Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To ja Wam coś poradzę. Tankujcie zwykły ON na markowych stacjach i nie słuchajcie opowiadań, że do CR leje się Vervy czy Ultimate. Opiszę nasz przypadek. Ojciec kupił w salonie Corollę Verso 2.2 D4D 136PS. Zrobiliśmy nią 100tyś. Pewnego razu ojciec pojechał do Czech. Na powrocie dojeżdżając do Krakowa auto trochę osłabło i zaczęło przerywać! Dojechał do domu te 100km i przed końcem trasy tak jakby się polepszyło. Zgasił auto i poszedł do domu. Następnego dnia już nie odpaliło więc musiał się przeprosić z moją benzynką 528i :twisted: (zwolennik diesli)! Zaczęliśmy sprawdzać silnik domowymi metodami. Jeździliśmy po różnych mechanikach i nic to nie dało. Pojechaliśmy do serwisu na kompa. Na kompie wszystko ok. W końcu mechanicy pytają, czy jeździliśmy na tej pseudo lepszej ropie Verva itp. Niestety laliśmy tylko BP Ultimate. Jako, że jest to jednostka CR to nie chcieliśmy oszczędzać. Lepsze paliwo kosztowało nas komplet wtrysków i jakieś zaworki w pompie. W sumie zmieściliśmy się w 4 tysiącach. Facet w serwisie powiedział, żeby pod żadnym pozorem nie lać tych lepszych paliw bo są bardziej suche i przez to zacierają bardzo precyzyjne wtryski CR czy zaworki pompach. Powiedział, ze mieli sporo przypadków podobnych do naszego. Oczywiście auto było już po gwarancji więc ściemniać nie musiał bo za wszystko musieliśmy zapłacić. To samo mówią w salonach Mercedesa. Unikać ulepszonych paliw i tankować zwykły ON byle nie na stacji franka pod chmurką :D! :) Potwierdził to znajomy z Kielc, który regeneruje nam wtryskiwacze do ciężarówek. Najciekawsze jest to, że sam ma Najnowszą Megankę Coupe w benzynie i powiedział, że nigdy diesla nie kupi. Wystarczy, że na nie patrzy. :D
Opublikowano
To ja Wam coś poradzę. Tankujcie zwykły ON na markowych stacjach i nie słuchajcie opowiadań, że do CR leje się Vervy czy Ultimate. Opiszę nasz przypadek. Ojciec kupił w salonie Corollę Verso 2.2 D4D 136PS. Zrobiliśmy nią 100tyś. Pewnego razu ojciec pojechał do Czech. Na powrocie dojeżdżając do Krakowa auto trochę osłabło i zaczęło przerywać! Dojechał do domu te 100km i przed końcem trasy tak jakby się polepszyło. Zgasił auto i poszedł do domu. Następnego dnia już nie odpaliło więc musiał się przeprosić z moją benzynką 528i :twisted: (zwolennik diesli)! Zaczęliśmy sprawdzać silnik domowymi metodami. Jeździliśmy po różnych mechanikach i nic to nie dało. Pojechaliśmy do serwisu na kompa. Na kompie wszystko ok. W końcu mechanicy pytają, czy jeździliśmy na tej pseudo lepszej ropie Verva itp. Niestety laliśmy tylko BP Ultimate. Jako, że jest to jednostka CR to nie chcieliśmy oszczędzać. Lepsze paliwo kosztowało nas komplet wtrysków i jakieś zaworki w pompie. W sumie zmieściliśmy się w 4 tysiącach. Facet w serwisie powiedział, żeby pod żadnym pozorem nie lać tych lepszych paliw bo są bardziej suche i przez to zacierają bardzo precyzyjne wtryski CR czy zaworki pompach. Powiedział, ze mieli sporo przypadków podobnych do naszego. Oczywiście auto było już po gwarancji więc ściemniać nie musiał bo za wszystko musieliśmy zapłacić. To samo mówią w salonach Mercedesa. Unikać ulepszonych paliw i tankować zwykły ON byle nie na stacji franka pod chmurką :D! :) Potwierdził to znajomy z Kielc, który regeneruje nam wtryskiwacze do ciężarówek. Najciekawsze jest to, że sam ma Najnowszą Megankę Coupe w benzynie i powiedział, że nigdy diesla nie kupi. Wystarczy, że na nie patrzy. :D

 

o wreszcie konkretna odpowiedz :cool2: a jak z pompowtryskami bo rodzice mają nowy samochód i tylko verwa tankują można zwykły ON zalewać?? to w takim razie nie przepłacam i leje ekodiesla orlenowskiego :D

Opublikowano

to ja dorzuce swoje 3 grosze , jeszcze zbyt dużo doświadczenia z dieslami nie mam ale słucham się tej kwestii kolegów co już ponad 5 lat jeżdżą na ropie

 

jedno mówią wspólnie , omijać szerokim łukiem BP - tam jest najgorsze paliwo , często w zimie zamarza i tak samo to najlepsze niby "ultimate"

 

gdzie tankuje - się zdziwicie na stacjach przy marketach , mają najzwyklejszą ropę i o dziwo dobrej jakości i tanią porównując np do BP to około 30 gr mniej , bardzo duży plus takich zakupów jest taki że jadę tankuję i płacę za paliwo i nie czekam w kolejkach , po hotdogi , gumki , totolotka, chipsy , wóde itd itp . ile razy mnie to wnerwiało ,

 

a w trasie w obcym terenie najlepiej na shellu , statoil i można jeszcze zaryzykować orlen , ale generalnie wyjeżdżając w trase mam pod korek zatankowane 800 km spokojnie się przejedzie , w razie czego dotankowuje na tych stacjach

