Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Własnie mija prawie rok jak jestem posiadaczem e91 320d ( miło wspominam 330d 204ps e46)

 

W poprzednich autach nie zauważałem bądz nie zwracałem tak na to uwagi ale tu jest idrive który pomarańczową lampką informuje

o niskim poziomie oleju co faktycznie się zgadza gdy sprawdzam bagnetem.

 

od ostatniej wymiany oleju przejechałem 10k i muszę dziś znów dolać

czyli wychodzi to u mnie tak że na 10k km dolewam około 1 litra oleju co jest dla mnie conajmniej dziwne poprzednimi autami dojeżdzałem od wymiany do wymiany wymieniam co 15-20k .

 

silnik jest suchy płyn chłodniczy nie przybywa jest czysty auto jeździ normalnie brak jakiś dziwnych zachowań no może poza dziwnym falowaniem obrotów czasem między 1500 a 1800 obrotów ale słyszałem ze co druga 320d tak ma

 

Zauważyłem "zapocenie" na przewodach turbo -intercoler a dolot zmieniłem objemiki zacisnołem wymieniłem odmę i już są prawie niewidoczne a olej bierze

 

Panowie jak to u was wygląda czy ten silnik powinien konsumować olej??

 

 

Zalany jest Castrol Edge sport 5-40

 

 

Pozdrawiam

Miłego sylwestra i hucznej zabawy

Opublikowano

Hej,

 

Masz auto od nowości ? Sam docierałeś ? :)

W mojej 320d wystarcza od wymiany do wymiany przy czym wymieniam co 15tkm ale np. znajomy dolewa od nowości 1l na 8tkm - przebieg dzis 140 tkm. Może po prostu tak ma być albo trafiłeś na ostrzej traktowany przez pierwszego właściciela egzemplarz. Tak czy siak chyba nie ma się czym martwić.

 

pozdr

Grzesiek e90, 320dA
Opublikowano

Jeśli na 10 000 dolewasz litr to się nie przejmuj to super wynik.

Zadawanie tego pytania na jakimkolwiek forum ( to nie jest wyjątkiem) mija się z celem.

Auta ludzi na żadnym forum nigdy nie biorą oleju.

Olej pobiera tylko auto pytającego.

Auta muszą brać olej inaczej zatarł by się silnik.

Nie twierdze że biorą jak dwusuw ale nie ma opcji że nie biorą nic.

Zobacz sobie normy producentów co do brania oleju.

Jeśli byś zgłosił na gwarancji ubytek litra na 10 000 nawet by nie otworzyli maski tylko powiedzieli że wszystko jest super.

Jeśli auta mają nie brać nic oleju to po co bagnet ??? :-)

 

Pozdrawiam

Szymon

 

Ps 330i 1 litr na 8000

Opublikowano (edytowane)

To nic dziwnego, w każdym dieslu dolewałem olej. Mam 330d z przebiegiem 29000km od nowości dolewam 1 litr na 10000km, nie masz się czym przejmować. Podejrzewam że sytuacja poprawiła by się gdybyś zmienił olej na gęstszy. Pytanie tylko po co, to minimalne zużycie i nie zaprzątaj sobie tym głowy. pozdrawiam

 

 

P.S. masz Castrola takiego jak mi zalewają w A.S.O. ten olej ma to do siebie że jest ultra rzadki i lubi znikać. W Vectrze 1.9cdti miałem kiedyś od nowości zalany olej GM Long Life, brała około litr na 10000km. Raz zalano mi A.S.O. w/w Castrol i wzięła 1 litr na 1200km :!: . Gdy zacząłem dochodzić dlaczego zalali Castrol to na swoj koszt zalali ponownie olej GM Longlife i wszystko wróciło do normy.

