Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

z racji tego ze uzytkuje teraz Land Cruisera 120 z 2003 roku diesel 200 km

chcialbym go sprzedac i kupic cos innego.

Powod sprzedazy glowny jest taki ze auto zaczyna sie sypac tzn padaja juz w nim niektore podzespoly a z racji tego ze bardzo drogie sa czesci do niego chcialbym uciec z tego rocznika i modelu.

Zalezy mi na kupnie auta z napedem na 4 lapy, mocnym dieslu (3.0) i w wersji kombi.

Myslalem o 3 opcjach:

 

1. Audi A6 allroad

2. Audi A6

3. Bmw 530 d X lub 535 d x

 

wszystko w kombi

 

Co byscie polecili ?

Zalezy mi na malo awaryjnym aucie i nie chce wybrac jakiejs wersji, ktora pozniej sie okaze mocno awaryjna z racji wad projektowych.

Na co uwazac w wyborze tych aut?

I jaka jest np przewaga BMW nad Audi w tych modelach ?

Opublikowano

po 1 nie liccz na to ze ktos w tym klubie poleci Ci A6..... Bo to chyba logiczne. :D

Po 2 Quattro to genialne rozwiazanie :8)

po 3 audi nie umywa sie do BMW :twisted:

po 4 byl juz temat A6 vs seria 5 e60 wiec najpierw poszukaj zanim zapytasz :D

Opublikowano
po 1 nie liccz na to ze ktos w tym klubie poleci Ci A6..... Bo to chyba logiczne. :D

Po 2 Quattro to genialne rozwiazanie :8)

po 3 audi nie umywa sie do BMW :twisted:

po 4 byl juz temat A6 vs seria 5 e60 wiec najpierw poszukaj zanim zapytasz :D

 

 

nie licze na polecenie A6 na tym forum jedynie o to aby ktos mi podal rzeczowe argumenty i plusy E61 ;)

aha i wlasnie zobaczylem temat z tym autem:

http://otomoto.pl/bmw-530-czarna-perla-full-C15399114.html

a juz mialem do goscia jutro dzwonic :)

swoja droga ile realnie trzeba dac za takie auto w dobrym stanie ?

Opublikowano

swoja droga ile realnie trzeba dac za takie auto w dobrym stanie ?

 

85-90 tys

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano

swoja droga ile realnie trzeba dac za takie auto w dobrym stanie ?

 

85-90 tys

 

 

tak wlasnie myslalem

pytanie tylko czy za te 85-90 K znajde bez przeskalowanego przebiegu i nie takiego lupa jak widze jakie sa na allegro ;)

Opublikowano

pytanie tylko czy za te 85-90 K znajde bez przeskalowanego przebiegu i nie takiego lupa jak widze jakie sa na allegro ;)

To nie jest powiedziane ze za tą kwotę znajdziesz coś dobrego. Trzeba być czujnym, często gęsto zdarza się że handlarze często dają cenę nawet powyżej średniej co nieco usypia czujność... Znaleźć znajdziesz ale trzeba być wytrwałym aż trafisz na odpowiednie ogłoszenie ;)

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano

To nie jest powiedziane ze za tą kwotę znajdziesz coś dobrego. Trzeba być czujnym, często gęsto zdarza się że handlarze często dają cenę nawet powyżej średniej co nieco usypia czujność... Znaleźć znajdziesz ale trzeba być wytrwałym aż trafisz na odpowiednie ogłoszenie ;)

 

 

Racja,

wyjdzie na to ze leipej jechac za odres kupic lekko pukniete auto zeby widac bylo co bylo z danym autem a w PL juz pospwane z 20 innych...

Opublikowano

Racja,

wyjdzie na to ze leej jechac za odres kupic lekko pukniete auto zeby widac bylo co bylo z danym autem a w PL juz pospwane z 20 innych...

