Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zastanawiam sie nad zakupem BMW 330xd. Chcialbym poznac opinię osob które znają to auto, mają takie lub miały lub maja stycznosc z takim autem. Czy warto się w to ładowac?

Którą wersję szukac - 184 czy 204 konie? Jest duzo negatywnych opinii o automacie w tym aucie - czy rzeczywiscie trzeba odpuscic automat? Podobno wersja 184-konna z automatem jest wolniejsza od 320d a przy tym pali więcej niż mocny benzyniak :( jak to jest na prawdę?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wydaje mi sie, ze glowne zle opinie dotyczace automatow wynikaja z tego, ze z niewiadomych przyczyn ASO nie zaleca wymiany oleju w skrzyni a to jakas bzdura. Jakis miesiac temu mojemu koledze padla skrzynia w 330xd wlasnie dlatego, ze oleju nigdy nie wymienil. To jakis cud, ze przejechala 190kkm :)

Naprawa kosztowala ca. 4000zl

Ja z kolei kupilem 330xi z uwalona skrzynia - jakis burak w Polsce zmienial olej. Wylal 9 litrow, wlal 4 (zapowietrzyla sie skrzynia) i pojechal... Na szczescie udalo sie naprawic za 2500zl a rabatu przy kupnie auta dostalem 4500zl :)

 

Co do samej jazdy - w miescie swietna sprawa, krakowskie korki az prosza sie o automat. W trasie tez w sumie okej ale ja jezdze spokojnie bo mam dla kogo zyc :)

kick-down dziala wystarczajaco dobrze, zeby dac w palnik gdy jest taka potrzeba.

Co do spalania hmm.. w korkach 17-18Pb/100 w trasie dlugiej (krakow-wybrzeze), 4 osoby, 4 rowery na dachu, pelny bagaznik w kombi, komputer pokazal 13/100

 

Tyle o automacie. Zakladam, ze w dizlu dziala podobnie.

--

japu

Opublikowano

Dzięki za opinię.

 

Nad 330xi też sie zastanawiam, ale ciężko w Polsce o egzemplarz poliftowy, taki jak bym chciał (od kilku lat mam e46 przed liftem, więc chciałbym cos troszke nowszego).

Na rynku jest bardzo mała podaż tych aut, są czasem dostępne jakies pojedyncze sztuki ale najczęściej właśnie przedliftowe niestety.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
czemu bez X-a na życzenie akurat?
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Chodzi o to że szukałem bez 4x4 i taki znalazłem, w automacie na czym z kolei nieszczególnie mi zależało, ale teraz nie żałuje (no może czasami ;)
Opublikowano

Myślę że jak typowo do miasta jedynka dwójka hamulec jedynka dwójka... to 320d

 

330d raczej na trasy, sa plusy i minusy automatów tak jak koledzy mówią na korki fajna sprawa sam ostatnio jechałem w centrum Krakowa i jak bym mial tak codziennie lewarkiem rzucac to :mad2: no i bonus w postaci braku dwumasa z tego co sie orientuje, no a minus to przede wszystkim jak sie spierdzieli, koszty.

Opublikowano (edytowane)

Wszystko zależy od tego jakim jesteś kierowcą. Jeśli lubisz pojeździć, ale tak konkretnie, z pelnymi poślizgami np jadąc leśną drogą wyobrażasz sobie, że jesteś na rajdzie szwecji i zamiatasz od bandy do bandy....to nawet nie podchodź do automatu.

Jeśli natomiast jesteś typem lansera, który zajmuje w aucie pozycję półleżącą i moc ma znaczenie tylko w ograniczeniu do znaczka na klapie, to bierz automat.

Jeśli diesel, nie podchodź do modelu 184 KM, bo nie jeździ. Szkoda pieniędzy na ropę, ktorą niźle żłopie.

Edytowane przez jakub
Opublikowano

Ogólnie plusy i minusy automatów znam, bo jezdziłem automatem sporo (co prawda nie BMW).

