Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

mam taki problem - świeci mi kontrolka silniczka w komputerze są zapisane błędy 2882 i 2883, a auto pali mi ponad 20l/100km po mieście :( co się może dzisać gdzie szukać przyczyny?

Opublikowano

Jest dużo opisów na necie tego problemu.

 

2882 - mixture preparation bank 1

2883 - mixture preparation bank 2

 

możliwe przyczyny to lewe powietrze, uszkodzona przepływka i jeszcze pare innych, z samych błędów ciężko coś wywnioskować.

Opublikowano

tak tematów jest sporo ale niestety większość po angielsku co nie jest moją najmocniejszą stroną w szczególności jeśli chodzi o techniczne sprawy :(

 

głónie interesuje mnie jak sprawdzać - mam dostęp do kts`a

Opublikowano

Znalazłem coś fajnego :)

 

http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=en&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwiki.bavariantechnic.com%2Findex.php%3Ftitle%3D2882%252C_2883_Fuel_Trim_Adaptations

 

Więc najpierw wyklucz nieszczelność w dolocie. Na KTSe się nie znam (nie jestem mechanikiem tylko informatykiem ) ale nie jest to chyba najlepsze narzędzie diagnostyczne do BMW.

Opublikowano (edytowane)
no się posypały tematy... sprawdź wartości lambdy bo wygląda na to, że mieszanka jest bogata. KTS powinien dać sobie radę. Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano

napięcia są na wszystkich, obie przed katalizatorem wyglądają jakby nie chodziły ... co wydaje mi się trochę dziwne

zdaje się że gdzieś zasysa powietrzelewe - nie iwme tylko gdzie czy ten zawór regulacyjny który jest przy kolektorze dolotowym czy może ten które jest odpowietrzeniem skrzyni korbowej

Opublikowano

na 2 około 1.3-1.4

na 2 ok 0.6 - 0.7

zmieniają się

czy to może być wina tego zaworu do odmy że tam ciągnie lewe powietrze?

Opublikowano
czyli tak czy siak dążą do stechiometrii więc musisz szukać tej nieszczelności bo to ona powoduje anomalie. Czy w czasie pracy silnika korek oleju łatwo jest odkręcić i zdjąć z pokrywy zaworów?? Czy przy zdjętym korku słychać jakieś dźwięki, zasysa powietrze, bucha dymem, rzuca olejem??
Opublikowano

z korkiem nie sprawdzałęm (rano sprawdzę), nie widać żeby rzucało olejem nigdzie, z wydechu ciągle leci chyba biały dym i czasem wydaje mi się że czuć paliwo, jak wciskam gaz (nawet leciutko) słysze jakiś taki cichy świst jakby mocne wciąganie powietrza przez cenką słomkę\rurkę jak puszcze gaz świst cichnie i jest niesłyszalny - czy to może być słychać jak przez tą nieszczelność wciągane jest powietrze?

czy jest w ogole możliwe żeby to była wina zespołu regulacyjnego (7 544 805) - tak mi powiedział mechanik - ale wydaje mi się że tamtendy raczej nie może się dostawać lewe powietrze, a właśnie przez ten zawór odmy jedynie lub przez przewody

Opublikowano
a jak sprawdzić ten zawór do odmy czy jest sprawny? i ogólnie węrzyki to będą popenkane czy jak to będzie się objawiać? możemy pogadać na gg ew?
Opublikowano
stan odpowietrznika sprawdza się właśnie odkręcając korek oleju i osłuchując czy coś się dzieje. Na forum jestem częściej niż na gg także zapraszam na priv.
Opublikowano

jutro z samego rano się za to biorę zobaczymy czy coś znajdę - rozumiem że jak zdejmuje korek bez problemu i nic się nie dzieje to odpowietrenie i awór jest ok?

co wtedy dalej sprawdzać?

Opublikowano
ok, dzięki za pomoc zobaczę co z tego wyjdzie i jutro napiszę
Opublikowano
znalazlem dziurę w układzie dolotu - dokładnie na rurze łączącej przepływomierz z przepustnicą rozerwana jest ta mała harmonijkowa rurka odchodząca od tej grubej rury do zaworu regulauacyjnego wolnych obrotów - jutro ma być rura w aso mam nadzieje że to to jest przyczyną dużego spalania i wywalania błędów?
Opublikowano
rura wymienione - błąd jak narazie po przejechaniu 20km nie ma zapisanego w kompe, nie słychać już syczenia, spalanie spadło do 18l/100km przy jeździe 10km po osiedlowych uliczkach więc chyba nie jest źle
Opublikowano
niestety nie mam dostępu do kts tylko do jakigoś innego komputera dziwnego i nie umiem sprawdzić - do kts podłącze się dopiero jutro i sprawdzę - a jakie w ogole powinny być te wskazania sond prawidłowe? czy jeszcze coś może być nie tak? spalanie wydaje się w miarę ok - bmw podaje że 17,4l/100km więc 18 przy takim zimnie chyba nie jest złym wynikiem
Opublikowano
czyli rozumiem że wszystkie wartości na 4 sondach powinny być bliskie 1? czy =1 czy np 0.9, 1.1 V?
Opublikowano
dokładnie tak. One nigdy nie będą =1 bo jest to niemożliwe ze względu na stale zmieniające się procesy spalania [obciążania silnika], ale muszą dążyć właśnie do osiągania wartości 1.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.