Skocz do zawartości

M3 [E92] vs. M6 [E63]


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Planuję na wakacje zakup używanego auta. Ponieważ mam jeszcze trochę czasu chciałbym z Waszą pomocą rozeznać swoje możliwości zakupu. Chciałbym wybrać z pośród BMW M3, BMW M6 (ewentualnie AUDI S5- nie bić :)). Max maxów złotych ile mogę przeznaczyć to 140-150k. I tu się pojawia zasadnicze pytanie czy z taką gotówką można kupić użytkowane ale bezwypadkowe auto, które nie będzie wymagało kolejnych inwestycji z wyjątkiem spraw ekspolatacyjnych. Czy warto tego typu auto sprowadzić z niemiec czy lepiej szukać w kraju. Chcę zaznaczyć że zakup auta dopiero na wiosnę także liczę jeszcze na jakiś spadek cen.

No i ewentualnie co z tej trójcy byście wybrali. ?

S5 to ogólnie piękne auto z chyba najlepszym wnętrzem i świetnym nagłośnieniem. M3 to agresja, zbalansowanie i świetne osiągi, a M6 to potężny krążownik, który się nikomu nie podoba, ale każdy chciałby się nim przejechać - samochód o jeszcze lepszych osiągach (aczkolwiek najbardziej chyba ekstremalny w utrzymaniu).

Pytanie czy z taką gotówką mam czego szukać ?

Liczę na wypowiedzi odnośnie samego zakupu w podanej cenie czyli

- gdzie warto szukać,

- czy warto sprowadzić i jak tak to skąd,

- czy może nie mając doświadczenia w zakupie tego typu aut powierzyć to firmie

- czy w tej cenie można znaleźć już dobry egzemplarz (bo wiadomo że cena podana przezemnie dotyczy najtańszych samochodów na aukcjach, a więc może jest to analogiczna sytuacja jak gdybym chciał kupić zamiast nowego opla za 80 tyś tego samego opla ale za 15 tyś.)

- czy przebieg w tego typach aut (przy takich silnikach) na poziomie 50-60tyś km to dużo

Byłbym niezmiernie wdzięczny gdyby ktoś udzielił informacji na powyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam!

 

Widzę ze nikt nie odpowiedział, mogę się podzielić trochę wiedzą.

 

M6 fajne auto, największy komfort z tych trzech silnik v10 piękny dzwięk. Jezeli nie jezdzisz tylko po autostradach to najbardziej sie nadaje na polskie drogi choć i tak trzeba bardzo uważac.

M3 też mu nic nie brakuje, oczywiście twardsze zawieszenie od M6, silnik v8, troche mniej mocy ale za to lepiej sie trzyma na zakretach ale przy wyzszej predkosci i lekkich nierownosciach mozesz miec chwile zawachania.

Oba z tych aut w tej cenie mozesz miec problem dostac, nie ukrywajmy są to auta w których praktycznie od poczatku jest but (po to zostaly zrobione) i tak naprawde jak nie kupisz nowego to nie masz pewnosci jak bylo traktowane. Ja bym nie ryzykowal a w M3 i M6 jak cos poleci to szykuj porzadna linie debetowa w banku. Na twoim miejscu jezeli chcesz miec auto dobre nie do zajezdzenia i wieksza szanse na dobra uzywke to wybierz 645i.

Co do S5, nie jest to BMW to 1. Prowadzenie jest gorsze jak przywykles do BMW to mozesz miec problem z Audi co gorsze jak dla mnie naped na 4 kola, zabiera frajde i wcale nie daje rady lepiej-szybciej wziac zakret niz w BMW. Jedyny plus na sniegu badz jakims piasku czy szystrze ale kto jezdzi takimi autami na codzien w takich warunkach.

 

Mam nadzieje ze Ci pomoglem jak cos to pytaj.

