Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problem dotyczy e90, 330d o przebiegu 71 tys km. Komputer pokazuje wymianę/serwis dpf za 140 tys km. Pojawiła mi się ostatnio żółta kontrolka zapełnionego do połowy dpf z informacją że nastąpiła awaria dpf, że jest możliwa dalsza jazda i że należy zwrócić się o pomoc do ASO. Samochód moim zdaniem nie stracił nic na mocy. Nie przybywa oleju silnikowego.

 

Co powinienem zrobić?

 

Wiedza forumowa jest mniej więcej taka, aby w podobnej sytuacji dokonać wymuszonego wypalanie dpf. Ale moje pytania są następujące. Ile km po takim wypalaniu przejadę w podobnych warunkach jak dotychczas, oraz czy ktoś z Was ma już za sobą wywalenie dpf? I czy w związku z usunięciem tego filtra pojawiły się jakiekolwiek probemy eksploatacyjne? Czy możecie polecić kogoś kto potrafi wykonać wypalenie dpf w Warszawie (Ursus i okolice).

 

Z góry dziękuję za pomoc.

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

tunerzy z warsztatami:

- MR MOTORS (Rogal),

- CHOJNACKI MOTOR SPORT,

- KREATOR (V-TECH),

 

tylko tunerzy:

- MASTERS,

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wymuszone dopalanie DPF wykonuje się statycznie lub w trakcie jazdy. Statyczna GT-1, w trakcie jazdy w/g instrukcji w DIS'e, którą można wykonać samemu.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
wywal te diabelstwo ... i tak żadna stacja kontroli pojazdów nie sprawdza czystości spalin ... nie będziesz miał żadnych problemów z silnikiem jak to wywalisz , a wręcz przeciwnie pomożesz silnikowi i nie doprowadzisz do zatarcia ...
Kamil
Opublikowano
wywal te diabelstwo ... i tak żadna stacja kontroli pojazdów nie sprawdza czystości spalin ... nie będziesz miał żadnych problemów z silnikiem jak to wywalisz , a wręcz przeciwnie pomożesz silnikowi i nie doprowadzisz do zatarcia ...

 

Ja co prawda u siebie nie wywaliłem DPFa, ale zrobiłem czyszczenie chemiczne.

Wypalanie nie powiodło się u mnie, bo wyskakiwał błąd przepustnicy i nie dało się aktywować wypalania - okazało się później że wtyczka przepustnicy była wypięta, co mogło być przyczyną przykopcenia DPFu.

Niestety drugi raz nie pojechałem na wypalanie serwisowe, tylko zawiozłem DPF do czyszczenia chemicznego (filtr pojechał do Niemiec).Po dwóch dniach wrócił do mnie i wyglądał jak nowy...ale po czyszczeniu już tak nie funkcjonował. Zniknęły wszystkie błędy wiązane z DPF, ale pojawiły się duże ilości sadzy na wydechu i zapach spalin też bardzo mocno mi przeszkadza.

Szkoda że filtr DPF jest tak drogi, bo pewnie kupił bym nowy.

Proponuję zrobić wypalanie serwisowe, jeśli to nie pomoże to ja bym próbował go wypłukać mocnym karcherem z gorącą chemią na przestrzał (później przepłukać z chemii i założyć).

Długie działanie chemii niszczy właściwości filtra.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mastersa

 

Brałem pod uwagę ich usługę ale jedna rzecz odwodzi mnie od nich w przypadku wywalenia dpf. Mianowicie sami nie usuwają filtra mechanicznie. Więc w przypadku problemów możliwe jest odbijanie "piłeczki" pomiędzy nimi a serwisem który to faktycznie wywali. Wiem z postów m.in. Kolegi AO, że są uczciwi i nie wypierają się swoich błędów, jednak w takiej sprawie może być różnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wywal te diabelstwo ... i tak żadna stacja kontroli pojazdów nie sprawdza czystości spalin ... nie będziesz miał żadnych problemów z silnikiem jak to wywalisz , a wręcz przeciwnie pomożesz silnikowi i nie doprowadzisz do zatarcia ...