Edytowane przez arnold
Opublikowano
podlacze sie pod temat-mi rowniez bierze olej przy butowaniu na trasie-ok 1l/8tkm gdy jezdze po miescie to raczej minimalnie.Mam pytanko czy castrol 0w 30 bedzie dobry do 320d?Oczywiscie ll04
Opublikowano

ze każde auto bierze to zdawałem sobie sprawę w mojej 330d też ubywało ale starczało na 15k km

zastanawiam sie czy latać na tym castrolu czy może zmienić na jakiś inny tylko jaki byłby dobry do tego motoru

Myslałem nad liqui moly ewetualnie Motul

Macie jakies doswiadczenia z tymi olejami i tym slinikiem

a może lepiej nie kąbinować zostać przy tym i dolewać poprostu??

Auto mam od roku jak kupiłem miała 98k teraz ma 130k (sprawdzony w aso)

Opublikowano

Wszystko zależy od stylu jazdy. Jak masz ciężką nogę i lubisz przedmuchać klekota to łyknie oleju tak samo jak benzyna przy ostrej jeździe.

Przez pierwsze 6000km mi wziął 0,3l ale nie oszczędzałem go i nie raz na autostradzie cisnąłem go do odcinki. Silnik pracuje na Motul 8100 x-clean c3 5w40.

 

Zmień styl jazdy i obserwuj, czy zużycie oleju spadnie.

Opublikowano
Silnik pracuje na Motul 8100 x-clean c3 5w40.

:cool2: :cool2:

Zmień styl jazdy i obserwuj, czy zużycie oleju spadnie.

To nic dziwnego, w każdym dieslu dolewałem olej....
Panowie jak to u was wygląda czy ten silnik powinien konsumować olej??

turbo żyje, turbo pije :cool2: i to nie tylko "benzynkę/ropę"...

nie ma co się przejmować...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 3 lata później...
Opublikowano
oczywiscie ze kazdy diesel bierze olej chodzi tu o turbine Jesli nie masz nigdzie wyciekow czyli miska itp to niczym sie nie przejmuj pamietaj zeby uzywac dobrego oleju ja w swojej mam przejechane 170tys i 1 litr na rok wchodzido 150tys jezdzilem na castrolu 0 w 40 a teraz zalewam motul 5w40 oczywiscie ze specyfikacja LL-04 i nie narzekam jesli masz wyciek na turbinie to wyczysc odme i kanaly wokol niej U mnie w e90 mialem opocona rule z intercoolera przy egr po wymianie odmy ze wyciekow
Opublikowano

Ciesz się ,że nie przybywa ( walnięte wtryski itp.)

Mam nalatane prawie 300 tysi . i co 10.000 km 0.7 l dolewam.

Wymiana co 15.000 i dalej do przodu :cool2:

Każdy silnik bierze olej czy to ropnia czy benzyna .

Ostatnio robiłem płukankę silnika i o dziwo od wymiany już 7.000 i stan oleju taki sam a sam olej klarowny jak nigdy .

Zawsze był czarny po kilku tysiącach a teraz jak nowy i auto chodzi ciszej jak na diesla - mam porównanie przed i po i powiem ,że warto ten cały syf wywalić z silnika .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Ciesz się ,że nie przybywa ( walnięte wtryski itp.)

Mam nalatane prawie 300 tysi . i co 10.000 km 0.7 l dolewam.

Wymiana co 15.000 i dalej do przodu :cool2:

Każdy silnik bierze olej czy to ropnia czy benzyna .

Ostatnio robiłem płukankę silnika i o dziwo od wymiany już 7.000 i stan oleju taki sam a sam olej klarowny jak nigdy .

Zawsze był czarny po kilku tysiącach a teraz jak nowy i auto chodzi ciszej jak na diesla - mam porównanie przed i po i powiem ,że warto ten cały syf wywalić z silnika .

Jaki olej zalales , bo za niecały miesiąc zmieniam i zastanawiam się na jaki. Odstawiam Castrola i myślę

Nad tymi

VALVOLINE SYNPOWER MST 5W-30

AMSOIL European Car Formula 5W-30 Synthetic,

Motul 8100 X-clean + 5w30,

Millers EE Longlife C3 5W-30?

+ oczywiście plukanaka millersa

Opublikowano
Ciesz się ,że nie przybywa ( walnięte wtryski itp.)

