Skocz do zawartości

dpf ponownie


karbo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zarejestrowani
Dzisiaj auto "przegoniłem" na warszawskiej "autostradzie" czyli drodze na Radom. Przez ponad godzinę obroty powyżej 2 tys na min. Udało się nawet, aby przez około 25 minut obroty oscylowały w okolicach 2400 na min.

 

 

No to zaszalałeś... 2400 obr/min no to szlifierka po prostu :mad2:

 

Ja jak jade na wypalanie to autko od 1 do 3 biegu lece z pedałem w podłodze aż do odcięcia ( w celu przedmuchania) a potem jade jakieś 80-100km/h z obrotami w okolicach 3-3,5 tys obrotów. Jak chcesz dobrze przedmuchać to jedź na niższym biegu z wyższa prędkością obrotową , albo butuj do końca obr ;)

 

Ja tak robie raz na tydzień na dwupasmówce długości jakieś 20km, do tego raz na 2 tygodnie autostrada a reszta to miasto i korki i nie mam problemu z DPF-em ;)

 

A końcówka też jest troszkę osmolona , ale tylko w dolnej części ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a może wie ktoś gdzie w warmińsko-mazurskim lub kujawsko-pomorskim można usunąć ten nieszczęsny filtr? czy z mechanicznym usunięciem filtra jest dużo roboty?gdzie on tak dokładnie jest (może ma ktoś jakieś fotki)? mechanicznie usunąłby mi mechanik chyba da rede co? programowo usunie go pan z Brodnicy ale wolałbym wszystko u jednego zrobić a nie skakać od jednego do drugiego!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam nowy trop.

 

Zastanawiałem się dlaczego pomimo tego, że przejechałem kawał drogi w idealnych warunkach do wypalania dpf się jednak nie wypalił. Doszedłem do wniosku, że skoro do uruchomienia procedury wypalanie musi być spełnionych kilka warunków m.in. odpowiednia ilość paliwa w baku, odpowiednia temp. wydechu (tak twierdził pan w aso) to bardzo możliwe, że jednym z tych warunków jest osiągnięcie przez płyn chłodniczy odpowiedniej temperatury. Tylko że w bmw nie ma wskaźnika temp. i zwykły użytkownik nie ma możliwości kontrolować temp. płynu.

U mnie zasadniczo temp. silnika szybko osiąga 75 C i nigdy w warunkach zimowych nie dochodzi do 80. Więc pewnie któryś z termostatów jest popsuty.

 

Pytanie do Kolegów, czy do uruchomienia wypalania dpf niezbędne jest uzyskanie odpowiedniej temp. płynu chłodniczego?

 

EDIT:

 

Już po wyrwaniu chwasta i po modyfikacji. Oczywiśce będzie jesze poprawka parametrów (mniejszy moment obrotowy). Auta jeździ wyśmienicie, nie kopci, żadnych dziwnych dźwięków.

 

http://img152.imageshack.us/img152/5854/wykres001748x990.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

"Pytanie do Kolegów, czy do uruchomienia wypalania dpf niezbędne jest uzyskanie odpowiedniej temp. płynu chłodniczego?"

 

Tak, do rozpoczęcia procesu wypalania potrzebna jest odpowiednia temp - minimum 75'C, odpowiednia ilość paliwa itp, ale słyszałem też opinie że nawet jeśli niektóre warunki nie są spełnione to komputer może wymusić uruchomienie procedury wypalania.

Ja u siebie nigdy nie zauważyłem procesu wypalania filtra. Filtr mam po regeneracji / czyszczeniu chemicznym, moc OK, spalanie w normie (nawet bardzo niskie - ok 6,5 L/100km), końcówka tłumika po regeneracji okopcona ale na szczęście nie pojawiają się żadne błędy związane z DPF.

Niedługo zakładam prawie nowy filtr DPF i mój po regeneracji będzie na sprzedaż.

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich. To mój pierwszy post. Odkopuje jedyny sensowny wątek na temat dpf.

 

Od 3 miesięcy jeżdżę 330d z końca 2007 roku. W niedzielę pojawił się na desce błąd dpf. Objawy są takie same jak u kolegi karbo. Książka mówi, że "Diesel Particle Filter is malfunctioning" oraz, że można dalej jechać. Wydech nie jest okopcony, a błąd wyskakuje po jakichś 7 kilometrach jazdy. Dodatkowo, zaraz po tym jak wyskoczy ten błąd na desce - auto wydaje się słabsze od jakichś 2 tyś obr to końca i brzmi bardziej twardo. Przed przed wyskoczeniem błędu jest normalnie. Czy jest ktoś, kto pomógłby mi rozwiązać ten problem? Wiem, że jak pojade do serwisu bmw to spróbują wymuszonego wypalania, ale znalazłem taki przypadek na angielskim forum - gościu miał 325d i ten sam problem a skończyło sie na mniej określonym przeprogramowaniu ecu bez większych wyjaśnień. Nie jestem zainteresowany wycięciem dpf gdyby kogoś kusiło mi to doradzać.

 

Osobiście szczerze wątpię w zapchany dpf, bo auto na zimnym silniku ciągnie normalnie. Czy jest jakiś czujnik, który mógłby nawalić? Czego dokładnie dowiedziałbym się jadąc na diagnostykę do bmw? Dlaczego ten błąd wyskakuje dopiero jak auto się rozgrzeje?

