Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, chcialbym zakupic bmw e46 z silnikiem 3.0d po liftingu i mam kilka pytan dotyczacych tego modelu. Czy lepiej wybrac wersje tego auta z moca 184km czy 204km? Ktory z tych silnikow jest lepszy? Czym te silniki sie roznia? Jakie usterki trapia silnik 3.0d? czy bardziej polecacie auto w automacie czy w manualu? Bardzo prosze o wasze opinie na ten temat.
''Impossible is nothing''
Opublikowano
Witam, chcialbym zakupic bmw e46 z silnikiem 3.0d po liftingu i mam kilka pytan dotyczacych tego modelu. Czy lepiej wybrac wersje tego auta z moca 184km czy 204km? Ktory z tych silnikow jest lepszy? Czym te silniki sie roznia? Jakie usterki trapia silnik 3.0d? czy bardziej polecacie auto w automacie czy w manualu? Bardzo prosze o wasze opinie na ten temat.

 

oba te silniki są świetne i oba można polecić. oba są podobnie pancerne i oba niewiele się od siebie różnią (330d 204KM ma minimalnie większą pojemność skokową i nowszy sterownik silnika DDE5, 330d 184KM - DDE4). 330d 184KM + skrzynia manual jako jedyna kombinacja nie ma klapek w kolektorze, więc nie trzeba ich wycinać. za to wersja 204KM to ciut nowsza konstrukcja i sparowana z 6-biegową skrzynią (jeśli jeździsz dużo autostradami to może ci się przydać). a to czy automat czy manual to już tylko od twoich gustów zależy...

 

taka ogólna rada: lepiej kupić trochę starszy model, ale w lepszym stanie. jeśli miałbyś (teoretycznie) z powodów finansowych szukać "okazyjnej" 330d 204KM to lepiej kup rok czy dwa lata starsze 330d 184KM. będziesz bardziej zadowolony :)

Opublikowano
Dziekuje za rade. Trapi mnie jeszcze temat skrzyni biegow. Podobno automat dosc czesto sie psuje a koszt naprawy od 3 do 5 tys zlotych... w manualu bedzie ciezko spotkac zadbany egzemplarz mowie o sprzegle...Jak mozna sprawdzic w jakim stanie jest sprzeglo?
''Impossible is nothing''
Opublikowano
Dziekuje za rade. Trapi mnie jeszcze temat skrzyni biegow. Podobno automat dosc czesto sie psuje a koszt naprawy od 3 do 5 tys zlotych... w manualu bedzie ciezko spotkac zadbany egzemplarz mowie o sprzegle...Jak mozna sprawdzic w jakim stanie jest sprzeglo?

 

sprzęgło? w 320d po lifcie i w 330d jest niesamowicie mocne... raczej trudno je zepsuć. sprzęgło jest dobre jeśli się nie ślizga (ślizga się wtedy kiedy obroty silnika rosną a auto nie przyspiesza) albo są problemy z ruszaniem na półsprzęgle.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
co do automatu to słyszalem ze w razie "w" nie mozna go holować gdy zgasnie na biegu, tylko laweta. Druga sprawa gdybyś chciał podkręcić silnik, nie jest to dobry pomysł własnie ze wzgledu na skrzynie automatyczną.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
co do automatu to słyszalem ze w razie "w" nie mozna go holować gdy zgasnie na biegu, tylko laweta. Druga sprawa gdybyś chciał podkręcić silnik, nie jest to dobry pomysł własnie ze wzgledu na skrzynie automatyczną.

 

To nie ma znaczenia kiedy auto zgaśnie. Wystarczy włączyć zapłon i już można wrzucić na luz.

Opublikowano

przyspieszenie 0-100km/h wg. instrukcji:

330d 184KM manual: 7,8s

330d 184KM aut.: 8,2s

 

tragedii nie ma :norty:

Opublikowano
tragedii nie ma :norty:

 

Dlatego napisałem "praktycznie niezauważalnego" ;) Muszę się kiedyś przejechać automatem, to może zmienię zdanie, ale póki co jazda z dwoma pedałami mnie przeraża :mrgreen:

Opublikowano

 

To nie ma znaczenia kiedy auto zgaśnie. Wystarczy włączyć zapłon i już można wrzucić na luz.

