Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam

Posiadam BMW E46 2,0 Diesel 150 KM.Mam chyba problem z wtryskami, zakupiłem interfejs na allegro i robilem test oprogramowaniem INPA i prosiłbym o opinie na ten temat czy leją wtryski bo ostatniego czasu dużo pali i kopci na czarno przy dodaniu gazu.

Uzyskałem takie wyniki na rozgrzanym silniku rozpedzając sie do 60 km przy 2100 obrotów:

Cylinder 1

3,56

Cylinder 2

-2.39

Cylinder 3

-0,39

Cylinder 4

-0,73

Prosze o pomoc czy musze wymieniac wtryski?

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Robiłem na biegu jałowym to było w normie ale w czasie jazdy wychodzi 1 cylinder kiespko. Jak mam wkoncu rozumiec to wszystko?
Opublikowano
U mnie po zmianie softu jest podobnie z tym, że +1,2 mam ca 3 garku. Nic nie kopci więc się nie przejmuję. Jak wyjdzie poza normę to zacznę szukać przyczyny. ;) Pozdrawiam
Opublikowano

No wporzadku ale ile Ci pali bo mi 10l gdzie w dieslu to wtedy tylko mozliwe jak cos jest zepsute bo dobry diesel miesci sie w 6 maks 7 litrów.

Miałem wczesniej 136 km wersje diesla i palił 6 litrów nie wazne czy jechałem 140 czy 120 miescił sie w 6 litrach i dymu zadnego nie puscił nawet rano i miał 240 tys przebiegu dlatego wiem z doświadczenia ze diesla sa oszczedne ale musi byc wszystko ok. U mnie cos widocznie nie chodzi dobrze i szukam przyczyny.

Opublikowano

Kolego zrób jeszcze test przelewowy na wtryskach, jak wtrysk Ci leje to na przelewach powinno Ci to wyjść. Nie zapominaj jeszcze o tym że korekcja wtrysków to nie tylko wtryski, ale cały słupek. Tłok,pierścienie, cylinder, uszczelki itd

Ja miałem podobny problem, viewtopic.php?f=69&t=141222

Po teście przelewowym wyszło, że 4 wtrysk przelewał 5-6 razy wiecej niz pozostałe. Tutaj faktycznie przyczyną słabej korekty był lejący wtryskiwacz.

Zastanawiało mnie dlaczego na 2 cylindrze korekta jest również słaba, po zmierzenie kompresji na 2 garze wyszło, że jest ona niska. Rozebrałem silnik i wyszło, że mam delikatnie pęknięty tłok. I nie lekceważ lejących wtrysków, jak mowie, u mnie 4 wtrysk lał i to 5-6 razy wiecej niz powinien, ja mam samochód po chipie, także zwiększona jest dawka paliwa i kąt wtrysku. Po rozebraniu, ujrzałem 4 tłok stopiony i o nowym kształcie. Także, rób test przelewowy, a najlepiej wyciągaj wtryskiwacze, oddaj je do sprawdzenia na stół, koszt sprawdzenia różnie. Mi sprawdzili po 15zł/sztuka. W innym serwisie powiedzieli mi 30zł, a w jeszcze innym 50zł.

pozdrawiam

Opublikowano

10L to zdecydowanie za dużo. Samochód pali średnio ok 6litrów. Faktycznie coś nie tak u Ciebie. Warto zrobić to co kolega powyżej. Sam to zrobię w wolnej chwili bo mam niedużą odchyłkę na cylindrze nr 3.

 

Co do wtrysków to zwróć uwagę, by miały tyle cyfr co u Ciebie. Euro 3 mają 6 znakowy numer a Euro4 7znakowy.

Opublikowano

No wlasnie masz racje,dzieki za pomoc, mam jeszcze jedno pytanie czy znasz sie na testach w INPIE?

Zrobilem test ale nie wiem co te oznaczenia znacza?