Raczej chodziło mi tu o ustosunkowanie się konkretnie do tych skrzyn co siedzą w 330xi i 330xd. Ponoc w dieslu i benzynie są inne skrzynie... w dieslu od GM, która lubi sie sypnąć... za to w benzynie ponoć bezusterkowa - prawda to? Choc przykład kolegi piszącego pare postów wyżej, pokazuje że i skrzynie w benzyniaku załatwiają...

 

No i jak te skrzynie działają w połączeniu z napędem na obie osie BMW 330x ?

Manual w 330xd i 330xi ma 6 biegów czy 5 ?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Jeśli diesel nie podchodź do modelu 184 KM, bo nie jeździ. Szkoda pieniędzy na ropę, ktorą niźle żłopie.

 

Nawet z manualem?

Za to wersja 204 konna ma chyba te nieszczęsne klapki na kolektorze - tak jak e60? czy sie mylę?

 

Poza tym znalezc wersje 204 konną z napędem x i jeszcze w sensownym stanie - chyba niemożliwe w Polsce :(

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Jeśli natomiast jesteś typem lansera, który zajmuje w aucie pozycję półleżącą i moc ma znaczenie tylko w ograniczeniu do znaczka na klapie, to bierz automat.

 

W takim wypadku to najlepiej kupic 318i i założyc do niego znaczek od 330i albo M3 :)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Podobno wersja 184-konna z automatem jest wolniejsza od 320d a przy tym pali więcej niż mocny benzyniak :( jak to jest na prawdę?

 

bzdura. 184KM vs 204KM mają minimalne różnice w osiągach i minimalne różnice w spalaniu (na korzyść tego słabszego).

Opublikowano

Aha dobrze wiedziec.

 

Chodziło mi o 184 konne 330 ale XD w automacie - w porównaniu do zwykłego 320d.

 

Ponoć napęd X oraz automat strasznie zamulają ten wspaniały i mocny silnik.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Jeśli natomiast jesteś typem lansera, który zajmuje w aucie pozycję półleżącą i moc ma znaczenie tylko w ograniczeniu do znaczka na klapie, to bierz automat.

.

Mam nadzieję że nie odnosi się to do wszystkich posiadaczy automatu ;)

Jestem praktycznie w stanie zrobić większość ewolucji które robiłem w poprzedniej e36 w manualu, jednak musi być wtedy mocniejszy silnik niż a manualu.

Opublikowano
Jeśli natomiast jesteś typem lansera, który zajmuje w aucie pozycję półleżącą i moc ma znaczenie tylko w ograniczeniu do znaczka na klapie, to bierz automat.

 

W takim wypadku to najlepiej kupic 318i i założyc do niego znaczek od 330i albo M3 :)

 

Śmiej się :) osobiście widziałem jak 316i e36 stała sie po paru dniach 320i albo 325i juz nie pamietam, w razie wątpliwości swapu nie było :mrgreen:

Opublikowano

184 KM z automatem też ma klapki w kolektorze.

 

Nie wiem jak wyjaśnić duży spadek osiągów. Sprawdź dane fabryczne.

Pomiędzy 330xi a 330i jest spadek, ale pomiędzy 330xd i 330d jest przepaśc.

Opublikowano
Jeśli znalezienie w polsce takiego modelu jak ty chcesz jest wątpliwe (nie wiem czy 320xd wystepuje) to zamiast sprowadzać i płacic akcyze 18 % a przy cenie 330d bedzie to spora sumka nie lepiej dołozyc do 320d z full wypasem i młodszym rocznikiem i ewentualnie zrobić virusa? No chyba że dysponujesz bardzo głębokim portfelem :)
Opublikowano
Jeśli znalezienie w polsce takiego modelu jak ty chcesz jest wątpliwe (nie wiem czy 320xd wystepuje) to zamiast sprowadzać i płacic akcyze 18 % a przy cenie 330d bedzie to spora sumka nie lepiej dołozyc do 320d z full wypasem i młodszym rocznikiem i ewentualnie zrobić virusa? No chyba że dysponujesz bardzo głębokim portfelem :)

 

Nie ma 320xd.

