Skocz do zawartości

F25 wady, błędy i usterki modelu (choroby wieku dziecięcego)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

U mnie zdarzyło się ze trzy razy, że przy ustawieniu świateł do jazdy dziennej, po przejechaniu kilkunastu km wyłączyły się w ogóle światła.

Tak się dzieje podczas ustawienia na automacie. Muszę ręcznie przełączyć na światła drogowe.

Usterka może być dość kłopotliwa (jazda bez świateł - policja :shock: )

  • Odpowiedzi 823
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam.

U mnie zdarzyło się ze trzy razy, że przy ustawieniu świateł do jazdy dziennej, po przejechaniu kilkunastu km wyłączyły się w ogóle światła.

Tak się dzieje podczas ustawienia na automacie. Muszę ręcznie przełączyć na światła drogowe.

Usterka może być dość kłopotliwa (jazda bez świateł - policja :shock: )

Wyłączyły się świała drogowe bo wyszło słonko - ale zostały ringi... To prawidłowo, tak właśnie działają automatyczne światła dzienne. Gdyby się zachmurzyło / zmroczniało to znowu by się zapaliły.

Policja nic by Ci nie zrobiła.

Opublikowano
Wyłączyły się świała drogowe bo wyszło słonko - ale zostały ringi... To prawidłowo, tak właśnie działają automatyczne światła dzienne. Gdyby się zachmurzyło / zmroczniało to znowu by się zapaliły.

Policja nic by Ci nie zrobiła.

Wszystko było by pięknie, ale zarówno na wyświetlaczu jak i z zewnątrz sprawdzałem - nic nie świeciło!!!!!

Nawet podświetlanie deski zgasło, a co gorsze to w komunikatach nie widzę usterki podawanej przez kompa.

Pozdrawiam :8)

Opublikowano
Wyłączyły się świała drogowe bo wyszło słonko - ale zostały ringi... To prawidłowo, tak właśnie działają automatyczne światła dzienne. Gdyby się zachmurzyło / zmroczniało to znowu by się zapaliły.

Policja nic by Ci nie zrobiła.

Wszystko było by pięknie, ale zarówno na wyświetlaczu jak i z zewnątrz sprawdzałem - nic nie świeciło!!!!!

Nawet podświetlanie deski zgasło, a co gorsze to w komunikatach nie widzę usterki podawanej przez kompa.

Podświetlenie deski zgasło = prawidłowo. Na wyświetlaczu (nad zegarami czyli) nic nie potrzebuje się świecić.

Ale na zewnątrz powinny zostać zapalone ringi (kiedy jest jasno na zewnątrz). Sprawdź raz jeszcze.

Czujnik zmierzchu jest w lusterku środkowym.

Opublikowano

Dzięki za pomoc, tak jak napisał rafalpiasek nie odznaczyłem w ustawieniach świateł do jazdy dziennej :oops: :oops: :oops:

Całe życie człowiek się uczy a i tak głupi umiera...

Opublikowano

Sorry, że jeszcze wracam do tematu wycieraczek, ale mam pytanie.

Czy w F25 można tak jak np w serii 7 przy wyłączonym silniku, ręcznie przesunąć po szybie do pozycji pionowej, by np. zmienić pióro :?:

Próbowałem, ale czuję opór i nie chcę nabroić :shock:

Opublikowano
Mój ulubiony temat :D .Pan w serwisie pokazał mi ,że można tak przesunąć wycieraczki.Niestety od tego czasu wycieraczki zatrzymują się 2cm wyżej niż były na początku.Po pięciu miesiącach od tej operacji już się do tego przyzwyczaiłem.Pozdrawiam i życzę wszystkim forumowiczom Wesołych Świąt.
Opublikowano
Sorry, że jeszcze wracam do tematu wycieraczek, ale mam pytanie.

