Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od strony technologii masz rację bo czas jest nieubłagany ale od strony jakby to powiedzieć -emocji, Glof był autem kultowym w wersji I i II ale nie obecnej. Jedynka też jest kultowa a nowa jedynka niewiadomo.
  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja bym Golfa nie kupił, jak dla mnie to pojazd dla każdego bez "duszy"... Co nie zmienia tego co wyżej napisałem :wink:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Ja bym Golfa nie kupił, jak dla mnie to pojazd dla każdego bez "duszy"... Co nie zmienia tego co wyżej napisałem :wink:

Ale co Ty właściwie napisałeś? Bo daty to może sobie każdy zestawić. Zadałem dość konkretne pytanie - co konkretnie golf ma nowszego technologicznie w stosunku do jedynki?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Od strony technologii masz rację bo czas jest nieubłagany ale od strony jakby to powiedzieć -emocji, Glof był autem kultowym w wersji I i II ale nie obecnej. Jedynka też jest kultowa a nowa jedynka niewiadomo.

Byłbym również wdzięczny koledze za informacje co takiego w tej technologii w golfie jest nowego, lepszego w stosunku do jedynki?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Hehe :D Widzę że jesteś bezkrytyczny wobec swojej jedyneczki, i nawet nie ma sensu wchodzić z Toba w jakąkolwiek dyskusję na ten temat która i tak skończy się wszyscy wiemy jak - ktoś będzie coś pisał, a Ty jak ... z klapkami na oczach powiesz jedynka lepsza :twisted:

 

Ja nigdzie nie napisałem że Jedynka jest zła, z nią jest podobnie jak z E60 i F10 o czym pisałem. Nowy Golf VI "depcze po piętach" aktualnej jedynce, jak wejdzie nowa to z nowu będzie mu do niej brakowało "kilometrów"... Czy tego chcesz czy nie taka jest prawda, w dzisiejszych czasach motoryzacja biegnie w przód a nie idzie tak jak kiedyś, kupując auto na początku produkcji kupujesz technologie z przed około trzech lat. I twoja jedynka jest już krok do tyłu :? Owszem daty może każdy zestawić, ale same silniki zastosowane w jedynkach są już konstrukcjami które nie powtórzą się w nowych - tam będą turbodoładowane R4, podobnie jak masa innych rozwiązań które zapoczątkowała seria F XX.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Wprost przeciwnie, jestem bardzo krytyczny. Nie lubię jednak sloganów nie popartych żadnymi faktami. Proszę Cię po raz kolejny o napisanie co ma lepszego golf poza datą wypuszczenia na rynek. Dla wielu zastąpienie silnika R6 przez R4 turbo to krok w tył, a nie w przód.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

W przypadku jedynek nie ma mowy o zastępowaniu silników R6 silnikami R4, bo tylko ( 130i/135i/1M ) posiadają owe silniki, ale Ty posiadasz R4 więc nie odebrano Ci cylindrów :D

 

Jakość materiałów

Zastosowanie technologii głównie elektronicznych

Oczekiwania klientów się zmieniają, więc w Golfie pewne rzeczy są rozwiązane inaczej, zgodnie z idącymi trendami.

 

Wiem, zaraz napiszesz że elektronika jest dla kobiet, prawdziwy mężczyzna powinien jeżdzić bez żadnej pomocy, ale idąc tym tropem do BMW E36 też nie jest w niczym przestarzałe :duh:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Co ma lepszego?Cene,wykonanie,jest mocniejszy i szybszy.No i napędzik 4motion jest rewelacyjny.Skrzynia DSG broni się sama:).Jakby nie podejść to R dla mnie jest lepszym autem od obecnej 130i,bo do niej go porównuje.
Kubica GO!
Opublikowano (edytowane)
Co ma lepszego?Cene,wykonanie,jest mocniejszy i szybszy.No i napędzik 4motion jest rewelacyjny.Skrzynia DSG broni się sama:).Jakby nie podejść to R dla mnie jest lepszym autem od obecnej 130i,bo do niej go porównuje.

