Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no tak u mnie sie dzieje gdy na zimnym silniku odkrecam korek auto gasnie a gdy jest silnik jest juz troche rozgrzany to skacze na obrotach.

czytalem gdzies na innm forum ze tak powinno byc :?:

wiec juz wkoncu nie wiem co jest grane i kto ma racje

Opublikowano

jest tak jak ci pisze,aha,dochodzi jeszcze,że ciężko odkręcić korek wlewu,tak jakby go zasysało,a także jest na nim i na bagnecie syf,masełko,

odma odpowietrza ci komore korbową silnika,jak jest padnięta,to ciśnienie musi gdzieś pójść,najczęściej pękają wężyki oodmy,i to powoduje ,że silnik gaśnie(lewe powietrze to przyczyna wielu problemów)ale przy odrobinie ""szczęścia""wywali ci uszczelniacze na bloku silnika,dlatego odma to ważna,aczkolwiek zapomniana sprawa,w dieslu można wymienić sam filterek,w benzynie,niestety komplet,wraz z przewodami.

Odkręć prawą osłone plastikową silnika,tam idzie taki cienki wężyk gumowy wzdłuż silnika,on najczęściej pęka,lub go podciśnienie zasysa,splaszcza

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No nie zgodziłbym się ze wszystkimi twierdzeniami dirty.73:

 

- tzw. masełko tworzy się gdy w zimie jeździ się tylko na krótkich odcinkach i silnik nie jest dogrzany oraz w przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą,

- gdy podczas pracy silnika odkręcisz korek wlewu oleju to najnormalniejsze jest że silnik zaczyna nierówno pracować a nawet potrafi zgasnąć (dostaje przecież dużo lewego powietrza),

- w silniku panuje podciśnienie więc w pewnym stopniu powinno zasysać korek.

Opublikowano

z tym masełkiem masz rację,chodziło mi o to że występuje również przy odmie,a ztym podciśnieniem,to właśnie zadaniem odmy jest regulacja tego,powiem ci tak,u mnie po wymianie odmy,odkręcenie korka nie powoduje praktycznie żadnych zmian w pracy silnika,zapomniałem dodać,że przy uszkodzonej odmie,występuje też nadmierny ubytek oleju.

musze poszukać,to wrzuce ci fajnego linka na temat odmy

nie to o co michodziło,ale też ciekawe http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html

Opublikowano
To ja powiem tak. Poczytalem sobie tu kiedys troche i zrobilem test. Latem podczas pracy silnika odkrecilem korek wlewu oleju zeby sprawdzic czy odme mam ok. pracujacym silniku obroty mi przyfalowaly i delikatnie rzucalo silnikiem. Niestety w zeszlym roku na skutek dosc niskich temp.(-18 ) oraz postoju auta przez caly weekend jak i jazdy na krotkich odcinkach zamarzla mi odma ( przez co musialem zmienic uszczelke pokrywy zaworow ). Na zamarznietej odmie podczas pracy silnika jesli odkrecilem korek wlewu oleju szlo cisnienie z silnika i silnik nie zmienil obrotow, nie falowal. Wymienilem odme na nowke sztuke ori wraz z 2 rurkami i mufa. Po wymianie uszczelki pokrywy zaworow jak i odmy gdy odkrece korek na pracujacym silniku obroty mi przyfaluja i delikatnie rzuca silnikiem. Tak wiec dla mnie jesli odma jest sprawna to powinno byc zauwazalne przyfalowanie obrotow i dziwna praca silnika w skutek jego rozszczelnienia, natomiast jesli jest zatkana lub zamarznieta silnik nie zmieni obrotow podczas odkrecenia korka.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak wiec dla mnie jesli odma jest sprawna to powinno byc zauwazalne przyfalowanie obrotow i dziwna praca silnika w skutek jego rozszczelnienia

 

 

Dokładnie.