 

Szczerze ? Bałbym się, to auto ma za dużo elektroniki i nawet byle stłuczka może okazać się drogą przez mękę... A to moduł nie działa, to coś jakiś sterownik nie domaga...Wiadomo nie musi tak być, ale ryzyko się zwiększa. Do tego pamiętaj że przód e60 jest z aluminium, a jak wiadomo jest miększe niż stal i bardziej poddaje się sile uderzenia... Przy autach powyżej 2.0 sprowadzić coś z Niemiec teraz w rozsądnej cenie będzie ciężko. Możesz szukać sprowadzonych przed rokiem 2008 (wtedy można było znacząco zaniżać wartość pojazdu w urzędzie celnym, oraz cena euro była w granicy 3.5zł) od osoby, która sama sprowadziła auto i jeździ nim do teraz, masz większe prawdopodobieństwo, że auto było przywiezione w całości a nie rozbite i robione po kosztach, żeby ledwo zmieścić się w granicy opłacalności i wyciągnąć jeszcze jakąś marżę dla siebie (dlatego nawet mając 90tyś musisz uważać)... Teraz sprowadzenie dobrego e60 jest mało opłacalne (wysoki kurs €, i niewielka możliwość obniżenia kosztu akcyzy) Niemiec nie jest głupi i za pół ceny swojego auta nie odda.Dlatego jeśli coś zostało sprowadzone rok lub kilka miesięcy temu i cena jest poniżej średniej lub nawet lekko ją przekracza to można doszukiwać się przekrętu (pamiętaj że jak ktoś kupuje auto na handel to musi na nim zarobić)... Jak ja oglądałem mobile.de to fajne e60 kosztowały średnio tyle samo co e60 u nas (może ciut lepiej wyposażone) tyle że + akcyza... Ale jak uważasz ;) Nie chcę tutaj nikogo nawracać, ani mędrkować bo każdy dokonuje swoich wyborów... Jeśli szukasz rocznika 2006 to może warto poczekać jeszcze chwilę bo często po zakończeniu trwania 5 letniego okresu BMW Service Inclusive ludzie pozbywają się swoich e60, więc dostaniesz coś z PL.. Ja szukałem też aut używanych w salonach BMW w PL i DE. Niestety jednak Polska baza nie była połączona i trzeba było wertować każdy salon osobno :( W DE jest to scentralizowane na bmw.de . No chyba, że zdecydujesz się na 520d wtedy polecałbym szukanie auta tylko na niemieckim rynku, większy wybór, stosunkowo niewielki koszt sprowadzenia itd...

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano

 

Co byscie polecili ?

I jaka jest np przewaga BMW nad Audi w tych modelach ?

 

 

Ad. 1.

Jeśli jeździłeś SUV/terenowym - pamiętaj o tym że spadasz z fotela sporo niżej :) na jazdę niemal na podłodze - ja przez jakiś czas nie mogłem się przyzwyczaić (po przesiadce z minivana).

Ja bym poszukał X5 - jeśli jeździłeś tego typu pojazdami.

 

Ad. 2.

Przewaga BMW nad Audi jest taka że w Skodzie i Seacie na pewno nie znajdziesz przycisków i pokręteł rodem z BMW ;)

A na poważnie jeśli już Audi to zastanów się nad A6 Allroad - ma quattro + regulowane pneumatycznie zawieszenie. Znajomy miał i bardzo sobie chwalił ale nie doczekał końca leasingu gdyż mu buchnęli.

 

Jeśli kolega chce uciekać z rocznika i przebiegu i chce kupić coś naprawdę sensownego to w takim razie musi się przygotować na wydatek rzędu 23-24 kEUR minimum (+akcyza i opłaty) - jeśli mówimy o Zachodnich sąsiadach. W PL nie wiem jak dla takich samochodów wygląda rynek.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Racja,

wyjdzie na to ze leej jechac za odres kupic lekko pukniete auto zeby widac bylo co bylo z danym autem a w PL juz pospwane z 20 innych...