 

Byl kiedyś test s3, golf 6 R , oraz 130i . Osiągami 130i było troszku w tyle ( słabsze ale nie dużo ) natomiast jazda ,precyzja skrzyni była na korzyść BMW . Nie kupił bym nigdy samochodu z rodziny VW chociaż złoty by był , jak widzę kto jezdzi tymi golfami to mi nie dobrze . Byle TDI pod maską i lewe xenony i " jadymy Panowie jadymy " . Mam straszne podejście do samochodów VW jak i teraz powoli do AUDI . Nie ukrywam że są "normalni" ludzie którzy jeżdżą tymi samochodami , ale na wsiach jak pod domem nie stoi passat , to stoi golf jak nie golf to a6 i tak co drugi dom .

 

A po drugie podjeście VW do swojej gamy samochodów , ledwo golf VI się pokazał a już w gazetach widać golf VII generacji . Przód czy jezdzisz touranem czy passatem jest taki sam.Według mnie grupa VW nie robi samochodów które na ulicy wywołują zachwyt . Gdy widzę golfa VI nawet R-kę to jakoś tak niezbyt się za nią oglądnę chyba jedynie za kolorem np. niebieskim i czarnymi szybami . Ale gdy widzę nawet starą e39 czy e87 golasa jakoś zawsze głowa leci mi do tył .

Według mnie VW jest sporo do tyłu za BMW.

Same silniki z którymi mają mega problemów , nie cofam się bardzo daleko ale do passata b6 gdzie w silnikach 2.0TDI wylatywało tłoki bokiem i nikt nie wiedział dlaczego . W końcu sprzedali silnik Mitsubishi ( które pakują do np. outlander II ) teraz są problemy z silnikami 1.4TSI i również wycofaują się z ich produkcji . A w BMW nie słyszałem o czymś takim

Edytowane przez kamil20011
Opublikowano
W BMW przód też jest podobny idąc tym tropem w nowych modelach;).Zgadzam się,że na wsiach VW wiedzie prym,chociaż BMW wiele nie ustępuje.Można spotkać całkiem wypasione E36 czy E39 z konkretnymi spojlerami.Ale pisze tutaj o Golfie VI R,który wieśniacki nie jest w żadnym calu.Owszem VW wyglądają podobnie,ogólnie są brzydkie,a na nowego passata to patrzeć nie mogę.Ale ten właśnie Golf jak dla mnie jest ładny,jest baardzo dobry, tak jak pisałem wcześniej miałem przyjemność obcować z nim 2 tygodnie i będe go bronił z całej siły na tym monomarkowym forum:P,bo zrobił na mnie mega wrażenie.
Kubica GO!
Opublikowano

Dobrze , napisz spalanie jakie było i ile razy tankowałeś :) bo to mnie bardzo zastanawia.

Powiem ci tak na dzień dzisiejszy gdybyś postawił mi pod domem swoją e90 330d i takiego golfa R-ke i powiedział że bierz co chcesz :) . To wybrał bym e90 . Nie musiał bym wsiadać , jezdzić , przymierzać się . Nie chodzi mi o wygląd samochodu a o samą jazdę i napewno dużą różnice w spalaniu a takie 330d może również "dokopać" nie jednemu spod świateł . Mnie nie cieszy w samochodzie że jest demonem prędkości i pali 20l/100km i tankujemy co dwa dni . Ja patrzę na to z innej strony a ktoś inny z innej . O gustach się nie dyskutuje bo móżna by było spokojnie 100 stron w tym temacie zapełnić . KoKos chyba wie najlepiej bo jezdzi , ma do czynienia z wypasionymi furami :) nie tylko BMW

Opublikowano
Zależy bardzo dużo jak się nim jeździ.Średnie spalanie ok 13l w tym większość miasto.Ale jak go ciśniesz w mieście to 20l nie jest problemem.Ogólnie jeździłem dynamicznie i w ogóle nie oszczędzałem, bo nie mogłem się oprzeć.Raz jak jechałem z Bielska do Krakowa spokojnie to mi wziął 7,5l.Ogólnie można nim jeździć tak żeby spalił mniej,ale ja tego nie sprawdzałem:)
Kubica GO!
Opublikowano

I o tym piszę, między Golfem R a aktualną Jedynką nie widzisz znaczących różnic na korzyść Jedynki, poczekaj na nowy model - nie będzie co porównywać :twisted:

 

VW w Niemczech jest traktowany jako auto dla klasy robotniczej, nikogo nie obrażam i nie interesuje mnie kto tym jeździ tylko o to że te auta są pozbawione duszy i wyglądu. Pomijam jakość.

