Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

sluchajcie Panowie...takie pytanie,

strumien przelewowy ma sie pojawic od razu na zimnym motorze czy dopiero jak sie rozgrzeje, i czy na wolnych obrotach czy dopiero po dodaniu gazu,

 

u mnie dopiero po dodaniu gazu sie pojawia strumien, tak powinno byc?

Opublikowano
Jeśli układ drożny i wszystko śmiga jak należy to nawet na zimnym powinien być przelew, a strumień jest widoczny zawsze po zwiększeniu obrotów, na wolnych pompa słabo goni płyn
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Może być tak że jak stygnie to łapie gdzieś powietrze przez nieszczelność układu.

 

A to nie jest tak że skoro jest nieszczelność to by płyn chyba uciekał nie ? A trzyma poziom ...

 

P.s. dzięki za linka nie próbowałem tego sposobu, jutro doleję jeszcze płynu aż zacznie się przelewać przez odpowietrzniki, wyciągne do 1 kreski i pojeżdżę, zobacze czy na gaz się przełączy szybciej, jeśli nie to zrobię to jak w linku

 

Foto parownika wrzucę jutro do południa

Opublikowano
dzięki za linka nie próbowałem tego sposobu, jutro doleję jeszcze płynu aż zacznie się przelewać przez odpowietrzniki, wyciągne do 1 kreski i pojeżdżę, zobacze czy na gaz się przełączy szybciej, jeśli nie to zrobię to jak w linku

Rób jak uważasz,ale ja bym od razu poszedł tą metodą z linku. Koleś też świrował i odpowietrzał chyba z 5 razy normalnymi sposobami i dalej miał problemy w końcu pojechał do kumatego mechaniora co mu pokazał jak powinno Się to zrobić z LPG i po problemie

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
panowie ... mamy kolejny progress :-) po dolaniu płynu przełącza się elegancko na gaz , ale jeszcze 1 rzecz nie daje mi spokoju ... mianowicie wszędzie płyn jest ale jak auto ostygnie np po nocy to w górnym wężu nie ma płynu na zgaszonym silniku ... powinien pojawić się po nagrzaniu ? czy być tam przez cały czas ?
Opublikowano
Nie będę zakładał oddzielnego wątku. Może ktoś podpowie jak spuścić płyn chłodniczy w 3.0d? Będę wymieniał termostat i nie chce wymieniać płynu, tylko spuścić go do bańki i potem wlać spowrotem. Zwykle jak to robiłem to były kraniki w chłodnicy ale tutaj przeszkadza zderzak, a jego nie chce mi się ściągać :P Google znalazł coś o korku w bloku silnika ale tylko tyle, że jest, a gdzie, co, jak to już nie ma. Wie ktoś coś na ten temat?
  • Moderatorzy
Opublikowano
np po nocy to w górnym wężu nie ma płynu na zgaszonym silniku ... powinien pojawić się po nagrzaniu ? czy być tam przez cały czas ?

Po to masz zbiorniczek wyrównawczy żeby wiedzieć jaki jest właściwy poziom płynu.Na zimnym silniku wlej pomiędzy min a max i będzie ok.Skąd wiesz że nie ma tam płynu-zaglądałeś :mrgreen: .To że na zimnym silniku węże są miękkie to normalne bo ciśnienia nie ma(wraz z wzrostem temperatury i pracą pompy wody wytwarza się ciśnienie.

Będę wymieniał termostat i nie chce wymieniać płynu, tylko spuścić go do bańki i potem wlać spowrotem.

Żal ci 30 zł za bańkę płynu???

