Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

cześć

 

Kupiłem właśnie BMW 320d 177KM ,czytałem fora ale nie zrozumiałem kiedy mam pełna kontrole trakcji a kiedy nie, czy kiedy wcisnę dtc i się pojawi na wyświetlaczu jest włączoną czy właśnie wtedy nie mam tej kontroli i co to jest dokładnie DTC ? . Drugie pytanie dotyczy czujników ciśnienia powietrza ,świeci mi od początku od kiedy je kupiłem ale nie miałem jeszcze czasu podjechać do wulkanizacji ,ciekawy jestem czy to kwestia tylko dokładnego napompowania powietrza czy jakaś droższa niespodzianka i z czym muszę się liczyć w razie "w"

 

dziękuje z góry wszystkim za odpowiedz.

Edytowane przez PiterB
Opublikowano

dtc defaultowo włączone jak przytrzymasz przycisk 2-3 sekundy wyłączy się połowicznie (znaczy reaguje ale później) na wyswietlaczu masz znaczek DTC, jak przytrzymasz ~5 sekund wyłącza się w pełni i wtedy masz strzałke zawiniętą o 360 stopni.

 

DTC ogranicza moment na silniku w momencie gdy tył zaczyna buksować oraz przyhamowuje odpowiednie przednie koło przy uslizgu tylnej osi lub odpowiednie tylne przy uslizgu przedniej.

Najlepiej znajdź kawałek ośnieżonego placu i zobacz jak to działa na żywo

 

W e90 nie ma czujnika cisnienia. Brak cisnienia diagnozowany jest na podstawie różnicy obrotowej kół.

Opublikowano
dziękuje za szybka odpowiedz ale jeśli mogę pomęczę jeszcze chwilkę, chyba już rozumiem co oznacza ten skrót -najlepiej tzn. najostrożniej i w pełni działające systemy są wtedy gdy nic się nie włącza w trakcie jazdy tak? i czy po wyłączeniu silnika wszystko wraca do ustawień fabrycznych? Mam kontrole ciśnienia powietrza i wyświetla mi się ona na desce, chyba to e 92 rok produkcji to 2008 październik. Jestem jeszcze zielony w tych modelach BMW ale bardzo mi się spodobała. W tej wersji dziwne ale nie mam bi-ksenonów z przodu a z tylu mam juz światła z rurkami z gazem,chce wymienić na ksenony ale słyszałem ze do tego konieczne są spryskiwacze świateł czy to prawda?
Opublikowano
z tego co się dowiadywałem ,mam kompletne podłączenie do tego typu lamp,poziomowanie itd. -mówisz konieczne? co się będzie działo bez spryskiwaczy? lepiej odpuścić takiej wymianie?
Opublikowano
dziękuje za szybka odpowiedz ale jeśli mogę pomęczę jeszcze chwilkę, chyba już rozumiem co oznacza ten skrót -najlepiej tzn. najostrożniej i w pełni działające systemy są wtedy gdy nic się nie włącza w trakcie jazdy tak? i czy po wyłączeniu silnika wszystko wraca do ustawień fabrycznych?

 

Jeżeli nic nie robisz po odpaleniu samochodu to DTC jest uzbrojone w pełni, jak chcesz wyłączyć "połowicznie" albo w pełni to wciskasz guzik i wtedy zapala się na desce odpowiednia kontrolka która ostrzega że ingerowałeś w poziom bezpieczeństwa. U mnie po wyłączeniu i włączeniu silnika zawsze wraca do pełnej aktywacji DTC. Nie wiem czy można to inaczej ustawić w kompie np. żeby pamiętał ustawienia przed wyłączeniem silnika

 

Mam kontrole ciśnienia powietrza i wyświetla mi się ona na desce, chyba to e 92 rok produkcji to 2008 październik.

 

We wszystkich "nowych" trójkach e90 e91 e92 e93 nie ma tych czujników.

Z tego co pobieżnie wertowałem instrukcję (jest podwieszona na forum) to jest jakaś kalibracja tego układu i może w tym leży problem (no albo inny rozmiar opony)

 

W tej wersji dziwne ale nie mam bi-ksenonów z przodu a z tylu mam juz światła z rurkami z gazem,chce wymienić na ksenony ale słyszałem ze do tego konieczne są spryskiwacze świateł czy to prawda?