 

Ja co prawda u siebie nie wywaliłem DPFa, ale zrobiłem czyszczenie chemiczne.

Wypalanie nie powiodło się u mnie, bo wyskakiwał błąd przepustnicy i nie dało się aktywować wypalania - okazało się później że wtyczka przepustnicy była wypięta, co mogło być przyczyną przykopcenia DPFu.

Niestety drugi raz nie pojechałem na wypalanie serwisowe, tylko zawiozłem DPF do czyszczenia chemicznego (filtr pojechał do Niemiec).Po dwóch dniach wrócił do mnie i wyglądał jak nowy...ale po czyszczeniu już tak nie funkcjonował. Zniknęły wszystkie błędy wiązane z DPF, ale pojawiły się duże ilości sadzy na wydechu i zapach spalin też bardzo mocno mi przeszkadza.

Szkoda że filtr DPF jest tak drogi, bo pewnie kupił bym nowy.

Proponuję zrobić wypalanie serwisowe, jeśli to nie pomoże to ja bym próbował go wypłukać mocnym karcherem z gorącą chemią na przestrzał (później przepłukać z chemii i założyć).

Długie działanie chemii niszczy właściwości filtra.

 

Jestem co raz bliżej decyzji o wywaleniu dpf. Jeszcze nie konsultowałem się z żadnym fachowcem, ale zakładam, że jeśli nowy filtr wytrzymał 70 tys, to po wypaleniu zakładam że wytrzyma około 20 - 30 tys km. Z drugiej strony nie poznałem jeszcze nikogo kto po dłuższym czasie/przebiegu od wycięcia dpf napisałby że jest OK i innym także polecał takie działanie (nie spotkałem także nikogo kto by był niezadowolony z wycięcia dpf).

Może wy macie jakieś doświadczenia z trwałością obu rozważanych przeze mnie rozwiązań.

 

Będę informował na bieżąco o sytuacji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymuszone dopalanie DPF wykonuje się statycznie lub w trakcie jazdy. Statyczna GT-1, w trakcie jazdy w/g instrukcji w DIS'e, którą można wykonać samemu.

Wyślij mi Kolego na priva cenę takiej usługi w Twoim warsztacie. Mam do Ciebie bardzo blisko.

 

pozdrawiam

Opublikowano

..usunięcie wykonuję ..ale tylko wtedy gdy autko jest zdiagnozowane, powody zawalenia dpf wykryte, dopalanie nie przynosi efektów....albo na zdecydowaną prośbę klienta :8)

...wywalam tego mnóstwo...z Opli...Peugeotów...Fordów...z BMW i Mercedesów najrzadziej, ponieważ są najwytrzymalsze, a może dlatego że powodów do zapychania jest mniej...po prostu usterki w ukł. zasilania tych marek występują rzadziej, więc i sam filtr daje radę

...powodem jest oczywiście brak możliwości porządnego dopalania, ze względu na polskie warunki jazdy...krótkie odcinki, brak autostrad itd....ale drugim powodem są właśnie "drobne" usterki typu EGR, nieszczelności ukł. dolotowego...wtryski...czujniki...które mogą pracować poniżej granicy błędów, ale jednocześnie powodować nadmierne dymienie

...jeśli chodzi o zalety i wady usuwania...pomijając aspekty ekologiczne, sprawne autko i tak nie będzie dymić...pewne jest jedno, bez dpf znacznie łatwiej zauważyć w/w usterki...nawet lekkie dymienie spowodowane np. braniem oleju

...auta z dpf rzadko "biorą" olej...a to dlatego że jeśli już tak jest, powoduje to częstsze dopalanie, a to z kolei wzrost poziomu oleju, albo przy najmniej brak ubytków...i to takie troszkę koło zamknięte :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
..usunięcie wykonuję ..ale tylko wtedy gdy autko jest zdiagnozowane, powody zawalenia dpf wykryte, dopalanie nie przynosi efektów....albo na zdecydowaną prośbę klienta :8)

