Skocz do zawartości

320 i- Bardzo kiepskie ogrzewanie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Na początku żeby nie było szukałem znalazłem 93 posty,niestety za wiele mi nie powiedziały,a mianowicie sprawa wygląda tak,silnik nagrzewa się prawidłowo,wskazówka stoi w pionie na środku,czas nagrzania tak jak zawsze ale praktycznie nie mam ogrzewania po przejechaniu paru km jest ale to przecież nie robota,powiedzcie koledzy co to może być?Dzięki. Edytowane przez VADER
Opublikowano
Próbowałem odpowietrzyć tą śrubom co jest na króćcu ale nic nie daje,dodam ze bagnet w zbiorniczku "wystaje" prawidłowo,a mógłby mi ktoś napisać jak się prawidłowo odpowietrza,np czy ma być rozgrzany silnik itp.
Opublikowano
zalewasz płynem na stan prawidłowy, ściskasz węża, trzymająć zakręcasz korek i odkręcasz odpowietrznik. powtarzasz aż poleci płyn. trzymaj poziom płynu.
Opublikowano

Rozgrzewasz silnik, ogrzewanie włączone na maksa, czekasz , aż otworzy się termostat - pełny obieg.

Otwierasz korek wlewu cieczy na zbiorniku wyrownawczym (ostrożnie gorące!) i patrzysz jak spokojnie przelewa sie ciecz na pracującym silniku. Czym wyższe obroty to więcej przeplywu. Po odpowietrzeniu zakręcasz korek na pracującym silniku (ważne).

Opublikowano
Kolego jak korek odkręcony to śrubka też?może głupie pytania zadaję ale jak będę wiedział kiedy termostat się otworzył?
Opublikowano
Kolego jak korek odkręcony to śrubka też?może głupie pytania zadaję ale jak będę wiedział kiedy termostat się otworzył?

 

Jeśli odkręcisz korek to sruby nie musisz. Cale powietrze powinno uciec górą. Termostat jest otwarty przy dobrze rozgrzanym silniku. Dolny i górny wąż chłodnicy są gorące.

Odpowietrzanie możesz wykonać po jeździe. Możesz najpierw odkręcić śrubke, a potem korek. Ostrożnie żeby się nie poparzyć, najlepiej na pracującym silniku. Powietrze samo ucieknie.

Ważne:

Ogrzewanie na maksa, zakręcamy wszystko na pracującym silniku.

Opublikowano
Zapomniałem dodać że górny wąż ciepły zaś dolny zimny,co prawda nie sprawdzałem w momencie kiedy po paru km zaczęło grzać w samochodzie.
Opublikowano

Ja tak odpowietrzałem (po zalaniu świeżego płynu) :

 

-silnik zimny odkrecony zbiornik wyrównawczy i odpowietrznik wlewam do oporu czyli az bedzie max jednoczesnie gniotąc przewody

-odpalam silnik temp i dmuchawa na max ciecz wlewa sie w zakamarki wiec znów dolewam (silnik cały czas sie grzeje)

- silnik cały czas sie grzeje delikatnie gazuje

-zakręcam korek kontrola jeszcze przez odpowietrznik czy idą bąble czy ciecz

-wyjeżdżam i ogień

- po powrocie odkręcam delikatnie korek temu tam jest taki długi gwint żeby nie robić tego nagle aha było ciepło nie wiem jak teraz na mrozach ale raczej nie radził bym przy minusowych temp! wiec w gre wchodzi tylko ogrzewany garaż!

-cieczy ubyło tzn gdzies jeszcze wlazła :) dolewka i tyle

 

Co moge dodać dwa razy miałem spuszczany płyn raz po montażu zbiornika wyrównawczego drugi po termo i pompie wodnej i co mi sie stało po zgaszeniu auta, wystygnięciu silnika i postoju parogodzinnego odkręcam korek a tam spławik leży i dolewałem litr po tym zabiegu wszystko w porządku. Czyli dwie wymiany dwie litrowe dolewki na drugi dzień.

Opublikowano
Koledzy zrobiłem tak jak kazaliście,co prawda nie poszło ciepłe powietrze bo wskazówka była tylko na niebieskim polu (nie miałem czasu czekać)Dolałem 1,5 litra płynu,wąż górny jak naciskałem był pusty,dopiero po dolewce się pokazał,mam pytanie jak odkręcę korek płyn widać jak leci czyli termostat jest dobry czy to inna "historia".Dzięki.
Opublikowano

Chwyć dolnego węża od chłodnicy i zobacz czy jest lekko ciepławy jak tak to czyli termostat wł duzy obieg.

 

Aha to że termostat da duzy obieg nie oznacza to że jest sprawny może sie przycinać, tak jak u mnie skoki temperatur aż w koncu rozerwało zbiornik wyrównawczy.

