Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
. Tylko trzeba stara poloskie odeslac - recykling

 

a nie przypadkiem regeneracja?? sprzedają, biorą zużyte w zamian, regenerują i sprzedają i tak w kóło...

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Odpowiadając na pytanie jaki 330xd napiszę: Na pewno nie 184KM automat. Dlaczego ?

 

Niedługo po tym jak kupiłem swój gnojowóz kumpel kupił właśnie taki setup i miałem okazję trochę pojeździć, więc mam pewne porównanie w stosunku do 320d w manualu.

 

Zalety, w porównaniu do 320d a nie do 330xd 204KM :

- piękny dźwięk ( ale to akurat mają wszystkie 330d , chociaż słyszałem, że właśnie 184KM mruczą ładniej )

- obłędna trakcja, pojechałem na kawałek asfaltowej drogi , która była pokryta liśćmi i częściowo piaskiem, kurzem ciężko to nazwać. Skrzynia w tryb sport, pedał gazu w podłogę i... banan nie schodził mi z twarzy, poza tym kontrolka od trakcji nie mignęła nawet raz

- odejście od dołu

- automat pracował naprawdę super, samemu ciężko byłoby tak zmieniać biegi

 

Wady:

- 210km\h to max co udało mi się osiągnąć - niby nie mało, ale tyle to wyciąga mój grzechotnik ( nie wiem może to przez zimówki, test robiliśmy na początku listopada )

- ten silnik po prostu pochłania ropę, chwilowe spalanie w mieście na krótkich odcinkach w listopadzie 14l/100km - powiem, że byłem nie mile zaskoczony

- kolega wziął moją gablotę , a ja jego i...

Możecie pisać co chcecie ale obecne 320dA powyżej 140km/h z gazem w podłodze jedzie podobnie albo lepiej niź 330xd.

...mam podobne spostrzeżenia, jeśli chodzi o 320d manual ;)

 

obecne może i tak ale ja nie zabardzo widzę sens porównywania starego modelu do nowego , jak masz kasę kupuj zawsze nowszy - w większości przypadku będzie lepszy od starszego modelu

 

moim zdaniem x-a nie kupuje się do jazdy na autostradzie i odejścia na niej czy w trasy czy na suchej nawierzchi - lepsza napewno będzie ze zwykłym napędem , w trasie ma przyzwoite osiągi - może ciut gorzej się zbiera od nowej 320da ale co z tego ? 320da lepiej się zbiera na mokrej nawierzchni ? na zakrętach ?

 

x-a kupuje się dla trakcji i np odejścia spod świateł na mokrej nawierzchni lub śliskiej , jazdy po zakrętach zarówno na suchej jak i na mokrej nawierzchii , ten samochód trzyma się niesamowicie i daje sporo frajdy z jazdy na krętych drogach , do tego jest jest naprawdę w miarę uniwersalny i wykorzystuje się go cały rok - bez problemu sprawdza się w zimie i w górach i ja go właśnie tak użytkuje , latem też sobie daje radę :) nie mam jakiś kompleksów :))

 

e90 mi się nie podoba , F30 jest za droga :) poczekam i może kiedyś będzie mnie stać na nią ale pewnie wybiorę x-a :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

yannkes

Twoj wpis to cos czego dlugo szukalem...

Mam 330xd, automat, 184KM, 2003, 160tys (bardzo prawdopodobne :) )

U mnie szukalem dlugo przyczyny wibracji na postoju na D i R (i nie znalazlem - sprawdzale byly wszytkie poduchy). Potem zawieszenie z przodu zaczelo co raz bardziej halasowac iii najgorsze - szarpniecie z tylu przy dodaniu gazu!!

O ile gumy z przodu to max 400pln z wymiana, to po jazdach probnych serwis zaczal podejrzewac ze tyl, to moze byc dyfer... Po podniesieniu nad kanalem okazalo sie ze dyfer jest w bdb stanie i zero luzu. Natomiast niepokojace byly luzy i szarpniecie na reduktorze (oryginal to ok 7tys!!!, a zamiennika nie ma...).

 

Jak teraz czytam, ze wszytkie moje problemy powinny zalatwic poloski to az odetchnalem! :) Drukuje Twoj post, jako podpowiedz dla warsztatu, bo jak beda mi wymieniac gumy, to chca rozebrac i dokladnie sprawdzic cale przeniesienie napedu.

 

Przy okazji (pytam jak eksperta :) )

na dziurze szlak trafil jeden amortyzator z tylu - tu chcialbym sie poradzic bo wymiana to 600szt (a do x-a nie ma chyba zamiennikow) x2 + 400 wymiana - czy jest inna opcja?

jeden xenon mi nie odpala i potrafi sie np zapalic dopiero po dluzszej jezdzie i przy ponownym wlaczeniu - obstawialbys starter czy zarowke - jakie masz doswiadzenia z zamiennikami?

 

 

 

 

 

 

ja mam 330xd automat.. duzo mnie te auto nauczyło przez rok i powiem tak. PIerwsze co na kanał i patrzec na przednie półośki - one powoduja miliony problemów(od wibracjy przy przyspieszaniu, rzucanie na boki) czy chocby walenie z z tyłu bagaznika.. Na ośkach lubia sie tworzyc luzy( w przegubach wewnetrznych, na frezach) powoduje to ze przy pusczeniu i dodaniu gazu slychac gluche uderzeni czy tez cholerne wibracje na postoju i z zapiętym biegiem D czy R. Cos to poloska oryginal 800zl.

Trezba Sprawdzic zawieszenie. W xie masz inne z przodu i niestety tylko oryginaly - wachacz 450zl, łącznik 80, swozen 250 i tuleja 100 x2. Tylne zawieszenie takie samo.

 

Co do automatu to ja mialem regularnie zmienany olej i nic a przebieg 237000 po chipie z 184 na 204 i 500nm. Fakt mialem robiona kapitalke skrzyni ale to przez niewiedze diagnosty ktory sie tego podjal(problem tkwil w poloskach a on myslal ze to skrzynia) Wyremontowal mi dobra skrzynie za darmo..

 

Reduktor raczej sie nie sypie, ma luz na wyjsciu przedniego walu ale taki ma byc.

 

oleje trzeba zmieniac. w skrzyni co 50 000, reduktor co 100 000 najlepiej

 

ogolnie auto fajnie jezdzi tylko ciezko kupic w dobrym stanie. Trzeba na kanał, a najlepiej kogos kto ma takie auto

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.