...wywalam tego mnóstwo...z Opli...Peugeotów...Fordów...z BMW i Mercedesów najrzadziej, ponieważ są najwytrzymalsze, a może dlatego że powodów do zapychania jest mniej...po prostu usterki w ukł. zasilania tych marek występują rzadziej, więc i sam filtr daje radę

...powodem jest oczywiście brak możliwości porządnego dopalania, ze względu na polskie warunki jazdy...krótkie odcinki, brak autostrad itd....ale drugim powodem są właśnie "drobne" usterki typu EGR, nieszczelności ukł. dolotowego...wtryski...czujniki...które mogą pracować poniżej granicy błędów, ale jednocześnie powodować nadmierne dymienie

...jeśli chodzi o zalety i wady usuwania...pomijając aspekty ekologiczne, sprawne autko i tak nie będzie dymić...pewne jest jedno, bez dpf znacznie łatwiej zauważyć w/w usterki...nawet lekkie dymienie spowodowane np. braniem oleju

...auta z dpf rzadko "biorą" olej...a to dlatego że jeśli już tak jest, powoduje to częstsze dopalanie, a to z kolei wzrost poziomu oleju, albo przy najmniej brak ubytków...i to takie troszkę koło zamknięte :roll:

 

W kontekście Twoich doświadczeń, po wypaleniu dpf po jakim czasie problem ponownie się pojawi? Przy założeniu, że nie zmienią się warunki eskploatacji pojazdu.

Czy po wywaleniu dpf, ktoś miał problem z turbosprężarką albo innymi elementami silnika, który wskazywałby na to że winę za awarię ponosi "wycięcie dpf"?

Opublikowano

..do mnie trafiały już takie co powtarzalnie błędy wywalały...przy okazji...częste "stacjonarne" wypalanie powoduje szybsze "wykończenie" filterka...

...co do turbiny...to właśnie jazda z przytkanym dpf jest b. szkodliwa...a samo wywalenie nie może w żaden sposób źle wpływać na jakiekolwiek podzespoły auta...chyba że na czystość końcówki wydechu :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
..do mnie trafiały już takie co powtarzalnie błędy wywalały...przy okazji...częste "stacjonarne" wypalanie powoduje szybsze "wykończenie" filterka...

...co do turbiny...to właśnie jazda z przytkanym dpf jest b. szkodliwa...a samo wywalenie nie może w żaden sposób źle wpływać na jakiekolwiek podzespoły auta...chyba że na czystość końcówki wydechu :wink:

 

Co to znaczy "powtarzalnie wywalane błędy"?, u mnie jest tak że po uruchomieniu auta i przejachaniu około 4 - 5 km pojawia się kontrolka zapełnionego w połowie dpf. Co dziwne komp. pokazuje serwis dpf za 140.000 km.

Opublikowano

Moim zdaniem wycinanie filtra przy 70 Tyś km to lekkie nieporozumienie.

Zrób wypalanie serwisowe i zobaczysz co będzie dalej / ewentualnie wcześniej spróbuj zmienić paliwo na inne, ze sprawdzonej stacji. Na najlepszych stacjach też zdarzają się wtopy. Najczęściej tankuje na Bliskiej (lub Shellu) i jakiś dużych problemów na razie nie miałem, ale mój brat zatankował rok temu na Bliskiej (do E39 530d 193 km) w największe mrozy i trafił na letnią ropę. Auto po zimnym rozruchu chodziło jak traktor, ale na szczęście nic się nie stało.

Czy masz zalany olej "Low saps"?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Moim zdaniem wycinanie filtra przy 70 Tyś km to lekkie nieporozumienie.

może Kolega ma pecha :cry2: i u niego siadło 3 szybciej niż u innych, w "mediach" zawsze są pokazani użytkownicy, którzy mogliby tylko marzyć o przebiegu 70 tys.km...

a w ASO są wypadki wymian PDF "na gwarancjach" (czytaj za nie 100% wartości ceny z ASO) czyli przed 100tys.

