Skocz do zawartości

320d zgasła podczas jazdy i nie pali, problem z elektryką


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Posiadam bmw E46 320d 2001r. 136KM. Problem następujący. Podczas jazdy po przejechaniu około 20km od odpalenia zaczęło najpierw przygasać radio aż w końcu wył się całkowicie. Po przejechaniu kolejnych ok 10km po zmianie świateł na "długie" zaczął przerywać silnik, zaczęły gasnąć światła gdy zmieniłem na "krótkie" poprawiło się na tyle że silnik zaczął chodzić normalnie i światła już nie przygasały ale po chwili już nie działały kierunkowskazy, znacznie osłabły światła, przestało działać ogrzewanie aż w końcu silnik zgasł. Próbowałem odpalić - zero reakcji po przekręceniu kluczyka poza mrugającymi kontrolkami. W domu po włożeniu innego akumulatora silnik niby kręci ale odpalić nie chce. Co to może być?
Opublikowano
sprawdz napiecie na aku wyglada ze rozładowany = padł alternator(kolega wyzej pisze) stary diesel potrzebował byklo troszke energi by elektrozawór na pompie nie odciął paliwa nowe diesle to jak benzyniaki :(
Opublikowano
baluu ale jakby AQ był cienki to by nie dał rady odpalić, albo byłby problem z rozruchem... po odpaleniu silnika AQ jest ładowany 14V przez prądnicę więc nie możliwe że to on [przynajmniej według mnie]... ale oczywiście byłoby fajnie się rozczarować że to tylko aq.
Opublikowano
To może ja dorzucę pytanie stało mi sie tak dwa razy za 2.5 roku ale boje sie żeby w trasie cos sie nie stało... jade wszystko elegancko chodzi a tu na ułamek sekundy zgasło radio i wszystkie podświetlenia
Opublikowano
Panowie też tak myslałem że to moze alternator, ale po pierwsze moim zdaniem swiecila by kontrolka ładowania przed zgaśnieciem, a po drugie probowałem też odpalić przez kable rozruchowe od innego diesla. krecił ładnie a odpalić nie chciala:( już zacząlem podejrzewac pompe wtryskową jest to mozliwe??
Opublikowano
a właśnie miałem zapytać czy kontrolka ładowania Ci migała/świeciła. No ciekawy i trudny problem. Miałem ostatnio przypadek, że silnik pracował i nagle zaczął słabnąć po czym zgasł i się okazało że klema + nie była solidnie dokręcona. Wystarczyło dociągnąć nakrętkę i auto odżyło.
Opublikowano
a właśnie miałem zapytać czy kontrolka ładowania Ci migała/świeciła. No ciekawy i trudny problem. Miałem ostatnio przypadek, że silnik pracował i nagle zaczął słabnąć po czym zgasł i się okazało że klema + nie była solidnie dokręcona. Wystarczyło dociągnąć nakrętkę i auto odżyło.

 

Jest dokręcona- zresztą gdyby nie była to auto by nie kręciło tak dobrze a kręciło świetnie zwłaszcza na prądzie pożyczonym z innego auta.Dziwne jest to, że jak zgasł to próbując go odpalić nawet nie okręcił- zaczeły migać światla, kontrolki- czyli typowe objawy rozładowania aku. a kontrolka ładowania wczesniej nie swieciła.Fakt aku super może nie jest ale nawet jesli bylby to alternator to powienien odpalić na pradzie z innego auta... brak mi słów

Opublikowano
Sprawdziłem pompę przy baku i niby działa po przekręceniu kluczyka (buczy), wobec tego ponawiam pytanie ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł? Wolę najpierw popytać na forum bo niekiedy usterka banalna jest a mechanik/elektryk kasuje jak za zboże... wiadomo o co chodzi
Opublikowano
przy opisanym przez Ciebie problemie warto tez spradzic przekazniki, sa za schowkiem (strona pasazera)...
Opublikowano

Mialem na mysli przekaznik od pompy podtlaczajacej paliwo ze zbiornika

 

Tutaj sa pokazane przekazniki:

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47/LHD/N/2001/september/browse/vehicle_electrical_system/relay_positioning_behind_glove_box-2/

 

jesli dobrze pamietam to byl nr 5, ale nie jestem teraz pewien na 100%, sa 3 koloru zielonego (ktorys z tych, wszystkie sa takie same, wiec dla testu mozna je zamienic miejscami) i jeden czerwony...

 

Mialem podobny problem u siebie i wymienilem te 3 przekazniki, co przyniosla oczekiwany efekt.

 

inny odnosnik, tym razem po Polsku : http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=61_1100&hg=61&fg=25&lang=pl

Opublikowano
jeżeli przekaźnik byłby trafiony to po przekręceniu kluczyka nie byłoby słychać pompki...tak było u Ciebie?

 

dokladnie tak, troche mi zajelo zanim do tego doszedlem, sprawdzilem akumulator, alternator,

myslalem ze cos ze swiecami albo wtryskiwaczmi, potem dopiero zauwazylem ze jest za cicho po wlaczeniu zaplonu, przy czym auto czasem odpalalo a czasem krecilo i nic...

 

jezeli u kolegi Radka doszlo do jakiegos zwarcia w instalacji, tez warto rzucic na nie okiem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.