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. odczytać błędy komputerem

2. zrobić test cisnienia spalin DISem, sprawdzić czy jest w dopuszczalnej granicy. test odczytuje wartość cisnienia na biegu jałowym, przy 2000 obr min i przy mx obrotach

3. Jeśli cisnienie jest za wysokie to zrobić wymuszone wypalanie, odczytać wcześniej kiedy była ostatnia regeneracja, da to pogląd czy wypalał się ostatnio czy nie

4. w ukrytym menu sprawdx temperature płynu chłodzącego, czy auto nagrzewa się jak należy. Możliwe, że będzie trzeba wymienić termostat.

5. Przy filtrze jest kilka czujników na pewno temp spalin i chyba dwa cisnienia, możliwe, że któryś jest uszkodzony ale wtedy byłaby taka informacja przy odczytywaniu błedów

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

czy moglibyście mi powiedzieć jaka kontrolka na desce zapala Wam się i oznacza, że DPF jest zapchany?

JA mam problem właśnie z przybywającym olejem w misce olejowej, a żadna kontrolka mi się nie wyświetla. Czy to znaczy, że nadmierny olej jest przyczyną innej usterki niż awarii DPF ?

 

Moje auto BMW X3 2007.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

czy moglibyście mi powiedzieć jaka kontrolka na desce zapala Wam się i oznacza, że DPF jest zapchany?

JA mam problem właśnie z przybywającym olejem w misce olejowej, a żadna kontrolka mi się nie wyświetla. Czy to znaczy, że nadmierny olej jest przyczyną innej usterki niż awarii DPF ?

 

Moje auto BMW X3 2007.

 

1. albo zbyt duże ciśnienie spalin w filtrze (filtr zapchany) i ciagle nieudane próby wypalania. Sprawdzisz to DiSem - test cisnienia spalin, cisniania + ostatnia regeneracja

2. Możliwe, że przepuszcza pompa paliwa wysokiego ciśnienia, wyrabia się uszczelniacz na wałku napędowym. Pompa do zdemontowania i regeneracji, koszt ok 900-950 PLN bez wymontowania

3. poszukaj w dziale E60 tematu "szybko przybywa oleju"

 

U mnie też był problem z przybywającym olejem ale zrobiłem test spalin i ciśnienie w DPFie było prawidłowe, jednym słowem nie byl zapchany czyli wypala się prawidłowo. Co więcej ostatnia regeneracja miała miejsce ok 4 kkm temu. Dlatego u siebie postawiłem na przepuszczająca pompe jako winowajce. Jeżdze na zregenerowanej już 10 dni, po miesiacy sprawdze czy oleju przestało przybywac.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień 1

Auto u mechanika. Przez cały dzień podjęli 3 próby diagnozy - oczywiście na zimnym silniku - bez powodzenia. Ponoć nie ma żadnych błędów w ecu. Ponownie musiałem panom angielskim mechanikom wyjaśnić, że błąd pojawia się jak silnik się rozgrzeje... Pytanie do was koledzy - czy sterownik w bmw nie zapamiętuje błedów? Dziś rano jak sie rozgrzał już silnik, na biegu jałowym telepało budą no i dało się zauważyć kolosalny spadek mocy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

 

czy moglibyście mi powiedzieć jaka kontrolka na desce zapala Wam się i oznacza, że DPF jest zapchany?

JA mam problem właśnie z przybywającym olejem w misce olejowej, a żadna kontrolka mi się nie wyświetla. Czy to znaczy, że nadmierny olej jest przyczyną innej usterki niż awarii DPF ?

 

Moje auto BMW X3 2007.

 

Witam

Jaki masz przebieg , eksploatacja głównie miejska ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi.

Kolego Natek, proszę daj znać potem, czy zaczęło po tym dalej przybywac oleju, czy już jest ok.

 

najprawdopodobniej naprawa pompy nie rozwiązała problemu, musze jeszcze poobserwować.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witam

Tyle się mówi i pisze o skutku ubocznym w niektórych warunkach jakim jest "przybywanie"oleju w samochodach wyposażonych w DPF. Zadam jeszcze raz pytania która już wcześniej postawił jeden z kolegów . Czy jest ktoś komu po wycięciu DPF-a przestał podnosić się poziom oleju ??? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj odebralem auto od mechanika. DPF byl zapchany co potwierdzily bledy w sterowniku. Mechanik przeprowadzil cos co nazwal wymuszona manualna regeneracja. Wstrzykneli jakos propan(!) do filtra i na hamowni dali czadu. Bledy wyczyszczone - auto ozylo. Ktos slyszal o takiej metodzie? Swoja droga mechanik godny polecenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Nie mogę nic znaleźć na ten temat, a mianowicie czy w 330d to normalne, że na biegu jałowym z jednej rury dmucha bardziej niż z drugiej? Jeśli tak to dlaczego? Jeśli nie to jaka mogłaby być tego przyczyna i czy ma to związek z dpf? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę nic znaleźć na ten temat, a mianowicie czy w 330d to normalne, że na biegu jałowym z jednej rury dmucha bardziej niż z drugiej? Jeśli tak to dlaczego? Jeśli nie to jaka mogłaby być tego przyczyna i czy ma to związek z dpf? Pozdrawiam

 

To jest normalne :D Bo tak na prawde de Lewa jest tylko zeby lepiej wygladalo :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...spoko...już dwie 2..3 letnie S-klasy miałem na wycince ...meśków też nie omija ten problem...tym bardziej że były to "słuszne" ...320-sto konne motorki...i rzadko mają warunki do wypalania...bo prawie nigdy na drogi szybkiego ruchu nie wyjeżdżały...a przy tej mocy automaty przełączają biegi przy niskich obr....

W bmw podczas wypalania automat utrzymuje wyższe obroty

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.