Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam problem z ogrzewaniem w aucie, wlasciwie kilka...

 

Po pierwsze po odpaleniu auta, czesto gesto (nawet przy ustawionym klimatroniku na max predkosc dmuchawy) nie smysze aby dmuchawa wogole chodzila, najczesciej wlacze i wylacze silnik i nagle wszystko wraca do normy. Wymienilem klimatronic ale problem dalej nie zniknal, moze ( wydaje mi sie ) troche rzadziej sie to dzieje. ?????????

 

Druga sprawa nawet jak dmuchawa chodzi bez zarzutow, ustawie 32 stopnie, silnik ladnie sie zagrzeje i ustawie ogrzawanie na nogi ( glownie tak mam) lub po prostu AUTO to od strony kierowcy grzeje w miare poprawnie aczkolwiek wydaje mi sie ze nie wystarczajaco goracym powietrzem a on strony pasazera bywa, ze tylko zimne powietrze. Tutaj jako problem obstawialbym NAGRZEWNICE wody ale moze sie myle??!!

 

Plyn w ukladzie w poprawnym poziomie, termostat ok, pompa wody nowa.

 

 

Pomozcie prosze bo juz mnie to zaczyna meczyc psychicznie :)

 

Pozdrawiam

B-bardzo M-mądry W-wybór
Opublikowano
te wolne obroty dmuchawy to może być wina jeża (opornika silnika) a co do zimnego nadmuchu z prawej strony to zabrudzony bądż popękane uszczelnienia elektrozaworu
Opublikowano
skoro cuda Się dzieją ze strefami nadmuchu, lewa - prawa strona to elektrozawory do zbadania(wyczyścić lub wymienić na nowe), być może Się zacinają
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Nie pomyslalem wogole o elektrozaworach, nie wiem czemu, we czwartek bede mial chwile to sie wezme za to, rezystor kosztuje 180zl wiec go zamowie i wymienie.

Ktos mi powie gdzie on sie dokladnie znajduje??

 

Pozdrawiam

B-bardzo M-mądry W-wybór
Opublikowano
tutaj masz kolego pokazane nr3 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=64_1029&hg=64&fg=40 poszukiwania u siebie zacznij od strony pasażera w nogach lewa strona tunelu(patrząc od pasażera) :wink:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
tutaj masz kolego pokazane nr3 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=64_1029&hg=64&fg=40 poszukiwania u siebie zacznij od strony pasażera w nogach lewa strona tunelu(patrząc od pasażera) :wink:

 

Wlasnie to znalazlem na tej stronie, jak juz sie okaze ze bede musial sciagac deske to wymienie tez nagrzewnice dla pewnosci.

 

Elektrozawory sa na allegro ale uzywki a takie cos mnie nie interesuje, najpierw je wyciagne i popatrze w czym problem.

B-bardzo M-mądry W-wybór
Opublikowano
kolego do jeża dostaniesz Się bez ściągania deski
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Wlasnie zamowilem Rezystor Valeo z allegro za chyba 190zl prawie z przesylka.

Ciekawi mnie tez stan nagrzewnicy, po prostu jak juz robie te ogrzewanie chce miec pewnosc, ze wszystko jest w stanie takim jakim powinno byc...

