Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ten co idzie od pokrywy wałków rozrządu pęknięty, a drugi co do bagnetu idzie był cały, ale też zmieniłem. Swoją drogą to ten drugi możnaby w jakimś byle jakim sklepie kupić, bo to nic nadzwyczajnego, zwykłe 25cm grubościennego przewodu gumowego a w ASO śpiewają za to 25zeta.
Opublikowano
odmę kupiłeś w serwisie? duże koszta? też mam ją chyba do wymiany... sam przejechałemm 130 tys. km i o żadnej odmie nikt nic mi nie powiedział... czyżby mechanicy o tym nie wiedzieli...?
Opublikowano
Powinno ją się wymieniać co 2-3 wymianę oleju, zwłaszcza w dieslu. Z benzyniakami i mechanikami jest tak, iż większość twierdzi, że nie ma takiej potrzeby, a jak się okazuje...
Opublikowano
odmę kupiłeś w serwisie? duże koszta? też mam ją chyba do wymiany... sam przejechałemm 130 tys. km i o żadnej odmie nikt nic mi nie powiedział... czyżby mechanicy o tym nie wiedzieli...?

 

Za odmę dałem około 200zł, plus do tego przewód od pokrywy rozrządu jakieś 65 zł, mufa 30 zł, no i ten przewód od odmy do bagnetu olejowego jakieś 25zł wszystko w serwisie. Mi też nikt nic o tym nie mówił, ale poczytałem na forum i postanowiłem zmienić. Moja odma chyba od nowości nie była wymieniana, bo syf taki, że szok

Opublikowano
Odma wychodzi tylko w ORYGINALE nie ma podróbek. Mi też zaśpiewali 220zł a w zwykłym sklepiku u mnie w małej miejscowości dałem 140zł. 80 zł za napis ASO na ścianie :mad2:
Opublikowano
Dzięki za info , też muszę ją wymienić , podejżewam że i umnie od nowości nie była wymieniana... "fachowcy" hi,hi,hi...
Opublikowano

witam i podepnę się do tematu.

jestem w trakcie walki z odmą, a mianowicie chodzi i o przewód podciśnienia, który idzie z separatora oleju do regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej.

ktoś się orientuje jakie tam powinno być podciśnienie (nadciśnienie) bo u mnie praktycznie nie ma nic, ledwo wyczuwalne przysysanie języka i brak zmiany ciśnienia na listwie 3,7 bara na wolnych obrotach po dodaniu gazu spada chwilowo do 3,5 bara, tak samo jest z odpiętym przewodem podciśnienia, a z tego co się orientuję to powinno być odwrotnie czyli po dodaniu gazu powinno chwilowo wzrosnąć.

 

objawy jakie mam to czasami po nagrzaniu lekko faluje na wolnych obrotach (2,3 razy go gibnie i się uspokaja) i brak płynnego przejścia z biegu jałowego na wyższe obroty lekko szarpnie silnikiem zanim wkręci się na obroty.

 

 

dodam że odma była zmieniana w 2008 roku w Szwajcarii przy przebiegu 164 tkm - mam fakturę - i po rozebraniu jej jest na niej data 2007r. membrana cała nie syczy, nie piszczy, nie mam "masełka", nic mi nigdy nie zamarzło, żadnych cudów nie było do niedawna.

auto 528 w kombiaczu, rok 99, przebieg 210 tkm.

 

