Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
e39 to inna bajka niż e46 .po 1 wygodniejszy,większy w środku szczególnie z tyłu bo e46 z tyłu to miejsca za dużo nie ma spalanie będzie około litra większe niż w e46
Opublikowano

Jeśli chodzi o ilość miejsca to zależy kto ile potrzebuje.

Dla mnie np. E46 jest gabarytowo jak ulał i poruszając się E46 (podobnie E36) czuję się tak jakbym tym samochodem jeździł od zawsze (może dlatego, że nie jestem zbyt pokaźnych rozmiarów - 174cm/75kg). Natomiast do E39 musiałem się trochę przyzwyczaić, bo na początku nie czułem się tak swobodnie i pewnie.

I prawdopodobnie jak będę kiedyś w przyszłości zmieniał to w pierwszej kolejności będę się rozglądał za E46.

Opublikowano
Z tym miejscem w E39 to bez szaleństw (zwłaszcza z tyłu i jak na samochód tej klasy), ale jednak różnica jest odczuwalna. Ja też czułem się na początku trochę nieswojo (a przesiadałem się z Saxo!), ale po kilku dniach niechętnie schodzę z fotela. :twisted:
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
  • Moderatorzy
Opublikowano

Co do ergonomi i komfortu w E 39 to jest świetnie.Nie zamienił bym na żadne inne auto chyba,że o klasę wyżej :D .Z tym przyzwyczajaniem kolegów do tego auta to dziwię się,bo wsiadając do tego auta od razu wie się że to jest to :cool2: Jazda tym autem jest świetna.

Gorzej wypada utrzymanie E 39 i elektryka w tym aucie daje czasami popalic.

ec2Wze6.jpg
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
No własnie najbardziej sie boje zebym nie zalowal ze przeszedlem z 3 na 5 :) Na plus ze e39 na dlugie trasy duzo lepsze podejrzewam ze zima tez lepiej sie prowadzi ,ale obawiam sie paru usterek w e39 przedewszystkim klimatyzacja chyba dosc czesto nawala - chyba ze sie myle to mnie poprawcie i napiszcie co jest najczesciej powtarzajacym sie problemem. :mrgreen:

Moje byle e36325 , e46328 ,e46 318CI obecnie 330CI F/L


http://ilespala.pl/obrazek/2041/3/1

Opublikowano

roznica jest spora

zeby miec to samo przyspieszenie co w 318 to musisz miec conajmniej 2,5l w e39

najwiekszy problem to eksploatacja

zawieszenie fajne miekie wygodne ,DROGIE

czujniki w silniku ,błędy poduszek

jest kilka zasad dbania o to auto jak nie przestrzegasz to płacisz mechanikowi

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
roznica jest spora

zeby miec to samo przyspieszenie co w 318 to musisz miec conajmniej 2,5l w e39

najwiekszy problem to eksploatacja

zawieszenie fajne miekie wygodne ,DROGIE

czujniki w silniku ,błędy poduszek

jest kilka zasad dbania o to auto jak nie przestrzegasz to płacisz mechanikowi

 

Godzill podrzuć te zasady ;)

Dla mnie osobiście jak wsiadam do e46 to mi ciasno mam wrażenie jakby wszystko było takie małe. Nie czuje się tak wygodnie w tym aucie.W e46 siadam jako kierowca to za mną już pasażer ma ciasno w e39 jest dużo więcej miejsca. Może dlatego że mały nie jestem 100kg 188cm wzrostu.

E46 kojarzy mi się z bardziej sportowym charakterem, e39 taki sportowo komfortowy a e38 taka typowa limuzyna :)

Opublikowano
Kolego drogie e39 w utrzymaniu?? e46 bije na głowę pod tym względem e39. Silniki te same więc tutaj nie ma się rozpisywać a o awaryjności 316 i 318 to książki idzie pisać. Odpięcie aku w różnych celach w e39 u mnie nie skutkuje niczym u szwagra w e46 LITANIA BŁĘDÓW odrazu: mata, poduszka itd...na kompie jak napisy końcowe we filmie, dlatego robiąc coś 2 razy się zastanowi czy aby napewno go odłączyć. Ceny zwiechy również odbiegają od tego co podajesz. Jeden dostawca z allegro i kompletny przód to było 50%!!!! tego co wydał szwagier do e46 a przypominam TA SAMA FIRMA.
Opublikowano
Kolego drogie e39 w utrzymaniu?? e46 bije na głowę pod tym względem e39. Silniki te same więc tutaj nie ma się rozpisywać a o awaryjności 316 i 318 to książki idzie pisać. Odpięcie aku w różnych celach w e39 u mnie nie skutkuje niczym u szwagra w e46 LITANIA BŁĘDÓW odrazu: mata, poduszka itd...na kompie jak napisy końcowe we filmie, dlatego robiąc coś 2 razy się zastanowi czy aby napewno go odłączyć. Ceny zwiechy również odbiegają od tego co podajesz. Jeden dostawca z allegro i kompletny przód to było 50%!!!! tego co wydał szwagier do e46 a przypominam TA SAMA FIRMA.