W piatek pewnie wymienie rezystor, dam znaka co i jak poszlo.... dzieki

B-bardzo M-mądry W-wybór
Opublikowano

Podłącze się pod temat... Moje auto 523i 1998 + LPG Landi Renzo. Od samego początku miałem problem z ogrzewaniem, tzn. w zimie przy minusowych temperaturach w aucie ogrzewanie rozkręcało się bardzo wolno i dopiero po przejechaniu kilku kilometrów zaczynało lecieć letnie!!! powietrze. W trasie bez zmian, przy ogrzewaniu z zewnątrz, przy maksymalnej tempraturze i przy dmuchawie włączonej na dwie,trzy kreski (przy maksimum całkowicie przedmuchiwało ciepłe powietrze..) leciało letnie dosłownie powietrze. Przy obiegu wewnętrznym auto grzało jak szalone i było naprawdę gorąco, ale parowały szyby (filtry przeciwpyłkowe wymieniłem na nowe). Tej zimy postanowiłem zacząć działać z problemem i od tego zaczęły się problemy... Pojechałem do mechanika, który przejrzał mi auto i stwierdził, że pompa wody (ta która jest pod wiskozą) jest niepodłączona, tzn. że nie dochodzi do niej prąd. Podłączyli ją "na krótko" pod światła postojowe i faktycznie podczas ich włączania można było usłyszeć że pompa zaczyna działać. Jednak podłączenie tej pompy wcale nie poprawiło ogrzewania, było dokładnie tak samo jak wcześniej. Po podłączeniu tej pompy zauważyłem natomiast niepokojące objawy w spalaniu auta, auto w trasie paliło dwa razy więcej gazu. Jak nietrudno się domyślić parownik nie odparowywał prawidłowo gazu, przez co spalanie było DUŻO wyższe. Nazajutrz odłączyłem pompę, przecinając kabelki podłączające ją pod światła. Spalanie auto wróciło do normy (sprawdzone poraz kolejny w trasie) jednak auto przestało grzać w kompletnie (obecnie leci zimne powietrze). Byłem u elektryka, który zalecił wymianę pompy wody stwierdzając, że jest popsuta. Wymieniłem pompę wody, problem nadal pozostał. Napięcie na cewkach elektrozaworów sprawdzone i jest ok.

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i ma podobne doświadczenia ? Dodam jeszcze że instalację gazową sprawdzało dwóch niezależnych gazowników, którzy stwierdzili, że wszystko podłączone jest tak jak trzeba i że instalacja nie powoduje strat ciepła. Obecnie jestem przed wymianą nagrzewnicy...

Znajomy mechanik wspominał też o tym, że spotkał się z przypadkiem, kiedy w silniku benzynowym z gazem była walnięta uszczelka pod głowicą i to było przyczyną niegrzania w aucie. Auto jeździło normalnie, ale uszczelka była do wymiany. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Wydaję mi się, że to bajki, bo przecież walnięta uszczelka pod głowicą daje jakieś objawy zawsze.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Opublikowano
Autko chyba dobrze odpowietrzone?? CO do elektrozaworów to fakt że dochodzi do nich prąd o niczym nie świadczy!!!! bo padają cewki w środku bądż się zawieszają w pozycji otwartej (tak było u mnie i w lato waliło na max gorące) bądż zamkniętej. Zrób tak odpal auto i nagrzej do temp. roboczej czyli normy następnie sprawdż przewód doprowadzający wodę do elektrozaworu powinien być gorący i 2 przewody wychodzące z elektrozaworu, jak gorące to te w porządku jak zimne to masz przyczynę. Jakbyś miał walnięty elektrozawór to mam kupiłem niepotrzebnie bo u mnie wystarczyło czyszczenie - wersja z termosami ciepła (REST) czyli bez pompki przy elektrozaworze, cena powiedzmy.......taniej niż na allegro i to sporo poprostu leży i się kurzy.
Opublikowano

Tak, auto odpowietrzone prawidłowo. Słuchaj a czy pompa wody, ta która jest z przodu, czy ona musi być podłączona? Bo tak jak pisałem pierwsza rzecz, którą mechanik mi sprawdzał i upatrywał przyczynę w niegrzaniu była właśnie ta pompa, do której według niego nie dochodził prąd (auto niby bez tej pompy grzało licho, ale grzało). Po podłączeniu "na krótko" tej pompy parownik nieprawidłowo odparowywał gaz. Jak ją odłączyłem spalanie się unormowało, natomiast auto przestało grzać kompletnie... Czy widzisz tutaj jakiś związek przyczynowo-skutkowy tych czynności?

Dzwoniłem dzisiaj rano do mechanika i powiedział mi że węże dochodzące do elektrozaworów są zimne. Ale wspomniał również, że zrobił jakieś obejście tych elektrozaworów też i że węże nadal pozostawały zimne. Cały czas mówi mi o walniętej uszczelce pod głowicą i że to może być prawdopodobny problem, ale tak jak pisałem wcześniej wydaje mi się, że to bajki...