Opublikowano
yoshimura01 dzięki bardzo,a mógłbyś mi powiedzieć czy jeżeli po odkręceniu korka od zbiorniczka widać jak leci płyn to znaczy ze termostat jest ok,czy to całkiem co innego?
Czy w dziale E46 nikt prawidłowo nie oznacza wątków? :) Strasznie nagminne to jest. :)
a ty kolo jeżeli nie jesteś moderatorem to nie cukruj,i jeżeli nie masz nic do powiedzenia,to po prostu siedź cicho bo tylko zaśmiecasz mi post.
Opublikowano

@yoshimura01

Faktycznie w E39 jest niewiele lepiej. :P W czasach kiedy przebywałem w tamtym dziale był o wiele większy ład. :)

 

@Vader

Nic nie cukruję. Odniosłem się ogólnie do większości tematów, które są blokowane zaraz po założeniu. Więc po co zakładać temat, który zaraz zostanie zablokowany i problem nie zostanie do końca rozwiązany? Bierze się to z lenistwa, niechęci do czytania nakazów/regulaminów? To nie był atak skierowany do Ciebie. Po prostu Twój post był pierwszy od góry z tym samym problemem co niżej już zamknięte ;).

 

PS. I teraz jak już poprawiłeś tytuł i widzę, że masz benzynkę a nie klekota to mogę Ci dać przykład mojej M52B28. Po odkręceniu korka płyn ma lecieć. W zależności od obrotów silnika słabiej lub mocniej. Z tego co pamiętam to przy zapowietrzonym układzie albo leciało na raty albo na wolnych wcale. ;)

 

PS2. Na przyszłość proponuję mniej agresji a więcej szacunku do obowiązującego prawa. Niestety sam trochę nagiąłem offtopem ale mam nadzieję, że niebiosa mi wybaczą. ;)

Opublikowano
kojak_ct OK,masz rację moja wina z tytułem ,tylko po prostu odebrałem to jako wymądrzanie.To jak to jest z tym termostatem,działa czy nie?
Opublikowano

Termostatu tak nie sprawdzisz bo leci cały czas.

 

Sprawdź tak. Na zimnym silniku włącz test zegarów 7 i w drogę. Jak temp dojdzie do powiedzmy 70stopni zatrzymaj się, zgaś silnik i dotknij chłodnicy na dole. Jeśli zimna to termostat ok. Nie wiem jak tam w E46 z miejscem więc możesz sprawdzić dolny wąż. Ma być zimny. ;)

Opublikowano
@yoshimura01

Faktycznie w E39 jest niewiele lepiej. :P W czasach kiedy przebywałem w tamtym dziale był o wiele większy ład. :)

 

@Vader

Nic nie cukruję. Odniosłem się ogólnie do większości tematów, które są blokowane zaraz po założeniu. Więc po co zakładać temat, który zaraz zostanie zablokowany i problem nie zostanie do końca rozwiązany? Bierze się to z lenistwa, niechęci do czytania nakazów/regulaminów? To nie był atak skierowany do Ciebie. Po prostu Twój post był pierwszy od góry z tym samym problemem co niżej już zamknięte ;).

 

PS. I teraz jak już poprawiłeś tytuł i widzę, że masz benzynkę a nie klekota to mogę Ci dać przykład mojej M52B28. Po odkręceniu korka płyn ma lecieć. W zależności od obrotów silnika słabiej lub mocniej. Z tego co pamiętam to przy zapowietrzonym układzie albo leciało na raty albo na wolnych wcale. ;)

 

PS2. Na przyszłość proponuję mniej agresji a więcej szacunku do obowiązującego prawa. Niestety sam trochę nagiąłem offtopem ale mam nadzieję, że niebiosa mi wybaczą. ;)

ja powiem wam skąd biorą się źle zatytułowane wątki , ponieważ większość osób wchodzi tutaj aby szukać darmowej pomocy , a przy tym nic nie wnosić do społeczności osób udzielających się na forum ! i według mnie fora powinny brać przykład np. z elektroda.pl gdzie jest wprowadzony system punktów i nie ma możliwości założenia tematu bez posiadania jakiejkolwiek ilości punktów , które po założeniu nowego tematu są odejmowane od naszego konta punktów ..... wiecie o co mi chodzi...... i wtedy nikt postronny nie zadaje pytań , cześto głupich bo chce ominąć płacenie mechanikom .... a ja np. swoją wiedzą chcę się dzielić z ludzmi którzy też się tym interesują a nie tylko sępią na czyjejś wiedzy.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
kurcze nie mam pojęcia jak się zmienia tytuł.Sorki.

ok.w twoim pierwszym poscie, w tym temacie jest opcja - edytuj.

poprawie Ci ten,ale nastepny zaloz poprawnie :wink:

Opublikowano
Koledzy dalej coś próbuję ale jak na razie lipa,wydaje mi się że układ odpowietrzony,jak się silnik rozgrzeje to leci ciepłe powietrze np.jak jest nastawione na same środkowe kratki to leci ciepło zaś jak przełączę na szybę to leci ale po bardzo dłuższym czasie i nie ma rewelacji dodam że waż górny chłodnicy gorący dolny zimne,proszę o jakieś sugestie.Dzięki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.