 

-

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Polecam po lifcie E39 z silnikeim 3.0 benzynka a przed liftem 2.8 pozdrawiam

 

Polecam nowe M5, pozdrawiam

Opublikowano
Godzill podrzuć te zasady

miales przygde z chlodzeniem jak byc pojechal dalej to koszty

np raz na rok czy na 2 czyscic chloedznie alternatora jak nie to po pewnym czasie 350zł regenracja

albo niech szczeli regulator napiecia od tego i popali ci elektryke :duh:

diagnostyka komp raz na jakis czas nie zaszkodzi pozniej są jaja to nie dziala i tamto

serwis prawidłowy bez zbednej zwłoki oleje paski ...... łozyska

 

nie ma tym zadnej filozofi ale czesci tanie nie są

powiedzmy :gałki kierownicze mają luzy co za tym idzie mozna rozwalic sobie przekładnie kierowniczą w matizie koszt 250zł nowa w bmw 1500zł+ wymiana

 

i tak moge pisac i pisac wiekszosc jest tu na forum

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano

pewnie gdzies jest

sciagasz puche z filtra powietrza odpinasz aku

pozniej odkrecasz kabelek z tylu alternatora i okrecasz plastikową pokrywe do ktorej wchodzi rura z powietrzem

wszystko ladnie przedmuchac pedzelkiem poczyscic i skladasz

roboty 30minut a w kieszeni 350zł

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
pewnie gdzies jest

sciagasz puche z filtra powietrza odpinasz aku

pozniej odkrecasz kabelek z tylu alternatora i okrecasz plastikową pokrywe do ktorej wchodzi rura z powietrzem

wszystko ladnie przedmuchac pedzelkiem poczyscic i skladasz

roboty 30minut a w kieszeni 350zł

dzięki wielkie przed zimą to zrobię :D

Opublikowano

A jak jest faktycznie z ta klimatyzacja w e39? (wersje tylko po lifcie) ,bo na forum sporo problemow z tym wiazanych. Jesli chodzi o silniki to wiem ze 3l the best ew, 2.5l A czy ten nowszy 2.0 170 koni to taka tragedia? Czy jest jakas roznica jesli chodzi o chlodzenie silnikow r6 w e39 i e46 chodzi mi bardziej o wentylator i zasade jego dzialania w tych modelach.

Powiem szczerze mialem 328 e46 sedan i tylko jeden problem - kontrolka poduszki ,po wymianie napinaczy spokoj. Teraz mam e46 318CI i troche nowych oringow i uszczelek trzeba bylo wymienic zeby bylo suchutko w r6 pod tym wzgledem jest super. Pomijajac kwestie wygody i miejsca ,oraz cen tych modeli ( w UK z tego samego rocznika 2002 e39 jest tansze lekko o 5000zł ) patrzac czysto eksplatacyjnie czyli ceny czesci i mniejsza bezawaryjnosc ,ktory wygrywa?

Moje byle e36325 , e46328 ,e46 318CI obecnie 330CI F/L


http://ilespala.pl/obrazek/2041/3/1

Opublikowano

bezawaryjnosc stawiam na e39 zadbany egzemplarz sie prawie nie psuje

ceny czesci e39 drozsze ale jest tego mniej

wygoda ==>e39

silniki ==> benzyna 2,5 2,8

z klimą nie syszalem zadnych narzekan czesci do klimy tanie

 

 

chłodzenie w benzynie r6 wisko + wentylator klimy

 

nie przesiade sie z e39 na e46

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak jest faktycznie z ta klimatyzacja w e39? (wersje tylko po lifcie) ,bo na forum sporo problemow z tym wiazanych. Jesli chodzi o silniki to wiem ze 3l the best ew, 2.5l A czy ten nowszy 2.0 170 koni to taka tragedia? Czy jest jakas roznica jesli chodzi o chlodzenie silnikow r6 w e39 i e46 chodzi mi bardziej o wentylator i zasade jego dzialania w tych modelach.