Zrób wypalanie serwisowe i zobaczysz co będzie dalej / ewentualnie wcześniej spróbuj zmienić paliwo na inne, ze sprawdzonej stacji. Na najlepszych stacjach też zdarzają się wtopy.

tylko i wyłącznie od tego zacznij...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Więc byłem dzisiaj u naszego forumowego Kolegi na wypalanie. Efekt. Mmm. Wypalenie zostało przeprowadzone ale parametry oporów filtra praktycznie się nie zmieniły i nadal są na granicy dopuszczalności. Czyli o ile dobrze pamiętam na wolnych obrotach norma jest do 50 (czegoś tam) a u mnie waha sie w granicach 45 - 60, Przy 2000 obr/min. powinno być do 150 a u mnie jest od 140 - 160. Komputer podał, że aby zakończyć proces dopalanie powinienem przez 30 minut podróżować z prekością 130 -140 km/h :lol: .Olej zawsze zalewam LL04, ale nie zawsze stoję przy tym który wlewa ten olej do mojego silnika. Co więcej z jakiś nie określonych przyczyn nie dało się zdiagnozować przepływomierza (komp. przerywał test.), korekcja wtrysków ponoć super na każdym odchylenie nie większe jak 0,1. Jutro podjadę jeszcze pogadać w MR Motors. W weekend jakaś trasa i wtedy podejmę decyzję (naleję najdroższego paliwa w Polsce 5.30 na Shell :mad2: ). Najciekawsze jest to że samochód cały czas podaje, że serwis filtra powinien być za 140.000 km.

 

70 tys km to pewnie wcześnie jak na problemy z dpf, ale ja niestety używam auta w dużym mieście i w zasadzie w okresie zimowym nie robię tras.

 

Moze macie jeszcze jakieś sugestie.

Opublikowano
też miałem (i znowu mam :x ) zapaloną kontrolkę i graniczne wartości przy pomiarze zatkania DPF - serwisowe dopalanie w trasie pomogło na miesiąc. Auto użytkowane niestety głównie w mieście, dlatego najpewniej na wiosnę będę usuwał DPF... 320d 177KM...
Opublikowano
też miałem (i znowu mam :x ) zapaloną kontrolkę i graniczne wartości przy pomiarze zatkania DPF - serwisowe dopalanie w trasie pomogło na miesiąc. Auto użytkowane niestety głównie w mieście, dlatego najpewniej na wiosnę będę usuwał DPF... 320d 177KM...

 

Przeczytajcie to:

http://forums.5series.net/topic/94725-diy-maintenance-for-the-dpf/

 

Może lepiej w ostateczności zrobić czyszczenie chemiczne?

Po czyszczeniu chemicznym zapach spalin i wygląd końcówki wydechu nie wyglądają dobrze, bez filtra DPF musi być totalna masakra.

Zapach spalin bardzo mi przeszkadza po czyszczeniu chemicznym.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj auto "przegoniłem" na warszawskiej "autostradzie" czyli drodze na Radom. Przez ponad godzinę obroty powyżej 2 tys na min. Udało się nawet, aby przez około 25 minut obroty oscylowały w okolicach 2400 na min.

Zobaczymy jutro czy będzie komunikat o dpf. Jeśli tak, to raczej zdecyduję się na wycinkę. Byłem w aso bmw. Powiedzieli, że się statycznie raczej nie da się wypalić i doradzili wycieczkę do Radomia i z powrotem.

Cena dpf w aso to 6500 + montaż. Cena wycinki 1500 - 1800 zł.

Wycinka dpf to oczywiście rodzaj "druciarstwa", ale to BMW zaczęło druciarstwo w tym samochodzie montując w nim dpf'a. Cena nowego filtra, który wystarcza na 3 lata jazdy po mieście czyni całkowicie nieopłacalnym kupowanie diesla.

