Skocz do zawartości

wymiana oleju w skrzyni - pytanie sugestia?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, mam pewien pomysł, choc niewiem czy słuszny jest mój tok myslenia.ale od początku.chce wymienic olej w skrzyni biegów automat. niemniej jednak przy wymianie tak naprawdę spuszcza sie tylko 3 litry oleju, zdejmując mise( pozostałe niezupełnie 5L zostaje w środku) czyli tak naprawde, zwlaszcza gdy aktualny olej jest juz bardzo stary i niewiadomo jaki, w skrzyni zamiast wymiany, mamy mikstórkę 3 litry nowego i jakies 5 litrów starego + nowy filtr,czyli generalnie żadna to wymiana, ale mam pomysł - swego czasu jeździłem mercedesem 124 300d, w nim poza spuszczaniem oleju z misy, w skrzyni pod sprzęgłem(gruchą)w aluminiowej obudowie skrzyni była plastikowa kratka(w bmw też jest) i po jej wyjęciu widać bylo sprzęgło,ale nie bez powodu bo byl tam też w tym że sprzęgle spust oleju! mała śrubka na kluczyk 8. nie jest problemem zdobić otwór w sprzęgle(bo miejsca jest w bmw bardzo duzo) po wyjęciu tej kratki, nagwintować i już mamy takowy korek przez który zleci nam praktycznie kolejne 3-4 litry oleju, czyli mielibysmy jakotaką wymiane oleju jakies 80-90% bylo by nowego.

 

I tu moje pytanie, czy jest sens?

 

wiem że można też zrobić wymianę tkz. dynamiczną ale u mnie w północno-wschodniej częsci kraju żaden zakład tego nie robi, a i ja sam też raczej niejestem w stanie.

 

dodam tylko że moja skrzynia w mercedesie, przy robionej tak wymianie oleju co 60-80tys km działała bardzo dobrze a miała przebieg prawie 700tys km od nowości.więc jej żywotność, myślę ze wlasnie dzięki temu jest wydłużona diametralnie.

 

Co myślicie Panowie?

Opublikowano
Hej, właśnie ja się zastanawiam nad tym samym. Otóż we wszystkich amerykańskich autach jakie miałem, odpinałem przewód dolotowy od chłodnicy oleju, włączałem silnik i na luzie po paru minutach cały olej był na zewnątrz. W większości skrzyń amerykańskich nie ma nawet korka spustowego w misce. Tak zalecają wymieniać w Stanach i zawsze było ok, nic z tymi autami się złego nie działo, wszyscy którzy chcą we własnym zakresie wymienić olej robią w ten sposób. Jednakże tutaj raz, żeby dostać się do chłodnicy oleju musiałbym zderzak zdejmować, a dwa nie jestem pewny, czy chociaż przez moment pompa może chodzić na sucho w skrzyniach ZF. Oczywiście można odpiąć przewody do chłodnicy przy skrzyni i też będzie ok z dostępem. Dajcie znać co myślicie.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

generalnie automat nie powinien pracowac bez oleju , nawet przez chwile. tego co by sie stało gdyby jednak spuscic olej węzem od chłodnicy na pracujacej skrzyni(wiadomo bo musi wypompowac )to raczej nie wie nikt bo niesadze zeby ktos tego próbowal, skrzynie i ich remonty jednak drogie są:)

to co ja proponuję, to opcja spuszczenia oleju ze skrzyni gdy jest wyłączona i stać jej sie nie może nic.(o ile umiejętnie się ten spust zrobi)

i tak myslę ze w zasadzie nie ma przeciwwskazań co do realizacji tego pomysłu, ale jeszcze przemysle,poczytam bo wymiane planuje za ladnych kilka dni takze mam czas.

mile widziane inne wypowiedzie w tym temacie;)

pozdr

Opublikowano

Generalnie w serwisie BMW też wymieniają na zasadzie spuszczenia zdejmując mise (wiem bo dzwoniłem z takim pytaniem do serwisu BMW w Poznaniu). Można to wymnienić na zasadzie wymiany dynamicznej i raczej w każdym serwisie który zajmuje się skrzyniami automatycznymi to powinni zrobić. W takiej małej miejscowości jak moja (Trzcianka) MOT-BAS bez problemu to robi. W mojej M60 jak dobrze pamiętam (wymieniałem olej z filtrem w listopadzie 2010 właśnie w MOT-BAS -sie) po zdjęciu miski zchodzi w granicach 4-5l oleju i też tyle się zalewa. Rozmawiałem z właścicielem tego serwisu, ponieważ sam byłem zainteresowany wymianą ,,dynamiczną" stwierdził że nie ma potrzeby jeżeli do tej pory automat zachowywał się normalnie. Podkreślił także że tak samo jak olej ważny jest filtr. Dla mnie ściągał orginał (nie pamiętam jakiej marki) zakładany na pierwszy montaż koszt ok150-180zł. Olej także specyfikacji podanej przez producenta w granicach ok 70-80zł/litr. Całkowity koszt z robocizną wyniósł ok 600zł. I generalnie zapraszali za 60000km. Poprzednią E38 też tam serwisowałem i zawsze wszystko grało. Obecnie automat po wymianie oleju i filtra pracuje cacy, przed wymianą trochę przeciągał i był ,,nerwowy" - liczyłem się nawet z jego wymianą.