tak więc moje pytanie jakie podciśnienie tam ma być ( i skąd ono ma się tam wziąć - z odmy????????? ) we wszystkich autach jakie do tej pory miałem przewód do regulatora ciśnienia na listwie był wyprowadzony z kolektora ssącego, gdzie panuje dosyć duże podciśnienie.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano
Zgadza się z jednym zastrzeżeniem, po otwarciu korka powinien zamknąć się zawór przepływowy EGR i obroty wracają do normy bo wtedy powietrze jest zasysane tylko przez filtry. Zawór ten powinien otwierać się tylko wtedy gdy gazy ze skrzyni korbowej osiągną ciśnienie które umożliwi przedostanie się do pokrywy zaworów i dalej przez filtr,(czyli odmę) do kol. ssącego.Bywa że zawór się zawiesi przez zanieczyszczenia i jest cały czas otwarty, wtedy po otwarciu korka silnik dostaje za dużo powietrza i się dusi albo pracuje nie równo.Gdy mamy zatkaną odmę i otwarty zawór EGR to pod pokrywą wytwarza się silne podciśnienie które wsysa korek a nawet zaciska przewód łączący pokrywę ze skrzynią korbową.Przy zatkanej odmie i zamkniętym zaworze przeplywowym ciśnienie w skrzyni potrafi wywalić olej przez miarkę. Niektórzy zaślepiają zawór a gazy ze skrzyni odprowadzwją bezpośrednio do atm. i problem odmy znika.
Opublikowano
Zgadza się z jednym zastrzeżeniem, po otwarciu korka powinien zamknąć się zawór przepływowy EGR i obroty wracają do normy bo wtedy powietrze jest zasysane tylko przez filtry. Zawór ten powinien otwierać się tylko wtedy gdy gazy ze skrzyni korbowej osiągną ciśnienie które umożliwi przedostanie się do pokrywy zaworów i dalej przez filtr,(czyli odmę) do kol. ssącego.Bywa że zawór się zawiesi przez zanieczyszczenia i jest cały czas otwarty, wtedy po otwarciu korka silnik dostaje za dużo powietrza i się dusi albo pracuje nie równo.Gdy mamy zatkaną odmę i otwarty zawór EGR to pod pokrywą wytwarza się silne podciśnienie które wsysa korek a nawet zaciska przewód łączący pokrywę ze skrzynią korbową.Przy zatkanej odmie i zamkniętym zaworze przeplywowym ciśnienie w skrzyni potrafi wywalić olej przez miarkę. Niektórzy zaślepiają zawór a gazy ze skrzyni odprowadzwją bezpośrednio do atm. i problem odmy znika.

Może i problem odmy znika, ale pojawia się problem zbyt dużej masy powietrza, co komputer wychwytuje jako błąd AGR.

Opublikowano

Może i problem odmy znika, ale pojawia się problem zbyt dużej masy powietrza, co komputer wychwytuje jako błąd AGR.

Nie wiem jak ,ale słyszałem że można sobie z tym poradzić.Ja nie jestem za takim rozwiązaniem bo uważam że wszystkie spaliny powinny wylatywać przez wydech i katwlizator.
Opublikowano

Może i problem odmy znika, ale pojawia się problem zbyt dużej masy powietrza, co komputer wychwytuje jako błąd AGR.

Nie wiem jak ,ale słyszałem że można sobie z tym poradzić.Ja nie jestem za takim rozwiązaniem bo uważam że wszystkie spaliny powinny wylatywać przez wydech i katwlizator.

Niestety, ale muszę stwierdzić, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Recyrkulacja spalin realizowana jest na drodze od kolektora wyd. do kolektora ssącego i tyle. Reszta spalin wychodzi przez wydech, co oznacza, że przez katalizatory również.

Opublikowano

Może i problem odmy znika, ale pojawia się problem zbyt dużej masy powietrza, co komputer wychwytuje jako błąd AGR.

Nie wiem jak ,ale słyszałem że można sobie z tym poradzić.Ja nie jestem za takim rozwiązaniem bo uważam że wszystkie spaliny powinny wylatywać przez wydech i katwlizator.

Niestety, ale muszę stwierdzić, że nie masz pojęcia o czym piszesz. Recyrkulacja spalin realizowana jest na drodze od kolektora wyd. do kolektora ssącego i tyle. Reszta spalin wychodzi przez wydech, co oznacza, że przez katalizatory również.

Mowa była o zaślepieniu zaworu i skierowaniu spalin ze zkrzyni korbowej bezposrednio do atm. to co Ty piszesz o recyrkulacji i kolektorach. Albo nie umiesz czytać ze zrozumieniem albo sam nie wiesz co piszesz.

Opublikowano
Zgadza się z jednym zastrzeżeniem, po otwarciu korka powinien zamknąć się zawór przepływowy EGR i obroty wracają do normy bo wtedy powietrze jest zasysane tylko przez filtry. Zawór ten powinien otwierać się tylko wtedy gdy gazy ze skrzyni korbowej osiągną ciśnienie które umożliwi przedostanie się do pokrywy zaworów i dalej przez filtr,(czyli odmę) do kol. ssącego.

 

 

Mam kilka pytań - w jaki sposób ECU określa iż otwarty został korek wlewu oleju i należy zamknąć /i tak już zamknięty/ zawór EGR ?

 

- czy dobrze rozumię że zawór EGR powinien "otwierać się tylko wtedy gdy gazy ze skrzyni korbowej osiągną ciśnienie które

umożliwi przedostanie się do pokrywy zaworów i dalej przez filtr,(czyli odmę) do kol. ssącego" ?

 

- to co to wogóle jest EGR ???

