Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam kolegów.

 

Jakis czas temu miałem niegroźny wypadek na autostradzie a dokladnie przy predk. jakieś 60-70 wpadłem w poslizg i uderzylem w barierke przodem od strony pasażera

Auto poważnie uszkodzone

I co mnie zastanawia że NIE ZADZIAŁAŁA ŻADNA Z PODUSZEK POWIETRZNYCH

 

z tym że ja miałem zapięte pasy a pasażer NIE a własnie prawa strona zostala uszkodzona.

 

Czy to mogło być przyczyną???

 

Oczywiscie wcześniej wszystko bylo sprawne kontrolki airbac auto podłaczane pod kompa wszystko ok.

 

Czy to prawda ze poduszki działaja z napinaczami od pasów???

tak mi się wydaje skoro pasy nie były zapięte to nie został wysłany żaden sygnał do centralki airbac.

Edytowane przez hko3
Opublikowano
Witam kolegów.

 

Jakis czas temu miałem niegroźny wypadek na autostradzie a dokladnie przy predk. jakieś 60-70 wpadłem w poslizg i uderzylem w barierke przodem od strony pasażera

Auto poważnie uszkodzone

I co mnie zastanawia że NIE ZADZIAŁAŁA ŻADNA Z PODUSZEK POWIETRZNYCH

 

z tym że ja miałem zapięte pasy a pasażer NIE a własnie prawa strona zostala uszkodzona.

 

Czy to mogło być przyczyną???

 

Oczywiscie wcześniej wszystko bylo sprawne kontrolki airbac auto podłaczane pod kompa wszystko ok.

 

Czy to prawda ze poduszki działaja z napinaczami od pasów???

tak mi się wydaje skoro pasy nie były zapięte to nie został wysłany żaden sygnał do centralki airbac.

 

a może masz oporniki zamiast poduszek?? zdejnij kierownce i zobacz... poza tym jak masz dostep do inpy to sprwawdz błędy w module airbag

Opublikowano

faktycznie filmik niezly ale aż strach pomyśleć co się dzieje z twarza jak ktoś nie ma zapiętych pasów.

 

Ale wracajac do tematu nigdy nie mialem do czynienia z poduchami więc wołalbym tego nie ruszać.

 

Jeszcze mi coś wywali w łeb i będzie kolejny problem :)

 

ale to myślisz że ktoś juz coś wcześniej tam kombinował że może wogóle nie być

poduszek???

Opublikowano

witam

nie wiem jak ma bmw ale niektóre marki mają tak że jak pasów nie zapniesz to poduchy nie zadziałaja ze wzgledow bezpieczenstwa (żeby głowy nie urwało)

Opublikowano (edytowane)

Ja również dokładnie nie wiem jak jest w BMW ale ojciec miał wypadek audi a 4 (przy prędkości 30km uderzył w inną audi która wyjechała na czerwonym świetle) co prawda miał zapięte pasy ale pasażera nie było i obie poduchy wystrzeliły. Po rozmowie z mechanikiem w serwisie dowiedziałem się że to MIT, że jeśli się nie ma zapiętych pasów to poduszki nie wystrzelą. Podobno poduszkami sterują sensory w zderzaku a nie psy. W a4 po wypaleniu poduszek nie tylko była do wymiany deska i poduchy ale też pasy (zablokowały się), napinacze i wiązki oczywiście o sensorach nie wspominając. Tyle się dowiedziałem od "speca" w serwisie audi.

Ale wracając do tematu. Wiem na pewno, że zamiast poduszek wkładane są oporniki (czy cuś w tym stylu) które powodują, że na desce nie wyświetla się komunikat o błędzie poduszek i komp też odczytuje, że wszystko jest ok a poduchy nie ma.

Najlepiej odłącz klemy od akumulatora i odkręć bodaj że dwie śruby w tyle kierownicy i zdejmij jej przednią część. jeśli jest tam poduszka to na pewno ja tam zobaczysz. Nic ci nie wystrzeli. Ja zdejmowałem kierownicę jak oddawałem do obszycia i nic mi nie wystrzeliło.