Czy w F25 można tak jak np w serii 7 przy wyłączonym silniku, ręcznie przesunąć po szybie do pozycji pionowej, by np. zmienić pióro :?:

Próbowałem, ale czuję opór i nie chcę nabroić :shock:

Temat był już omawiany, może w innym miejscu. Przy wyłączonym silniku i w ogóle wyłączonej "stacyjce" (to znaczy radio nie gra!) należy dźwignię wycieraczek podnieśc do góry poza opór i przytrzymać kilka sekund. Wycieraczki przesuną się do pozycji pionowej. Jeden gość napisał, że jak nie chcą pójść w górę, to trzeba jeszcze otworzyć i zamknąć drzwi! Jeśli bezsensownie powtarzam tę instrukcję, to sorry.

Opublikowano

Temat był już omawiany, może w innym miejscu. Przy wyłączonym silniku i w ogóle wyłączonej "stacyjce" (to znaczy radio nie gra!) należy dźwignię wycieraczek podnieśc do góry poza opór i przytrzymać kilka sekund. Wycieraczki przesuną się do pozycji pionowej. Jeden gość napisał, że jak nie chcą pójść w górę, to trzeba jeszcze otworzyć i zamknąć drzwi! Jeśli bezsensownie powtarzam tę instrukcję, to sorry.

Nie no, akurat mowisz z sensem i masz racje. :cool2: Tak to dziala. A dla pytajacego kolegi: :search: :norty:

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano

Po przejechaniu pierwszego tysiąca zauważam trzy błędy konstrukcyjne.

1. Kontrolka systemu start-stop świeci zbyt jasno. Ktoś już o tym pisał.

2. Żeby zmienić interwał wycieraczek trzeba zdjąć dłoń z kierownicy. Gdzie ta słynna doskonała ergonomia BMW? W Oplu ustawiałem dowolny interwał w zakresie 0-15 sekund jednym palcem. W BMW mam chyba tylko 5 czy 6 ustawień i jeszcze muszę zdejmować dłoń z kierownicy, żeby złapać pokrętło z obu stron. Dziwne. Na trasie, gdzie w zależności od zmieniającego się natężenia deszczu i ruchu innych samochodów musiałem zmieniać ustawienie interwału dobre kilkadziesiąt razy, zdążyło mnie to zirytować.

3. Dziwna sprawa: po nocy, na masce zbierała się deszczówka i kiedy ruszałem pod wpływem pędu powietrza część kropel płynęła w górę, a część pod wpływem grawitacji w dół. Po przejechaniu kilkudziesięciu metrów woda, która spływała w dół nagle pojawiała się na szybie jednym mocnym chluśnięciem jakby z przedniej krawędzi maski. Pierwszego dnia myślałem, że wjechałem w jakąś kałużę, ale kiedy powtórzyło się to w kolejnych dniach, zaczęło mnie to zastanawiać. Czy ktoś jeszcze zaobserwował coś takiego u siebie?

 

I jeszcze ekran główny, ale to już moja czysto subiektywna ocena. Nie ma czegoś w rodzaju wygaszacza? Żeby była pokazana tylko data i godzina, albo tylko tytuł i wykonawca odtwarzanego utworu? Jakoś denerwuje mnie widok tego rozwiniętego menu głównego ze wszystkimi opcjami, mam poczucie, że powinien być jeszcze jakiś pulpit czy coś w tym stylu (np. logo BMW). Pozostaje mi wyłączać ekran i tu też brakuje mi funkcji automatycznego wyłączania po określonym czasie. Za każdym razem muszę wyłączać go ręcznie.

Opublikowano
1. Kontrolka systemu start-stop świeci zbyt jasno. Ktoś już o tym pisał.

Nie wiem, nie mam. :)

2. Żeby zmienić interwał wycieraczek trzeba zdjąć dłoń z kierownicy. Gdzie ta słynna doskonała ergonomia BMW? W Oplu ustawiałem dowolny interwał w zakresie 0-15 sekund jednym palcem. W BMW mam chyba tylko 5 czy 6 ustawień i jeszcze muszę zdejmować dłoń z kierownicy, żeby złapać pokrętło z obu stron. Dziwne. Na trasie, gdzie w zależności od zmieniającego się natężenia deszczu i ruchu innych samochodów musiałem zmieniać ustawienie interwału dobre kilkadziesiąt razy, zdążyło mnie to zirytować.