Ja mogę tankować 20l/100km pod warunkiem że wiem na co to się spala, jeżeli są osiągi to najczęściej jest spalanie... Myślę że ten Golf nie palił więcej niż 15L, ja ujeżdźając przez dłuższy okres nowe Z4 35is ( 340HP ) nie przekroczyłem 17.9L - co przy tych osiągach i w jakim polu utrzymywałem wskazówkę obrotomierza uważam za wynik fenomenalny... w M3 o 25L/100km bym mógł pomarzyć przy takiej jeździe...

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
W przypadku jedynek nie ma mowy o zastępowaniu silników R6 silnikami R4, bo tylko ( 130i/135i/1M ) posiadają owe silniki, ale Ty posiadasz R4 więc nie odebrano Ci cylindrów :D

Oczywiście, że silnik 130i zostanie zastąpiony przez R4 turbo. Założymy się?

 

Jakość materiałów

Jakiś konkret? Tzn. jaki tu jest postęp?

Zastosowanie technologii głównie elektronicznych

Jakieś konkrety?

Oczekiwania klientów się zmieniają, więc w Golfie pewne rzeczy są rozwiązane inaczej, zgodnie z idącymi trendami.

To mów o modzie, a nie o postępie.

Wiem, zaraz napiszesz że elektronika jest dla kobiet, prawdziwy mężczyzna powinien jeżdzić bez żadnej pomocy, ale idąc tym tropem do BMW E36 też nie jest w niczym przestarzałe :duh:

 

W żadnym wypadku - czekam na konkrety. Na razie nic nie napisałeś. Ja nie mam nic przeciwko sensownej elektronice.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Pewno,masz racje Kamil i Kokos pewnie też i każdy kto pisze z sensem,a nie BMW najlepsze bo ja mam BMW;).Ja ogólnie też wole BMW oczywiście.330d wolne absolutnie nie jest,dla mnie super jak na diesla nie pali dużo,a jeździ fajnie.Tylko właśnie już jak dosiadłem swojego 330d to postanowiłem,że następnym autem będzie fajna benzyna.Wiadomo,koszty większe,ale Lubie to;).
Kubica GO!
Opublikowano
Co ma lepszego?Cene,wykonanie,jest mocniejszy i szybszy.No i napędzik 4motion jest rewelacyjny.Skrzynia DSG broni się sama:).Jakby nie podejść to R dla mnie jest lepszym autem od obecnej 130i,bo do niej go porównuje.

Cena to nie element technologii. Nie mieszajmy tematów.

W jedynce jest dostępna również skrzynia typu DSG (jej odpowiednik) Nie rozumiem dlaczego porównujesz 130i do golfa R. BMW ma dwa modele wyżej to jest 135i oraz M1 (i tak na prawdę jedynie ta ostatnia jest odpowiednikiem golfa R).

 

Tak czy inaczej dyskusja nie jest o tym co jest lepsze, ale o tym, że coś jest nowsze technologicznie. napęd 4motion i skrzynie DSG były już w starym golfie. Pytam się więc ponownie jakie konkretnie rzeczy są nowsze technologicznie w Golfie VI?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Nie chciałem tego pisać,no ale...Osobiście nie porównuje go do 135i i Mki tylko dlatego,że te auta mi się w ogóle nie podobają,bo z tyłu wyglądają równie brzydko jak jakiś seat toledo.Ale to tylko moje subiektywne odczucie,dlatego nie wieszać na mnie psów;P.Moja 330d z tyłu wygląda troche lanosowato,no ale co,nic nie zrobie.Za to przód ładny;).Ja nie wiem co tam nowsze czy starsze technologicznie,tylko mówie,że fajna bryka i zauroczyłem się nią.Stwierdzam też,że jest lepsza od 130i z powodów które wymieniłem w kilku postach wyżej.

 

I tak na marginesie OFFTOPOWO,to ile ludzi tyle opinii i gustów.Każdy sobie dobiera co lubi,żeby mu pasowało.Ja rozumiem,że jesteśmy na forum BMW i jesteśmy miłośnikami tej marki,ale są też inne dobre auta,a BMW też mają swoje wady no i tak jest.Ja ogólnie jestem miłośnikiem motoryzacji i nie szufladkuje się w konkretnej grupie.A na forum jestem,bo ciekawe dyskusje i informacje przydatne:).

Kubica GO!
Opublikowano

Ja nie jestem miłośnikiem marki BMW. Czy coś wygląda lanosowato, pedałowato mam w głębokim poważaniu. Auto wybrałem pod kątem technologii. Dlatego nie mam ochoty rozmawiać o gustach i wyglądzie.

