Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam 323i, więc auto takie jak 330xdA 184KM: 0-100km/h 8,8s jest wolniejsze od moje obecnego :(
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mam 323i, więc auto takie jak 330xdA 184KM: 0-100km/h 8,8s jest wolniejsze od moje obecnego :(

 

zrobisz sobie lajtowego chipa na 160-165kW (218-225KM) i będzie jeździło lepiej niż twoje 323 teraz :8)

Opublikowano
Skoro 330xd jest powolnym żółwiem, to jak wolne musi byc x3 2.0d

 

Zauważ, że jedynym twierdzącym że 330xd nie jedzie jest jakub człowiek, który nie ma za grosz obiektywizmu jeżeli chodzi diesla.A 330xd pewnie nawet nie jeździł, bo to dla niego wstyd.

 

Pomiędzy 330xi a 330i jest spadek, ale pomiędzy 330xd i 330d jest przepaśc

 

A ten tekst jest tego najlepszym przykładem, wynika z niego mniej więcej: benzyna jest zawsze najlepsza, a diesel z taką samą trakcją jak 330ix jest 2x gorszy od normalnego diesla. Dodatkowo benzyna z x-em pali tyle samo a diesel pali dużo więcej :mrgreen:

 

Szukaj zadbanego auta a nie powinieneś mieć z nim większych problemów, pamiętaj , że zawsze możesz parę koników dorzucić chip-em, gdyby Cię 316i mijały :mrgreen: jak piszą co niektórzy. :cool2:

 

330d - 7,8 do setki, a 330xd 8,5 czyli 8,9% gorzej

330i - 6,5 do setki , a 330xi 6,8 czyli 4,6% gorzej

 

Napisałem, że nie wiem z czego to wynika, ale jak widać mój subiektywizm ma obiektywne potwierdzenie.

Jesli się nie zgadzasz możesz mieć pretensje do inżynierów BMW.....tak jak Robert Kubica

Opublikowano
Mam 323i, więc auto takie jak 330xdA 184KM: 0-100km/h 8,8s jest wolniejsze od moje obecnego :(

 

zrobisz sobie lajtowego chipa na 160-165kW (218-225KM) i będzie jeździło lepiej niż twoje 323 teraz :8)

 

Tak plan jest dobry, tylko podobno skrzynia automatyczna nie znosi większej mocy i momentu niz fabryczne. Manuala ponoć można chipować bezpieczniej.

 

 

No i nie wiem jak po chipie będzie z trwałoscią silnika, który juz pewnie z 200 tys jak nie 300 tys będzie miał przelatane :(

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

A jak widzicie temat przerzucenia całości gratów z rozbitego 330xi lub 330d do zwyczajnego nadwozia e46, np. po biednej 318. Czy nie bedzie to sprawiac wielkich trudnosci mechanikowi, ile moze kosztowac i czy gra jest wogole warta swieczki?

 

 

W Anglii da sie bardzo tanio kupic takie rozbite 330xd bez prawa rejestracji, po dachowaniu albo zderzeniu ze słupem.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Miałem wcześniej 330xd 184konie -manual , na hamowni obciążeniowej wykręciło 186 koni i 380nm i powiem krótko do 100km/h się zbierało dobrze ale czym wyższa prędkość tym gorzej, niestety napęd zabiera w tym modelu dużoooo!

Możecie pisać co chcecie ale obecne 320dA powyżej 140km/h z gazem w podłodze jedzie podobnie albo lepiej niź poprzednia 330xd.

http://www.youtube.com/results?search_query=bartel1980&aq=f

Tu są filmiki mojego autorstwa zarówno z 330xd jak i z 320d - które mam obecnie i jestem zadowolony.

Pozdrawiam
Opublikowano

Dzięki wszystkim za wszelkie sugestie.

 

Hunter jak tam było realnie ze spalaniem tego 330xd? Ile to autko potrafi spalic w miescie, na trasie itp? Dane katalogowe znam, ciekaw jestem jak to wychodzi w realu.

 

No i jakie wrażenia z napędu 4x4 ??? Dobry ten napęd?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spalanie w trasie , emerycka jazda 7litrów, szybciej to 7,5 -8,5 , w mieście nie wiem, napęd fajny ale skrzynka rozdzielcza jest do bani i dużo użytkowników ma luzy na tym elemencie, co oczywiście wiąże się ze stukami przy ruszaniu i zmianie biegów.