Powiem szczerze mialem 328 e46 sedan i tylko jeden problem - kontrolka poduszki ,po wymianie napinaczy spokoj. Teraz mam e46 318CI i troche nowych oringow i uszczelek trzeba bylo wymienic zeby bylo suchutko w r6 pod tym wzgledem jest super. Pomijajac kwestie wygody i miejsca ,oraz cen tych modeli ( w UK z tego samego rocznika 2002 e39 jest tansze lekko o 5000zł ) patrzac czysto eksplatacyjnie czyli ceny czesci i mniejsza bezawaryjnosc ,ktory wygrywa?

 

w e39 poliftowym (wszystkie) silniki benzynowe chlają olej, jest tam jakaś wada fabryczna...

Opublikowano
A jak jest faktycznie z ta klimatyzacja w e39? (wersje tylko po lifcie) ,bo na forum sporo problemow z tym wiazanych. Jesli chodzi o silniki to wiem ze 3l the best ew, 2.5l A czy ten nowszy 2.0 170 koni to taka tragedia? Czy jest jakas roznica jesli chodzi o chlodzenie silnikow r6 w e39 i e46 chodzi mi bardziej o wentylator i zasade jego dzialania w tych modelach.

Powiem szczerze mialem 328 e46 sedan i tylko jeden problem - kontrolka poduszki ,po wymianie napinaczy spokoj. Teraz mam e46 318CI i troche nowych oringow i uszczelek trzeba bylo wymienic zeby bylo suchutko w r6 pod tym wzgledem jest super. Pomijajac kwestie wygody i miejsca ,oraz cen tych modeli ( w UK z tego samego rocznika 2002 e39 jest tansze lekko o 5000zł ) patrzac czysto eksplatacyjnie czyli ceny czesci i mniejsza bezawaryjnosc ,ktory wygrywa?

 

w e39 poliftowym (wszystkie) silniki benzynowe chlają olej, jest tam jakaś wada fabryczna...

 

 

Dlatego wole przed liftowa M52, silniki M54 faktycznie tak maja, i to potrafia duuuzo oleju wciagac...

Opublikowano

Wedlug mnie z klimatyzacja w e39 jest roznie w zaleznosci od jej uzywania. Ja w swojej na sam poczatek musialem wymienic jeza bo wiatraki krecily albo slabo albo bardzo mocno lub wogole. Moj dobry znajomy co kupil tez dosyc nie dawno e39 mial ten sam problem i do tego jeszcze doszla regulacja cieple/zimne powietrze na tyl a slyszalem ze to lubi nie dzialac w tych modelach przynajmniej w kregu moich znajomych. Co do zawieszenia to zalezy, wiadomo, stan naszych polskich drog jest nam wszystkim znany ale przy odrobinie rozsadku nie jest az tak zle, ja u siebie robilem ostatnio wachacze z przodu i wszystkie laczniki zamknalem sie w 1000 zl (tuleje takze) wiec nie jest az tak zle-wymienialem sam. Co do komfortu miedzy e39 a e46 to jestem bardziej przychylny e39 moj ojciec posiada e46 i wedlug mnie w tym samochodzie czegos brakuje... Tak jakby bylo ciut za malo miejsca no i zawieszenie mimo ze e46 jest po lifcie a moja przed liftem. E39 bylo produkowane zeby troche bardziej okreslic klase srednia-troche wiecej niz e46 i ciut mniej niz e38. No i do tego pierdoly takie jak np. to ze ja u siebie nie jestem w stanie siegnac reka czegos z tylnej kanapy jak siedze na miejscu kierowcy a w e46 nie stanowi to zbyt duzego problemu. A co do elektryki to zalezy ale faktem jest ze w e39 jest ona dosyc czula. Wez pod uwage tez to ze wyposazenie e39 jest ciut bogatsze niz e46, niektore rzeczy byly standardem w e39 a opcja w e46.

