Skocz do zawartości

Podczas Hamowania Telepie autem !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ps. nie potrzebuje ktoś prawie nowych tarcz ,zero śladów zużycia :mrgreen: oddam za darmo ! :norty:

Do jakiegoś Quada lub roweru MTB będą jak znalazł. :mrgreen:

Pzdr.

Opublikowano
U mnie problem rozwiązany - krzywe tarcze !!! ------------> ,te co założyłem wytrzymały 3 miesiące

teraz zainwestowałem w Textary i OK ,jak ręką odjął :mrgreen:

(tylko trzeba się namachać żeby z nich farbę zmyć :lol: )

 

 

ps. nie potrzebuje ktoś prawie nowych tarcz ,zero śladów zużycia :mrgreen: oddam za darmo ! :norty:

 

Ta farba o której piszesz ściera się sama, wystarczy kilka hamowań..... :mad2:

Opublikowano
Ta farba o której piszesz ściera się sama, wystarczy kilka hamowań..... :mad2:

Dokładnie - ja kupiłem tarcze Zimmermanna i także były powlekane tą farbą zabezpieczającą przed korozją/zanieczyszczeniem tarczy. Mechanik jej nie zdzierał. Po zamontowaniu trzeba przy niezbyt szybkiej jeździe kilka razy lekko przyhamować żeby klocki zdarły farbę. Po 2-3 hamowaniach masz czyściutką tarczę.

Pzdr.

Opublikowano

Moze to sie wyda dziwne, ale po zmianie opon na zimowki przestało telepac przy hamowaniu.

Wiec moze warto wywazyc porzadnie kola i dokrecic je zgodnie ze sztuka (kluczem dynamo..)

Opublikowano

Być może tak jak piszesz ar_w. A może też masz delikatnie wyząbkowane opony letnie. U mnie jak miałem wyząbkowane to też na początku przy hamowaniu były lekkie drgania. Potem zaczęły już mocno huczeć. Już miałem wymieniać piasty ale na próbę założyłem zimówki - cisza jak makiem zasiał. Letnie poszły do zmiany na inne sztuki i również skończyły się drgania i huczenie.

Pzdr.

Opublikowano

Zawsze można sprawdzić przejeżdżając powoli ręką po bieżniku - zwłaszcza bliżej krawędzi bocznych bieżnika. Jak są wyząbkowane to czuć pod ręką delikatne wybrzuszenia powtarzające się w jakimś tam rytmie. Ale skoro piszesz, że opony miałeś świeżynki to pewnie coś innego.

Pzdr.

Opublikowano
To może i ja się podepnę . U mnie tak u innych telepie przy 80 podczas hamowania , i przy 120 tez zaczyna , delikatnie niknie przy 140 . Podczas hamowania drga kierownica aż do ustabilizowania . Co u mnie jest dziwne bardzo ciężko się kręci kierownicą i ściąga mnie na lewo (muszę się siłować z kierownicą). Dwa miesiące temu wymieniałem na prawej stronie drążki wahaczy , a trzy miesiące końcówki drążków komplet . Dwa razy wyważane koła zimowe . Została mi tylko strona lewa (wahacze) i oby to było to bo nie wytrzymam :mad2: . Może się mylę amorze już miał ktoś takiego ze swoją bunią ( z innej beczki pytanie do forumowiczów czy jest lub istnieje na naszym forum strona z częściami używanymi lub do zbycia przez nas samych i dla nas lub między nami wiem że to nie jest miejsce na takie zapytanie ale nie wiem jak skontaktować się z naszymi moderatorami choć wiem że nie mogą odpowiadać na każdy nasz anons lub zapytanie z góry dzięki za podpowiedż) :idea:

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

Opublikowano
U mnie problem rozwiązany - krzywe tarcze !!! ------------> ,te co założyłem wytrzymały 3 miesiące

teraz zainwestowałem w Textary i OK ,jak ręką odjął :mrgreen:

(tylko trzeba się namachać żeby z nich farbę zmyć :lol: )

 

 

ps. nie potrzebuje ktoś prawie nowych tarcz ,zero śladów zużycia :mrgreen: oddam za darmo ! :norty:

 

Ta farba o której piszesz ściera się sama, wystarczy kilka hamowań..... :mad2:

 

Montowałem tarcze z kolegą który pracuje w serwisie mercedesa we Wrocku - oni zawsze przed montażem zmywają tę farbę z tarcz ,jednak właśnie tylko na powierzchni gdzie klocek styka się z tarczą - , mają do tego nawet specjalny preparat na bazie nitro.

Też chciałem je zamontować z tą farbą przecież to normalka że klocek sam wytrze ,jednak kolega postawił na swoim.

Tak samo postawił na swoim przy oczyszczeniu piast na wysoki połysk , gdzie ja bym tylko przetarł szczotką drucianą.