Eksploatacja 2x droższa niż zwykłej 3.0d , ciężki dostęp do części,

Nie napalaj się , ochłoń , przemyśl dwa razy, żebyś później nie żałował a i auto jest wyższe pare centów o dzwykłej 3.0d co osobiście mi się nie podobało:)

Pozdrawiam
Opublikowano
Miałem wcześniej 330xd 184konie -manual , na hamowni obciążeniowej wykręciło 186 koni i 380nm i powiem krótko do 100km/h się zbierało dobrze ale czym wyższa prędkość tym gorzej, niestety napęd zabiera w tym modelu dużoooo!

Możecie pisać co chcecie ale obecne 320dA powyżej 140km/h z gazem w podłodze jedzie podobnie albo lepiej niź poprzednia 330xd.

http://www.youtube.com/results?search_query=bartel1980&aq=f

Tu są filmiki mojego autorstwa zarówno z 330xd jak i z 320d - które mam obecnie i jestem zadowolony.

 

Nieźle, 100 km/h na POW...dobrze, że tablic nie widać.

Opublikowano

Aha mam jeszcze jedno pytanie: istnialo cos takiego jak 325xi na Europe?

Wiem ze na rynek USA były - warto wogole ewentulnie sie pakowac w cos takiego?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Bylo. trochę słabszy i tyle. Jeśli zależy Ci na 4x4 to czemu nie. A i da się 16 zalożyć. Do 330 też sie da tylko trzeba dystans wcisnąć.
Opublikowano

No i jakie wrażenia z napędu 4x4 ??? Dobry ten napęd?

 

Ja jestem zachwycony :)

Akurat we wakacje drogi dojazdowe do osrodka, w ktorym zamieszkiwalismy byly piaszczyste i z dnia na dzien przejezdzalem je coraz szybciej - auto praktycznie nie tracilo zadanej trakcji na winklach - ale nie jestem jakims fanem rajdow wiec pewnie mozna bylo i dwa razy szybciej przejechac.

 

Teraz, zima, w zasadzie nie mam problemow z parkowaniem/wyjezadzaniem na jezdnie z chodnika etc, jazda po osiedlowych uliczkach etc. Raz czy dwa zdarzylo sie nawet wyciagac autka FWD z parkingu przed blokiem.

Oczywiscie konsekwencja napedu 4x4 jest mniejsza uzyteczna moc i zwiekszone spalanie - pomijam ceny czesci zamiennych. 330xi, ktore mam ma 230KM, co za roznica czy do 100kmh ma 6,5 czy 7,8sec. Jak mi brakuje adrenaliny to wsiadam na Honde Hornet :)

Mam wersje Touring z przeznaczeniem na rodzinne wypady wakacyjne/ferie etc. Wtedy mi sie nigdzie nie spieszy i jezdze emerycko podziwiajac widoki. I mozna podjechac pod wyciag prawie i tam rozpakowac narty, a nie nosic 300m 4 pary nart tylko dlatego, ze droga ma nachylenie 4% :) Po prostu jade pod gore zamiast robic "ALE URWAŁ!!!" :)

--

japu

Opublikowano

Ja tez jestem zachwycony. Nawet się ciesze że tak pada ostatnio. Startowanie z zaśnieżonego prawego pasa.... przepiekne. Ponadto jak chcę to wyłączam dsc i bokiem idzie też pieknie a nawet lepiej niż rwd bo gazem sie go zarzuca (62% tył) a potem pieknię sie go wyciąga też gazem tyle że z kontrą na kierownicy.

Minusy to oczywiście części... półosie, skrzynia rozdzielcza, wachacze. Półosie około 1700zł szt, skrzynia 7700zł ;) Trzeba uważać przy zakupie na luzy na skrzyni i przeubach bo to sa niestety koszty a regeneracja nie jest do końca pewna. Jak ma luzy to nie brać i pod tym względem pewnie lepszy byłby automat.

Ja mam 325xi i rzeczywiście trzy mechanizmy róznicoowe rzeczywiście zabierają moc, ale na śniegu sam sie do siebie śmieje.