Co do kupna elektrozaworków...Mam takie do kupienia oryginalne, 100% sprawne (a przynajmniej tak twierdzi sprzedający) od innej bmk-i, która przyjechała z Anglii :) i mam je praktycznie od ręki u siebie na miejscu. Napisz mi proszę za ile byś te swoje sprzedał.

Pozdrawiam,

M.

Opublikowano

Ok problem został prawdopodobnie rozwiązany. Sprawdzę to dopiero w piątek, bo wtedy odbiorę auto od mechanika. Mechanik twierdzi, że gaz był źle podłączony, całe ciepło ponoć skupiało się na parowniku a nagrzewnica nic nie dostawała. Podłączyli to teraz niby tak jak powinno być. Zobaczę w trasie jak ze spalaniem. Auto grzeje, ale ponoć "nie parzy", więc być może nagrzewnica jest już też do wymiany.

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy masz osłonę pod silnikiem?

Zakładam , że parownik masz wsadzony za prawą lampą. Jeśli nie masz osłony pod silnikiem to masz przyczynę.

Możesz na próbę owinąć parownik jakimś ociepleniem i zobaczysz jak zacznie ładnie grzać w aucie.

I szybko się ciepło pojawia.

 

Wiem bo tak właśnie ostatnio zrobiłem. Różnica ogromna oczywiście na plus.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Z tego co wiem to jest taka podłoga pod pompą która idzie pod wiskozą. Ale chyba osłony, która idzie pod silnikiem chyba nie ma. Myślisz że to będzie przyczyna? U mnie coś było pochrzanione z obiegiem wody, ale dokładnie nie wiem, bo nie znam się szczególnie na mechanice. W piątek będę mieć auto a w sobotę zrobię trasę i sprawdzę spalanie a przede wszystkim ogrzewanie.

Napisz dokładnie jakie u Ciebie były objawy i co się działo zanim zaczął porządnie grzać.

Pozdrawiam

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam

 

odnawiam temat .

 

U mnie problem następujący :

 

BRAK NAPIĘCIA NA ELEKTROZAWORACH.

 

Zawory cały czas otwarte.Co powoduje cały czas ciepłe powietrze z nawiewów.

Nie ma różnicy czy 16 czy 32 zawory zostają otwarte bo nie dochodzi do nich napięcie.

 

Jeśli chodzi o jeża , panel klimatronika , to podmieniałem juz chyba każdego po 2 szt. Mój panel w innym aucie itp.

 

Moje pytanie następujące : Co jesst jeszcze odpowiedzialne za sterowanie elektrozaworami?

 

Moim zdaniem głównie panel klimatronika , który sczytuje dane z czujników temperatury.Moim zdaniem temperaturę do climatronika (panelu)

podają 3 czujniki.2 które sa na tunelach za radiem i jeden który bada temp z nagrzewnicy.

 

Na schemacie elementy 4 i 5 . 4 czujnik nagrzewnicy 5- czujnik na tunelu lewym i prawym.

 

schemat

http://realoem.com/bmw/diagrams/h/p/243.png

 

pozdrawiam :D

.....::: Zaczynaj każdy swój dzień jakby miał swój cel :::....
Opublikowano

nie elektrozawory w stanie spoczynku sa cały czas otwarte , dopiero gdy dostaną napięcie się zamykają.

 

lecz u mnie tak nie jest bo napięcie do nich nie dochodzi :/

.....::: Zaczynaj każdy swój dzień jakby miał swój cel :::....
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam posiadam dziwny problem z ogrzewaniem wewnętrznym auta .

A mianowicie od jakiegoś czasu jak mam włączone ogrzewanie to pod maska cos buczy gdy wylaczyłem ogrzewanie to znaczy wiatrak przestawało buczeć ale gdy znowu włączyłem wiatraczek temp ustawiona na 20 C to leciało zimne powietrze a od paru dni mam tak ze wsiadam w auto leci ciepłe powietrze dalej byczy cos pod maska po około 30 minutach jazdy przestaje buczeć ale zaczyna lecieć zimne powietrze .

 

Co to możne byc ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.