Mam nalatane prawie 300 tysi . i co 10.000 km 0.7 l dolewam.

Wymiana co 15.000 i dalej do przodu :cool2:

Każdy silnik bierze olej czy to ropnia czy benzyna .

Ostatnio robiłem płukankę silnika i o dziwo od wymiany już 7.000 i stan oleju taki sam a sam olej klarowny jak nigdy .

Zawsze był czarny po kilku tysiącach a teraz jak nowy i auto chodzi ciszej jak na diesla - mam porównanie przed i po i powiem ,że warto ten cały syf wywalić z silnika .

Jaki olej zalales , bo za niecały miesiąc zmieniam i zastanawiam się na jaki. Odstawiam Castrola i myślę

Nad tymi

VALVOLINE SYNPOWER MST 5W-30

AMSOIL European Car Formula 5W-30 Synthetic,

Motul 8100 X-clean + 5w30,

Millers EE Longlife C3 5W-30?

+ oczywiście plukanaka millersa

Właśnie zmieniłem z Castrola na Olej Syntetyczny MOBIL Super 3000 XE 5W30

http://www.iparts.pl/czesc/olej-syntetyczny-mobil-super-3000-xe-5w30-5-litrow,1-3549-5w305xe-442491.html

Zauważalnie ciszej pracuje silnik ale to pewnie dlatego, że nowy olej. Zobaczę po kilku tys km. Castrola nie dolałem od wymiany (ok 18kkm przejechałem).

-------------------

Artur

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciesz się ,że nie przybywa ( walnięte wtryski itp.)

Mam nalatane prawie 300 tysi . i co 10.000 km 0.7 l dolewam.

Wymiana co 15.000 i dalej do przodu :cool2:

Każdy silnik bierze olej czy to ropnia czy benzyna .

Ostatnio robiłem płukankę silnika i o dziwo od wymiany już 7.000 i stan oleju taki sam a sam olej klarowny jak nigdy .

Zawsze był czarny po kilku tysiącach a teraz jak nowy i auto chodzi ciszej jak na diesla - mam porównanie przed i po i powiem ,że warto ten cały syf wywalić z silnika .

Nawet jakbyś robił dziesięć płukanek, to niema takiego diesla w którym po 7tys. olej będzie klarowny czyli nadal brązowy, a nie czarny ( uboczny skutek procesu spalania oleju napędowego, którego to cząstki przedostają się do oleju silnikowego), bo jeżeli czarny to już nie klarowny . Moc auto sugesti :wink: . Co nie zmienia faktu że płukankę warto zrobić .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Amsat porzadny olej robi sie czarny w dieslu bo zbiera sadze,dziwne ze ty masz klarowny :shock:

Dobrze prawisz :cool2: .Molekularną zdolność rozbijania szkodliwych związków sadzy w olej określa istotny parametr szczególnie dla diesla - TBN.

Im wyższy ten wskaźnik tym lepiej, W dużym skrócie można powiedzieć że olej wolniej traci swoje właściwości, ma większą zdolność wchłonięcia i rozbicia cząstek sadzy zachowując dobre właściwości ( wolniej się starzeje ). W wyniku tego procesu nieodzowna jest szybka zmiana między innymi, barwy oleju na czarny .

Opublikowano

Zmieniłem na ten sam co zawsze czyli Castrol 5w40 ale sam się dziwię ,że po płukaniu olej jest prawie nie widoczny na miarce bo przezroczysty po tylu kilometach .

Wcześniej po przejechaniu kilku tysięcy był już czarny jak smoła . Płukali mi w ASO i to dwa razy wlewali i zlewali wszystko gdyż miałem problem z wtryskami i przybywało ropy w oleju . Po wymianie wtrysków i płukankach olej jest klarowny jak na razie . Może przy lejących lekko wtryskach ( sprawdzałem impą i niestety nie pokazuje ona do końca stanu faktycznego wtrysków co u mnie się sprawdziło ) tak szybko czarnieje - warto sprawdzić Panowie :norty:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

amsat Castroli 5W40 ( pomijając że według mnie za gęsty,ale to już inny temat ) jest perę rodzai i niestety nie wszystkie są 100% syntetyczne.

