Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich jestem nowy na forum mam taki problem , że po odpaleniu samochodu do czasu gdy pracuje pompa od nivo wszystko jest ok dopiero po wyłączeniu pompy zapala mi się kontrolka od nivo. Auto przez cały czas stoi równo nie ucieka powietrze z układu a pompa chodzi tylko przez kilkanaście sekund.co może być tego przyczyna. przypominam , że auto nawet po kilku dniach nie użytkowania caly czas stoi normalnie bez przechyłów czy opadania proszę o pomoc :mad2:
Opublikowano

Przyłączam się, bo mam to samo. Dodatkowo dorzucę, że nie zawsze Nivo się zapala, jak jadę sam to prawie zawsze jest OK. Jak ktoś dosiada się lub załaduje coś do bagażnika pompa zaczyna pracować i tu już w 90% po chwili pracy lampka zapala się na żółto.

Mimo wszystko nie zauważyłem, żeby samochód "siadał" lub stał krzywo. O ile nie trafię na wyjątkowo debilnie skonstruowane "śpiące policjanty" nie szoruję też po nierównościach.

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
jeżdżę już tak jakieś dwa miesiące z tą zapalającą się kontrolką od tego nivo i przez ten czas samochód troche się opuścił ale wcale się nie dziwie bo po odpaleniu auta kompresor załącza się na dwie czasem trzy minuty po czym staje i zapala się kontrolka. nie sądzę żeby auto w tak krótkim czasie mogło dopompować poduszki. próbowałem też manewru z podłączeniem na krótko kompresora wszystko ok poza jednym kompresor chodził jak najbardziej ale auto ani drgnęło , więc tak się zastanawiam czy jest jakiś zawór który kontroluje ilość powietrza w poduszkach który mógł się zaciąć czy coś w tym stylu czy jest za to odpowiedzialna jakaś kostka czy sterownik lub gdzieś zgrabnie schowany bezpiecznik. proszę pomocy bo jeśli tak dalej bedzie to za miesiąc dwa to przez te martwe policjanty z osiedla nie wyjade :cry2: :mad2:
Opublikowano

W E39 nie ma czujnika temperatury pompy, w związku z czym jeśli nie osiągnie on zawieszenia na ustalonym poziomie komputer odłącza pompę (żeby się nie spaliła) i zapala kontrolkę. Podłączanie na krótko może spowodowac spalenie pompy, a 3 minuty pracy to chyba za długo... Z czasem sama pompa traci na sprawności, więc i dłużej musi popompować. Jedź na diagnostykę, niech sprawdzą odczyty z czujników Nivo, u mnie wystarczyło je ponownie wypoziomować i teraz zapala mi się raz od wielkiego dzwonu, ale i u mnie jest już mały problem z pompą, bo przy obciążeniu z tyłu też juz nie daje rady w pełni wypoziomować.

:D Wiek robi swoje nie tylko u istot żywych :mrgreen:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano
Witam, u mnie ten problem pojawiał się tylko w zimie przy mrozie, pompka działała, czasem auto stało prosto a czasem z jednej strony niżej w tedy kołysałem budą aż się wyrównywało i utęsknieniem czekałem do wiosny jak było ciepło nie było problemu,nie wiem czy to wina klimatu czy jak kolega pisał że wiek robi swoje, radzę poczekaj do wiosny jeśli będziesz dalej miał problem to będzie wiadome że to wina urządzenia a nie klimatu
Opublikowano
jeżdżę już tak jakieś dwa miesiące z tą zapalającą się kontrolką od tego nivo i przez ten czas samochód troche się opuścił ale wcale się nie dziwie bo po odpaleniu auta kompresor załącza się na dwie czasem trzy minuty po czym staje i zapala się kontrolka. nie sądzę żeby auto w tak krótkim czasie mogło dopompować poduszki. próbowałem też manewru z podłączeniem na krótko kompresora wszystko ok poza jednym kompresor chodził jak najbardziej ale auto ani drgnęło , więc tak się zastanawiam czy jest jakiś zawór który kontroluje ilość powietrza w poduszkach który mógł się zaciąć czy coś w tym stylu czy jest za to odpowiedzialna jakaś kostka czy sterownik lub gdzieś zgrabnie schowany bezpiecznik. proszę pomocy bo jeśli tak dalej bedzie to za miesiąc dwa to przez te martwe policjanty z osiedla nie wyjade :cry2: :mad2:

 

Podejrzewam że pompa ci niedomaga. Ja mam sprawne nivo i nigdy nie słyszałem żeby pompa chodziła mi dłużej jakl 30sekund. Nawet jak załadowałem raz na maxa i tył bardzo ziedział, to po włączeniu zapłonu pompa chodziła góra 30 sekund a to że auto się podnosi było widać gołym okiem.

Opublikowano
dziś zaprowadziłem to moje autko do mechanika i czekam na wiadomości mam nadzieje że ten zakład do którego pojechałem bedzie w miarę uczciwy bo jeżdżąc po kilku mechanikach i podłączaniu pod komputer nic się nie dowiedziałem poza tym że każdy wynajdywał mi jakieś błędy w silniku czy innych miejscach poza tym co potrzeba a co najlepsze to to że te błędy pojawiały się jak fatamorgana u pierwszego mechanika wyszło że silnik jest ok tylko abs coś nie tak skasował błąd pojechałem do drugiego stwierdził że silnik ma jakiś błąd a reszta ok i tak od jednego do drugiego a co najlepsze nic nie zrobili wymyślali jakieś glupoty tylko po to żeby skasować jak nie 70 to znowu 80 zł za niby skasowanie jakichś tam błędów. mam nadzieję że, dziś się to wszystko wyjaśni jak by co dam znać co się działo z moją .
Opublikowano
...mam nadzieje że ten zakład do którego pojechałem bedzie w miarę uczciwy bo jeżdżąc po kilku mechanikach i podłączaniu pod komputer nic się nie dowiedziałem...

 

Ja bym na to nie liczył. Jedynie serwis BMW albo do kogoś kto się specjalizuje w BMW i ma DIS albo INPA. Raczej uniwersalnymi testerami diagnostycznymi nic tutaj nie zdziałają. Bardzo łatwo np. kalibruje się nivo za pomocą INPA.

 

A swoją drogą to jak jedziesz do mechanika który Ci nie naprawi tego z czym do niego przyjechałeś to nie powinien brać za to pieniędzy bo to tylko wyrzucanie w błoto. Każdy Ci podłączy jakiegoś KTS coś tam zdiagnozuje (duża część mechaników jeszcze za bardzo się na dodatek nie zna na diagnostyce) i za każdym razem Cię będą kasować jak za zboże.

Opublikowano
no wróciłem od mechanika i powiem jedno tak jak kolega wcześniej przewidział padł mi kompresor od nivo :cry2: co poradzić zamówiłem już czekam aż przyjdzie jak go przełożę to dam znać jak sprawa stoi licze że, wszystko będzie ok po wymianie. pozdrawiam
Opublikowano
no kompresor od nivo wymieniony autko stoi jak marzenie nic tylko lać i jeździć :D jeszcze się zastanawiam czy idzie ten stary zregenerować tak w razie czego muszę go rozebrać i zobaczyć co go tam boli.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.