Chodzi mi wlasnie o napęd 4x4, a 320d nie ma takiego w zadnej wersji.

Z zagranicy nie chce auto sprowadzac, własnie przez chorą akcyzę i wysoki kurs euro. Czekam, moze w Polsce coś sie trafi ciekawego.

 

Jest X3 z silnikiem 2.0d, ale to od 70 tys zł w górę - i to moim zdaniem dużo za dużo jak za takie auto. Skoro 330xd jest powolnym żółwiem, to jak wolne musi byc x3 2.0d (auto wieksze i cieższe od e46).

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
184 KM z automatem też ma klapki w kolektorze.

ale moze sie nie urywają tak masowo jak w e60 albo wręcz wcale?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro 330xd jest powolnym żółwiem, to jak wolne musi byc x3 2.0d

 

Zauważ, że jedynym twierdzącym że 330xd nie jedzie jest jakub człowiek, który nie ma za grosz obiektywizmu jeżeli chodzi diesla.A 330xd pewnie nawet nie jeździł, bo to dla niego wstyd.

 

Pomiędzy 330xi a 330i jest spadek, ale pomiędzy 330xd i 330d jest przepaśc

 

A ten tekst jest tego najlepszym przykładem, wynika z niego mniej więcej: benzyna jest zawsze najlepsza, a diesel z taką samą trakcją jak 330ix jest 2x gorszy od normalnego diesla. Dodatkowo benzyna z x-em pali tyle samo a diesel pali dużo więcej :mrgreen:

 

Szukaj zadbanego auta a nie powinieneś mieć z nim większych problemów, pamiętaj , że zawsze możesz parę koników dorzucić chip-em, gdyby Cię 316i mijały :mrgreen: jak piszą co niektórzy. :cool2:

Opublikowano

Tak zboczenie Jakuba juz zauważyłem dawniej, ale nie opieram swojego zdania jedynie na tym co On pisze. W któryms z tematów na tym forum przewinęłą sie dosc długa dyskusja, gdzie jednym z wątków było 330xd, i tam jeden z włascicieli takiego auta własnie twierdził ze to auto z automatem osiagami jest porównywalne do 320d i ze pali niewspółmiernie duzo do osiagów.

Im więcej opinii tu się przewinie, tym lepiej. Opinie bardzo skrajne z góry traktuję z przymróżeniem oka :) Tak samo nie uwierzę ze 330xd spali 6 litrow na trasie czy 8 w miescie :)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano (edytowane)

sięgnąłem do instrukcji i osiągi przedstawiają się następująco:

* 320dA 150KM:

0-100km/h: 9,1s

80-120km/h na 4 biegu: 7,5s

vmax: 213km/h

* 330xdA 184KM:

0-100km/h 8,8s

80-120km/h na 4 biegu: 7,2s

vmax: 224km/h

 

niestety w mojej instrukcji nie ma jeszcze wzmianki od 330xd 204KM :)

Edytowane przez jceel
Opublikowano
Różnica w przyspieszeniu rzędu 0,3 sekundy to rzeczywiście na prawdę mało.
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano

napęd x trochę rypie sprawę, dla porównania zwykłe 330d 184KM:

0-100km/h manual: 7,8s

0-100km/h aut: 8,2s

 

i dla kompletności: 330xd 184KM manual: 8,5s

Opublikowano
Miedzy 330ix a 330xd (204km) jest tylko sekunda róznicy wiec benzyna 6,6 do 100km diesel 7.7 dla mnie różnica żadna dodając do tego że diesla mozna chipować może sie to wyrównac lub nawet przewaga wskoczy na strone diesla ... chyba że bierzemy wersje 184 konną wtedy ta róznica jest wieksza 8.5 do sety no ale... którą z tych wymienionych wersji byśmy nie wzieli to i tak są to szybkie wozy.. no i mieszkamy w polsce miejsc gdzie mozna takie parametry wykorzystać jest tyle co kot napłakał

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.