Edytowane przez kamfin0
Opublikowano
Kolega pisze, że uderzył przodem i dość nie źle rozwalił auto więc jeśli jest tak jak mi powiedział "spec" w serwisie, że poduchy są odpalane przez sensory tzn, że te sensory muszą być w zderzaku. Więc powinny odpalić przednie poduchy. Jeśli sprawdzi poduszkę kierowcy i jej nie będzie tzn, że auto jest kombinowane i może szukać dalej. Tak czy inaczej sprawdzenie czy jest poduszka w kierownicy to żadna filozofia i 10 min roboty.
Opublikowano

Postaram się zerknąć w tyg do tej kierownicy.Kto wie moze juz wcześniej bylo uderzone.

 

A tak na marginesie dodam że auto dosyć dziwnie wbiło się w bariere. Tzn.

 

zderzak przeszedł pod i jest prawie że nie uszkodzony ale gorzej z góra.

Może faktycznie skoro są jakieś sensory w zderzaku to nie mogły zadziałać bo zderzak przeszedł pod barierką.

 

Dla zainteresowanych dołaczam foto

 

http://w666.wrzuta.pl/obraz/8poUXD1qm2w/fot_o3

Opublikowano

Czujniki z poduszek są na podłużnicach jak ich nie ruszy to nie wypali poduch, a u Ciebie jak piszesz auto masakrycznie rozbite to pewnie coś się podziało z instacją. Wstaw zdjęcia jak możesz.

Czy migała Ci w czasie jazdy kontrolka Airbagu u mnie co jakiś czas zamigała - to mogło wskazywać awarię układu u mnie akurat była mata fotela pasażera - chodzi o e46

brokat_
Opublikowano

Przed wypadkiem wszystko było ok kontrolki airbag były sprawne.

Po odpaleniu wszystko gasło jak należy.

Nigdy mi sie nie zapaliła żadna kontrolka w czasie jazdy.

Opublikowano

W BMW E46 nie ma sensorów w zderzaku. Są sensory przyspieszenia wzdłużnego umieszczone w kontrolerze poduszek, który znajduje się w tunelu środkowym pod dźwignią hamulca ręcznego. Dodatkowo jeżeli posiadasz poduszki i kurtyny boczne to są dwa sensory przyspieszeń poprzecznych, po jednym na stronę. W wersji europejskiej nie ma również czujników zapięcia pasów. Montowano je z tego co wiem w wersji na USA. Jeżeli kontrolka poduszek się nie świeciła, a mimo to poduchy nie strzeliły to są następujące możliwości:

a) zaklejona/podłączona do innej kontrolka airbag - wtedy INPA pokaze błędy

b) rezystory zamiast poduszek - INPA nie pokaze bledow system mysli ze wszystko jest ok

c) uszkodzenie modulu poduszek które nie było wykrywalne przy wewnetrznej diagnostyce modułu

d) system uznał że poduszek nie trzeba wystrzelic

 

Najlepiej odłacz kleme akumulatora i sprawdz czy jest poduszka w kierownicy. Spokojnie nic sie nie stanie. Sam robiłem to wiele razy.

Opublikowano

oczywiście sprawdze czy jest poduszka w tej kierownicy a jesli sie okaże że jej nie ma to znaczy ze coś bylo w aucie kombinowane wczesniej.

 

Napewno nie zostawie tak tej sprawy.

Auto kupiłem jakieś 5 mies. temu i mialo być bezwypadkowe.

Opublikowano
No jeśli w kierownicy jest sama zaślepka, a pod nią pusto, to raczej poducha nie wyparowała. To byłby ewidentny dowód na kombinację poprzednika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ma szans aby przy takim uszkodzeniu (foto) nie wystrzeliła poduszka powietrzna kierowcy. Najprawdopodobniej, auto miało przygodę.

Sprawdź auto pod kompem a potem skontroluj poduszki. Najlepiej ASO lub konkretny warsztat bo jeżeli chcesz dochodzić swojego będziesz miał odczyt błędów + FV za usługę. Dłubiąc najpierw w poduchach zawsze będzie podejrzenie że np: coś się odepnie i wyskoczy "świeży" błąd.

Przy kontroli poduszek trzeba pamiętać, ze są magicy ładnie składający poduchę i pod nią maskujący opornik, wtedy zerkając pobieżnie wydaje się ze poducha jest.