Opublikowano
To może i ja się podepnę . U mnie tak u innych telepie przy 80 podczas hamowania , i przy 120 tez zaczyna , delikatnie niknie przy 140 . Podczas hamowania drga kierownica aż do ustabilizowania . Co u mnie jest dziwne bardzo ciężko się kręci kierownicą i ściąga mnie na lewo (muszę się siłować z kierownicą). Dwa miesiące temu wymieniałem na prawej stronie drążki wahaczy , a trzy miesiące końcówki drążków komplet . Dwa razy wyważane koła zimowe . Została mi tylko strona lewa (wahacze) i oby to było to bo nie wytrzymam :mad2: . Może się mylę amorze już miał ktoś takiego ze swoją bunią ( z innej beczki pytanie do forumowiczów czy jest lub istnieje na naszym forum strona z częściami używanymi lub do zbycia przez nas samych i dla nas lub między nami wiem że to nie jest miejsce na takie zapytanie ale nie wiem jak skontaktować się z naszymi moderatorami choć wiem że nie mogą odpowiadać na każdy nasz anons lub zapytanie z góry dzięki za podpowiedż) :idea:

 

Podam z mojego przykładu :jak telepie podczas hamowania to tarcze do wymiany lub tuleje wahaczy górnych.

Jak telepie podczas jazdy to kwestia wyważenia kół ,bąbel na oponie ,krzywa felga , zła zbieżność

Jak macie inne przyczyny to wpisujcie

Opublikowano
Witam to jeszcze raz ja , zapomnialem dodac ze geometria naturalnie byla robiona , a i podczas wywazania kol -opony roczne- nie stwierdzono zadnych mankamentow . Ja bede wymienial wachacze caly przod - tak postanowilem . Co z tej wymiany wyniknie napewno poinformuje .

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zobacz co trzeba wymieniać a nie postanawiaj po prostu, bo całe wahacze są drogie, a same tuleje kosztują niedużo. Nie sztuka wywalić kasę w błoto.
Opublikowano
U mnie zaczelo telepac kierownica podczs hamowaniu przy predkosci miedzy 65- 40 km/h. Na tarczach ktore mam przejechalem 5 tys km. Czy ktos wie co to moze byc? Prosze o pomoc!
Opublikowano

Tydzień temu miałem to samo, wymieniłem tarcze i tuleje wahacza. Tarcze oryginały z serwisu BMW a tuleje Lemforder i po kłopocie zero bicia. Sporo było pisane odnośnie tego objawu i wielu forumowiczów sie wypowiadało odnośnie tarczy hamulcowych które zakładali z tego co wyszukałem to nawet nówki tarcze potrafiły sie zwichrować po 2 tys km tak wiec wiele osób polecało oryginały. Fakt nie sa najtańsze ale myslę ze lepiej raz a dobrze niż pozniej sie 3 razy bawić. Tuleje tez podobno sa istotne moje na pierwszy rzut oka wyglądały ok ale po zdemontowaniu okazało sie ze gumy sa popękane i nie tłumiły odpowiednio. Zatem sprawdź tuleje wahacza i niestety ponownie sprawdz tarcze, e39 to ciężkie auto.

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tydzień temu miałem to samo, wymieniłem tarcze i tuleje wahacza. Tarcze oryginały z serwisu BMW a tuleje Lemforder i po kłopocie zero bicia. Sporo było pisane odnośnie tego objawu i wielu forumowiczów sie wypowiadało odnośnie tarczy hamulcowych które zakładali z tego co wyszukałem to nawet nówki tarcze potrafiły sie zwichrować po 2 tys km tak wiec wiele osób polecało oryginały. Fakt nie sa najtańsze ale myslę ze lepiej raz a dobrze niż pozniej sie 3 razy bawić. Tuleje tez podobno sa istotne moje na pierwszy rzut oka wyglądały ok ale po zdemontowaniu okazało sie ze gumy sa popękane i nie tłumiły odpowiednio. Zatem sprawdź tuleje wahacza i niestety ponownie sprawdz tarcze, e39 to ciężkie auto.

pozdrawiam

Jeśli na tulejach były jakiekolwiek spękania to one właśnie były przyczyna drgań.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Tydzień temu miałem to samo, wymieniłem tarcze i tuleje wahacza. Tarcze oryginały z serwisu BMW a tuleje Lemforder i po kłopocie zero bicia. Sporo było pisane odnośnie tego objawu i wielu forumowiczów sie wypowiadało odnośnie tarczy hamulcowych które zakładali z tego co wyszukałem to nawet nówki tarcze potrafiły sie zwichrować po 2 tys km tak wiec wiele osób polecało oryginały. Fakt nie sa najtańsze ale myslę ze lepiej raz a dobrze niż pozniej sie 3 razy bawić. Tuleje tez podobno sa istotne moje na pierwszy rzut oka wyglądały ok ale po zdemontowaniu okazało sie ze gumy sa popękane i nie tłumiły odpowiednio. Zatem sprawdź tuleje wahacza i niestety ponownie sprawdz tarcze, e39 to ciężkie auto.

pozdrawiam

Jeśli na tulejach były jakiekolwiek spękania to one właśnie były przyczyna drgań.

 

No wlasnie były, po wymianie wszystko ustąpiło, zatem niech kolega tomeksv tez sprawdzi :)

Opublikowano

mam ten sam problem

tarcze wymienialem juz 3 razy ostatnie zakupilem w BMW problem powrocil

pewien mechanik powiedzial ze to moga byc tuleje wachacza gornego i chyba tzeba wymienic

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie wymiana tuleji i mam wszystko ok. Byly pekniete wewnatrz czego optycznie nie mozna bylo stwierdzic , ale juz jest dobrze . Dzeki za wszystkie rady :cool2:

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.