Skocz do zawartości

Jak zakodować kluczyk bez przycisków? + INNE PYTANIA


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.

Może mi ktoś powiedzieć jak na nowo zgrać kluczyki z immobiliserem, jeżeli mam kluczyk bez przycisków zamykania i otwierania drzwi.

Mam tylko takie dwa kluczyki.

 

http://picasaweb.google.com/101810828974730004658/DropBox?authkey=Gv1sRgCMuA5ML2s_juZw#5558765028004753490

 

Przeszukałem forum, Youtuba i nic nie znalazłem na temat takiego kluczyka. Wszystko, co opisane dotyczy kluczyków z 3 przyciskami. Ja mam tylko jeden na środku (logo BMW) i zaświeca on latarkę.

 

Piszę, ponieważ nie umiem uruchomić auta. Kluczyk na 1 zapalają się wszystkie kontrolki, na 2 auto kręci, ale nie umie zapalić. Słychać, że pompa paliwowa ssie paliwo (zdjąłem tylną kanapę i słychać dokładnie, że na początku zasysa, a potem słychać jak pompuje). Wymieniłem filtr paliwa na nowy. Iskra na świecy jest. Rozrusznik kreci dobrze. Można kręcić do rozładowania aku, a i tak auto nie zapali. Możliwe, że coś z immobiliserem się stało, więc chce spróbować na nowo zsynchronizować kluczyk z immobiliserem.

Powoli zaczyna mnie denerwować ta bawarska szmata :mad2:

 

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Edytowane przez 82asik
Opublikowano
po pierwsze - skąd ty wytrzasnąłeś takie kluczyki????? toż to serwisowe i na bank jak napisałeś immo się zablokował, teraz elektronik co to rozkoduje, do serwisu po surówkę kluczyka i zakodować, kodowanie kluczyka dostępne na forum, pytanie co stało się z 2 kompletami kluczyków?? bo ja mam 4, 2 normalne + 2 serwisowe.
Opublikowano

wcześniej paliła z obu ?

napisz czy nie rozbierałeś ostatnio tych kluczy -- wprawdzie nie miałeś potrzeby ale przeważnie kłopoty zaczynają się gdy straci się transponder

Opublikowano
podpinałeś auto pod komputer ?? Bo tak to bez sensu wymieniać dobre części

 

Na razie jeszcze tego nie robiłem. Wiem, że to podstawa, aby zdiagnozować problem, ale nie mam nikogo z kompem. Muszę zapakować auto na lawetę i zawieść do mechanika, który ma pojecie o takich samochodach. Więc najpierw samemu próbuję dojść, co się stało. Filtr paliwa i tak był już do wymiany. Stuknęło 200 tyś. km, a miałem włożony jeszcze oryginalny filtr z fabryki.

Opublikowano
wcześniej paliła z obu ?

 

Teraz nie pali z żadnego. Jak było wcześniej ciężko mi powiedzieć. Nigdy nie próbowałem odpalić auta tym drugim kluczykiem. Nigdy z autem nie było problemów, więc nie sprawdzałem czy oby dwa działają.

 

napisz czy nie rozbierałeś ostatnio tych kluczy -- wprawdzie nie miałeś potrzeby ale przeważnie kłopoty zaczynają się gdy straci się transponder

 

Przed ta awarią nie robiłem z kluczykami nic. Bateria w kluczykach raczej nie padła, ponieważ światełko cały czas świeciło normalnie. Dopiero jak auto nie chciało zapalić profilaktycznie wymieniłem baterie na nową.

Nie wiem ile prawdy jest w tym, co piszą na forum, że trzeba to zrobić w 30 sekund, żeby nie stracić danych z kluczyka. Ja dla pewności zrobiłem to dużo szybciej. No ale na nowej baterii tez nie odpala.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
po pierwsze - skąd ty wytrzasnąłeś takie kluczyki????? toż to serwisowe i na bank jak napisałeś immo się zablokował, teraz elektronik co to rozkoduje, do serwisu po surówkę kluczyka i zakodować, kodowanie kluczyka dostępne na forum, pytanie co stało się z 2 kompletami kluczyków?? bo ja mam 4, 2 normalne + 2 serwisowe.

 

Mylisz się. Kluczyk po prawej to faktycznie serwisowy, jednak ten po lewej to podstawowy klucz w wersjach bez centralnego zamka na pilota (w kluczyku jest tylko światełko).

 

 

Kolejna kwestia: skąd macie pewność, że to wina immo??

 

Przyczyn niezapalania samochodu może być masę, np. jakiś czujnik, złe paliwo.

 

Wg mnie musisz zacząć od podpięcia auta pod kompa. Nie ma co gdybać.

Opublikowano
Kolejna kwestia: skąd macie pewność, że to wina immo??

 

No właśnie tej pewności nie mam. Bo gdyby to był ma 100% immobiliser to auto by w ogóle nie zapaliło (tak myślę). Natomiast auto zapaliło i po ok. 3-5 sekund zgasło i już nie można ponownie zapalić.

