Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego, Alfa Romeo opracowala ten silnik z BOSCHem i zadebiutowała z nim w modelu 156 już w 1997roku

Alfa Romeo od długiego już czasu jest własnością koncernu Fiata. Fiat tłucze swoje tanie autka i zarabia pieniądze, a z Alfą jest różnie. Może i Alfa brała udział w konstruowaniu silnika CR, ale tylko dlatego, że FIAT tak chciał i dał pieniążki :mrgreen:

Dopóki Alfa będzie miała wspólne podzespoły z Fiatem dopóty będzie to awaryjne i nietrwałe auto.

 

Co do Opla, jak i innych marek "ekonomicznych" sam mam czasem chwilę zadumy nad zmianą na auto młodsze w cenie starszego BMW. Wszystko wygląda ładnie na zdjęciach, przejedziesz się takim Oplem 2007-2008r a tu okazuje się że skrzypi tu i tam, wszędzie plastik, a auto prowadzi się przeciętnie. Sprawa prosta, jeżeli ma to być "narzędzie" do pracy czy zwykłego przemieszczania można brać, jeżeli oczekuje się czegoś więcej od samochodu to do wyboru jest kilka marek, ale wszystkie niestety należą do droższych.

Opublikowano
Kolego, Alfa Romeo opracowala ten silnik z BOSCHem i zadebiutowała z nim w modelu 156 już w 1997roku

mylisz sie, pierwszy silnik cr to 2.4 jtd zastosowany w AR

Opublikowano
Kolego, Alfa Romeo opracowala ten silnik z BOSCHem i zadebiutowała z nim w modelu 156 już w 1997roku

mylisz sie, pierwszy silnik cr to 2.4 jtd zastosowany w AR

 

i w Lancii i we Fiatach tez.

Opublikowano

Na tle Opla.

Ktoś przywołał 2.0 DTL - też tym jeździłem. I oprócz termostatu wymieniłem pompę wtryskową .... vp44 zresztą.

Lubiłem to auto nawet. A jeśli chodzi o cr, to też gdzieś czytałem, że Fiat był prekursorem.

W życiu nie zmienię na Opla!

Opublikowano
Kolego, Alfa Romeo opracowala ten silnik z BOSCHem i zadebiutowała z nim w modelu 156 już w 1997roku

mylisz sie, pierwszy silnik cr to 2.4 jtd zastosowany w AR

 

 

Przecież to ten sam silnik z obciętym jednym cylindrem....

Opublikowano (edytowane)
Na tle Opla.

Ktoś przywołał 2.0 DTL - też tym jeździłem. I oprócz termostatu wymieniłem pompę wtryskową .... vp44 zresztą.

Lubiłem to auto nawet. A jeśli chodzi o cr, to też gdzieś czytałem, że Fiat był prekursorem.

W życiu nie zmienię na Opla!

 

ja jeździłem Vectrą 2.0 DTH 101KM. od nowości w rodzinie nabiliśmy 260 tys. km. i poza przepływomierzem oraz dziurką w intercoolerze nie działo się zupełnie nic. w szczególności, nigdy nie wymieniane były:

- pompa VP44 (nie regenerowana, nie wymieniana, nigdy nie lutowany tranzystorek)

- koło dwumasowe

- sprzęgło

- końcówki wtryskiwaczy

- turbina (nie wymieniana ani nie regenerowana)

 

natomiast do wad tego silnika należy zaliczyć wyjątkowo twardą i głośną pracę :8)

Edytowane przez jceel
Opublikowano

Pewnie inaczej jest jak się świadomie jeździ dieslem od nowości. VP44 jednak były awaryjne i tyle.

I to, jak czytam - we wszystkich autach. Bo to źle odpowietrzali przy wymianie filtrów, bo to

za długo jeździli na rezerwie, albo sparciały przelewy... Tak nie powinno być. Padały i padają dalej.

Szczególnie wspomniany tranzystorek :-)

Ale, wracając do Opel/BMW - pojemność bagażnika jest odwrotnie proporcjonalna do stopnia zaawansowania technologii.

