Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

zastanawiam się nad zmianą 320d(136) na 330d skrzynia manualna z 2004r. Miesięcznie robię jakieś 1300km krótkie odcinki po małej miejscowości,sporadycznie jakaś trasa. Czy warto inwestować w auto z silnikiem 3 L?? Jakie będzie spalanie w takich warunkach. Proszę o realne spalanie,bo w wypowiedzi typu 5, 6L nie uwierze:). Czy może lepiej zainwestować w 320d z końcówki serii?+chip na 180km??czy w 320d jest możliwe wyeliminowanie tych felernych klapek w kolektorze??

Opublikowano
na takie dystanse nie lepiej benzyne?? 330d krecąc sie wokół komina te 10 spokojnie łyknie wiec zastanów sie nad np 330i :cool2:
Opublikowano
ja mam co prawda wersje 184KM, ale myślę że będzie podobnie. jeżdżę średnio połowę w trasie i połowę w mieście. średnie spalanie od dłuższego czasu kształtuje się na poziomie 7,8l. w samym dużym mieście (Kraków) spalanie dobija do poziomu 9-10l, na samej trasie między 6,5-7,5l. minimalne spalanie jakie zaobserwowałem to było 5,1l :mrgreen: jak skończyły mi się klocki hamulcowe z przodu i jechałem cały czas jednostajnie 70km/h w trasie. z tego co sobie jeszcze przypominam, dłuższa trasa z włoch (1300km) z nie za dużą prędkością (max. 140km/h) skończyła się spalaniem 6,2l
Opublikowano
oczywiscie w warunkach zimowych dodajemy tak z dwa literki do przodu :D

 

ile? :shock: mnie spalanie zimą zwiększyło się gdzieś o 0,3-0.4... a momentami nawet zmniejszylo, bo wolniej jezdze ;)

Opublikowano
W ciepłe dni spalanie w miescie z kompa wychodziło max 8l(do pracy mam około 4/5 km)w dniach teraźniejszych gdzie temperatura nawet w dzień spada ponizej minus 10,komp pokazuje 10l(silnik w stanie idealnym)jest to normalnym objawem spowodowanym dogrzewaniem silnika.Natomiast jeżeli komus w zimie różnica wychodzi 02,05 litra to gratuluje :wink:
(*pozdrawiam*)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie spalanie latem a zima prktycznie jest takie same. Tak jak kolega wyżej pisze latem jezdzi sie szybciej i auto więcej spala. Zima nie szaleje , krótkich odcinków też nie robię wiec silnik ma odpowiednia temperaturę. Jesli Ty tak jak pisałeś jeździsz do roboty te 5km silnik tyle co sie nagrzeje i juz go gasisz dlatego w twoim przypadku spalanie może być większe niż latem. Piszę tak nie po to żeby narzucić wszystkim moja wersję i koniec ale przedstawiam to tak ze wszystko zależy od tego kto i jak jeździ swoim autem

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Moja kopci w miescie srednio 9,5l/100km w obecnych warunkach. Sa to moje obliczenia, nie wg. komputera. Latem spalanie kalkuluje sie w granicach 8,5l/100km. Na trasie (Bialystok->Warszawa->Bialystok) lacznie z miastem udalo mi sie zejsc do szokujacego 5,6l/100km. Srednio na trasie po 130km/h. W skali tygodnia dziennie robie okolo 25km... Bym zapomnial - 330d automat.
Opublikowano
Miesięcznie robię jakieś 1300km krótkie odcinki po małej miejscowości,sporadycznie jakaś trasa. Czy warto inwestować w auto z silnikiem 3 L??

 

Moim zdaniem szukaj 320d, lub nawet jakiegos benzyniaka.

 

330d to auto na długie trasy, podczas jazdy na krótkie odcinki powoli sie rozgrzewa, spala dużo i szybciej sie zużywa.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

330d to auto na długie trasy, podczas jazdy na krótkie odcinki powoli sie rozgrzewa, spala dużo i szybciej sie zużywa.

