Skocz do zawartości

318is M44 - Gdy zimny silnikiem szarpie, umiera ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
no i klasa pieknie chodzi jak pszczolka,mam to samo mrozy teraz sa i rano masakra jest trzeba krecic az nabije w cylindry,trzeba glowice na wiosne robic

 

Wymiana oleju na świerzy bardzo pomaga.

Jeżeli olej w silniku jest w miarę czysty i jest to olej półsyntetyczny, można przejść na syntetyczny np.5W40 i plinować żeby olej nie zrobił się zbyt brudny bo zaczną cykać i klepać popychacze hydrauliczne.

Już ktoś wcześniej pisał że po przejściu na olej syntetyczny problem ustaje.

W Twoim przypadku, jeśli się okaże że wymiana oleju pomogła w 100%, na wiosnę proponuję umyć rorząd pod pokrywą zaworu, ponoć góra silnika to najbrudniejsze miejsce silnika, następnie zalać syntetyczny i tak jeździć.

 

Jeżeli wymiana oleju na syntetyk nie pomoże to raczej trzeba będzie sprawdzić tą głowicę.

 

Mariusz.

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
wlasnie,niewiem co mam myslec dzisiaj odpalic nie moglem rano normalnie masakra smierdzialo paliwem i nic ,po dluzszym kreceniu odpalil,mroz -15,w pracy do godziny 17 przpalilem go o 10 rano i o 17 niebylo problemu odpalil ze strzala,moze jakis czujnik temperatury wariuje,albo polozenia walu,podjade na kompa jeszcze przejzec,jezdze na oleju 5w40 vavoline max life
Opublikowano
wlasnie,niewiem co mam myslec dzisiaj odpalic nie moglem rano normalnie masakra smierdzialo paliwem i nic ,po dluzszym kreceniu odpalil,mroz -15,w pracy do godziny 17 przpalilem go o 10 rano i o 17 niebylo problemu odpalil ze strzala,moze jakis czujnik temperatury wariuje,albo polozenia walu,podjade na kompa jeszcze przejzec,jezdze na oleju 5w40 vavoline max life

 

Najlepiej to zacząć od sprawdzenia sprężania w cylindrach.

Jak się okaże że w poszczególnych cylindrach nie ma kompresji lub jest bardzo niska, to kolega ma ten sam problem.

Jeśli kompresja będzie prawidłowa to trzeba szukać przyczyny w osprzęcie.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Bardzo przydatne informacje można z tego przypadku wyciągnąć. Miałem identyczne objawy. Na zimnym kręcił jak wiertarka a po starcie chodził na dwa cylindry.

Każdemu z M44 polecam zacząć naprawę, tak jak ją, od... Wymiany oleju!!! Zalany 5w30 taki jak rekomenduje producent aua i problem zniknął :-) widocznie zawory już się przycieraly ale jeszcze ie było za późno. Warto zawsze zrobić ten krok za 150 zł zanim się zrzuci głowę...

oleum to podstawa. Dla ścisłości dodam, że jedynym dpopuszczalnym olejami na ten motor są 0w40 i 5w30! Żadne polsyfy 10w40!! Mój wcześniej był na 10w40 i rano występował permanentny brak sprezu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.