Skocz do zawartości

Dziwny problem z ogrzewaniem


jacek1g

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy kolega NtSerwer naprawił już tę usterkę, bo ja się wciąż z nią borykam ;/

 

Czyli standard: wszyscy wiedza, a ci co nie wiedza niech sobie poszukują. A ja pojadę do serwisu i tym co nie wiedza w gratisie opisze co i za ile zrobili.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chciałbym coś więcej napisać, ale wygląda na to, że po zdemontowaniu gazu wszystko zaczęło działać normalnie. Jedyne co musiałem zrobić, to wymienić jakąś popękaną rurke związaną z odpowietrzaniem, odpowietrzyć system (choć nagrzewał się normalnie...) i tyle. Zrobiłem test REST i grzeje normalnie. Choć chciałem, to na razie nie pomogę więcej.
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, usterka nadal nie jest usunięta już nie wiem co sprawdzać ;/. Rozgrzany silnik, włączam REST, leci powietrze gorące ale jak obroty nawiewu zwiększe to leci co raz chłodniejsze powietrze. Samochód był podłączony pod komputer (Inpę) sprawdziłem wszystko (Webasto, klimatyzacja) i nie wywaliło żadnego błędu. Elektrozawory sprawdzone, słychać jak pracują. Wszystkie węże sprawdzone - gorące. Już nie mam pomysłu gdzie szukać przyczyny. Każda wskazówka mile widziana.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z elektrozaworami nie jest tak prosto stwierdzić "pracują - są sprawne" być może całkowicie się nie otwierają, bo są zawalone syfem z kilkuletniej pracy. Idealnie było by wymienić na nowe tylko żeby to jeszcze jakieś normalne pieniądze kosztowało.

 

Od kilku tygodni obserwuje układ ogrzewania i stwierdzam że chyba też mam problem z tymi elektrozaworami... auto rozgrzewa się według mnie szybko (po 3 km mam już pion na wskaźniku a na kompie 75 stopni), ale ogrzewanie nie jest u mnie wprost proporcjonalne do wskazań wskazówki. O ciepłym (przyjemnym) powietrzu mogę mówić dopiero jak temp przekroczy 78 stopni, wcześniej jest to raczej letni powiew :cry: Według mnie dopiero jak płyn osiągnie odpowiednią temp a co za tym idzie wzrośnie ciśnienie w układzie elektrozawory mają siłę się całkowicie otworzyć.

 

Istnieje jeszcze druga opcja z zawaloną nagrzewnicą ale tutaj chyba nie było by aż takiej różnicy w temperaturze nadmuchu na rozgrzewającym się, a rozgrzanym silniku.

 

U siebie też mam tą dodatkową pompkę która notorycznie mi się zawiesza (po włączeniu REST tylko przez moment mam gorące powietrze a zaraz potem leci już zimne, mały kuksaniec kluczem w pompkę i wszystko działa jak ta lala ) Na kompie faktycznie pojawia się błąd auxiliary water pump Ale według mnie ta pompka ma się nijak podczas pracy silnika do pracy układu ogrzewania. Ma wymuszać obieg cieczy po zgaszeniu silnika a nie w trakcie jego pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

/ciach/ Już nie mam pomysłu gdzie szukać /ciach/

Szukaj pompki, jak masz resta to musi być pompka od niego, jak niema jej przy elektrozaworach to szukaj jej gdzie indziej.

 

Jakby elektrozawory były popsute to podczas pracy silnika też byłby problem z ogrzewaniem. Jeśli na odpalonym jest wszystko ok to elektrozawory można wykluczyć.

U mnie jak miałem problem z elektrozaworami to cały czas leciało gorące powietrze, nie dało się nastawić zimnego. I klima głupiała, bo jak nagrzała do zadanej temperatury, a nadal leciało gorące to temperatura rosła.Chciała dać zimne ale się nie dało i obroty wentylatora rosły i było coraz gorącej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj pompki, jak masz resta to musi być pompka od niego, jak niema jej przy elektrozaworach to szukaj jej gdzie indziej.

 

Koledzy tylko gdzie jest ta dodatkowa pompka? Przyglądałem się w swoim samochodzie i nie widziałem żadnej dodatkowej pompki. Przy elektrozaworach jej nie mam, więc znajduje się pewnie w innym miejscu. Tylko gdzie? Czy to ta od webasto może być? Webasto pracuje dobrze, nie wywala żadnych błędów. Myślę że po podłączeniu pod INPę wywaliło by błąd jakby była uszkodzona pompka obiegowa przy webasto. Po uruchomieniu ogrzewania postojowego nie ma oznak silnego nawiewu z ciepłym powietrzem w środku samochodu. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.