Pozdrawiam i najlepsze życzenia na Nowy Rok,

Pozdrawiam,

Piotrek

Opublikowano
Ech wyciągnąć auto z parkingu to pikuś, ale wyciagnąć Transita z drewnem z zaspy to już wyczyn :) Mi sie udalo.
Opublikowano
Mój kolega zajmuje się sprzedażą części do bmw (wszystkie modele) ale jeśli ktoś do niego dzwoni i pyta się o części do XD od razu ma wielki uśmiech na twarzy. Dlaczego? < gdyz wszystkie części do XD (oczywiście napęd) kosztują naprawde kosmiczne pieniądze. Zadzwonicie do kogoś z allegro i spytajcie o półosie, wały, skrzynki rozdzielcze itp. A jeszcze lepiej zadzwoncie do ASO
Opublikowano

Czołem.

No ja jestem od prawie roku szczęśliwym posiadaczem 330xd z 2004 roku.

To co piszą chłopaki wcześniej, ceny części kosmos, ale za to frajda z jazdy i to jaka (mowa o zimie i mokrej nawierzchni)!

Powiem tak... BMW to BMW, części pomimo, że drogie, ale auto nie psuje się! W sumie od roku nie stało mi się nic poważniejszego. Ostatnio borykałem się tylko z półosią, ale znalazłem namiar na firmę w Toruniu, która "usprawnia" półosie i w poniedziałek wysyłam.

Jeśli chodzi o spalanie to miasto 9,5-10 trasa odpowiednio niżej. Nogi lekkiej nie mam.

Ja osobiście polecam xd, jeśli sobie cenisz komfortową jazdę.

Problem z "wysokością" rozwiązują springi EIBACHA, które sadzają auto 2-2,5 cm w dół i jest git!

Pozdrawiam!

Opublikowano
Witam, ja od około 5 miesięcy jeżdżę 330xd 184KM manual. Samochód kupiony zatem w lato. Początkowe wrażenia z jazdy były po prostu wspaniałe. Wcześniej jeździłem samochodem z napędem na przód i od razu czuć różnicę wchodząc w byle jaki zakręt z napędem AWD, a jazda w zimę to już się nie mówi :D sama przyjemność. Jeśli chodzi o spalanie, to przy takiej mocy i napędzie 4x4 na trasie kiedyś komputer pokazał średnie spalanie 4,7 l/100km :shock: (emeryt drive) Oczywiście od razu zauważyłem, że komp zaniża spalanie nawet do 1,5 litra, zatem najniższe spalanie na trasie jakie osiągnąłem to 6,23 l/100km. Średnie spalanie z tych pięciu miesięcy wynosi 7,17 l/100km. W zimę niestety spalanie drastycznie się zwiększa (grudzień 8,54 l/100km), a pewnie gdybym jeździł więcej po mieście to spokojnie wyjdzie 10 l/100km. Wcześniej samochód użytkował przez około dwa lata kuzyn mojej koleżanki, więc znałem historię auta. Wymieniona była poduszka pod skrzynią, dwie sprężyny z tyłu i kolektor ssący. Ja jak na razie nie mam żadnych kłopotów, poza olejem i filtrami nic nie wymieniałem.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odpowiadając na pytanie jaki 330xd napiszę: Na pewno nie 184KM automat. Dlaczego ?

 

Niedługo po tym jak kupiłem swój gnojowóz kumpel kupił właśnie taki setup i miałem okazję trochę pojeździć, więc mam pewne porównanie w stosunku do 320d w manualu.

 

Zalety, w porównaniu do 320d a nie do 330xd 204KM :

- piękny dźwięk ( ale to akurat mają wszystkie 330d , chociaż słyszałem, że właśnie 184KM mruczą ładniej )

- obłędna trakcja, pojechałem na kawałek asfaltowej drogi , która była pokryta liśćmi i częściowo piaskiem, kurzem ciężko to nazwać. Skrzynia w tryb sport, pedał gazu w podłogę i... banan nie schodził mi z twarzy, poza tym kontrolka od trakcji nie mignęła nawet raz

- odejście od dołu

- automat pracował naprawdę super, samemu ciężko byłoby tak zmieniać biegi

 

Wady:

- 210km\h to max co udało mi się osiągnąć - niby nie mało, ale tyle to wyciąga mój grzechotnik ( nie wiem może to przez zimówki, test robiliśmy na początku listopada )

- ten silnik po prostu pochłania ropę, chwilowe spalanie w mieście na krótkich odcinkach w listopadzie 14l/100km - powiem, że byłem nie mile zaskoczony

- kolega wziął moją gablotę , a ja jego i...