 

Co masz na mysli wrzucajac w automacie luz? slyszalem ze nie wszystkie samochody z automatem mozna holowac - skrzynia moze uledz uszkodzeniu. Jak jest w przypadku e46 330d

''Impossible is nothing''
Opublikowano

A ja powiem ze 330d (204KM) w manualu to poezja, oczywiście automat był by fajniejszy w mieście, ale jest to okupione większym spalaniem.

Wiem że każdy swoje chwali ale uwazam że 330d (M57N) z manualem to idealne połączenie, choć jak wszystko nie pozbawione wad - oto kilka z nich, które ja zauważyłem:

  • Pękający kolektor wydechowy (to samo co w E60) - mozna wymienić na żeliwny od 184KM
  • Klapki w kolektorze - ja mam, ale przy 200kkm są jeszcze ok, w razie czego - mozna wyciąć
  • Padające półosie - tak, tak juz dwie wymieniłem, choć nie wykluczam ze winą mogą być szerokie koła (255)
  • Koło dwumasowe - trzeba liczyć ok 200kkm, czasem więcej - ale ja za dwumas LUK + sprzęgło zestaw (BMW) + wymiane płaciłem 3200, więc jest ok
  • Padające moduły grzania świec - ok 150-200 zł na allegro, choć czasem mozna zrobić samemu
  • Czasem padnie termostat - najczęściej ten od EGR'a

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
A jaka jest różnica w spalaniu pomiędzy automatem a manualem?? Dla 184KM ?? A dla 204KM??
Opublikowano
A jaka jest różnica w spalaniu pomiędzy automatem a manualem?? Dla 184KM ?? A dla 204KM??

 

moge ci powiedziec tyle, że 204KM manual pali średnio 0.7-1.0 litra mniej niż 184KM manual.

Opublikowano
A jaka jest różnica w spalaniu pomiędzy automatem a manualem?? Dla 184KM ?? A dla 204KM??

 

moge ci powiedziec tyle, że 204KM manual pali średnio 0.7-1.0 litra mniej niż 184KM manual.

Akurat Kolega jceel wie co pisze bo miał wersję 184km a teraz śmiga 204km i ma porównanie. Jeśli chodzi o automat to różnica może być podobna.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Klapki w kolektorze - ja mam, ale przy 200kkm są jeszcze ok, w razie czego - można wyciąć

Po czym poznajesz że są ok? zmęczenia materiału nie zobaczysz - a przebieg nie jest tu istotny - one się obrywały i przy 40tys.km przebiegu

Opublikowano

Moim skromnym zdaniem w tej wersji 330d - tylko manual , 3-ka to nie limuzyna i nie dupowóz by się lansować i wozić - lepsza do tego jest 5-taka wygodniejsza i komfortowa itp

 

a 330d po chipie np na 240 KM - to już bardzo fajne agresywne autko i daje rade :)) a do automata chipa nie wrzucisz i to jest moim bardzo duża wada , w 330d po prostu szkoda sobie robić takie kuku w postaci automata

 

i jak porównasz przyśpieszenie 330d 204 PS manual z chipsem np na 240 kM do 330d 204 PS automat (który nie z chipujesz i jesteś skazany na seryjną moc) to już jest przepaść

 

ale może ciebie moc i osiągi nie interesuje tylko komfort - tylko 3-ka nie jest jakoś zbytnio komfortowa - 5-tka w tym bije 3-kę na łeb i szyje

do tego większe spalanie - ja jednak wolę pomachać lewarkiem :))

Opublikowano
Moim skromnym zdaniem w tej wersji 330d - tylko manual , 3-ka to nie limuzyna i nie dupowóz by się lansować i wozić - lepsza do tego jest 5-taka wygodniejsza i komfortowa itp