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
też miałem (i znowu mam :x ) zapaloną kontrolkę i graniczne wartości przy pomiarze zatkania DPF - serwisowe dopalanie w trasie pomogło na miesiąc. Auto użytkowane niestety głównie w mieście, dlatego najpewniej na wiosnę będę usuwał DPF... 320d 177KM...

 

Przeczytajcie to:

http://forums.5series.net/topic/94725-diy-maintenance-for-the-dpf/

 

Może lepiej w ostateczności zrobić czyszczenie chemiczne?

Po czyszczeniu chemicznym zapach spalin i wygląd końcówki wydechu nie wyglądają dobrze, bez filtra DPF musi być totalna masakra.

Zapach spalin bardzo mi przeszkadza po czyszczeniu chemicznym.

 

O co chodzi Ci z tym "zapachem" spalin. Przecież jak jesteś w samochodzie to go nie czujesz? Co do zabrudzenia końcówki wydechu to wydaje mi się że będzie to wyglądało podobnie jak w aucie fabrycznie pozbawionym dpf.

Opublikowano

...coś mocno przesadzacie...z tym zapachem spalin...

...wygląda na to że po czyszczeniu chemicznym DPF przestaje filtrować....bo po wycince i nawet po chipsie sprawne autko wcale nie dymi, oczywiście końcówka nie będzie już czysta... :wink:

Opublikowano
U mnie końcówka jest i tak lekko okopcona ;) . Wracając do wątku. Mój teść który Mercedesem 350cdi jeździ praktycznie tylko po mieście ma non stop problem z filtrem DPF. Auto ma ponad rok i przejechało tylko 9000km w korkach po mieście. Co jakiś czas zapala mu się kontrolka na desce i samochód przechodzi w tryb awaryjny. Lewy przedni błotnik robi mu się wtedy bardzo gorący. Podejrzewam że właśnie wtedy trwa wypalanie DPF-a. Ze 2 razy był w dłuższej trasie autem i wtedy ten problem nie występuje. Uważam że przedwczesne problemy z filtrem są związane ze stylem jazdy i jakością tankowanego paliwa. pozdrawiam
Opublikowano
...spoko...już dwie 2..3 letnie S-klasy miałem na wycince ...meśków też nie omija ten problem...tym bardziej że były to "słuszne" ...320-sto konne motorki...i rzadko mają warunki do wypalania...bo prawie nigdy na drogi szybkiego ruchu nie wyjeżdżały...a przy tej mocy automaty przełączają biegi przy niskich obr....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie końcówka jest i tak lekko okopcona ;) . Wracając do wątku. Mój teść który Mercedesem 350cdi jeździ praktycznie tylko po mieście ma non stop problem z filtrem DPF. Auto ma ponad rok i przejechało tylko 9000km w korkach po mieście. Co jakiś czas zapala mu się kontrolka na desce i samochód przechodzi w tryb awaryjny. Lewy przedni błotnik robi mu się wtedy bardzo gorący. Podejrzewam że właśnie wtedy trwa wypalanie DPF-a. Ze 2 razy był w dłuższej trasie autem i wtedy ten problem nie występuje. Uważam że przedwczesne problemy z filtrem są związane ze stylem jazdy i jakością tankowanego paliwa. pozdrawiam

 

Ja zawsze tankowałem dobre albo najlepsze paliwo jakie było dostępne. W zasadzie tylko na stacjach BP (Al. Jerozolimskie - Warszawa) albo Shell (Wolska) i to zazwyczaj typu premium (zawsze zimą). Styl jazdy to rozumiem, że chodzi Ci o miasto albo trasa a nie o emeryt albo "sportowiec"? Nigdy nie jeździłem jak [BAD] o czym świadczy ilość pkt karnych na koncie :cry2:

 

I co mi to dało :mad2:

 

Po prostu wypalanie dpf wymaga bardzo szczególnych warunków drogowych, które w Polsce bardzo trudno spotkać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.