Opublikowano
U mnie w 528i wywaliło uszczelkę pod deklem 2 tyg temu przez zatkana odmę (zamarzła na mrozie) już teraz jest wymieniona na nową i jest ok. Trochę jest roboty przy tym. W moim M52TU nie trzaba było odkręcać kolektora i trochę sprawniej poszło. Przepychali nawet zatkany otwór przy bagnecię drutem (należy to zrobić przy wymianie odmy) Należy również ( w moim przypadku) spuścić ze 4 litry oleju przed odkręceniem bagnetu bo olej się wyleje.
BMW było jest i będzie.
Opublikowano
no ale Robert,sprawdzili ci pozostałe przewody odmy?są z bardzo kruchego plastiku i mają tendencje do pękania,ja przy wymianie odmy wywaliłem wszystkie węże,łącznie z tym do bagnetu,i powiem ci ,że były popękane
Opublikowano
Tak, te rurki wyciągali, przedmuchiwali w środku i płukali ogladali również ich stan ( wyglądały nawet ładnie) Sam myślałem, że będą w gorszym stanie.
BMW było jest i będzie.
Opublikowano
Jesli odma nie była wymieniana od nowości to wymien nie zastanawiaj się. Mnie w lecie nie dawała żadnych obiawów, a w zimie zamarzła.
BMW było jest i będzie.
Opublikowano
Jesli odma nie była wymieniana od nowości to wymien nie zastanawiaj się. Mnie w lecie nie dawała żadnych obiawów, a w zimie zamarzła.

 

 

Racja. W benzynowym BMW po odkręceniu korka oleju obroty spadają bo tworzy się połączenie pomiędzy obszarem za przepływomierzem z otwartą przez korek wlewu oleju przestrzenią. Odma nie ma tu nic do rzeczy. Zbudowana jest w ten sposób że potrzeba niewielkiego nadciśnienia by się otworzyła. Po odkręceniu korka gazy uchodzą do atmosfery i odma jest wyłączona z pracy. Nie da się jej sprawdzić bez wymontowania.

Opublikowano
W tym tygodniu czyściłem odmę. U mnie w 520D z 2003 roku na komputerze wyświetlił się komunikat "check engine oil level". Jeden z forumowiczów (dziękuje za radę) podpowiedział mi, że przyczyną wyświetlenia się komunikatu była zapchana odma. Po przeczyszczeniu wszystko wróciło do normy. Jeśli wyświetliłby Ci się taki komunikat to znak, że odma może być zapchana.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
M52TU to chyba jedyny silnik w którym nie trzeba zwalać kolektora, było na forum wrzucałem nawet filmiki z youtube z całą operacją :). Moim mechanikom zajęło to przy mnie 40 minut co było dla mnie mistrzostwem świata, przy wyciąganiu należy uważać jeden z przewodów ten co idzie od VANOSA jest przekręcany przy odmie a nie na wcisk!!!!! wielu mechaników urywa go a póżniej bajka że niby walnięty był... Co u mnie po ODMIE: autko zaczęło mniej palić zrobiło się jakby takie bardziej miękkie w pracy silnika, ten zresztą ucichł (słynny dzwięk rodem z Gwiezdnych Wojen) i zrobił się bardziej elastyczny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M52TU to chyba jedyny silnik w którym nie trzeba zwalać kolektora

 

W M52 też nie trzeba. Wystarczą zwinne ręce.

Opublikowano
zpojedyńczym też jest filmik,bodaj z forum bmw.m3,odme wymień z przewodami

W sumie jest 5 przewodów. Wymieniać wszystkie czy tylko niektóre?

Opublikowano
no ja wymieniałem wszystkie,troche kosztuje,ale wymiana samej odmy może nie przynieść efektów,wężyki sie zapychają,pękają ,wyjmij też cały bagnet ,i wyczyść dokładnie otworek,którym olej ścieka z odmy,ja tak robiłem,i wyszło to autu na dobre,zresztą,zobaczysz przy demontażu,czy ci któryś nie pęknie,i lepiej mieć go pod ręką

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.