Możecie pisać co chcecie ale obecne 320dA powyżej 140km/h z gazem w podłodze jedzie podobnie albo lepiej niź 330xd.

...mam podobne spostrzeżenia, jeśli chodzi o 320d manual ;)
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

elementy napedu 4x4 rzeczywiscie są tak bardzo usterkowe w 330xi i 330xd ?

 

Po jakim przebiegu standardowo pojawiają sie luzy? W sensie - ile auto powinno miec PRAWDZIWEGO przebiegu żeby rokowało na dalszą bezproblemową eksploatację?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

ja mam 330xd automat.. duzo mnie te auto nauczyło przez rok i powiem tak. PIerwsze co na kanał i patrzec na przednie półośki - one powoduja miliony problemów(od wibracjy przy przyspieszaniu, rzucanie na boki) czy chocby walenie z z tyłu bagaznika.. Na ośkach lubia sie tworzyc luzy( w przegubach wewnetrznych, na frezach) powoduje to ze przy pusczeniu i dodaniu gazu slychac gluche uderzeni czy tez cholerne wibracje na postoju i z zapiętym biegiem D czy R. Cos to poloska oryginal 800zl.

Trezba Sprawdzic zawieszenie. W xie masz inne z przodu i niestety tylko oryginaly - wachacz 450zl, łącznik 80, swozen 250 i tuleja 100 x2. Tylne zawieszenie takie samo.

 

Co do automatu to ja mialem regularnie zmienany olej i nic a przebieg 237000 po chipie z 184 na 204 i 500nm. Fakt mialem robiona kapitalke skrzyni ale to przez niewiedze diagnosty ktory sie tego podjal(problem tkwil w poloskach a on myslal ze to skrzynia) Wyremontowal mi dobra skrzynie za darmo..

 

Reduktor raczej sie nie sypie, ma luz na wyjsciu przedniego walu ale taki ma byc.

 

oleje trzeba zmieniac. w skrzyni co 50 000, reduktor co 100 000 najlepiej

 

ogolnie auto fajnie jezdzi tylko ciezko kupic w dobrym stanie. Trzeba na kanał, a najlepiej kogos kto ma takie auto

Opublikowano

a gdzie, mnie kosztowala 760zł szt dokladnie.. kupilem 2 ostatnio. firma GKN - Lobro czyli to co idzie na pierwszy montarz. Bmw bierze to pod siebie i wali ceny 3 razy wieksze.

 

malo tego, w pudelku znalazlem te naklejki BMW z kodem kreskowym i numerem czesci :lol:

 

co do mocy kolego, popatrz tak - najgorsza konfiguracja xa w dieslu to taka - kombi i automat - 1760kg na sucho, to nie mało..

 

przyklad:

moje e46 330xd automat kombi 1760kg vs skoda superb 2.0tdi 170km 1500kg - do 100kmh przegrywalo od dlugosc auta, po 140 zaczynalo doganiac i wyprzedzac

zrobilem je na 205km 500nm i teraz to wiadomo - skoda wącha smrod.

 

spalanie srednie w miescie to 9,5l

trasa 7- 8,

 

xd manual sedan bedzie z 200kg zlejszy a to czuc bo jezdzilem. wiadomo, mniejsza waga - lepsze osiagi i mniejsze spalanie nawet o ok 1,5l

Opublikowano

yannkes, daj namiar na te półośki, 760 za ori to super cena.

 

Rozumiem, że wymiana półosiek załatwiła problemy z twoim autem? Z dyfrem też sukces?

Pozdrawiam

Alek

Opublikowano
tak. myslalem ze to dyfer a to byly luzy na przednich poloskach - luz sie kasowal a rezonas przenosil sie na tyl... numer? a idz do lepszego motoryzacyjnego i niech spojzy w katalog gkn lobro:) w necie tez sa katalogi. Tylko trzeba stara poloskie odeslac - recykling

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.