Skocz do zawartości

visko, jak zdemontować


dirty.73

Rekomendowane odpowiedzi

no stary,wiem,że lewy gwint :D ,inaczej po moich próbach już by wszystko fruwało

wiem że wiesz aly czy musiałeś mi mój wiek wypominać :D :D :D

powiem tak :

próba blokowania pompy brechą zakończyła u mnie się rozwaleniem bakielitowego koła pasowego na pompie

jedynie skuteczne ale niepopularne jest przystawienie przecinaka do krawędzi śruby i solidne przypierdzielenie młotkiem

po przejechaniu kilku warsztatów i przeżyciu prób kilku mechaników tak właśnie odkręciłem wisko kuzynowi w e30 a chyba nie było ruszane od wojny

z tym że wiadomo ślad na śrubie zostanie ale nie uszkadza to wiska (chyba że nie cylniesz w majzel :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak masz kogoś do pomocy to można spróbować ścisnąć pasek tak żeby mocniej trzymał za kółko. To czasem wystarczy żeby dało się poluzować "normalnym" kluczem.

Ale nie ma to jak odpowiednio zastosowany klucz ruski :cool2:

Visco na tym nie ucierpi a najwyżej pompa. Ale też bez przesady.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Allo... u mnie tak było zapieczone ze poszedł gwint na pompie! Przy okazji wymieniłem pompę co jest o tyle ważne, że jeżeli nie masz pewności, że pompa była wymieniona na poprawiony model z metalowym wirnikiem, lepiej zrób dwa w jednym! Pierwotnie montowane były pompy z plastikowym wirnikiem, co często była powodem bardzo kosztownych napraw silnika!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zmieniałem termostat i musiałem zdjąć visko, więc mam temat na świeżo :) Sam bym go za cholerę nie zdjął, ale miałem dwóch zaprawionych w samochodowych bojach pomocników i znaleźliśmy na nie sposób. Otóż za nakrętką od visko jest nakrętka kontrująca którą należy przytrzymać aby całość się nie obracała podczas próby ruszenia nakrętki od visko. Problem z kontrą jest taki, że jest bardzo cienka i zwykły klucz łapie na raz i kontrę i nakrętkę. Spiłowaliśmy więc na cienko jeden klucz 32 i złapaliśmy nim kontrę, a drugi klucz założyliśmy na nakrętkę i na******liśmy młotkiem aż nie puściła. Próby napinania paska aby unieruchomić całość nic nie dały. W BMW mają oczywiście do tego specjalny przyrząd, żeby poza ASO nie było za łatwo samemu coś zrobić :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
mam ten sam problem nie mogę odkręcić visca, a muszę wymienić chodnice, ja odkręciłem te dwie małe śrubki od koła pasowego ( tam sa 4 ) i dorobiłem sobie taki pół księżyc z 2 bolcami siłe miałem duża ale za cholerę juz później z głupiałem czy odkręcam czy przykręcam robiłem to 1 raz. Zadam teraz moza głupie pytanie wiem ze lewy gwint ale patrząc od przodu samochodu czy za kierownicy :mrgreen: prosze o wyjaśnienie jak cepowi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak stoisz przed autem i masz wisco przed sobą to zakładasz klucz i kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zamiast tego drugiego klucza można użyć duży pilnik a dokładnie jego mocowanie w rękojeści i zablokować wał.

 

duzo wiecej czasu zajeło mi nakręcenie visko na gwint przy montazu.. to jest mistrzostwo :)

 

tomek

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w BMW, ale w Land roverze jak ściągałem visco to miałem taką brechę z wspawanym bolcem prostopadłym do brechy dł ok 3cm,. Bolec ten wchodził w dziurkę która jest na pompie a drugą stronę brechy oparłem o filtr jakiś pod maską i można było śmiało ściągać visco waląc młotem. Druga osoba dobrze jak trzymała breche.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem tak samo jak na filmiku tylko ze w tym drugim kluczy wspawałem bolce fi 5 i wykręciłem śrubki z koła co jest przymocowane do pompy i tam miałem wsadzony ten klucz ta sama zasada działania i za cholerę nie puściło 4 godziny walki i nic, wiec przeciąłem tunel -plastik z jednej i z drugiej strony i po problemie chłodnica na wierzchu, plastik po nawiercałem i na śrubki zrobiłem ze w razie czego można łatwo zdemontować
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.