Naprawde potrzebujesz tak dokladnie ustawiac predkosc wycieraczek? Ja w sumie to mam na najczestsze i rzadko zmieniam...

3. Dziwna sprawa: po nocy, na masce zbierała się deszczówka i kiedy ruszałem pod wpływem pędu powietrza część kropel płynęła w górę, a część pod wpływem grawitacji w dół. Po przejechaniu kilkudziesięciu metrów woda, która spływała w dół nagle pojawiała się na szybie jednym mocnym chluśnięciem jakby z przedniej krawędzi maski. Pierwszego dnia myślałem, że wjechałem w jakąś kałużę, ale kiedy powtórzyło się to w kolejnych dniach, zaczęło mnie to zastanawiać. Czy ktoś jeszcze zaobserwował coś takiego u siebie?

Problem znika po dobrym nawoskowaniu maski. Ale masz racje, taki fenomen zaobserwowalem raz czy dwa.

I jeszcze ekran główny, ale to już moja czysto subiektywna ocena. Nie ma czegoś w rodzaju wygaszacza?

O, i tu jest pewien trick. Podmontuj sobie opcje "wygas wyswietlacz iDrive" czy jak sie tam u Was nazywa pod ktorys z klawiszy (u mnie pod 8-ka). Przy nocnej jezdzie wciskam 8 i z glowy. iDrive wylaczony.

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Posiadam od ponad roku x3 2.0, manualna skrzynia, kupiona w salonie. problemy jakie przez ten czas zauważyłem to:

- po wjechaniu kołem w kałuże, śnieg... tył samochodu strasznie piszczał, pojechałem do serwisu i okazało się że trzeba było skorygować tylną osłonę hamulców. Problem usunięto.

- miałem problem - na szczęście został już usunięty, z elektroniką. Przestał mi działać wyświetlacz, wszystko zniknęło. Okazało się, że wymienili kilka modułów (tak przynajmniej powiedzieli) i problem cały czas był jednak wyświetlacz przez ten czas działał tylko nie było telefonu i nie działała wpięta pamięć przenośna do gniazda w podłokietniku. Koniec końców okazało się że brakowało jednego zasilania i z tego wyszedł ten problem (wg informacji szefa serwisu).

Po za tymi "usterkami" bardzo dobrze jeździ mi się tym samochodem... jestem bardzo zadowolony jednak po przejechaniu się kilkoma x3 w różnych specyfikacjach wiem na pewno że gdybym miał jeszcze raz kupować a stać by mnie było na takie dodatki jak: sportowe siedzenia w półskórze, wielofunkcyjna kierownica sportowa-skórzana, navi z pełnym wyświetlaczem, zestaw hi-fi professional a przede wszystkim zmienna specyfika jazdy (zmienia się dynamika silnika, układ kierowniczy i zawieszenie w zależności od ustawionego programu)... to musiał bym je mieć żeby być naprawdę zadowolonym z auta. Jazda szczególnie ze zwykłymi siedzeniami i bez zmiennej specyfiki jazdy nie bardzo mi podchodziła.

aha a ta funkcja auto start stop jak dla mnie wcale nie potrzebny a nie kiedy nawet uciążliwy "bajer"...

 

Pozdrawiam, grzego

Opublikowano

F 25 20d do dwóch miesięcy . Moja lista uwag do BMW.

1. Dlaczego żeby włączyć spryskiwanie szyby przedniej trzeba wyłączyć wycieraczkę szyby tylniej ???????????????????

2. Dlaczego nie da się na stałe aktywować automatycznych wycieraczek, tylko za każdym włączonym zapłonem. Przecież po to one są. ( swoją drogą to ich czułość mi nie pasuje ale może to subiektywne przyzwyczajenie z poprzedniego auta )

3. I największa krecha dla BMW - kto wymyślił wlew płynu do spryskiwaczy w bezpośrednim sąsiedztwie kostki elektrycznej do lampy przedniej. Nobla temu co jej nie zaleje nalewając płyn .