 

Szczerze ? Bałbym się, to auto ma za dużo elektroniki i nawet byle stłuczka może okazać się drogą przez mękę... A to moduł nie działa, to coś jakiś sterownik nie domaga...Wiadomo nie musi tak być, ale ryzyko się zwiększa. Do tego pamiętaj że przód e60 jest z aluminium, a jak wiadomo jest miększe niż stal i bardziej poddaje się sile uderzenia... Przy autach powyżej 2.0 sprowadzić coś z Niemiec teraz w rozsądnej cenie będzie ciężko. Możesz szukać sprowadzonych przed rokiem 2008 (wtedy można było znacząco zaniżać wartość pojazdu w urzędzie celnym, oraz cena euro była w granicy 3.5zł) od osoby, która sama sprowadziła auto i jeździ nim do teraz, masz większe prawdopodobieństwo, że auto było przywiezione w całości a nie rozbite i robione po kosztach, żeby ledwo zmieścić się w granicy opłacalności i wyciągnąć jeszcze jakąś marżę dla siebie (dlatego nawet mając 90tyś musisz uważać)... Teraz sprowadzenie dobrego e60 jest mało opłacalne (wysoki kurs €, i niewielka możliwość obniżenia kosztu akcyzy) Niemiec nie jest głupi i za pół ceny swojego auta nie odda.Dlatego jeśli coś zostało sprowadzone rok lub kilka miesięcy temu i cena jest poniżej średniej lub nawet lekko ją przekracza to można doszukiwać się przekrętu (pamiętaj że jak ktoś kupuje auto na handel to musi na nim zarobić)... Jak ja oglądałem mobile.de to fajne e60 kosztowały średnio tyle samo co e60 u nas (może ciut lepiej wyposażone) tyle że + akcyza... Ale jak uważasz ;) Nie chcę tutaj nikogo nawracać, ani mędrkować bo każdy dokonuje swoich wyborów... Jeśli szukasz rocznika 2006 to może warto poczekać jeszcze chwilę bo często po zakończeniu trwania 5 letniego okresu BMW Service Inclusive ludzie pozbywają się swoich e60, więc dostaniesz coś z PL.. Ja szukałem też aut używanych w salonach BMW w PL i DE. Niestety jednak Polska baza nie była połączona i trzeba było wertować każdy salon osobno :( W DE jest to scentralizowane na bmw.de . No chyba, że zdecydujesz się na 520d wtedy polecałbym szukanie auta tylko na niemieckim rynku, większy wybór, stosunkowo niewielki koszt sprowadzenia itd...

 

dobry pomysl z tym 5 letnim okresem BMW moze faktycznie poczekac.

Szukam tez w PL dystrybucji bo nie ukrywam ze idealem bylo by dla mnie kupic auto nie bite z PL i to z pelna ksiazka abym wiedzial dokladnie co bylo z autem robione.

Opublikowano

 

Co byscie polecili ?

I jaka jest np przewaga BMW nad Audi w tych modelach ?

 

 

Ad. 1.

Jeśli jeździłeś SUV/terenowym - pamiętaj o tym że spadasz z fotela sporo niżej :) na jazdę niemal na podłodze - ja przez jakiś czas nie mogłem się przyzwyczaić (po przesiadce z minivana).

Ja bym poszukał X5 - jeśli jeździłeś tego typu pojazdami.

 

zgadza sie bo jest to mocna wygoda ale utrzymanie tak duzego auta od opon/pneumatyki itp jest znacznie drozsze plus nie mowiac o spalaniu

do tego LC glownie kupowalem dla napedu. Chociaz nie ukrywam w zimie rewelacyjnie sie jezdzi duzym autem wjezdza w kazda zaspe bez problemu itp ale pytanie takich snieznych dni mimo wszystko jest malo w roku.

 

Ad. 2.

Przewaga BMW nad Audi jest taka że w Skodzie i Seacie na pewno nie znajdziesz przycisków i pokręteł rodem z BMW ;)

A na poważnie jeśli już Audi to zastanów się nad A6 Allroad - ma quattro + regulowane pneumatycznie zawieszenie. Znajomy miał i bardzo sobie chwalił ale nie doczekał końca leasingu gdyż mu buchnęli.

 

wlasnie mysallem o Allroadzie ale utrzymanie tego auto znacznie jest drozsze podobno od zwyklej A6 a i tak on nie tak duzo sie ''podnosi'' wiec roznica miedzy zwykla A6 a allroadem jest moim zdaniem mala tym bardziej ze A6 ma quatro.

Cos dziwnego sie z tymi allrodami dzieje bo mialem 2 znajomych jeden mial ta poprzednia wersje a drugi mial ta nowa, obie im buchneli bardzo mozliwe ze te auta na potege kradna z racji wlasnie bardzo drogich czesci.