 

P.S. Zeby nie bylo że sie wymądrzam, na codzien jeżdże 535d, x5 4,4i i w garazu stoi 645 Ci i wyjezdzam tylko w ladna pogode, szkoda takiego auta na codzien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Nie wiem czy jeszcze aktualne. Jednak wszystkie 3 z tych aut z pewnego zrodla przekraczaja budzet. Audi S5 prowadzi sie duzo lepiej niz poprzednie eSki. Zima lykniesz prawie wszystko bez obaw o zakopanie sie itp. M3 z V8 nie jezdzilem wiec trudno mi mowic. M6 daje juz troche czadu, jest o wiele szybsze od pozostalych dwoch aut. Im szybciej tym lepiej dla M6. Wszystkie te auta sa w zasadzie dla 2 osob. bagaznik w S5 i M6 jest naprawde pojemny. Koszta utrzymania to sprawa do rozwazenia jesli chcesz sie tym codziennie przemieszczac. Ja wydaje miesiecznie na samo paliwo do 650i jakies 1500 zl. Jak nie ogarniasz prostych czynnosci obslugowych to serwis Cie oskubie. Masz pytania, priv :)

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do S5, nie jest to BMW to 1. Prowadzenie jest gorsze jak przywykles do BMW to mozesz miec problem z Audi co gorsze jak dla mnie naped na 4 kola, zabiera frajde i wcale nie daje rady lepiej-szybciej wziac zakret niz w BMW. Jedyny plus na sniegu badz jakims piasku czy szystrze ale kto jezdzi takimi autami na codzien w takich warunkach.

 

Jako były użytkownik Audi S3 mogę powiedzieć że brednie piszesz i kit ludziom w uszy wciskasz.

 

Po 1: Nie wiem o jaką "frajdę" z jazdy Ci chodzi ? Napęd na tył przy mocy i momencie obrotowym M3 gwarantuje bardzo częsty poślizg i rzucanie tyłem czego w S3 czy mojej obecnej 330xd nie uświadczysz. Auto 4x4 idzie jak po szynach, doskonale trzyma się drogi i na pewno jeśli chodzi o sportową jazdę na łukach zakrętu czy torze pozwala osiągać większe prędkości nawet do 5-8 km/h! Z moją S3 sprawdziłem to w Kielcach.

Po 2: Auta z napędem na tył i odciążonej przedniej osi napędowej lepiej rzeczywiście tną zakręt i pozwalają skręcać pod mniejszym kątem. Co z tego jednak jak przy wyjściu z zakrętu, przy skręconych kołach zarzucają tyłem jak tylko chcą. M3 robi to bezproblemowo nawet przy włączonym ESP i suchej nawierzchni! Na drogach publicznych to szaleństwo kończące się wypadkiem, na torze utrata cennych ułamków sekund i gorszy wynik przejazdu. Dziwne ale na wyścigach F1 czy Porsche Cup jakoś nikt nie "driftuje" a każdy dba o maksymalny docisk i przyczepność.

Po 3: Auto z napędem na tył przy przyśpieszaniu nawet na prostej ma odciążony przód, przez co cały czas musisz kontrować kierownicą żeby utrzymać prosty tor jazdy. Byłem niedawno na teście z kumplem 235i i powiem to co pisze prasa o tym aucie - nie da się nim jeździć z "butem" w podłodze bo przód myszkuje na każdej nierówności. W 4x4 na lodzie, śniegu możesz spokojnie puścić kierownicę, auto świetnie łapie asfalt na 4 koła a kierowanie spełnia funkcję skrętów, nie zaś korekt toru jazdy jak przy aucie RWD.

Po 4: Zapomnij o jeździe M3 zimą, w deszcz, na drodze z koleinami, poboczu z leżącym piaskiem, jesienią z przyklejonymi i gnijącymi liśćmi (np. na lesnej drodze), dziurawej drodze. Zapomnij również o ostrzejszym włączeniu się do ruchu z drogi szutrowej, przyśpieszeniu pod górkę, szybkim wejściu w zakręt typu łuk. Tu każda "tylna ośka" będzie wypadać gorzej i mniej bezpieczniej niż 4x4.