4. I jeszcze jedno. Uważam osobiście, że skrzynię biegów ( automat ) powinno się móc ustawić w tryb sportowy poza dźwignią, a tylko do "manualu" przerzucać w bok. Np. jazda codzienna w górach na normalu to porażka a tak za każdym ruszeniem przestawiaj dźwignię ( a przy okazji jak zrobicie manualną redukcję przed wyprzedzaniem to potem by znów jechać w trybie sportowym dźwignia w prawo ( zazwyczaj od razu zmiana biegu na wyższy) i potem znów w lewo ( następna zmiana biegu) a przecież można łatwiej np na przykład przycisk sport/normal ect.

 

Tak poza tym 8 tys. przejechane

minimalne zużycie średnie 5,1 - ( dystans 30 km w ślamazarnym tempie 70 km/h)

maksymalne 9,4 ( miasto i korki )

średnio trasa teraz 6,8 miasto 8,2

 

I zero problemów przynajmniej narazie

Opublikowano
1. Dlaczego żeby włączyć spryskiwanie szyby przedniej trzeba wyłączyć wycieraczkę szyby tylniej ???????????????????

 

Mnie z kolei przeszkadza, że jak się puści dźwigienkę po spryskiwaniu szyby przedniej, to przeskakuje pozycję neutralną i włącza wycieraczkę tylną.

Ale to może być odpowiedź na Twoją uwagę, po spryskaniu szyby przedniej puść dżwigienkę, a włączy wycieraczkę szyby tylnej ;).

Opublikowano

2. Dlaczego nie da się na stałe aktywować automatycznych wycieraczek, tylko za każdym włączonym zapłonem. Przecież po to one są. ( swoją drogą to ich czułość mi nie pasuje ale może to subiektywne przyzwyczajenie z poprzedniego auta )

 

Dla mnie to rowniez duza krecha jest. Automatyczne wycieraczki ktore trzeba za kazdym razem po zaplonie auta wlaczac codziennie sic ! A jak zapomnisz i dostniesz salwe wody z pod kol tira to goraczkowo szukasz wlaczenia wycieraczek kiedy to automat powinien sam zrobic ! To samo tyczy sie z podgrzewanymi siedzeniami. W zimie chcialbym miec je za kazdym razem na jeden szczebelek i za kazdym razem musze ja wlaczac. Trudno bylo wprogramowac by bylo ostatnie ustawienie ( automatyczne wycieraczki, podgrzewanie siedzen itd. ? - w AUDI tak jest ! ) Moze ktos z Panow BMW Polska to czyta i przekaza centrali by popracowali nad takimi detalami.

Opublikowano

2. Dlaczego nie da się na stałe aktywować automatycznych wycieraczek, tylko za każdym włączonym zapłonem. Przecież po to one są. ( swoją drogą to ich czułość mi nie pasuje ale może to subiektywne przyzwyczajenie z poprzedniego auta )

 

Dla mnie to rowniez duza krecha jest. Automatyczne wycieraczki ktore trzeba za kazdym razem po zaplonie auta wlaczac codziennie sic ! A jak zapomnisz i dostniesz salwe wody z pod kol tira to goraczkowo szukasz wlaczenia wycieraczek kiedy to automat powinien sam zrobic ! To samo tyczy sie z podgrzewanymi siedzeniami. W zimie chcialbym miec je za kazdym razem na jeden szczebelek i za kazdym razem musze ja wlaczac. Trudno bylo wprogramowac by bylo ostatnie ustawienie ( automatyczne wycieraczki, podgrzewanie siedzen itd. ? - w AUDI tak jest ! ) Moze ktos z Panow BMW Polska to czyta i przekaza centrali by popracowali nad takimi detalami.

