Skocz do zawartości

Dziwny problem z ogrzewaniem


jacek1g

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, problem polega na tym, że po wyłączeniu silnika chce użyć przycisku REST (czyli powinno lecieć ciepłe powietrze) leci od razu zimne. Uważam że pogoda nawet minusowa nie stanowi problemu, żeby leciało ciepłe powietrze. Mówimy o BMW e39 530D 184 KM - automat.

 

Ps. Czy wskazówka na liczniku od temperatury w Waszych samochodach pokazuje się w pionie gdy jest zagrzany?? Mówimy oczywiście o warunkach zimowych czyli załóżmy że tem. - 15.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez jacek1g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wynika z tego że nie kręci elektryczna pompka

 

Gdzie znajduję się ta pompka??

 

Widzę że mamy ten sam problem.

Dmuchnie delikatnie ciepłem tyle co w nagrzewnicy zostało i dalej już zimnym ładuje.

Czy wie ktoś o którą pompke może chodzić??

 

Też tak masz kolego, tzn. w czasie jazdy grzeje Ci bardzo dobrze, a na postoju słabiutko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompka jest przy elektrozaworach sterujących ogrzewaniem

żeby ją zobaczyć najlepiej wyjąć obudowę filtra pyłkowego lewego czyli tego nad serwem

wygląda to tak

http://i54.tinypic.com/2hh2hd2.jpg

silniczek jest na dole i można go wyjąć bez spuszczania płynu gdyż napędza on wirnik przez sprzęgło magnetyczne a więc sama część z wirnikiem jest całkowicie szczelna

po zdjęciu z wieszaka węże są na tyla elastyczne że można całość przekręcić tak by dojść do czterech wkrętów mocujących silniczek

problem jest jedynie z tym że nie wszystkie e39 mają pompkę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc gdzieś może być druga pompka ponieważ w moim elektrozawór jest bez pompki a system REST działa prawidłowo, więc trzeba by po przewodach jakoś pojechać.

tyle ile wiem to Wam przekazałem

może te bez pompki mają webasto ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Były wersje z pompką przy samej chłodnicy. Na dolnym wężu ze zbiorniczka. Takie wersje były w autach z "akumulatorem ciepła"
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Odświeżam temat.

 

Dzisiaj użyłem przycisku RESET leciało gorące, ale po chwili ledwo ciepłe. Nie mam tej pompki jak pokazane jest na zdjęciu przez kolegę wyżej. Gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie lepiej zacząć od podłączenia od kompa i sprawdzenia czy niema błędów ?

Drugi krok to bym sprawdził bezpieczniki, jak się silnik zjarał to bezpiecznik też szlak trafi.

Kolejna sprawa to prześledzenie układu chłodzenia i sprawdzenie gdzie jest ciepły wąż gdzie zimny przez jakie urządzenia przechodzi po nitce do kłębka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny obiaw: jadę - grzeje, stoję - zimnem wieje, to samo jak stoję z REST. Warsztat powiedział - dodam, że już tam nie bywam :mad2: - że to kwestia gazu, a dokładniej parownika, który tak schładza się, że zimnem wieje... Gaz zdemontowałem, trzeba będzie zrobić test przed zimą :mrgreen: .
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W dieslu to raczej nie wina gazu :P

U siebie szukałem przyczyny i stanęło na tym, że pompka która ma wymuszać obieg cieczy znajduję się aż przy webasto, i niestety jest uszkodzona. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dieslu to raczej nie wina gazu :P

U siebie szukałem przyczyny i stanęło na tym, że pompka która ma wymuszać obieg cieczy znajduję się aż przy webasto, i niestety jest uszkodzona. :roll:

 

 

I ja mam chyba ten sam problem co i Ty kolego, z tym że ja wiąże nadzieje w sterowniki webasto, bo narazie wyjąłem go i wysłałem do naprawy bo webasto mi się nie właczało. Mo,że to jest własnie ta przyczyna? ;/ Jutro wszystko będzie jasne jak dojdzie do mnie z naprawy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy słychać jest u "Was" jak pracuje pompka obiegowa umieszczona powyżej na zdjęciu? U mnie nie słyszę, ani nic nie wyczuwam. Wszystkie węże wychodzące od tej pompki są gorące ale jak używam REST na postoju to szybko ciepło zamienia się w chłodne powietrze. Domyślam się że to może być wina po stronie pompki umieszczonej przy webasto która wymusza obieg. Czy mam rację? Edytowane przez jacek1g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy ktoś mógłby zamieścić link na Allegro i/lub z RealOem o czym my ty na prawde rozmawiamy? Chciałbym dokupić to badziewko, żeby mi dziecko na postoju nie marzło, ale nie wiem jak się ta pompa czy jak jej tam nazywa... BMW 528i '97.
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To badziewie nazywa się pompka ogrzewania postojowego, webasto, pompka wmuszająca obieg itp. Trochę inwencji twórczej i na allegro i na realoem się znajdzie. Poza tym to badziewie musi mieć przycisk REST, a nie RESET (powrót do podstawówki :?: :roll: ) na panelu klimatronika jeśli takowy przycisk się tam znajduje pompkę dostajecie w gratisie od fabryki BMW. Inna sprawą jest to, że nie musi być uszkodzona pompka tylko np. instalacja - mało prawdopodobne ale możliwe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
A czy nie lepiej zacząć od podłączenia od kompa i sprawdzenia czy niema błędów ?

Drugi krok to bym sprawdził bezpieczniki, jak się silnik zjarał to bezpiecznik też szlak trafi.

Kolejna sprawa to prześledzenie układu chłodzenia i sprawdzenie gdzie jest ciepły wąż gdzie zimny przez jakie urządzenia przechodzi po nitce do kłębka.

Zgodzę się tutaj z kolegą.Ogrzewanie powinno byc i bez tej pompki.Ja mam panel w pokrętłach i takową pompkę(obiegową) posiadam w aucie-brak przycisku Rest czy Max.Pompka webasto ma trochę inne zadanie.Webasto ugotowało by się bez pompki i dlatego jest aby popchnąć nagrzany płyn na cały układ lub silnik.Silnik ma swoją pompę wody która spełnia to zadanie i wymusza obieg płynu.U mnie obiegowa pompa wody działa na zasadzie wyrównywania temperatury silnika i włącza się nawet przy wyłączonym silniku z kluczykiem od auta w kieszeni.Czyli jeżeli po zgaszeniu silnik(nie pracujący) złapie temperatury to pompka obróci płyn i schłodzi go.

Nie jestem zwolennikiem zakładania czegoś w "ciemno" lub "bo tak słyszałem".Proponował bym obadać elektrozawory, które byc może źle funkcjonują(nie przepuszczają przy mniejszym ciśnieniu płynu) lub klimatronik źle nimi steruje.Większość aut ma ogrzewanie bez żadnych dodatkowych pompek.Proponował bym dac pełne otwarcie elektrozaworów lub ominąć je i wtedy zobaczyć jak grzeje na pełnym przepływie płynu przez nagrzewnicę.Wydaje mi się że nie ma opcji aby na odpalonym silniku nie było ogrzewania ,nawet jeżeli obiegowa jest uwalona(tak mi się wydaje).

Ale to jest tylko moje zdanie.Proszę o logiczne przemyślenie sprawy, a nie wymianę w ciemno bo może się okazać, że te pieniążki można było lepiej ulokować(kieliszek chleba :mrgreen: ).Powiem szczerze,że w żadnym samochodzie którymi jeździłem nie miałem takiego problemu.

Pozdrawiam.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.