 

Z moich doświadczeń jazdy wielona autami wynika że auto z napędem na tył może maksymalnie i bez pomocy ESP przenieść 250-300 Nm. Jeśli ma więcej to albo ESP tłumi przenoszenie momentu na koła (przy wciśnięciu pedału gazu wyraźnie czujemy, że auto nie dostaje mocy), albo gdy ESP wyłączymy mamy do czynienia z buksowaniem kół lub utracie przyczepności w zakrętach. Dlatego też zdecydowanie do aut sportowych polecam napęd AWD.

 

Zwróć uwagę że nowe BMW M5 2011 które pokaże się we wrześniu we Frankfurcie będzie miało napęd na cztery koła, gdyż przy momencie obrotowym 680 Nm nie ma szans efektywnie go przenieść nawet na suchy i równy asfalt z napędem na jedną os. Mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu nic tutaj nawet nie pomoże. Z tego co piszesz to chyba nigdy Audi Quattro nie jeździłeś a wypisujesz banały. Quattro z Torsenem to zdecydowanie najlepszy i najbardziej uniwersalny napęd na każde warunki.

 

Polecam także poglądowe filmiki na temat różnic w napędzie na tył i cztery koła:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do S5, nie jest to BMW to 1. Prowadzenie jest gorsze jak przywykles do BMW to mozesz miec problem z Audi co gorsze jak dla mnie naped na 4 kola, zabiera frajde i wcale nie daje rady lepiej-szybciej wziac zakret niz w BMW. Jedyny plus na sniegu badz jakims piasku czy szystrze ale kto jezdzi takimi autami na codzien w takich warunkach.

 

Jako były użytkownik Audi S3 mogę powiedzieć że brednie piszesz i kit ludziom w uszy wciskasz.

 

Po 1: Nie wiem o jaką "frajdę" z jazdy Ci chodzi ? Napęd na tył przy mocy i momencie obrotowym M3 gwarantuje bardzo częsty poślizg i rzucanie tyłem czego w S3 czy mojej obecnej 330xd nie uświadczysz. Auto 4x4 idzie jak po szynach, doskonale trzyma się drogi i na pewno jeśli chodzi o sportową jazdę na łukach zakrętu czy torze pozwala osiągać większe prędkości nawet do 5-8 km/h! Z moją S3 sprawdziłem to w Kielcach.

Po 2: Auta z napędem na tył i odciążonej przedniej osi napędowej lepiej rzeczywiście tną zakręt i pozwalają skręcać pod mniejszym kątem. Co z tego jednak jak przy wyjściu z zakrętu, przy skręconych kołach zarzucają tyłem jak tylko chcą. M3 robi to bezproblemowo nawet przy włączonym ESP i suchej nawierzchni! Na drogach publicznych to szaleństwo kończące się wypadkiem, na torze utrata cennych ułamków sekund i gorszy wynik przejazdu. Dziwne ale na wyścigach F1 czy Porsche Cup jakoś nikt nie "driftuje" a każdy dba o maksymalny docisk i przyczepność.

Po 3: Auto z napędem na tył przy przyśpieszaniu nawet na prostej ma odciążony przód, przez co cały czas musisz kontrować kierownicą żeby utrzymać prosty tor jazdy. Byłem niedawno na teście z kumplem 235i i powiem to co pisze prasa o tym aucie - nie da się nim jeździć z "butem" w podłodze bo przód myszkuje na każdej nierówności. W 4x4 na lodzie, śniegu możesz spokojnie puścić kierownicę, auto świetnie łapie asfalt na 4 koła a kierowanie spełnia funkcję skrętów, nie zaś korekt toru jazdy jak przy aucie RWD.

Po 4: Zapomnij o jeździe M3 zimą, w deszcz, na drodze z koleinami, poboczu z leżącym piaskiem, jesienią z przyklejonymi i gnijącymi liśćmi (np. na lesnej drodze), dziurawej drodze. Zapomnij również o ostrzejszym włączeniu się do ruchu z drogi szutrowej, przyśpieszeniu pod górkę, szybkim wejściu w zakręt typu łuk. Tu każda "tylna ośka" będzie wypadać gorzej i mniej bezpieczniej niż 4x4.