 

też na początku stwierdziłem że będę tylko tankował tą lepszą rope czyli ultimate , verwa itd bo i tak mam tanio a po drugie diesel mniej pali więc po co szczędzać ? , szybko mnie sprowadzili na ziemie i wyśmali i wręcz powiedzili że jestem frajer bo daje się naciągać na pseudo marketing do tego jeszcze od tych wynalazków może być problem z wtryskami , więc już od dawna leje najzwyklejszą ropę

 

co tu dużo gadać - stosuje się do ich wskazówek i nic się nie dzieje

co do BP to gaz też mieli fatalny , kiedyś zatankowałem ich gaz to skończyło się w serwisie i czyszczenie parownika czy jakoś tak

Opublikowano

wszystko ładnie pięknie tylko ja to przerobiłem na swoim aucie, wiem że nie warto przepłacać...

na zwykłym ON szarpała przy starcie, więc zalałem znowu VERWE, po czym znowu spr. zwykłego ON i to samo,

może to kwestia zimy, przejścia stacji na zimowe paliwo, wiem że były wtedy początki przymrozków...

 

pozdr.

Opublikowano
Dodatki do paliw wyrażone są w jednostce PPM czyli parts per milion. Mówiąc wprost PPM oznacza to, że 1 litr dodatku dolany jest do 1 000 000 litrów paliwa. Średnia ilość dodatków to 300-500 PPM, czyli 300-500 litrów dodatku na 1 000 000 litrów paliwa. Policzcie sobie zatem ile dodatku jest w 50 litrowym zbiorniku paliwa, droższego paliwa...

 

Akurat takie tłumaczenie nie wydaje mi się zbyt trafne :wink: to że czegoś jest mało nie oznacza że jest to nieskuteczne :roll: np 1gr odpowiedniego "dopalacza" zwali z nóg 100kg faceta :wink:

 

A wracając do tematu jakości ON to tankuję na różnych stacjach i nie zauważyłem żadnej różnicy (spalanie, osiągi, kultura) pomiędzy paliwem shell diesel v-power (cena ok 5,3zł) a np. tym z intermarche (4,54) :roll:

 

 

Hahaha, rozbawiłeś mnie :mrgreen: . Przypominasz tego, co był za, a nawet przeciw. Nie odpowiada Ci dodatek wyrażony w PPM, a poniżej sam potwierdzasz, że nie zauważyłeś żadnej różnicy.

Opublikowano

Hahaha, rozbawiłeś mnie :mrgreen: . Przypominasz tego, co był za, a nawet przeciw. Nie odpowiada Ci dodatek wyrażony w PPM, a poniżej sam potwierdzasz, że nie zauważyłeś żadnej różnicy.

 

Proszę o czytanie ze zrozumieniem :roll: Teza nr 2 jest odrębna i wcale nie ma wynikać z tezy nr 1 :wink:

Wyjaśnienie:

1. Jeżeli jakiś dodatek jest dobry/skuteczny to jego ilość mają regulować pewne normy które opracowywane są w specjalistycznych laboratoriach przez wykwalifikowanych naukowców itp. :roll: jeżeli jakiś "jajogłowy" stwierdzi że dawka optymalna to 0,00000001 "czegośtam na cośtam" to ja mu wieżę bo nie mam wiedzy/zdolności/sprzętu aby to weryfikować. Czy te normy są przestrzegane w paliwach na stacjach? nie mam zielonego pojęcia...

2. Niezależnie czy zawartość dodatku stanowi 0,5 całości czy 0,000000000001 ja różnicy w pracy silnika nie odczuwam. :wink:

I tyle ;)

Opublikowano

Hej.

Ja tez juz kilka razy spotkalem sie z opinia, ze drozsze paliwa (typu ON Ultimate) sa za "suche" dla nowoczesnych i wrazliwych zarazem silnikow. Opinie sa od mechanikow. Mowia, ze najlepiej lac ze 3 x zwyklego ON a potem raz Ultimate`a i tak w kolko.

Co o tym sadzicie?

Pzdr.

Opublikowano

witam

koledzy normalny ON ,ultimate lub inny ON jest ok , najważniejsze aby jakiegoś G....... nie nalac bo wtedy to dopiero zabójstwo dla silnika

tankuje na NESTE i jest wszystko ok

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Zrobiłem mały test :D jakiś miesiąc temu pojeździłem po miesice z baniaczkami 5l i tankowałem za "2 dychy" na różnych stacjach po czym przelałem paliwo w słoiki i postawiłem na parapecie w garażu :norty: oto wyniki po miesiącu testów "parapetowych" :twisted: ps: przepraszam za jakość zdjecia ale zapomiałem zdjąć foli ochronnej z aparatu telefonu ;/

 

http://images46.fotosik.pl/1008/9cf6d827f5d68eaemed.jpg

 

duże słoiki to paliwo letnie natomiast 2 małe słoiki to paliwo z zimy

poza tym zauważyłem ze na dnie najwiecej osadu jest w paliwie z lotosu, statoila(wioczny po mieszaniu)... verwa zostawia osad na sciankach i dnie w postaci pomarańczowej/czerwonej "błonki" zwykła On z orlenu wypada całkiem dobrze natomiast słoik nie podpisany jest ze stacji "no name" :twisted: i co tu myśleć??

w zestawieniu nie znalazły sie paliwa BP, shell, neste itp bo nie ma ich w mojej miejscowości (statoil przywieziony przez szwagra w karnisterku:twisted: )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.