Sprawdzałeś czy ten którym zalewałeś, lub zalewasz jest na pewna 100% syntetyk .Sprawdź dokładnie.

Jest to również częstą przyczyną zaszlamienia silnika.

Opublikowano
Dziwna sprawa, pracuję w ASO, przyjeżdżają do nas pojazdy na I przegląd (15tkm) i tam w każdym jednym olej jest czarny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziwna sprawa, pracuję w ASO, przyjeżdżają do nas pojazdy na I przegląd (15tkm) i tam w każdym jednym olej jest czarny.

Bo w dieslu zawsze olej jest czarny, dlatego dziwi mnie opinia kolegi :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziwna sprawa, pracuję w ASO, przyjeżdżają do nas pojazdy na I przegląd (15tkm) i tam w każdym jednym olej jest czarny.

 

Pytam z ciekawości .Pierwszy przegląd jest po 15, a nie przy ok 30tys. jak zaleca producent w następnych przeglądach ?

Podobnie jak z olejem opałowym, barwią go specjalnie, żeby pracownicy ASO go nie podkradali :evil:

Opublikowano
Ja pracuję w innej marce, tutaj każdy pojazd obowiązuje OTS co 15tkm - co moim zdaniem z resztą jest bardzo rozsądne i przychyla się do niskiej awaryjności pojazdów. Z resztą nie trzeba mieć nie wiadomo jakiego zaplecza żeby to sobie uświadomić - zwykły pomiar podstawowych parametrów oleju (lepkość, temeratura zapłonu) nowego, po 15 i 30tkm potrafi mocno zadziałać na wyobraźnię świadomego użytkownika ;) A co do samego oleju opałowego - u nas nie ma czegoś takiego na zapleczu, najwidoczniej mamy wielu mechaników - fanatyków cudzej własności i długo by nie postało :|
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

 

Panowie mam problem i pytanie..myślę że coś poradzicie.

Ostatnio pare spraw robilem przy aucie..jest to 2.0d 163km

Otoz byly wymieniane swiece bo jedna pokazywalo na kompie i odrazu chcialem sprawdzic klapki..w pierwszym momencie zostaly zaslepione ale auto nie jechalo..wpadało co chwile jakby w tryb awaryjny..brak mocy wiec klapki worocily na swoje miejsce...ale..to nie byl problem klapek tylko przepustnicy ktora nie dzialala po zlozeniu (nie domyka przy gaszeniu i wywalilo blad od przepustnicy ktorego nie da sie juz skasowac) ..:/ po rozebraniu przepustnicy (czesci z elektronika) okazalo sie ze byla w srodku cala zalana olejem...przed rozebraniem widac bylo ze troche oleju cieknie z przepustnicy..i teraz tak..pewnie turbina..sprawdzana i ładuje dobrze..oleju ubywa 1l na 10 000 km..moze to z odmy...bo tam jak widze splywa troche oleju do dolotu turbo..?

Odma jest plastikowa i zostala wymyta..wie moze ktos czy pod odmą jest jeszcze jakis zaworek??.. bo widze ze pod odma jest widoczny olej...moze cos pod nia jest zatkane i nie moze splynac..tylko daje na turbo zaduzo...turbo nie spala oleju i daje go dalej..? czy zwyczajnie agonia turbiny..? jak ja organolepczynie sprawdzalem na zimnym silniku to nie ma odczuwalnych luzow..ani wzdluznych ani poprzecznych..

I teraz pytanie czy robic juz turbine czy przygladnac sie odmie..i jakims zaworkiem pod nia..jezeli jest takowy..?

Przepustnice bede na dniach robil..regenerowal u Krzyśka z nysy..który naprawde pomaga czasem dobrym slowem..:)..

Boje sie ze jak zrobie przepustnice to ja znowu zaleje..:/

 

Z gory dzieki za pomoc

Marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.