 

Z moich doświadczeń jazdy wielona autami wynika że auto z napędem na tył może maksymalnie i bez pomocy ESP przenieść 250-300 Nm. Jeśli ma więcej to albo ESP tłumi przenoszenie momentu na koła (przy wciśnięciu pedału gazu wyraźnie czujemy, że auto nie dostaje mocy), albo gdy ESP wyłączymy mamy do czynienia z buksowaniem kół lub utracie przyczepności w zakrętach. Dlatego też zdecydowanie do aut sportowych polecam napęd AWD.

 

Zwróć uwagę że nowe BMW M5 2011 które pokaże się we wrześniu we Frankfurcie będzie miało napęd na cztery koła, gdyż przy momencie obrotowym 680 Nm nie ma szans efektywnie go przenieść nawet na suchy i równy asfalt z napędem na jedną os. Mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu nic tutaj nawet nie pomoże. Z tego co piszesz to chyba nigdy Audi Quattro nie jeździłeś a wypisujesz banały. Quattro z Torsenem to zdecydowanie najlepszy i najbardziej uniwersalny napęd na każde warunki.

 

 

Troche przesadziles z tymi porownaniami. Jezdze na codzien 650i i zima przez dobrych pare sezonow utknalem 2 razy w sposob, ze potrzebowalem pomocy. Wiec chyba nie jest tak zle. Oczywiscie cos takiego nie ma miejsca w S2, ktore ma prawdziwego Torsena i manualna, pelna blokade tylnego mostu. Moim zdanie BMW zdecydowanie lepiej skreca od Audi, choc to nie jest juz takie oczywiste biorac pod uwage nowe modele S i RS. Tylko chyba odchodzimy od tematu :)

No Limits With S2 Power

Audi S2 Coupe 414 KM 560 Nm, BMW 650i 367 KM 490 Nm, BMW HP4 193 KM 112 Nm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@wicker nie chce sie wymądrząć, ani niczego nie neguje w Twojej wypowiedzi,jednak zwróć uwagę w filmiku (gdzie gość bmw podjeżdża pod góre),że akcja dzieje się w Anglii,a tam opony zimowe to rzadkość. A tak to w pełni sie zgodzę,że 4x4 sunie jak po szynach,gdzie mocny tył napęd przy wilgotnej/mokrej nawierzchni świruje. Jeździłem nowym Mercem S600 V12, lekko pokropiło i nie dało rady tym jeździć,dupą rzucało na boki jak wściekłe, miotało mną jak szatan. Na zimę i śnieg,czy lód, tył napęd to niestety chyba najgorsze rozwiązanie.

 

A co do autora wątku, to wątpie żebyś do 150k zł, znalazł zdrowe M6, z M3 też będzie raczej ciężko,chociaż na allegro są jakieś egzemplarze w podobnej cenie jak chcesz, jednak musiałbyś podjechać do jakiegoś magika i sprawdzić wszystko w aucie,bo ktoś kto kupuje taką maszyne,raczej jej nie oszczędza,tym bardziej,jeżeli wie,że będzie te auto sprzedawać. Poszukaj na mobile.eu,czy na allegro. Co do S5 to auto będzie mogło Ci służyć przez cały rok,ze względu na quattro. Na Twoim miejscu jakbym miał szukać to wybiłbym sobie z głowy M6, nierealne znaleźć w takiej cenie zdrowy okaz. Na dole jakieś na szybko znalezione na allegro.

http://otomoto.pl/bmw-m3-wersja-europejska-C19451944.html

http://otomoto.pl/bmw-m3-12-2008-i-rej-carbon-dach-C19601291.html

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
S3 czy mojej obecnej 330xd nie uświadczysz.

 

Kolego to S3 to nie na miejscu. Tam nie ma napoędu na 4 koła tylko jakie piep...haldex z dałączalną tylną osią. Sorki ale do 4x4 to daleko. 330xd jest tu bardziej na miejscu..Reszta to kolejna niepotrzebna dyskusja wyższości niewiadomoczego na czym. Kolega chciał konkretne odpowiedzi na temat dwóch modelów (wiec chyba kolega wie czego chce wiec ta cała dyskuja o 4x4 jest nie na miejsu, nawet patrząć żę rozważa kupno S5, który bedzie miała tylko przewagę zimą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.