Jedynka to jedyne auto w segmencie z napędem na tył. Jedyne z dobrym rozkładem masy. Jedyne z silnikami R6 (żałuję, ze mnie nie stać), jedyne z dieslem który przekracza 100KM z litra pojemności. Co z tego, że golf jest rocznikowo młodszy skoro nie posiada żadnej z cech o której napisałem? Co z tego, że diesel którym jeżdżę jest z 2007 roku, skoro najnowszy, najmocniejszy dwulitrowy diesel od VW ma ledwie 170KM?

 

Widzę, że dla Was liczy się lans, postrzeganie marki itp, a nie technologia. Nie macie nawet świadomości, że każde nawet najtańsze BMW póki co jest konstruowane w oparciu o pewne założenia techniczne. Te założenia pochodzą technologicznie jeszcze z XIX wieku (napęd klasyczny), co nie zmienia faktu, że są lepsze pod wieloma względami od tych dwudziestowiecznych. Niestety, ale priorytetem konstrukcyjnym większości współczesnych aut jest koszt produkcji. W golfie, skodzi, seacie, czy audi macie dokładnie tę samą technikę nastawioną na taniość (pomijając wyjątki).

 

Potem na bazie taniego w założeniach auta buduje się na siłę coś takiego Golf R, gdzie dokłada się napęd 4x4, bo nie ma innego wyjścia przy bazowym FWD.

 

Smutne, to bo brak świadomości klientów może zabić wyjątkową ofertę BMW. Już się mówi głośno o aucie z napędem na przód - gdyby to trafiło do przyszłej jedynki, to bym na nią nawet nie spojrzał, bez względu na to jak cudowne miałaby silniki.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Hehe Kamil no nie porównuje do 118d,jeździłem 130i nawet po torze oschersleben,ale jako pasażer niestety.Ale może to i nawet lepiej,bo kierowca dawał jej tak w kość,że ja do takiego marginesu nie umiałbym się posunąć z braku takich umiejętności jak zawodowiec...Ja również lubie BMW i jeżdże BMW,bo to kawał dobrej maszyny z super RWD.Dla mnie nie liczy się lans i postrzeganie marki,bo uwielbiam i ubóstwiam plastikową kaczkowatą Type R za silnik który kręci się w nieskończoność i uwielbiam boksera subaru mimo,że wygląda jak kupa jeża,a w środku to hmm...I bardzo podoba mi się Golg VI R i jesteś w błędzie jeżeli uważasz,że dla mnie liczy się lans,bo większy lans to zaprezentujesz chyba swoją betą niż takim golfem,bo VW nie jest prestiżowe,BMW tak.I może robią to techniką nastawioną na taniość,nie wiem,ale moje oko ani w środku,ani w możliwościach Rki tego nie wychwyciło.Więc widocznie tak to maskują,że taki śmiertelnik jak ja tego nie zauważa.Taniość i zwyczajność to prezentują w 1.9TDI octavii,leonie i golfie.Ja pisałem o KONKRETNIE tym R Golfie.Z resztą zgadzam się z Tobą:)
Kubica GO!
Opublikowano

Pasażer odczuwa zawsze inaczej samochód niż kierownica .

Najlepiej to przejedź się jako kierowca jedynką 130i tylko taką na wypasie z sportowym zawieszeniem , aktywny układ kierowniczy , automat z łopatkami przy kierownicy do tego odpowiedniej wielkości felgi i dobre opony .

Jeden używa noki 3310 i mówi że nie ma lepszego telefonu a drugi ma iPhone 4G i twierdzi że to jeszcze nie to o czym marzy.

Nie miałem okazji jezdzić R-ką więc o jazdę tym samochodem nie mogę się aż tak wypowiedzieć .

Opublikowano
Tak zrobie na pewno,ale dopiero na wiosne jak będe zastanawiał się nad zmianą auta.W sumie wychodzi nowa jedynka,odpowiednio mocna benzyna będzie pewnie poza moim zasięgiem,a używek jeszcze w ogóle nie będzie,dlatego nielada problem mnie czeka.Tymczasem nie będe już offtopował;)
Kubica GO!
Opublikowano

K8v8M chodzi mi głównie i jakość zastosowanych materiałów, szczególnie w środku. Jak wiemy BMW z każdą generacją w ostatnich latach poprawia wnętrza aut, ale dopiero chyba seria F XX jest naprawdę "wypasiona". Poza tym zmieniają się kontrole trakcji oraz wyważenia aut...