Wyłączając tigrę ;)

Opublikowano
Pewnie inaczej jest jak się świadomie jeździ dieslem od nowości. VP44 jednak były awaryjne i tyle.

I to, jak czytam - we wszystkich autach. Bo to źle odpowietrzali przy wymianie filtrów, bo to

za długo jeździli na rezerwie, albo sparciały przelewy... Tak nie powinno być. Padały i padają dalej.

Szczególnie wspomniany tranzystorek :-)

Ale, wracając do Opel/BMW - pojemność bagażnika jest odwrotnie proporcjonalna do stopnia zaawansowania technologii.

Wyłączając tigrę ;)

 

Bo BMW to nie dupowóz do wożenia całego majdanu ze sobą. To auto dla aktywnych, ktorzy wożą ze sobą karty kredytowe :)

Opublikowano
Ale, wracając do Opel/BMW - pojemność bagażnika jest odwrotnie proporcjonalna do stopnia zaawansowania technologii.

Wyłączając tigrę ;)

 

Panowie, porównujecie bagażnik z Vectry do bagażnika z BMW 3 (a powinniście z 5), to tak jakby się oburzać, że BMW7 jest kiepskie, bo malucha łatwiej zaparkować ;)

Sam fakt, że auto wyższej klasy (Vectra) nie dorasta do 3 coś znaczy ;)

 

BTW. Nie żebym nie lubił Opla - woziłem się nawet Astrą Bertone, ale Opel się świetnie nadaje na muła roboczego, a nie na auto, które daje radochę :)

Opublikowano
Kolego, Alfa Romeo opracowala ten silnik z BOSCHem i zadebiutowała z nim w modelu 156 już w 1997roku

mylisz sie, pierwszy silnik cr to 2.4 jtd zastosowany w AR

 

 

Przecież to ten sam silnik z obciętym jednym cylindrem....

 

oczywiescie 2,4 a 1,9 to ten sam silnik .

ja w swojej AR tez "obciąłem " jeden cylinder , .. bo za dużo paliła

Opublikowano

a ja mialem kiedys kadeta 1.3 combi jezdzil na 15" 195/50 czasami 16"205 obcieralo ale zaje...ie wygladal zrobilem 1/4 licznika na paliwie 3/4 na gazie i polowe drugiego licznika na koncu nie wymienialem oleju tylko dolewalem bo bylo taniej chodzil do konca i opylilem go za 500pln bez alu bo kosztowaly za duzo ale nigdy wiecej opla szwagier ma vektre c 2.0 gts podniosl troche moc bo slabo szla ma tak kolo 230 osiolkow w srodku sam plastik bagażnik olbrzymi wnetrze duze i nic po za tym

w 2010 pojechalem na biwak 3 dni e46 sedan ja zonka i synek 4 latka 3 spiwory materace namiot rowerek malego osprzet biwakowy zabawki koce 2 ciuszki na zmiane moje zony i synka mala butla gazowa i palnik 2 skladane kszesla takie rybackie z oparciami i podłokietnikami skladany stolik taki 80/44 do tego parasol taki na plaże moje wedki zanenty i takie tam pierdoly na ryby i 2 rakiety do tenisa i lodowka turystyczna o paru rzeczach pewnie zapomnialem

i kto tu mowi ze B M W nie jest naj lepsze jako autko rodzinne i fura do dawania radosci z jazdy :cool2: :cool2: :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
VP44 jednak były awaryjne i tyle.

skąd masz takie info ?? Na forum jest na pewno kilkuset użytkowników aut z silnikiem m47, znajdź 50 po regeneracji pompy. Nawet jak znajdziesz, to co to znaczy że np: 50 na 300 regenerowało pompę w 10-12 letnich autach, z przebiegami pewnie "300 tyś +'

Porównujecie opla 2007-> z e46 ?? Normalne, że opel może mieć lepszą opinię, bo młodszy, ale sam fakt porównywania aut wiekowo odległych o kilka lat i segment wyżej mówi sam za siebie.