Ogólnie od kupna pojawił mi sie wyciek pod turbina ale oleju nie ubywa i przyspieszenie ma dobre, nie mogłem od dołu sie dobrac zeby zobaczyc ale co to moze być? Niewielka ilosc ale jest i mysle czy to moze miec cos wspólnego?Podobno na Inpie mozna sprawdzic cisnienie turbiny

Opublikowano

Oczywiście w INPA sprawdzisz doładowanie. Nie pamiętam teraz w którym teście jest (chyba w trzecim) ale nazywa się charge-air presure. Są dwa takie pomiary. Ten z lewej pokazuje wartość oczekiwaną a ten z prawej wartość zmierzoną. Ten z prawej ma się pokrywać z tym z lewej. Niżej masz ciśnienie na listwie CR a na samym dole przepływ powietrza.

 

Jeśli chodzi o olej przy turbinie to puściła miedziana podkładka od przewodu zasilającego turbinę. Nie ma nic wspólnego z osiągami. Ale trzeba to zrobić. ;)

Opublikowano

Zadna podkladka tylko cieknie z weza ... jak masz odme nie ma bata zeby olej nie szedl w dolot.

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

Opublikowano

Z jakiego weza?O co chodzi ?

Dzisiaj rozebrałem filt powietrza i rure która idzie od przepływomierza do turbo wyciągnełem, bardzo lekko była nałożona na turbo i w niej był olej.

Martwi mnie kilka spraw, czy mógł ciagnac lewe powietrze i olej wylatywał z tej rury od przeplywomierza co idzie to turbo?

Mam separator plastikowy w odmie i to chyba sie nie zapycha lecz widzialem ze brudna była gdzie ja czyscilem juz 2 miesiace temu.

W dodatku czyscilem kolektor ssacy i egr bo byl strasznie brudny 2 miesiace temu, dzisiaj zagladam ponownie a zawór egr brudny tak samo jak wtedy, czy jest moliwe ze tak szybko mógł sie zasywic bo wydaje mi sie ze cos chyba jest nie tak z tym silnikiem i za zadne skarby nie moge dojsc co ?

  • 1 rok później...
Opublikowano

co sadzicie o tym ? proszę o pomoc

http://i49.tinypic.com/10gjodv.jpg

http://i45.tinypic.com/32zjdix.jpg

http://i47.tinypic.com/t68ao5.jpg

http://i48.tinypic.com/35aj2v7.jpg

Opublikowano

na luzie to nie odczyty, nagraj filmik pod obciążeniem, wcześniej rozgrzej tylko silnik do 90stopni

jesli chodzi o wtryski to wedlug mnie wszystko ok, widywalem duzo gorsze wskazania :D

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

morit - miales niecale 80 stopni, to prawie dogrzany

wtryski na luzie sprawdzisz ale pozostale parametry z biegu jałowego nie wiele mowia, dlatego pisalem o screenach czy filmie nagranych pod obciążeniem.

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

Chciłbym u siebie sprawdzić przepływ wtryskiwaczy za pomocą programu inpa. Mam pytanie jak to zrobić? Uruchamiam auto wpinam wtyketo złącza obd następnie podpinam pod laptopa uruchamiam inpe wchodze w status i to wszystko? Pytam ponieważ nie chce uszkodzić jakiegoś modułu. ZZ góry dzięki za odpowiedź

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dajesz f4 i będą korekcje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie powiem Ci dokładnie czy ma to jakieś znaczenie, ale ja zawsze podpinam na odpalonym już lub ewentualnie na zapłonie jak tylko błędy sprawdzam.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Witam,

Sprawdzałem dzisiaj wtryski w mojej bmw e90 320d 163 KM. Niestety po przejechaniu ok 35 km nie mogłem dogrzać silnika, temp po tej jeździe 66 stopni. Zapewne walnięty któryś termostat lub oba. Poniżej zamieszczam zrzut z INPY przy temp 61 stopni. Czy może się ktoś wypowiedzieć coś na temat wtrysków? Diagnostyka robiona na biegu jałowym.

http://images83.fotosik.pl/185/b0e0361de61bf368med.jpg

http://images82.fotosik.pl/186/792bbf101d561e76med.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.