 

Jeśli kolega chce uciekać z rocznika i przebiegu i chce kupić coś naprawdę sensownego to w takim razie musi się przygotować na wydatek rzędu 23-24 kEUR minimum (+akcyza i opłaty) - jeśli mówimy o Zachodnich sąsiadach. W PL nie wiem jak dla takich samochodów wygląda rynek.

 

to llub po prostu kupic z PL dystrybucji albo kupic lekko stuknietego z DE aby widziec co z tym sie dzialo

Opublikowano
po 1 nie liccz na to ze ktos w tym klubie poleci Ci A6..... Bo to chyba logiczne. :D

Po 2 Quattro to genialne rozwiazanie :8)

po 3 audi nie umywa sie do BMW :twisted:

po 4 byl juz temat A6 vs seria 5 e60 wiec najpierw poszukaj zanim zapytasz :D

 

 

nie licze na polecenie A6 na tym forum jedynie o to aby ktos mi podal rzeczowe argumenty i plusy E61 ;)

aha i wlasnie zobaczylem temat z tym autem:

http://otomoto.pl/bmw-530-czarna-perla-full-C15399114.html

a juz mialem do goscia jutro dzwonic :)

swoja droga ile realnie trzeba dac za takie auto w dobrym stanie ?

kolego była ta bmw sprawdzana przez vin i ona ma ponad 300tys km

Opublikowano
po 1 nie liccz na to ze ktos w tym klubie poleci Ci A6..... Bo to chyba logiczne. :D

Po 2 Quattro to genialne rozwiazanie :8)

po 3 audi nie umywa sie do BMW :twisted:

po 4 byl juz temat A6 vs seria 5 e60 wiec najpierw poszukaj zanim zapytasz :D

 

 

nie licze na polecenie A6 na tym forum jedynie o to aby ktos mi podal rzeczowe argumenty i plusy E61 ;)

aha i wlasnie zobaczylem temat z tym autem:

http://otomoto.pl/bmw-530-czarna-perla-full-C15399114.html

a juz mialem do goscia jutro dzwonic :)

swoja droga ile realnie trzeba dac za takie auto w dobrym stanie ?

kolego była ta bmw sprawdzana przez vin i ona ma ponad 300tys km

 

 

tak wiem dlatego napisalem ze juz mialem dzwonic;)

Opublikowano

Zaprawdę powiadam wam ... jak stukniętego to chyba tylko w tyłek. wtedy jest najbezpieczniej.

 

Wiadomo koszty utrzymania są większe (opony bo pneumatyka nie w każdym jest) ale spalanie to X5 3,0d vs BMW E60 530xd to chyba nie będzie zbyt wielkiej przepaści - chyba że się mylę.

 

Auto z PL sieci dealerskiej ... moja ma takie pochodzenie - jest to niezaprzeczalny dodatek w postaci wiedzy o pojeździe. Chyba że nie była serwisowana.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Zaprawdę powiadam wam ... jak stukniętego to chyba tylko w tyłek. wtedy jest najbezpieczniej.

 

Wiadomo koszty utrzymania są większe (opony bo pneumatyka nie w każdym jest) ale spalanie to X5 3,0d vs BMW E60 530xd to chyba nie będzie zbyt wielkiej przepaści - chyba że się mylę.

 

Auto z PL sieci dealerskiej ... moja ma takie pochodzenie - jest to niezaprzeczalny dodatek w postaci wiedzy o pojeździe. Chyba że nie była serwisowana.

 

wszystko sie zgadza ale ja chce uciec z rocznika wiec przynajmniej 2006-2007 a x5 za 70-80 K juz nie kupie :) tylko za 2 krotna cene

Opublikowano

PRAWIE ;) wszystko się zgadza za wyjątkiem ceny.

Wydaje mi się że sensowne auto z roczników 06/07 (wersja xd) ciężko będzie ci kupić w przedziale 70-80kPLN (po opłatach) patrząc na to że Marv za swoje '04 dał 64kPLN więc tutaj może nastąpić konflikt interesów ;)

Jedynie co to w tym przedziale prędzej wersję RWD nabędziesz ale i tak uważaj co by strucla nie kupić.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
PRAWIE ;) wszystko się zgadza za wyjątkiem ceny.