Wiadomo że BMW jest blisko ideału, i pod tym względem Golf nie ma szans, gdyby nie to że ma 4motion które trochę poprawie sytuację to w zakrętach nie dałoby się jeździć...

 

Mi przynajmniej nie chodzi o lans, chociaż siłą rzeczy kupując w miare nowe BMW kupujemy samochód prestiżowy...

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

Wiecie co chcecie porównywać golfa to R do bmw M 1 jeśli już.

A czym jezdza na wsi powiem wam tak kolega miał bmw wymienił na golfa GTI i sam stwierdził,ze na wsi bmw kazdy poznaje na golfie sie nikt nie poznał.

 

Jesli mowic o bajerach w aucie to 1 ka faktycznie już szału nie robi w srodku i co do materiałów też mozna miec zastrzeżenia.

O gustach sie nie dyskutuje lubie 1 ke ale czy nastepne bedzie bmw bede sie mocno zastanawiac chyba, ze M3.

 

Jesli ktos kupuje auto do lansu to coz komentowac nie bede :mrgreen:

Opublikowano (edytowane)

Ja nie twierdzę, że jedynka jest autem idealnym. Chciałbym, żeby na starcie była ze 200 kg lżejsza, żeby miała elementy techniki które są dostępne w nowym X3 (poza napędem 4x4). Pewnie, że fajniej byłoby mieć 8 biegowy automat zamiast sześciobiegowego i możliwość wyłączenia pełzania. Pewnie, że chciałbym mieć też nowej generacji aktywny układ kierowniczy. Sęk w tym, że Golf tych rzeczy też nie oferuje.

 

Zdajecie się (część z Was) nie rozumieć, że dziś wprowadza się rozwiązania wynalezione dawno temu. Auta klasy premium mają je zwykle jako pierwsze i często marki bardziej popularne ich nie posiadają mimo, że są konstrukcyjnie nowsze.

 

Natomiast pewne rozwiązania do aut popularnych nigdy nie trafią, bo są za drogie, a klienci i tak ich nie docenią. Tak jest z RWD na przykład, czy silnikami R6. BMW konstruuje od razu auta które mają się dobrze prowadzić, dobrze trzymać w zakrętach, mieć mocne silniki. R'ka to auto które powstało na bazie auta masowego z założenia przede wszystkim taniego. Ma całkiem inne proporcje komory silnika do kabiny, znacznie mniejszy rozstaw osi. Bazowo z modularnym i tańszym w masowej produkcji FWD.. Dołożenie do niego 4x4 to całkiem inna bajka niż dołożenie 4x4 w BMW. Bez ESP robi się tragicznie. Auto z podsterownego robi się nagle nadsterowne (gdy załącza się tył). Jedyny z tego pożytek na prostej jak jest ślisko - tyle, że w większości przypadków jak nie jest jeszcze bardzo ślisko przy takiej ciągle niewielkiej mocy i tak wystarcza RWD...

 

Byłem w czwartek na xdrive w Poznaniu. Kilka godzin jeździłem po śniegu. 4x4 sprawuje się w BMW rewelacyjnie, także przy wyłączonym ESP (powiedziałbym, że nawet lepiej mi się jechało na koniec bez ESP). W żadnym wypadku jednak nie chciałbym mieć takiego napędu w swoim aucie. Człowiek nabiera całkowicie mylnego pojęcia o przyczepności. Pierwszą próbę zatrzymania przestrzeliłem o kilkadziesiąt metrów! Dopiero na koniec nauczyłem się w praktyce (bo w teorii o tym wiedziałem), że niestety auto z 4x4 przyspiesza lepiej, ale niestety hamuje gorzej (bo masa auta większa o napęd).

 

Owszem gdybym mieszkał w górach, czy innej Finlandii i miał śnieg przez pół roku na drodze, to miałoby to sens, ale nie na te kilka dni w roku.

Nawet na śniegu z dobrymi oponami jedynka radzi sobie wystarczająco, a nie trzeba wozić dodatkowego obciążenia przez cały rok kiedy jest ono zbędne. Jeździłem X1 z silnikiem 204KM i niestety to auto bardzo traci na dynamice przez swoją większą masę i dodatkowe straty na napędzie 4x4.

Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.