Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale to właśnie odwrotnie :D Są wytrzymałe i ciche ponoć :wink:

 

Wg. tych ekspertów gdzie podałem link to opony kierunkowe są głośniejsze i szybciej się ścierają.

  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Vredestein Ultrac Sessanta to też nie asymetryki, a na cichszych nie jeździłem w życiu :wink: Wiesz jak to jest z pisanym, chociaż rzeczywiście w 95% przypadków asymetryczny bieżnik jest cichszy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie a pytanie mam - czy zmieniając 16"ROF na 17" zwykłe, wypadało by kupić jakieś opony XL (extra load), lub o podniesionej nośności, np. z zalecanych 91 na 94? Musze zamówić gumy i właśnie nie wiem :roll:

 

Na pewno jak kupisz z wyższym indeksem nośności to auto będzie się lepiej zachowywało na łukach bo opona jest bardziej wzmocniona.

Opublikowano

Teraz z ciekawości sprawdziłem wartości na tabliczce w aucie. BMW zaleca 225/45 R17 94V XL - tylko nie wiem, czy to są parametry dla opony ROF, czy zwykłej? Pod spodem są jeszcze 2 rodzaje 225/45 R17 z indeksami 91H oraz W. W chwili obecnej mam 205/55 R16 91W ROF :?

Czyli chyba wypadało by dać te wzmocnione i o podwyższonym indeksie nośności nie? (94 XL)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam właśnie zamiar kupić w najbliższym czasie zwykłe opony ale o wyższej nośności niż na naklejce, myślę że to będzie najlepszy kompromis między ROF a zwykłymi.
Opublikowano
No mi się właśnie też tak samo wydaje. Nie wiem tylko, czy to XL nie będzie przesadnie na wyrost i czy mi się twardością nie dopasuje do ROF'a :mrgreen: Ale skoro na tabliczce podaje producent 94V XL to pewnie nie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może ktoś się wypowie jeszcze na temat opon Extra Load, na pewno wiele osób przeszło z ROF na zwykłe i mają już jakieś porównanie.
Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie, bo na forum krąży wiele wersji. Jak to jest z osiągami i spalaniem po zmianie opon z 205/55 R16 ROF na 225/45 R17 zwykłe. Co niektórzy piszą, że spalanie spada o ponad 1l/100km, auto jest bardziej komfortowe, itp. Może ktoś, kto dokonał takiej zmiany się wypowiedzieć?
Opublikowano
Auto po zmianie z ROF na klasyczne jest na pewno bardziej komfortowe, ale słyszałem opinię, że przy spalaniu znaczenie ma wysokość profilu opony, a nie to czy są ROF czy nie.
Opublikowano

Z "chłopskiego" punktu widzenia nie wiem ,w jaki sposób spalanie może spaść po przesiadce z 205/55 R16 na 225/45 R17 (szczególnie opory toczenia w porównaniu 205/225). Czyżby opony ROF oprócz większej masy i twardości charakteryzowały się również większymi oporami toczenia?

Pierwszy raz mam do czynienia z oponami ROF i dlatego staram się kilka informacji na ten temat uzyskać (racjonalnych oczywiście) :roll:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie chciałbym się poradzić.

Na chwile obecną mam letnie opony przód 222/45 i tył 255/40 (17 cali) i wg mnie to lekka przesada taki szeroki kapeć w dwu litrowym dieslu. Muszę kupić nowe opony na wiosnę i jestem za tym by na obu osiach były takie same. Tylko czy na tył mam kupić 225/45 czy 225/40?

 

pozdrawiam

Piotr

Opublikowano
A po kiego grzyba chcesz dać mniejszy profil opony? Normalnie 4 x 225/45 R17 :wink: Tylko przypuszczalnie masz na tyle felgę 8,5" szerokości, więc ta opona Ci się mocno dość naciągnie :roll:
Opublikowano
A po kiego grzyba chcesz dać mniejszy profil opony? Normalnie 4 x 225/45 R17 :wink: Tylko przypuszczalnie masz na tyle felgę 8,5" szerokości, więc ta opona Ci się mocno dość naciągnie :roll:

Miałem wątpliwości bo teraz mam różne profile. Dzięki Panowie za szybką odpowiedź :).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyżby opony ROF oprócz większej masy i twardości charakteryzowały się również większymi oporami toczenia?

 

Dokładnie, opony ROF mają większe opory toczenia i są głośniejsze.

Opublikowano
A po kiego grzyba chcesz dać mniejszy profil opony? Normalnie 4 x 225/45 R17 :wink: Tylko przypuszczalnie masz na tyle felgę 8,5" szerokości, więc ta opona Ci się mocno dość naciągnie :roll:

Miałem wątpliwości bo teraz mam różne profile. Dzięki Panowie za szybką odpowiedź :).

 

Różne profile masz z racji tego, że szerokości opon się różnią, a średnica koła z oponą musi być jednakowa/zbliżona jak najbardziej.

 

guzior2 - podziękował. Teraz mam wyząbkowane 16" ROF i wiem, jak potrafią zaleźć za skórę - nie wiedziałem jednak, że opory toczenia są większe. Stąd może opinie userów, że na 225/45 17" pali mniej i jest ciszej niż na 205/55 16" ROF :D

Opublikowano
A po kiego grzyba chcesz dać mniejszy profil opony? Normalnie 4 x 225/45 R17 :wink: Tylko przypuszczalnie masz na tyle felgę 8,5" szerokości, więc ta opona Ci się mocno dość naciągnie :roll:

Miałem wątpliwości bo teraz mam różne profile. Dzięki Panowie za szybką odpowiedź :).

 

Różne profile masz z racji tego, że szerokości opon się różnią, a średnica koła z oponą musi być jednakowa/zbliżona jak najbardziej.

 

 

Dzięki za wyjaśnienie.

Opublikowano

Witam, dziś przesiadłem się z następującego zestawu :

 

- Zawieszenie Sportowe

- Felga 19 Cali

- Opona ROF

 

Na :

 

- Zawieszenie sportowe

- Felga 16 Cali

- Opony zwykła

 

Różnica : Już nie chcę 19tek, kij z wyglądem, komfort jest odczuwalnie wyższy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.