Wydaje mi się że sensowne auto z roczników 06/07 (wersja xd) ciężko będzie ci kupić w przedziale 70-80kPLN (po opłatach) patrząc na to że Marv za swoje '04 dał 64kPLN więc tutaj może nastąpić konflikt interesów ;)

Jedynie co to w tym przedziale prędzej wersję RWD nabędziesz ale i tak uważaj co by strucla nie kupić.

 

wlasnie widze ze malo ojest xdrivow w ofertach a jesli sa jakies ciekawe to strasznie sie cenia a np widze ze 5 nowa w zakupie teraz jest o 10 K drozsza w wersji X od normalnej wiec teraz w uzywkach powinna byc drozsza ale tez nie sporo...

Opublikowano

Moim zdaniem kosmicznie drogie!Za ten egzemplarz(wyposażenie,przebieg...)nie dał bym więcej jak 50k pln.Bierzcie pod uwagę że sprzedający podciągają cenę za te golasy prawie pod rynkową (no może z 8-10k pln mniej) a powinno być z 20-30k pln mniej bo przy zakupie to auto od nieźle wyposażonych było tańsze o 80-100k pln.Moim zdaniem szukaj dalej - powodzenia!

Opublikowano
Witam,

z racji tego ze uzytkuje teraz Land Cruisera 120 z 2003 roku diesel 200 km

chcialbym go sprzedac i kupic cos innego.

Powod sprzedazy glowny jest taki ze auto zaczyna sie sypac tzn padaja juz w nim niektore podzespoly a z racji tego ze bardzo drogie sa czesci do niego chcialbym uciec z tego rocznika i modelu.

Zalezy mi na kupnie auta z napedem na 4 lapy, mocnym dieslu (3.0) i w wersji kombi.

Myslalem o 3 opcjach:

 

1. Audi A6 allroad

2. Audi A6

3. Bmw 530 d X lub 535 d x

 

wszystko w kombi

 

Co byscie polecili ?

Zalezy mi na malo awaryjnym aucie i nie chce wybrac jakiejs wersji, ktora pozniej sie okaze mocno awaryjna z racji wad projektowych.

Na co uwazac w wyborze tych aut?

I jaka jest np przewaga BMW nad Audi w tych modelach ?

 

Z ciekawości: ile masz przebiegu w LC120, którym jesteś właścicielem i co się psuje, że generuje aż takie koszty napraw :shock: (jedynie co mi przychodzi do głowy to miechy zawieszenia tylniego, czujnik położenia zawieszenia no i wtryski jak nie wymienia się filtrów)

Opublikowano

?

 

Z ciekawości: ile masz przebiegu w LC120, którym jesteś właścicielem i co się psuje, że generuje aż takie koszty napraw :shock: (jedynie co mi przychodzi do głowy to miechy zawieszenia tylniego, czujnik położenia zawieszenia no i wtryski jak nie wymienia się filtrów)

 

 

LC juz ma 300 K jestem drugim wlascicielem pierwszy kupil go w salonie PL

Amory (2300 od sztuki)

mieszek tylni wlasnie poszedl (900 zl nowy oczywiscie zamiennikow nie ma plus pasowalo by sprezarke wymienic 2500...)

Filtry wymieniam jak w zegarku a wlasciwie czesciej.

Wtryski naturalna sprawa wiec o nicih nawet nie pisze chociaz poki co nie musze wymieniac.

Do tego nie wspominam juz o tekstam mechanikow ze wymiana kazdej czesci w tym aucie jest liczona x2 bo to duze itp... takie ogolnie pierdo...[<-ostrzeżenie- MOD]

nawet myjnia reczna liczy znacznie wiecej.

Opony nie wspominam juz bo normalne zaczynaja sie od 850 w gore od sztuki

Reasumujac - bardzo malo czesci jest na rynku wtornym do LC do tego bardzo malo jest zamiennikow nie liczac klockow i tarcz (nawet lozyska niby sa jako zamienniki ale tez bardzo drogie)

Tak dla rozjasnienia sytuacji po czesci do LC 120 na allegro jest 2 K a do E60,61 10 razy wiecej... sam tego fakt pokazuje jaka jest dostepnosc i co za tym idzie cena czesci zamiennych.

