować a sprężyny Eibacha dają wrażenie elementu zainstalowanego nie z tego auta, kompletnie nie pasującego. Może to kwestia przyzwyczajenia ale auto na nich zachowuje się dziwnie i czasem nieprzewidywalnie - nawet na szybkim zakręcie drogi równej jak stół. Generalnie nie wiem jak spisywałyby się sprężyny w aucie ze sportowym zawieszeniem ale do x- drive odradzam. Tym bardziej że do 3-ki x-drive nawet producent nie przewiduje sportowego zawiasu. Mimo brzydkiego "koziego" wyglądu ja wracam do serii. Plusem sprężyn jest sportowy obniżony wygląd auta i tylko tym możemy się pocieszyć... A... znalazłem drugi plus :idea: oszczędność paliwa :cool2: po mieście jeździmy na nich o połowę wolniej niż na serii :norty: :norty: :mrgreen: Szkoda bo auto wygląda super ale wolę mieć frajdę z jazdy którą straciłem montując te sprężyny. pozdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
arnold i jak sie spisują sprężynki przy x-drivie??

 

Ok więc wracam do tematu...

 

Po przejechaniu 1500km stwierdzam że w moim przypadku standardowe zawieszenie jest o wiele, wiele lepsze niż opcja ze sprężynami eibach. Na standardowych sprężynach nie czuje się każdej nawet najmniejszej dziury która powoduje przeskok koła o 5cm raz w lewo raz w prawo... a jeśli już czuję dziurę na serii to tłumienie odbywa się prawidłowo t.j. komfortowo a nie " jep, trach, jep", nie prowadza auta w koleinach i wbrew pozorom auto według mnie prowadzi się o wiele pewniej na fabrycznym zawieszeniu. Nie występuje wtedy moment utraty kontaktu z podłożem a tak właśnie jest na Eibachu przy małych poprzecznych nierównościach - których w miastach jest mnóstwo. Seria jest dopracowana, wszystko zdaje się ze sobą współpracować a sprężyny Eibacha dają wrażenie elementu zainstalowanego nie z tego auta, kompletnie nie pasującego. Może to kwestia przyzwyczajenia ale auto na nich zachowuje się dziwnie i czasem nieprzewidywalnie - nawet na szybkim zakręcie drogi równej jak stół. Generalnie nie wiem jak spisywałyby się sprężyny w aucie ze sportowym zawieszeniem ale do x- drive odradzam. Tym bardziej że do 3-ki x-drive nawet producent nie przewiduje sportowego zawiasu. Mimo brzydkiego "koziego" wyglądu ja wracam do serii. Plusem sprężyn jest sportowy obniżony wygląd auta i tylko tym możemy się pocieszyć... Szkoda bo auto wygląda super ale wolę mieć frajdę z jazdy którą straciłem montując te sprężyny. pozdr.

 

Nie lubię tego stwierdzenie, ale nie mogę się powstrzymać.....A NIE MÓWIŁEM??????? :norty:

BMW ma super speców od zawieszeń i żaden tuner nie da rady nic poprawić. Ok, może prowadzenie na równych jak stół drogach się poprawia, ale nie ma się co czarować, żyjemy w PL, gdzie drogi to poligon!

Opublikowano
Z równym drogami z Eibachem też jest nie za heja... podczas ostro pokonywanego łuku jest moment gdy auto wychyla się mocniej od serii i mam wrażenie że auto "przesuwa się" wyjeżdża poza tor jazdy - ale tak nie jest co pokazuje brak reakcji kontrolki DSC... odczuwam po prostu dyskomfort "czucia" pojazdu, na serii łatwo określić wartość graniczną na szybkim zakręcie.
Opublikowano

Czytając twoją wypowiedź arnold pewno bym nie zakupił tych sprężyn :?

Ale dobrze, że się tak nie stało :wink:

 

Ja powiem szczerze, że u mnie zmiana samego przodu wyszła zdecydowanie dobrze :D .

Przód harmonijnie zgrał się z tyłem i to pod względem prowadzenia jak i wyglądu.

Wydaję mi sie, że w dużej mierze ta różnica wynika z tego, że ty jakby nie patrzyć masz całkiem inne zawieszenie.

 

Szkoda tylko twojego czasu i parę złotych :twisted:

Opublikowano
...Seria jest dopracowana, wszystko zdaje się ze sobą współpracować a sprężyny Eibacha dają wrażenie elementu zainstalowanego nie z tego auta, kompletnie nie pasującego. ...

:cool2: :cool2:

 

jako widz pojechałem w były weekend na zawody rally-crosu do Austrii, zapytałem Kierowców co sądzą o "ułożeniu" niewłaściwego zawieszenia po kilku tysiącach km, ogólnie "wyśmiali" mnie i zapytali czy w moim "sportowym :mrgreen: cienko-cienko" coś się samo "układa" ...

 

zmiany typu: włożenie coś "super" (spręzyny bez właściwych amrtyzatorów, dystanse bez felg, klocki bez tarcz, tarcze bez zacisków, silnik z innego modelu, fitry, zwężki, wydechy, turbo bez strojenia....) bez zgrania z pozostałą całością auta dają jedynie "lepszy" :mrgreen: efekt wizulany a większości przypadków znacząco psują efekt jezdny...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

 

Nie lubię tego stwierdzenie, ale nie mogę się powstrzymać.....A NIE MÓWIŁEM??????? :norty:

BMW ma super speców od zawieszeń i żaden tuner nie da rady nic poprawić. Ok, może prowadzenie na równych jak stół drogach się poprawia, ale nie ma się co czarować, żyjemy w PL, gdzie drogi to poligon!