 

zgadzam się. 330d to typowy samochód na autostrady. do tego wszystkiego dodam jeszcze rozmiar felg i opon - są drogie, profil niski i na dziurawych drogach w miastach trzeba się bujać 30-40km/h często.

Opublikowano

Ja prowadzę statystyki spalania swojej 330xd 184KM (manual), od momentu zakupu (28 lipca 2010). Średnie spalanie z tych 5 miesięcy wychodzi 7,17 l/100km.

 

30.07 - 20.08 (przejechany dystans 757km, spalanie 6,47 l/100km)

20.08 - 04.09 (przejechany dystans 826km, spalanie 6,53 l/100km)

04.09 - 20.09 (przejechany dystans 873km, spalanie 6,75 l/100km)

20.09 - 15.10 (przejechany dystans 705km, spalanie 7,40 l/100km)

15.10 - 06.11 (przejechany dystans 776km, spalanie 7,33 l/100km)

06.11 - 25.11 (przejechany dystans 774km, spalanie 7,40 l/100km)

25.11 - 20.12 (przejechany dystans 556km, spalanie 8,54 l/100km)

 

Jeżdżę przeważnie odcinki po 13 km do pracy z czego 3 km miasto. Jak widać przyszła zima i spalanie wzrosło nawet o 2 litry. Dodam, że za każdym razem tankuje pod korek :)

Opublikowano

zima 9,5 l- przewaznie dojazd do pracy 7 km ( zimny silnik)

lato 7,5l- jazda na tzw "emeryta' no i podczas intensywniejszej eksploatacji do 12l

Z uwagi na obecne ceny oleju stawialbym na benzyne (z konkretna sekwencją)

Opublikowano

330d touring 184km, manual

 

ostatnie dwa tankowania:

 

8.5l/100km - 100% Warszawa, odcinki po 35km (dojazd do pracy) - komputer pokazuje 7.2l/100km

6.6l/100km - 70% trasa, 30% Warszawa (te same odcinki po 35km) - komputer pokazuje 5.4l/100km

 

spalanie sprawdzam zawsze na zasadzie tankowanie do pełna, wyjeżdzenie ~3/4 zbiornika, tankowanie do pełna.

Opublikowano
Troszeczke zaskakują mnie posty typu w zimie jeźdze wolniej dlatego spalam mniej :duh:,rozumiem że w zimie ruszanie spod świateł w śniegu czy też lodzie(u mnie takie warunki panuja juz z 2,3 tygodnie)jest ekonomiczniejsze niż ruszanie w lecie bo robimy to wolniej :shock: prędkosci uzyskiwane w miescie w zimie są duzo mniejsze niz w lecie"katujemy"auta na niższych biegach przez co z automatu spalanie sie diametralnie zmienia,ale nie bede sie spierać o litr czy dwa w każdym bądz razie kolego radze tobie przy takich przebiegach jakie pokonujesz miesiecznie rozgladnąc się za benzynką.
(*pozdrawiam*)
Opublikowano
Koledzy zapomnieli wspomnieć o oporach toczenia jakie stawia śnieg i błoto pośniegowe. Na krotkich odcinkach spalanie może wzrosnąc nawet dwukrotnie. Zima, to gęsty olej w dyfrze, skrzyni, silniku. Zima to także zwiększone zuzycie prądu na ogrzewanie szyby, dmuchawy itd, itp Ten prąd nie bierze sie znikad.
Opublikowano
W Twoim przypadku oszczędność na dieslu będzie marginalna - dobra ropa kosztuje tyle co benzyna, żeby odczuć różnicę na co dzień na małych dystansach będziesz musiał robić ostry emeryt drive. Nie wspominając o wyższych kosztach napraw dyszlaka. Ja co prawda mam 320d, ale w Krakowie na krótkich dystansach (1-1,5km rano i po południu do biura) lekką ręką 7-8L w zimie. W dodatku niebawem kolejne radosne wydatki, bo dwumas powoli się kończy, turbina lekko zapocona olejem, lekką ręką 5-6tys. Niemniej na trasie benzyna ssie równo ;) Bo chyba nikomu tu na forum nie udało się zejść poniżej 5,5L? W dyszelku to norma :)
Opublikowano
323i w trasie przy super spokojnej jezdzie 8/100. Niżej chyba sie zejsc nie da takim autem.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
W Twoim przypadku oszczędność na dieslu będzie marginalna - dobra ropa kosztuje tyle co benzyna, żeby odczuć różnicę na co dzień na małych dystansach będziesz musiał robić ostry emeryt drive. Nie wspominając o wyższych kosztach napraw dyszlaka. Ja co prawda mam 320d, ale w Krakowie na krótkich dystansach (1-1,5km rano i po południu do biura) lekką ręką 7-8L w zimie. W dodatku niebawem kolejne radosne wydatki, bo dwumas powoli się kończy, turbina lekko zapocona olejem, lekką ręką 5-6tys. Niemniej na trasie benzyna ssie równo ;) Bo chyba nikomu tu na forum nie udało się zejść poniżej 5,5L? W dyszelku to norma :)