Wyjmij termostat i to co wyleci czyli podejrzewam ok 5 litrów zalej nowy.Po pierwsze i tak nie złapiesz tego płynu,a po drugie to co złapiesz to będzie już syf nawet jeżeli był nie dawno zalewany,bo układ się wyczyści.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Nie, nie żal mi 30zł. Ty mówisz o metodzie spuszczenia poprzez wyjęcie termostatu, a ja pytałem czy są gdzies jakieś spusty do jego spuszczenia! Jak wspomniałem można spuszczać kranikiem z chłodnic w większości pojazdów ale tutaj przeszkadza zderzak, a czytałem że jest jeszcze gdzieś jakiś spust ale nikt nie napisał gdzie więc o to pytałem! Jeżeli nie będzie innego wyjścia to wtedy zleje go byle jak i wymienie na nowy, ale jeżeli można zrobić to na czysto to po co zmieniać wszystko? Tylko dla zasady, że "żal mi 30zł"? Jak nie będzie innej możliwości to wtedy tak zrobie. Poza tym na jaki płyn zmienić? Nie potrzebuje jakis hiper mega wynalazków, ale też nie chce najgorszego. Na co najlepiej zmienić?
Opublikowano
Ja bym wykręcił jeszcze spustową z bloku silnika, jak już wymieniać to w całym układzie :norty: a nie tylko chłodnica i węże - tylko fakt płynu 2 razy tyle trzeba :wink:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Po to masz zbiorniczek wyrównawczy żeby wiedzieć jaki jest właściwy poziom płynu.Na zimnym silniku wlej pomiędzy min a max i będzie ok.Skąd wiesz że nie ma tam płynu-zaglądałeś :mrgreen: .To że na zimnym silniku węże są miękkie to normalne bo ciśnienia nie ma(wraz z wzrostem temperatury i pracą pompy wody wytwarza się ciśnienie.

 

 

haha, człowiek uczy się przez całe życie :) odkręcałem odpowietrzniki i nic nie leciało, tak jak i węże były miękkie stąd moje przypuszczenie że jest pusto :D

 

Czyli mam rozumieć że po odpaleniu silnika powinien zacząć się sączyć płyn z odpowietrzników ? czy dopiero jak się zagrzenie silnik ?

Opublikowano
Pytam orientacyjnie gdzie ta śrubka w bloku jest zanim zlaze do kanału i zaczne jej szukać?

Kolego u mnie jest z prawej strony bloku, oczywiście patrząc z perspektywy kierowcy a więc myślę że u Ciebie będzie tak samo. Jak coś to zbyt wiele szukania tam nie ma

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Pytam orientacyjnie gdzie ta śrubka w bloku jest zanim zlaze do kanału i zaczne jej szukać?

 

W bloku jest z prawej strony pod kolektorem wydechowym. Bardzo wskazany klucz oczkowy z grzechotka, z przegubem, żeby ją odkręcić, ale zwykłym kluczem płaskim też się da, chociaż trochę ciężko. Tak BTW, to oczkowe z grzechotką i przegubem w biedronce, w promocji po 50zł są ;)

 

A z chłodnicy, to idzie spuścić zakładając wężyk gumowy i ładnie zlatuje. Do wymiany termostatu lepiej stamtąd spuszczać, bo jak spuszczasz z bloku, to płyn ucieka zmywając po drodze silnik i w misce masz syf jakich mało, nie bardzo nadający się do czegokolwiek. Na dole w chłodnicy zawsze zbiera się brud i należy najpierw spuścić trochę tego brudu do innego naczynia, a potem leci już czyściutki płyn.

 

A zaoszczędzone 50zł oddaj na dom dziecka albo schronisko dla psów, a jak jesteś egoistą, to kup sobie te klucze z biedronki albo inne :cool2:

Opublikowano
Dzięki bonzo i ak105 za rzeczowe odpowiedzi! O takie mi chodziło ;) Ak105, jeżeli pamiętasz mój wątek z termostatem to sprawa się przeciągnęła bo zwróciłem termostat dla sprzedawcy i do tej pory walczyłem z nim o zwrot pieniędzy, które w końcu zwrócił. Pozdro ;)
  • 3 lata później...
Opublikowano
Fakt, podmuchałem ale zrobiłem dzisiaj 250 km i wskazówka idealnie na środku. Prosty, śmeiszny sposób a skuteczny, a przede wszystkim szybki :D

 

Chyba najlepszy sposób jaki jest.

Dwie godziny się męczyłem i dalej nie grzało w środku.

Dmuchnąłem dolałem, dmuchnąłem dolałem, cały czas odkręcony odpowietrznik przy termostacie do momentu wylewania się płynu.

Teraz jest elegancko :)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Nie. Szukaj takiej śruby czarnej plastikowej jaka jest na zbiorniczku wyrownawczym obok korka (krzyzakowa) i taka na obudowie powinna być (w r6 sa) jak nie ma to pewnie masz tylko ten jeden przy zbiorniczku

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.