 

dokładnie, gdybym zamawiał nowe auto na pewno nie brałbym mpakietowego zawieszenia. warszawa, a szczególnie jej okolice nie pozwalają cieszyć się tym co producent w wypadku tego zawieszenia nam oferuje :cry2:

Opublikowano
Według mnie tak ale jeśli sam chcesz się o tym przekonać to mam tanie sprężyny do sprzedania ;) poprawiają komfort jazdy itp... ;) pozdr
Opublikowano
chyba nie będzie problemu z sprzedażą, tylko na naszym forum 60% to Wyścigowcy, którzy wiedzą, że sprężyna "sportowa" to podstawa prowadzenia auta, no i ten rasowy obniżony wygląd :cool2: ...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chyba nie będzie problemu z sprzedażą, tylko na naszym forum 60% to Wyścigowcy, którzy wiedzą, że sprężyna "sportowa" to podstawa prowadzenia auta, no i ten rasowy obniżony wygląd :cool2: ...pozdr.

 

:mrgreen:

Opublikowano
chyba nie będzie problemu z sprzedażą, tylko na naszym forum 60% to Wyścigowcy, którzy wiedzą, że sprężyna "sportowa" to podstawa prowadzenia auta, no i ten rasowy obniżony wygląd :cool2: ...pozdr.

 

Ja tam wyścigowcem nie jestem :roll:

 

Ale nie powiem na wyglądzie mi zależało bo u mnie w wersji coupe jak ten przód stał dwa razy wyżej jak tył to każdy zwracał na to uwagę.

 

Po za tym i tak dziękujue arnoldowi za to że mnie "wkopał" :cool2: w te spężyny bo w moim przypadku wymiana samego przodu nie wpłynęła na dyskomfort jak jemu.

 

Pozdr

Opublikowano

Jak widać każdy ma inne zdanie, ja miałem na niejednym aucie sprężyny Eibach-a i prowadzenie było ok, choć oprócz średniego efektu wizualnego nic więcej nie dawały..

 

..dlatego zdecydowałem się na zawieszenie gwintowane, na początku broniłem się rękami i nogami ( bo deska, bo za nisko, bo twardo ), ale zaryzykowałem i nie żałuje ani jednej złotówki...

 

ŻADNE seryjne zawieszenie czy sprężyna nie dorówna zawieszeniu gwintowanemu ( oczywiście mówie tutaj o zawieszeniach z wyższej półki, nie tych z allegro za 1000 - 1500 zl ;)

 

Reguluje sobie wysokość jak chce, dobicie, odbicie amortyzatorów, twardość, czego chcieć więcej :D

Potrzebujesz porad car detailingu,kosmetyków - pisz na PW :)
Opublikowano
ŻADNE seryjne zawieszenie czy sprężyna nie dorówna zawieszeniu gwintowanemu ( oczywiście mówie tutaj o zawieszeniach z wyższej półki, nie tych z allegro za 1000 - 1500 zl ;)

 

Reguluje sobie wysokość jak chce, dobicie, odbicie amortyzatorów, twardość, czego chcieć więcej :D

 

rzadko ale jednak czasami się zgadzamy :mrgreen: ,100% racji :cool2:

 

szkoda tylko Arnolda ale i tak kasowo jest do przodu, musiałby z 1000000 razy "wpasć" aby zrównoważyć cenę zakupu auta ...a sprężyny sprzedadzą się :cool2: w końcu marketing firmy robi swoje ...

 

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Niestety, szkoda $..., może już po prostu wyrosłem z pewnych rzeczy i potrafię odróżnić komfort... i jego brak... Próbowałem przyzwyczaić się do tych sprężyn - zrozumieć producenta ;) Lecz mimo moich usilnych starań poza wyglądem nie znalazłem innych pozytywnych skutków ich montażu. Zamontowałem sprężyny bo oczekiwałem obniżenia, jednak nie kosztem komfortu. pozdr
Opublikowano
Arnold, jak dobrze pamiętam, te samochody nieodebrane przez rumuńską policję posiadały metalową przegrodę za tylną kanapą oraz dodatkowy akumulator w bagażniku. Napisz czy zostawiłeś te "prezenty" czy usunąłeś je czyniąc z samochodu normalne, praktyczne wozidełko :)
Opublikowano
Auto posiada dodatkowy akumulator i nie widzę powodu aby z niego rezygnować, akumulator jest ładnie oryginalnie zamontowany jeden nad drugim i zakryty ori "boczkiem"- każdy może to zamówić przy zakupie nowego auta. Nie ma w aucie żadnej dodatkowej ściany grodziowej. To jest normalne BMW...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M3 to moje marzenie-tylko te spalanie i koszty utrzymania sprowadzają mnie na ziemie...
Opublikowano
Jest! Nareszcie wrócił komfort i frajda z jazdy. Dziś wróciłem do seryjnych sprężyn i w życiu już nie dotknę się do poprawiania inżynierów BMW w tej kwestii. Pozdr.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest! Nareszcie wrócił komfort i frajda z jazdy. Dziś wróciłem do seryjnych sprężyn i w życiu już nie dotknę się do poprawiania inżynierów BMW w tej kwestii. Pozdr.

:mrgreen:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.