 

Potwierdzam przy jeździe do pracy i z powrotem po 2-3 km lepiej chyba benzin. Moje 320d teraz zamieniłbym chyba na benzynę. spalanie w takich warunkach jak teraz to na krótkich trasach ok 9l/100km ON. Co prawda jak robię trasę to spalanie jest pocieszające.

BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano

benzyna w moim przypadku odpada, skoro mam od lat stałych dostawców ON :) więc mógłbym nie przeżyć tankowania pb98 :roll:

na 17 zimą kiepsko się jeździ,powiedzmy 205/50? czyli w 9 L 330d powinienem się zmieścić? duża różnica jest w OC między silnikiem 2.0 a 3.0? jest realne naciągnięcie opony 205/50 na 7.5 cala felge?jak z komfortem?

Opublikowano
benzyna w moim przypadku odpada, skoro mam od lat stałych dostawców ON :) więc mógłbym nie przeżyć tankowania pb98 :roll:

na 17 zimą kiepsko się jeździ,powiedzmy 205/50?

 

nie tak źle. ja się już przyzwyczaiłem i jest dobrze.

 

czyli w 9 L 330d powinienem się zmieścić?

 

spokojnie.

 

duża różnica jest w OC między silnikiem 2.0 a 3.0?

 

jak masz duże zniżki, to ok. 200zł rocznie.

Opublikowano

z tego co zauważyłem to dla Ciebie 330d to zbyt dużo, jeśli zaczynasz wymyślać że 17 to za dużo, pytasz o ile jest droższe oc powyżej 2l, czy tez rozmyślasz o spalaniu to przepraszam ale chyba nie stać Cię na trzy zero de,

kręcisz się po wiosce to gdzie te 200km czy 260km rozwinie się ? na tej sporadycznej trasie ?

więc kup tańsze w utrzymaniu i eksploatacji 320d na max wypasie i ewentualnie zawirusuj

albo nie ściskaj portfela i dla kaprysu kup sobie 3er z silnikiem, który chyba nawet dostał nagrodę roku jako engine of the year i nie licz każdej złotówy i ciesz się z fury co urywa pół dupy

 

co do trakcji to jak będziesz jeździł spokojnie to w czym problem ? będziesz chciał to 205 zabijesz w miesiąc

ja mam 255 w 320d i jak przypierd... ze sprzęgła to potrafi zamielić tylko co z tego ?

Opublikowano
jak wygląda sytuacja z oponka 205/50/17 na feldze 7.5 cala?? czy opona nie jest zbyt naciągnięta??

jak wygląda trakcja latem na takich oponach w 330d?

 

Ja mam takie zimowki. Jest ok, ale rantu ochraniającego felgę nie ma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.