Bardzo ciekawą rzecz powiedział mi jeszcze właściciel tego serwisu. Otóż twierdzi że jak ktoś ma farta to może bez wymiany oleju i filtra przejechać nawet z 300000km. Chodzi oto że ponoć filtr z każdym kilometrem czy tam motogodziną jest coraz sprawniejszy tzn. coraz lepiej łapie zanieczyszczenia jednak tak się dzieje do pewnego momentu (nikt nie jest tego przewidzieć do jakiego) w którym poprostu wypuszcza cały syf który latami zbierał w skrzyni.....................zazwyczaj w tym momencie mamy po skrzyni. Dlatego bardzo ważne żeby nie oszczędzać na filtrach czy to w skrzyni czy w silniku ................czy powietrza.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam koledzy proszę o poradę odnośnie wymiany oleju w skrzyni automatycznej w moim bmw7e32 3.0.Mam problem od pewnego czasu przeciąga mi biegi i czy to jest wina oleju i filtrów że są do wymiany czy o co chodzi.Przy ruszaniu jest ok ale jak zmienia bieg na trzeci do go długo przeciągnie dzwoniłem do fachowca co zajmuję się mechaniką samych aut BMW i mi powiedział że w tych modelach nie wymienia się oleju bo będzie gorzej to co mam teraz zrobić :cry:
Opublikowano
Witam koledzy proszę o poradę odnośnie wymiany oleju w skrzyni automatycznej w moim bmw7e32 3.0.Mam problem od pewnego czasu przeciąga mi biegi i czy to jest wina oleju i filtrów że są do wymiany czy o co chodzi.Przy ruszaniu jest ok ale jak zmienia bieg na trzeci do go długo przeciągnie dzwoniłem do fachowca co zajmuję się mechaniką samych aut BMW i mi powiedział że w tych modelach nie wymienia się oleju bo będzie gorzej to co mam teraz zrobić :cry:

 

Jaki silnik M60, czy M30?

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
W mojej babince wymienilem w grudniu olej + filtr , w zakladzie gdzie naprawiaja tylko automatyczne skrzynie. Tak jak Wertus pisze zszlo mi z 5hp18 5 litrow oleju , data na filtrze olejowym byla 2002 rok , miska byla czysciutka. Mechanik zaprosil na ponowna wymiane za 60k km . Wiec nie wydaje mi sie zeby trzeba bylo spuszczac caly olej. Pozdrawiam

Inni tez dostarczaja Radość z jazdy :)

http://img222.imageshack.us/img222/4316/drivingpleasure2.jpg

Opublikowano
Koledzy zasada jest taka. Sprawdzacie jakiego koloru jest olej, oraz jaki jest stan. Jeżeli olej jest brązowy lub ciemniejszy oraz śmierdzi spalenizną to jest za późno, dolać do stanu i jeździć aż padnie lub remont. Remont skrzyni do M30 4HP24 to maks 5 tyś, skrzyni do M60 5HP18 parę stów więcej. Jeżeli olej jest ok, czyli dla M30 różowo czerwony, dla M60 jasno żółty i stan jest ok, a nadal przeciąga to może być wieszanie się elektrozaworu danego biegu na który przeciąga albo samego sterowania, tak czy siak skrzynię trzeba otworzyć.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Hey, ttrol w M30 różowo-czerwony, ale trzeba wziąć pod uwagę to, że przy dzisiejszym przebiegu E32 olej był już co najmniej 2-3 razy wymieniany, a niektóre oleje są koloru złotego/miodowego (np. Esso ATF LT 71141), także olej może być złotawy z odcieniem różowego... ja mam taki i skrzynia pracuje tak na 4+ (nie przeciąga, nie szarpie, dobrze redukuje wszystko ok) ale przydałaby się wymiana właśnie więcej niż 90% oleju... Czyli koledzy jak spuścić minimum 90% oleju ze skrzyni ? Czy to co napisał kolega "swiezawskipiotr" jest dobrym pomysłem ? Pozdrawiam. :D
Opublikowano
Hey, ttrol w M30 różowo-czerwony, ale trzeba wziąć pod uwagę to, że przy dzisiejszym przebiegu E32 olej był już co najmniej 2-3 razy wymieniany, a niektóre oleje są koloru złotego/miodowego (np. Esso ATF LT 71141), także olej może być złotawy z odcieniem różowego... ja mam taki i skrzynia pracuje tak na 4+ (nie przeciąga, nie szarpie, dobrze redukuje wszystko ok) ale przydałaby się wymiana właśnie więcej niż 90% oleju... Czyli koledzy jak spuścić minimum 90% oleju ze skrzyni ? Czy to co napisał kolega "swiezawskipiotr" jest dobrym pomysłem ? Pozdrawiam. :D

 

Olej Esso ATF LT 71141 nie nadaje się do skrzyń 4HP22/24. Tutaj tylko dextron II/II, które są czerwono różowe. To że u Ciebie jest ok to nie znaczy, że jest właściwy. Spuszczałem dynamicznie w autach amerykańskich i było ok, odpinając dojście do chłodnicy oleju.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Hey, dzięki za info... ja do swojej będę zalewał Castrol Transmax Z... w prawdzie jest to olej w pełni syntetyczny ale napisane jest, że współpracuje z Dex III i Dex II E (ps. w katalogu do skrzyni 4hp22 zalecają ten olej). I jeszcze takie pytanko mam czym się różni Dex II od Dex II E ? bo gdzieś wyczytałem, że jest to tzw. udoskonalona wersja... ile w tym prawdy... ? Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.