 

a 330d po chipie np na 240 KM - to już bardzo fajne agresywne autko i daje rade :)) a do automata chipa nie wrzucisz i to jest moim bardzo duża wada , w 330d po prostu szkoda sobie robić takie kuku w postaci automata

 

i jak porównasz przyśpieszenie 330d 204 PS manual z chipsem np na 240 kM do 330d 204 PS automat (który nie z chipujesz i jesteś skazany na seryjną moc) to już jest przepaść

 

ale może ciebie moc i osiągi nie interesuje tylko komfort - tylko 3-ka nie jest jakoś zbytnio komfortowa - 5-tka w tym bije 3-kę na łeb i szyje

do tego większe spalanie - ja jednak wolę pomachać lewarkiem :))

Moc i osiągi są ważne, ale jakoś tak teraz mi się zachciało automatem pojeździć, ostatnio trochę jeździłem Mercedesem ML w automacie i powiem że mi się spodobało. W sumie to mam ciężki orzech do zgryzienia bo będę autem robił przebiegi rzędu 10-15 tyś. rocznie w 90% będzie to miasto, myślałem nawet o benzynie 323 lub325 nawet 328, ale załoźyć do tego gaz w miare dobry to koszt ok 3.5-4 tyś. więc zanim mi się instalacja zwróci to minie spokojnie ze 2 lata, a ja chce kupić auto na rok może dwa, więc tak się zastanawiam teraz nawet nad 320d po lifcie w automacie, lecz cały czas mam 330d w głowie. Lubie mieć moc pod nogą ale z drugiej strony nawet nie będę miał gdzie jej wykorzystać i to jest teraz mój dylemat. A 5 jest nawet fajna napewno komfort o wiele lepszy ale jednak sporo droższe utrzymanie, a mi nie jest na chwile obecną potrzebne jakoś tak komfortowe auto, dla kawalera spokojnie 3 wystarczy :mrgreen: Ale teraz tylko pytanie 330d?? 320d?? a może 323,325 lub328 ?? Już naprawdę nie wiem co zrobię, a już powoli mondeo do sprzedaży szykuje.

Opublikowano

330d na miasto nie ma sensu - więcej ci spali i nie wykorzystasz tego co masz (mówię o normalnej jeździe a nie wieczorną czy nocną jazdę po mieście :)) )

 

to lepiej faktycznie 320d ale znowu automat spali sporo więcej w mieście niż manual :)) ale za wygodę trzeba dopłacać

Opublikowano
Ale teraz tylko pytanie 330d?? 320d?? a może 323,325 lub328 ?? Już naprawdę nie wiem co zrobię, a już powoli mondeo do sprzedaży szykuje.

 

Wg mnie kupować takie auto jak 330d jezdząc 90% po miescie nie ma sensu. Takie auto po miescie się męczy po prostu. Nawet 320d ma za dużo mocy jak na warunki jazdy w polskich miastach :)

 

Oszczędnosc 330d podczas jazdy po miescie też jest dosyc iluzoryczna. To super auto, ale zaprojektowane na długie trasy.

 

Jezdzisz 10-15 tys km rocznie, tak napisałes. To po co Ci jakikolwiek gaz? Kup dobrego benzyniaka, lej benzyne i jezdzij. Jaki silnik to juz zależy od Twych mozliwosci finansowych, ale jesli myslisz o 330d 204 konie, to rozumiem ze do wydania masz ze 35 tys zł.

 

323 i 328 były robione do 2000 roku, oba świetne silniki, idealne auto z takim silnikiem kupisz spokojnie do 25 tys zł.

 

Jak chcesz cos nowszego to 325i albo 330i, też świetne samochody.

 

Najlepiej przejedz się każdym z takich aut i oceń którym najlepiej Ci sie jedzie.

 

Ps. ja do jazdy po mieście brałbym 318d, 320d albo 318i.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.