Opublikowano
Czyli reasumując jak napisał SOŁTYS bez kompa nie da rady, co do kluczyka kurde pierwszy raz taki widzę takowy jako do użytku codziennego - człowiek całe życie się uczy. Objawy jednak wskazywałyby na imo, u mnie jak zamknę z pilota a otworzę z klucza w drzwiach mogę kręcić do usranej śmierci kontrolki normalnie się palą ale wystarczy że siedząc w samochodzie wcisnę otwieranie drzwi i odrazu zapala. Więc dlatego podejrzewam immo.
Opublikowano
Przed ta awarią nie robiłem z kluczykami nic. Bateria w kluczykach raczej nie padła, ponieważ światełko cały czas świeciło normalnie. Dopiero jak auto nie chciało zapalić profilaktycznie wymieniłem baterie na nową.

Nie wiem ile prawdy jest w tym, co piszą na forum, że trzeba to zrobić w 30 sekund, żeby nie stracić danych z kluczyka. Ja dla pewności zrobiłem to dużo szybciej. No ale na nowej baterii tez nie odpala.

jak masz kluczyk tylko z latarką to nie masz limitu czasu na wymiane baterii

chodzi tylko o to że po otwarciu go musisz pilnować by nie zgubić pestki transpondera

to samo tyczy się tego drugiego kluczyka -- rozpołów go i zobacz czy jest tranponder

no ale jak zapaliłeś i zgasło to raczej nie w kluczach problem

Opublikowano

Nie wiem jak u Was, ale jak mój kluczyk nie miał komunikacji z immo, to po przekręceniu zapalały się normalnie kontrolki, ale gdy przekręcałem dalej na zapłon, to nie było żadnej reakcji - moim zdaniem to nie wina immo.

Podłącz się kolego pod kompa i powiedz co wyszło, bo inaczej nic nie zdziałamy.

Opublikowano
podepnę sie pod temat kluczyka.czy wymienał już ktoś gumki przycisków w kluczach przedluftowych jezeli tak to proszę o instrukcję dzieki
Opublikowano

Witam.

Był dzisiaj pan doktor podpiąć komputer pod auto. Komputer nie pokazał żadnych błędów. Mechanik natomiast stwierdził, że według niego to brak kompresji w silniku. Po wykręceniu świecy i sprawdzeniu ciśnienia, jaką wartość powinien pokazać nanometr?

Dzięki.

Opublikowano
Mechanik natomiast stwierdził, że według niego to brak kompresji w silniku.

 

Z dnia na dzień mu kompresja uciekła??

Mechanik sprawdzał wszystkie cylindry czy tylko jeden?

Bo znając życie to pewnie nie umie nawet kompresji zmierzyć poprawnie.

Jeśli by się jednak stało, że na jednym z cylindrów nie ma kompresji (bo np. w co nie wierzę, zawór się przepalił albo dziura w tłoku się zrobiła - ogólnie mało prawdopodobne ale jednak możliwe) to i tak powinien zapalić na pięciu pozostałych.

Opublikowano

Witam.

Zmierzyłem dzisiaj jeszcze raz na spokojnie kompresję. Wykręciłem świecę wkręciłem nanometr i mierzyłem. Oto, co mi wyszło.

Cylinder 1 (licząc od przodu auta) 4,5 bara/ 70 kPa

Cylinder 2 – 2,5 bara/ 40 kPa

Cylinder 3 - 4,5 bara/ 70 kPa

Cylinder 4 – 3,5 bara/ 50 kPa

Cylinder 5 – 2 bary/ 30 kPa

 

Przesyłam również zdjęcia.

http://picasaweb.google.com/101810828974730004658/Pomiary?authkey=Gv1sRgCJ2Kh8CskdCUIg#

 

Szóstego nie sprawdzałem, nie chciało mnie się wykręcać obudowy filtra kabinowego.

 

Takie wartości raczej nie są w normie? Rozumiem, że to jest powód awarii auta?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wartości, które podałeś znacząco odbiegają od prawidłowych. Powinno być co najmniej ok. 10 bar.
Opublikowano
To samo mnie powiedział mechanik, że min. musi być 10 barów. Jego zdaniem coś z wałkiem rozrządu. Oby tylko tyle. Mam nadzieje, że tłoki, cylindry i zawory są całe i skończy się jedynie na wymianie wałka.
Opublikowano
To samo mnie powiedział mechanik, że min. musi być 10 barów. Jego zdaniem coś z wałkiem rozrządu. Oby tylko tyle. Mam nadzieje, że tłoki, cylindry i zawory są całe i skończy się jedynie na wymianie wałka.

jak do pomiaru zagrzałeś silnik skoro nie pali ???

Opublikowano
Nie zagrzałem. Wkręciłem nanometr i przekręciłem kluczyk w stacyjce. Silnik przekręcił i pokazało wartość. Zrobiłem coś nie tak?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W silnikach benzynowych sprężanie powinno się mierzyć na ciepłym silniku, jednak w Twoim przypadku było to niemożliwe.
Opublikowano
W silnikach benzynowych sprężanie powinno się mierzyć na ciepłym silniku, jednak w Twoim przypadku było to niemożliwe.

a co za tym idzie nie przesądza o stanie silnika

Opublikowano
a co za tym idzie nie przesądza o stanie silnika

 

Obyś miał kolego rację.

 

Mechanik stwierdził, że skoro na komputerze nie pokazuje żadnych błędów, to trzeba będzie zdjąć pokrywę głowicy i sprawdzić, w jakim stanie są wałki rozrządu. Jeżeli tam nie ma żadnego uszkodzenia to trzeba będzie iść głębiej.

 

BTW. W jaki sposób można sprawdzić kompresję, jeżeli nie można dopalić silnika? Jest to w ogóle możliwe?

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.