 

Co do ksenonów to tak muszą być spryskiwacze. Czyli do kompletu reflektorów 3-4 tys zł (używane) dojdzie jeszcze zderzak, spryskiwacze i pewnie jakaś elektronika. Przeróbka moim zdaniem nieopłacalna.

Opublikowano
dziękuje za konkretna odpowiedz, teraz wiem na czym stoję,pierwsze wulkanizacja i próba załatwienia tematu z kontrolka od opon, uspokoiłem się ze nie ma tam czujników bo balem się ze są uszkodzone. Do ksenonów mam możliwość wymiany za te lampy co są teraz bez kosztów ale jeśli ma to nie działać poprawnie i konieczne są spryskiwacze to chyba nie warto się w to bawić. Miałem nadzieje ze przejdzie bez spryskiwaczy. Jeszcze raz dziękuje za pomoc i wyjaśnienie problemu.
Opublikowano

Napompować oraz mieć takie same opony na wszystkich kołach, prędkośc kół czytana jest za pomocą czujników ABS-u i jeśli któres koło ma za małą prędkość przez jakiś czas to czujnik pokazuje uszkodzenie, wtedy wyłazimy z auta sprawdzamy wzrokowo, kasujemy czujniki manetką i jedziemy dalej, jak za chwile pokaże to samo koło to znaczy że mamy kapcia w tym kole, pomyslane to jest przy runflatach ponieważ jeżdżąc na nich i łapipąc kapcia nie wiedzielibyśmy że go złapaliśmy.

a może masz runflaty i jeździsz cały czas na kapciu??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
PiterB- popraw temat proszę..... :evil:

pozdrawiam

Paweł

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Co do ksenonów to tak muszą być spryskiwacze. Czyli do kompletu reflektorów 3-4 tys zł (używane) dojdzie jeszcze zderzak, spryskiwacze i pewnie jakaś elektronika. Przeróbka moim zdaniem nieopłacalna.

 

nie przesadzaj... kilka osób na forum w tym ja ma dołożone xenony i nie mamy ani samopoziomowania ( po co jak masz pokrętełko i sam możesz sobie ustawić w zależności od obciążenia) a spryskiwacze są dla picu bo i tak w zime tylko mazy się robią , wystarczy założyć sobie atrapy spryskiwaczy za 70zl komplet ( zaslepki ori i przykleic do zderzaka) i regulrnie sprawdzac czystosc lamp ( moje czyszcze raz na 2 tyg bo prawie wcale sie nie brudza ;) )

 

koszt lamp z programowaniem i zaślepkami około 1500-2000zł i to tyle a różnica w oświetleniu ogromna!!

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

jak chcecie tanio to po co wymieniać całe reflektory? wystarczy przecież kupić za parę stówek wkład ksenonowy.

Właściciele tysięcy calibr i golfów II/III nie mogą się przecież mylić :lol:

 

Przy pogodzie takiej jak dzisiaj na odcinku 20km 3-4 razy myję szybę i reflektory więc nie piszcie o przecieraniu gąbką na stacji.

Opublikowano

Jeżeli nic nie robisz po odpaleniu samochodu to DTC jest uzbrojone w pełni,

 

Wtedy jest włączone DSC, czyli system działa tak: "DSC also recognizes unstable driving

conditions, for example if the rear of the car is about to swerve or if momentum is acting at an angle past the front wheels. In these cases, DSC helps the vehicle maintain a safe course within physical limits by reducing engine output and through braking actions at the individual wheels."

 

jak chcesz wyłączyć "połowicznie" albo w pełni to wciskasz guzik i wtedy zapala się na desce odpowiednia kontrolka która ostrzega że ingerowałeś w poziom bezpieczeństwa.

 

Wtedy włącza się DTC którego zadaniem jest: "DTC is a version of DSC in which the drive output is optimized for particular road conditions, e.g. unplowed snow-covered roads. The system assures the maximal drive output, but with reduced driving stability."