Opublikowano
w samochodzie z prawdziwym przebiegiem 300 tys, normalnie użytkowanym, nie jeżdżonym na opale albo innym syfie pompa VP44 nie ma prawa paść.
Opublikowano
w samochodzie z prawdziwym przebiegiem 300 tys, normalnie użytkowanym, nie jeżdżonym na opale albo innym syfie pompa VP44 nie ma prawa paść.

 

jest światełko w tunelu :D

Opublikowano
skąd masz takie info ?? Na forum jest na pewno kilkuset użytkowników aut z silnikiem m47, znajdź 50 po regeneracji pompy. Nawet jak znajdziesz, to co to znaczy że np: 50 na 300 regenerowało pompę w 10-12 letnich autach, z przebiegami pewnie "300 tyś +'

 

W rodzinie miałem 2 takie ople (astra i vectra) 1999r. W obu padła pompa. Przebiegi na liczniku ok.160kkm. Swego czasu wertowałem forum opla bo w moim przypadku objawy nie były takie oczywiste (ciężko odpalał po dłuższym postoju - 3 min. kręcenia). Przelewy, odpowietrzanie itp. nic nie dawało. Pisali: pompa - też tak miałem, pompa, pompa. W końcu przestał odpalać. Jednym pada w połowie drogi, innym daje znaki (chek engine, nie odpala itp). Generalnie - większość poważnych usterek w dieslach na forum opla to vp44. Problem z tymi pompami był gdzieś na forum dokładnie opisany (tłoczek - sterownik). http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=74004&hilit=vp44&start=20 - tu jest coś o tym.

Jasne, że piszą głównie ci, którym się coś zepsuło. Ciężko na tej podstawie robić statystyki. Ale w mojej rodzinie awaryjność vp44 wynosiła 100% :D

Dopiszę jeszcze, że niektórzy upatrują przyczyny w położeniu sterownika - jest na górze pompy. Jeśli coś się zapowietrzy np. przy wymianie filtra, to pod obudową sterownika zostaje powietrze, a co za tym idzie - sterownik jest źle chłodzony. Choć głównym problemem i tak jest tłoczek.

Pozdrawiam

Opublikowano

W tych pompach przyczyną ich awarii jest zacierający się tłoczek co powoduje wzrost prądu potrzebnego do jego przestawiania i spalenie tranzystora sterującego. Faktem jest że pompy VP44 były bardziej awaryjne choćby od VP37. Nie znaczy jednak że na pewno się zepsuje bo auto ma przejechane powyżej 200 tyś. Tutaj największe znaczenie ma co się leje do baku i jak często zmienia filtr paliwa. Te pompy zabija słaba jakość naszej ropy bo o ile filtr wyłapie cząstki stałe to już z cieczami nie ma szans.

 

W każdym dieslu słabym jego punktem jest układ paliwowy (nieodporny na zanieczyszczoną ropę) i jak ma się pompę VP44 to straszą że padnie, jak się ma pompowtryski to też ulegną awarii a tak naprawdę trzeba czymś jeździć. Można zawsze kupić auto z silnikiem benzynowym ale te też nie są bez awaryjne.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam do czynienia z Oplem astrą 1.9 CDTI silnik 8-zaworów 120KM. Silniki 1.9 występowały chyba z czterech konfiguracjach: 8 zaworów 100KM i 120KM, 16 zaworów 120KM i 150KM. W porównaniu do E46 w oplu jest dużo głośniej, słychać silnik, szum opon i nierówności drogi. Przyspieszenie zdecydowanie słabsze niż w bmw. Silnik 8 zaworowy posiada słabą turbinę a dokładnie kolektor wylotowy który często pęka a ponieważ sprzężony jest z turbiną to koszt jest spory. Konstrukcja kolektora w 16 zaworowym już mocniejsza. W 16 zaworowych problem jest z klapkami przy kolektorze dolotowym ale podobno łatwy do usunięcia. Problem w astrze, którą jeżdżę dotyczy też części zamiennych np. Padło łożysko przednie i producent wymyślił sobie z 3 różne warianty z czego jeden ciężko dostępny: w serwisie 1500zł, zamienników prawie nie można dostać. W czasie eksploatacji pojawił sie problem elektryki zupełnie z nikąd - naprawa alternatora.
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.