Opublikowano

Mam kilka pytań - w jaki sposób ECU określa iż otwarty został korek wlewu oleju i należy zamknąć /i tak już zamknięty/ zawór EGR ?

 

- czy dobrze rozumię że zawór EGR powinien "otwierać się tylko wtedy gdy gazy ze skrzyni korbowej osiągną ciśnienie które

umożliwi przedostanie się do pokrywy zaworów i dalej przez filtr,(czyli odmę) do kol. ssącego" ?

 

- to co to wogóle jest EGR ???

Po otwarciu korka spada ciśnienie dlatego zawór powinien się zamknąć,gdy jest zawieszony to silnik skacze lub gaśnie bo ciagnie z otworu który właśnie powstał po wykręceniu korka. O zaworze EGR poszukaj np. w wikipedii.

Opublikowano
Mam kilka pytań - w jaki sposób ECU określa iż otwarty został korek wlewu oleju i należy zamknąć /i tak już zamknięty/ zawór EGR ?

 

- czy dobrze rozumię że zawór EGR powinien "otwierać się tylko wtedy gdy gazy ze skrzyni korbowej osiągną ciśnienie które

umożliwi przedostanie się do pokrywy zaworów i dalej przez filtr,(czyli odmę) do kol. ssącego" ?

 

- to co to wogóle jest EGR ???

Po otwarciu korka spada ciśnienie dlatego zawór powinien się zamknąć,gdy jest zawieszony to silnik skacze lub gaśnie bo ciagnie z otworu który właśnie powstał po wykręceniu korka. O zaworze EGR poszukaj np. w wikipedii.

Kolego, to już drugi temat, w którym piszesz durnoty. Nie mecz klawiatury i nie rób z siebie pośmiewiska, to taka moja dobra rada dla Ciebie.

Opublikowano
otwarciu korka spada ciśnienie dlatego zawór powinien się zamknąć,gdy jest zawieszony to silnik skacze lub gaśnie bo ciagnie z otworu który właśnie powstał po wykręceniu korka. O zaworze EGR poszukaj np. w wikipedii.

 

 

bogi124 - odpowiedz proszę tylko na jedno pytanie, bez wykrętów jeśli można - Czy zawór o którym piszesz to zawór EGR ??? A jeśli nie to jaki ???

Opublikowano

Kolego, to już drugi temat, w którym piszesz durnoty. Nie mecz klawiatury i nie rób z siebie pośmiewiska, to taka moja dobra rada dla Ciebie.

Klawiaturę to Ty sam męczysz skacząc z tematu na temat i pisząc bzdury, może zbierasz punkty i chodzi ci o ilość a nie jakość swoich postów?.Pewnie jedyną klawiaturą jaką widziałeś to ta od kąputera.Jak odkręcisz pokrywę od zaworów to zobaczysz inną.Swoje uwagi zachowaj dla siebie a jak się z kimś nie zgadzasz to podawaj argumenty,to moja rada dla Ciebie.

Opublikowano
Tak to zawórEGR-(Exhaust Gas Recirculation) Element układu zmniejszania emisji szkodliwych składników w spalinach.

 

 

Mylisz zawór ciśnieniowy układu odpowietrzającego silnika z zaworem recyrkulatora spalin EGR. Ale jeśli chcesz upierać się przy swoim to napisz w jaki sposób sterownik ECU może zamknąć poprzez podciśnieniowy układ wykonawczy zawór EGR w momencie otwarcia korka wlewu oleju ? Jaki sensor informuje ECU o takim stanie silnika ???

 

 

 

 

 

i co ? bogiemu zabrakło wiedzy - jak się podszkoli w googlach to odpowie

Opublikowano
Tak to zawórEGR-(Exhaust Gas Recirculation) Element układu zmniejszania emisji szkodliwych składników w spalinach.

 

 

Mylisz zawór ciśnieniowy układu odpowietrzającego silnika z zaworem recyrkulatora spalin EGR. Ale jeśli chcesz upierać się przy swoim to napisz w jaki sposób sterownik ECU może zamknąć poprzez podciśnieniowy układ wykonawczy zawór EGR w momencie otwarcia korka wlewu oleju ? Jaki sensor informuje ECU o takim stanie silnika ???

 

 

 

 

 

i co ? bogiemu zabrakło wiedzy - jak się podszkoli w googlach to odpowie

lizardking, nie ma z kim gadać. Przecież kolega bogi124 w E39 M57 czyści odmę z siatki drucianej pod pokrywą zaworów. Dajmy sobie z gościem spokój.

  • 8 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.