 

Który pozwala kołom napędowym się ślizgać (nie odcina gazu) ale kontroluje różnicę uślizgu czyli nie dopuszcza do sytuacji w której jedno koło napędowe buksuje a drugie stoi w miejscu.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Ja mam swoje określenie w obecnych warunkach : DTC- drift traction control :twisted:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Się śmiejcie ale poważnie ostatnio lampy czyściłem ( z reszta jak i cale autko ) 2 tyg temu i dalej jest super czyste, pewnie przez te mrozy które mam od miesiąca między -10 a -25oC :) Nawet błoto pośniegowe sie nie klei :) A może to zasługa nowego wosku :mrgreen:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
hmm co do ksenonów to sam już nie wiem,zdania widzę są podzielone - dla mnie kosztów nie ma, za te co mam facet od którego kupiłem furkę daje mi kompletne ksenony, tylko te spryskiwacze! Chyba jednak zostanę przy fabrycznych ,choć wizualnie jest ogromna różnica! Koledzy zrobiłem tak jak mówiliście z tym ciśnieniem i nic, bylem w wulkanizacji ,napompowałem odpowiednio jak pisze ,kontrolka nadal świeci, szukałem takiej manetki jak pisaliście ale nie mam takiej opcji, chyba żeby to zresetować. Przyznam się, ze podczas oględzin dzisiaj w wulkanizacji zauważyłem ze jedna z opon ma lekkie wręcz delikatne wybulenie i pewnie teraz posypie się ze to jest powodem - ale czy ten system byłby aż tak czuły i muszę poczekać do nowych letnich? bo te są jedno sezonowe ale taka usterka widnieje w jednym z kół. Szkoda mi kasy na to teraz żeby kupować nowe zimowe ale tak mnie wkurza ta kontrolka ehh . Proszę opiszcie mi łopatologicznie, jeśli możecie jak ten restart zrobić, moja BMW nie ma dużego wyświetlacza, ani tego joysticka kolo ręcznego, tylko jakieś manetki w kolo kierownicy z czego jedna w w ogóle nie reaguje jak ja ruszam czy przyciskam(najmniejsza po lewej stronie,na samym dole koła kierowniczego). Przyznaje ze jestem zielony jeszcze i dlatego liczę na wasza pomoc.
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Ta mniejsza to tempomat i jego zostaw na razie w spokoju ;]

 

A więc tak:

 

Łapiesz dźwignię od kierunkowskazów, tym merdełkiem które się rusza w górę i w dół szukasz ikonki od koła, coś w tym stylu http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=463532&stc=1&d=1291699511 następnie wciskasz raz guzik z boku manetki, pojawi się ptaszek przy napisie reset i potem wciskasz drugi raz i przytrzymujesz z 2-3 sekundy aż ptaszek zniknie a napis reset mignie i tyle ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
witam po raz kolejny ;) dziękuje dziqsek za pomoc. Zrobiłem dokładnie tak jak pisałeś i problem zniknął ;) Kontrolka była,teraz nie ma, tylko ładnie wyświetla temp. powietrza i godzinkę. Jeszcze raz wszystkim dziękuje, można na was liczyć ;) Polecam się na przyszłość.
Opublikowano

dzięki, dzięki

 

mam jeszcze jeden temat,dzisiaj na chwile zaświeciła mi się kontrolka, tak na 3 sek. trójkąt a w nim taka gwiazdka jak śnieżynka. Co to za inf.?

Opublikowano
Tzn. że temperatura otoczenia spadła poniżej 3 stopni Celsjusza, w ten sposób komputer oznajmił Ci że jest ślisko... Ogólnie nie przejmuj się, to nic strasznego :D Za każdym razem jak będziesz odpalał auto na mrozie lub temperature będzie spadać poniżej 3 stopni to będzie się to pojawiało.

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
zadna z kontroli nie powinna ci sie swieisnieniacic na stałe na pulpicie wtedy działaja poprawnie a co do czujnika cisnienia powietrza to pewnie masz kapcia i dlatego sie świeci
Opublikowano
z tymi ksenonami panowie to jest tak ze musi byc spryskiwacz no i regulacja bo inaczej policja się czepia wiem bo kiedyś miałem zrobione w passacie przetwornice i niby było ok do czasu aż jeden mądrala chciał mi zabrac dowód własnie za te braki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.