Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dlatego pisałem że w r6 sa dwa bo właśnie wiem że albo w poliftowych v8 nie ma dwóch odpowoetrznikow albo we wszystkich :cool2:

 

Ale dobrze, ze napisałeś na darmo nie będzie szukać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

M 52 w e39 zawsze miało dwa odpowietrzniki.

A m52 w e36 miało jeden i miało inna obudowę termostatu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

To teraz ja się dopytam, bo nie mam pewności co jest nie tak.

Wymieniałem obudowę termostatu na odlew, termostat przy okazji też.

Po wymianie ustawiłem samochód przodem pod górkę, odkręciłem odpowietrznik na zbiorniczku i sam zbiorniczek. Dolewam płynu, powoli ubywa, dolewam aż przestanie ubywać. Zakręcam odpowietrznik, pompuję wężami aż znowu ubywa, po czym dolewam i odpalam samochód. Z biegiem czasu wskazówka wędruje do pionu i trzyma, grzanie jest tak jak powinno być, płynu troszkę ubywa - dolewam. Jak się gotuje to zakręcam zbiornik, gaszę auto, odkręcam odpowietrznik na zbiorniczku. Na obudowie termostatu urwała się śruba odpowietrzająca, więc zanim nie kupię nowej o tym skoku gwintu to musze korzystać tylko z jednego odpowietrznika. Niemniej jednak po przejażdżce 60km i dolaniu jeszcze około 150ml płynu samochód miał ciepły górny wąż a dolny zimny. Nie gotuje się, nie wywala płynu ze zbiorniczka, nie traci się ogrzewanie, gaz działa normalnie.

Pod korkiem jest lekkie masło, ale test CO2 wykluczył uszczelkę - po prostu olej którym poprzedni wlasciciel zalewał auto kosztuje 60zł za 5litrów. To mówi samo za siebie.

Pod dywanikiem kierowcy pojawiła się mokra plama, doszedłęm już do tego, ze to płyn chłodniczy bo jest ciepły.

Samochód trzyma obroty równiutko, nie ma problemu z pracą silnika, jest wszystko okej.

Pytanie tylko czy M52B28 tak ma, że szybko oddaje ciepło, albo temperatura tak efektywnie oddziałuje, że dolny wąż nie grzeje czy u mnie jest coś nie tak?

Pozdrawiam!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli co, jeździsz bez odpowietrznika, co samo w sobie jest słabe bo układ nie może utrzymać ciśnienia i będzie wywalał.

Ale jak nie masz ciśnienia w układzie a wywala Ci na dywanik, to jak zakręcisz odpowietrznik będziesz miał fontannę z nawiewów - wymiennik ciepła masz pęknięty. Żeby się do niego dorwać cała deskę trzeba wybebeszać.

Opublikowano

Tylko chyba jemu się urwał tak odpowietrznik że nie puszcza nic. Tak zrozumiałem.

 

W tych temp ciężko jest doprowadzić do mocnego otwarcia termostatu. Ile masz stopni w teście nr 7?

 

No i zlikwiduj nieszczelnosc bo nie odpowietrzysz dobrze układu

Opublikowano

Urwał się przy trzecim czy czwartym odkręcaniu. Dokręciłem ile się dało na obudowie termostatu i jego nie ruszam. Tamtędy nie ucieka bo nie stoi płyn w zagłębieniu. Układ jest zamknięty, nie ma otwartego atmosferycznego przepływu.

Czyli może być, że przez nieszczelność w nagrzewnicy nie da się go odpowietrzyć?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.