 

No i wiadomo kultura jazdy nie ma co porownywac 1.8 do 2.8 ale wiekszy silnik to wedlug mnie lepsza wygoda, mniej machania drazkiem. Zaluje ze nie kupilem 3.5 l ;/

 

E39 komfort-polecam na dluzsze trasy bo na pewno nie bedziesz bardziej zmeczony trasa 500km e39 niz 250km e46 chociaz tutaj moge sie mylic bo co czlowiek to inna opinia a e46 bardziej miastowe autko co nie zmienia faktu ze tez fajny "wozodup"

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Co do klimy to problem z jeżem wystepuje rowniez w e46 choc mialem juz dwie i mnie nie dopadl. Mialem w E46 r6 2.8 i tesknie :mad2: Samo odpalenie auta to juz przyjemnosc tak wiec chce wrocic do prawdziwego silnika w Bmw ,a ze mialem juz dwie E46 to chcialbym sprubowac czegos wiekszego (bardziej komfortowego) Swoja 3 robilem juz pare razy trase 1600km w jedna strone i jedyne zastrzezenie to zwykle siedzenia chyba sa za cienkie bo tyłek jednak boli ,ale tak naprawde jest ok jak kupie 5 to bede mial porownanie i z pewnoscia dopisze cos w tym temacie. :cool2: Spalanie r6 z tego co czytałem podobne w manualu pomiedzy 3 i 5 wiec ogolnie eksplatacja powinna byc na takim samym poziomie.

Moje byle e36325 , e46328 ,e46 318CI obecnie 330CI F/L


http://ilespala.pl/obrazek/2041/3/1

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Co do klimy to problem z jeżem wystepuje rowniez w e46 choc mialem juz dwie i mnie nie dopadl. Mialem w E46 r6 2.8 i tesknie :mad2: Samo odpalenie auta to juz przyjemnosc tak wiec chce wrocic do prawdziwego silnika w Bmw ,a ze mialem juz dwie E46 to chcialbym sprubowac czegos wiekszego (bardziej komfortowego) Swoja 3 robilem juz pare razy trase 1600km w jedna strone i jedyne zastrzezenie to zwykle siedzenia chyba sa za cienkie bo tyłek jednak boli ,ale tak naprawde jest ok jak kupie 5 to bede mial porownanie i z pewnoscia dopisze cos w tym temacie. :cool2: Spalanie r6 z tego co czytałem podobne w manualu pomiedzy 3 i 5 wiec ogolnie eksplatacja powinna byc na takim samym poziomie.

 

Własnie e46 na trasy tez jest wygodny, mimo mniejszych rozmiarów od e39. Jedyny minus e46 na dluzszej trasie to rzeczywiscie kiepskie standardowe fotele. Sportsitze są duzo lepsze.

 

Co do porownania kosztów, to najwiecej zalezy od tego w jakim stanie kupi sie auto, a nie czy to bedzie e46 czy e39. Silniki te same (czyli M52) mają czasem problemy z osprzętem. Ale są i tak duzo lepsze od 316/318.

E39 ma bardziej rozbudowane zawieszenie, a wiec koszty mogą byc wyzsze.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

Mialem e36 a teraz mem e39. Smigalem tez kilka razy e46. Trojki maja bardzo podobne zawieszenie, wiec mysle ze moge porownywac.

 

BMW 3 czy 5 w srodku jest malo przestronna porownujac do np audi czy merca. Po przesiadce do e39 wnetrze w 3ce wydaje sie male i liche. Piatka jest wyciszona, o niebo lepiej prowadzi sie w koleinach, przy duzych predkosciach np 200km/h mozna spokojnie porozmawiac (w trojce juz bylo o wiele za glosno). Zawias piatki jest drozszy i trudniejszy w diagnozie. W kombi dochodzi nivo i dodatkowe koszty. Z reguly wieksze sa felgi i szersze opony, co generuje koszty. Amory tez sporo drozsze. Spalanie moze nie bedzie wiele sie roznic, piatka potrafi szybko latac, ale tez lubie nia toczyc sie powoli- jak wygodnym krazownikiem. 328 to juz fajna rakieta ale 528 co najwyzej mozna nazwac "wystarczajaca" opcja. Piatka bedzie wyraznie drozsza w serwisie niz 3ka. Mysle ze o jakies 30% (tak szacuje z rekawa). Teraz nie wyobrazam sobie powrotu do 3ki, no chyba ze by mi ktos zaoferowal poliftowa e46 z full wypasem, ale to zupelnie inna polka cenowa. 5 jest bardziej komfotowa, a przeciez mlodszy sie nie robie. Moge w nia duzo zapakowac i po kilkuset km tylek nie boli.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.