Opublikowano
c) uszkodzenie modulu poduszek które nie było wykrywalne przy wewnetrznej diagnostyce modułu

 

wtedy będzie świeciła się poduszka - crash data nie da sie tego naprawić (czyt. magicy oszukają i to) ale wtedy podychy nie wywalą - ja jakiś czas temu kupowałem do e39 - 450 zł

Mój post - viewtopic.php?f=72&t=104773

brokat_
Opublikowano
wtedy będzie świeciła się poduszka - crash data nie da sie tego naprawić (czyt. magicy oszukają i to) ale wtedy podychy nie wywalą - ja jakiś czas temu kupowałem do e39 - 450 zł

Mój post - viewtopic.php?f=72&t=104773

 

Chodziło mi bardziej o to, że moduł poduszek przy uruchomieniu przeprowadza wewnętrzną diagnostykę. Wtedy właśnie świeci się dioda poduszek, która gaśnie jeżeli diagnostyka przebiegła pomyślnie. Jest możliwe, ale wielce mało prawdopodobne, że uszkodzeniu uległ jakiś element elektroniczny wewnątrz modułu, który nie podlegał diagnostyce, a spowodował błędne działanie modułu.

Opublikowano
Czy jeśli są oporniki zamiast poduszek to INPA jest w stanie to wykryć/wskazać jakieś błędy czy będzie się normalnie zachowywać?

inpa powinna pokazywac stala opornosc poduszki gdy jest opornik, gdy jest poduszka to artosc skacze (lekko sie zmienia) ale to nie zawsze.

Jak macie jakies pytania odnosnie poduszek to walic smialo, tel lub pw. na wszystkie pytania postaram sie odpowiedziec. w koncu zyje z tego.. :)

Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko ludzie którzy nie chcą tego zrobić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I bardzo dobrze że nie wystrzeliły poduszki bo i po co? :duh: To nie auto kalibru miejskiego toczydła gdzie zderzenie z koszem na śmieci aktywuje wszystkie możliwe systemy bezpieczeństwa. Troche pogięta maska i błotnik, a wy chcecie aby kierowca dostał w dziub poduszką? Zresztą niech sam zainteresowany się wypowie czy po całym zajściu odczuwał jakieś skutki uderzenia.

Kiedyś żona w Seicento ruszając ze skrzyżowania została przytarta bokiem przez pasata który ściał sobie drogę skręcając, u niej wystrzeliła poduszka, trafiła na 10 dni do szpitala. Jej prędkość ~10km/h, skręcającego może ze 30-40km/h, jej auto nie było bardziej rozbite niż to ze zdjęcia /ale po stronie kierowcy/, pasat jedynie przetarty bok. Gdyby nie poduszka żona wysiadła by z auta bez szwanku.

Opublikowano

Jeśli chodzi o same uderzenie to można sobie odpowiedziec na pytanie.Mianowicie pasazer jechal bez pasów przy naprawde duzej sile przepuszczam że siedziałby juz w szybie.

 

Uderzenie nie bylo mocne mozna je porównać do gwaltownego hamowania a nawet troche bym przesadził.

 

 

 

 

Ja nie odczułem wiekszego uderzenia jak i pasażer ktory nie miał zapietych pasów.Napewno byłoby inaczej gdzyby auto wjechało centralnie przodem.

Na zdjęcie uszkodzonego auto troche inaczej to wyglada z racji tego że tak jak pisałem auto wjechało pod barierke dlatego sa takie powazne uszkodzenia góry,bo zderzak jest prawie że nie ruszony.

Opublikowano
Czy jeśli są oporniki zamiast poduszek to INPA jest w stanie to wykryć/wskazać jakieś błędy czy będzie się normalnie zachowywać?

inpa powinna pokazywac stala opornosc poduszki gdy jest opornik, gdy jest poduszka to artosc skacze (lekko sie zmienia) ale to nie zawsze.

Jak macie jakies pytania odnosnie poduszek to walic smialo, tel lub pw. na wszystkie pytania postaram sie odpowiedziec. w koncu zyje z tego.. :)

gdzie w Inpie mogę znaleźć wartość oporności poduszek ? już pytałem wcześniej o to i nikt nie potrafił odpowiedzieć ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.