Dochodzi do tego ze samochodziarze licza za czesci nieweiele mniej czasami niz w aso doslownie ! za mieszek mi gosc krzyknal 650 zl uzywany a w aso 900 nowy z faktura od ktorej odliczam vat i podatek...

Opublikowano

Też zauważyłem, że części używane na allegro są mniej więcej w tych samych cenach co w Aso, np. urwałem w błocie przedni lewy chlapacz-koszt na allegro 250zł, nowy w ASo po rabacie 300zł. Co do awarii zapytałem się z ciekawości bo w swojej 120 mam dopiero

16 000km a po rozmowach ze znajomymi wiedziałem, że padają wtryski, no i zawiszenie pneumatyczne-myślałem, że dorzucisz coś jeszcze :D Szkoda, że sprzedajesz bo 120 na dobrych oponach w terenie radzi sobie wspaniale a to w dużym stopniu rekompensuje spore koszty eksploatacji. na plus jest jeszcze to, że cholernie trzyma cenę na rynku wtórnym :D Pozdrawiam

Opublikowano
Też zauważyłem, że części używane na allegro są mniej więcej w tych samych cenach co w Aso, np. urwałem w błocie przedni lewy chlapacz-koszt na allegro 250zł, nowy w ASo po rabacie 300zł. Co do awarii zapytałem się z ciekawości bo w swojej 120 mam dopiero

16 000km a po rozmowach ze znajomymi wiedziałem, że padają wtryski, no i zawiszenie pneumatyczne-myślałem, że dorzucisz coś jeszcze :D Szkoda, że sprzedajesz bo 120 na dobrych oponach w terenie radzi sobie wspaniale a to w dużym stopniu rekompensuje spore koszty eksploatacji. na plus jest jeszcze to, że cholernie trzyma cenę na rynku wtórnym :D Pozdrawiam

 

w mojej branzy jest teraz zastoj jak chu... [<-ostrzeżenie- MOD] stad takie ruchy zeby miec mniejsze koszty utrzymania pozatym auto ma swoje lata.

16 K to nic przeciez jeszcze dobrze sie nie dotarl :)

Trzyma cene dlatego chce poki co to sprzedac z tym e ludzie porownuja moja wersje (praktycznie full) automat, skora, pelne pneumatyka, od nowosci moc zwiekszona przez toyote do 200 km do zwyklych golasow na sprezynach w manualu i zasmierdzialym welurze :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem kosmicznie drogie!Za ten egzemplarz(wyposażenie,przebieg...)nie dał bym więcej jak 50k pln.Bierzcie pod uwagę że sprzedający podciągają cenę za te golasy prawie pod rynkową (no może z 8-10k pln mniej) a powinno być z 20-30k pln mniej bo przy zakupie to auto od nieźle wyposażonych było tańsze o 80-100k pln.Moim zdaniem szukaj dalej - powodzenia!

 

Żartujesz sobie, prawda? Bo poczułem się jak na forum onetu po Twojej wypowiedzi.

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie ,2006 rok z xd za 50tyś ? Trochę przesada (Nawet za golasa to tak z najbidniej trzeba dać 85tyś)... Chociaż za ten akurat egzemplarz to chyba nawet 50tyś bym nie chciał dać. Przebieg sporawy, kierownica m-pakiet, tylko gdzie jest reszta mpakietu ? Felgi to jakaś żart... No i pytanie czy 530xd nie miały przypadkiem 235hp a nie 220 ? Nie wygląda na zbyt bardzo zadbany (a jedynie na nieudolną próbę odpicowania)... Do tego na ramkach tablic ma chyba reklamę komisu... Jak dla mnie -> next please! ;)

 

Tak na szybko kilka propozycji: z 2005/6r. niestety każda bez X :( A ceny sam widzisz jakie są...

 

http://allegro.pl/bmw-530d-e-60-i1372402584.html

 

http://allegro.pl/bmw-3-0-d-m-pakiet-2007r-156tys-serwisowana-i1377046209.html

 

http://otomoto.pl/bmw-535-d-C15643304.html (Sprzedaje ASO BMW FUS Warszawa)

Edytowane przez marv
Radość sprawia, że serce przyśpiesza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.