 

A wg mnie to bardzo mądre rozwiązanie, zawsze można sobie włączyć na nowo. Po co ma być włączenie auto wycieraczek w momencie kiedy nie ma deszczu? Lub kiedy nie potrzeba podgrzewać sobie pupy? To nie są jakieś straszne utrudnienia, które wymagają godzin przestawiania, jak ktoś jest leniwy to sorry. I tak sobie czytam i myślę, kupowaliście auta w ciemno, nie jeżdżąc nimi wcześniej? Dziwne, że sobie nie sprawdziliście takich rzeczy, BMW to nie AUDI. Trzeba było sobie kupić AUDI :mrgreen: .

 

Pzdr.

Opublikowano
dlatego kupilismy bo nam sie bardziej podobalo i jest lepsze w tej klasie ( moim zdaniem w stosunku do q5), ale wszystkich mankamentow i duperel nie jestes w stanie wylapac na jazdach testowych tylko wychodza w praniu. Co do automatu np. w audi jest tak ze masz wajche w pozycji jedno oczko wyzej i to jest automat. Wsiadasz i masz wlaczony automat do wycieraczek, dostajesz sciane wody niespodziewanie z kaluzy i po to jest automat by cie wyreczyl. Skoro jestem leniwy to po co te automat w ogole montowac. Tak jak mowil przedmowca powinna byc opcja by byl on zalaczony non stop z zaplonem jak tego sobie zyczymy. Po co mamy auto swiatla ( ringy na dzien, automat do swiatel gdy ciemniej) a no po to by nie wsiadac do auta do codziennego uzytku i nie przechodzic procedury starty tak jak to bylo 10-15 lat temu ( rozgrzanie swiec zarowych do pol kluczyk, pozniej zaplon silnika, pozniej wlaczyc swiatla, pozniej recznie podgrzewanie siedzen, wycieraczki wlaczyc by w deszczowy dzien oczyscic szybe itd.) po to montuje sie automaty do swiatel, wycieraczek itd. by spelnialy swoja role. A tutaj bubel niedopracowany. Moim zdaniem powinno to byc tylko softem jakas zmienialne, bo to wszystko jest elektryczne w bmw teraz ( wycieraczki wajcha, podgrzwanie siedzen itd.) sorry za wypracowanie :)
Opublikowano

Po to jest forum, żeby dzielić się własnymi spostrzeżeniami, ze światłami auto jest inaczej. Wycieraczki auto to już co innego. No cóż, to nie moje pierwsze BMW także może dla mnie to zrozumiałe :).

 

Pzdr.

Opublikowano

fakt faktem to sam uważam że wycieraczki w x3 w automacie są jakoś mało czułe... w e46 było dużo lepiej... nie wiem czym to jest spowodowane ale aż dziw bierze że z lepszego przeszło na gorsze. miałem zamiar zapytać w serwisie z czego to wynika ale jakoś wyleciało mi z głowy - nie wiem ale może jest możliwość przeprogramowania na bardziej czuły?! często muszę posiłkować się ręcznym włączaniem wycieraczek bo widać już mało a wycieraczki na automacie jak stały tak stoją ;)

pzdr, grzego

Opublikowano
fakt faktem to sam uważam że wycieraczki w x3 w automacie są jakoś mało czułe... często muszę posiłkować się ręcznym włączaniem wycieraczek bo widać już mało a wycieraczki na automacie jak stały tak stoją ;)

pzdr, grzego

 

Mi się też wydaje, że to "auto" w nowej X5 działa jakoś mało czule...

pozdr.,
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1. Kontrolka systemu start-stop świeci zbyt jasno. Ktoś już o tym pisał.

Nie wiem, nie mam. :)

2. Żeby zmienić interwał wycieraczek trzeba zdjąć dłoń z kierownicy. Gdzie ta słynna doskonała ergonomia BMW? W Oplu ustawiałem dowolny interwał w zakresie 0-15 sekund jednym palcem. W BMW mam chyba tylko 5 czy 6 ustawień i jeszcze muszę zdejmować dłoń z kierownicy, żeby złapać pokrętło z obu stron. Dziwne. Na trasie, gdzie w zależności od zmieniającego się natężenia deszczu i ruchu innych samochodów musiałem zmieniać ustawienie interwału dobre kilkadziesiąt razy, zdążyło mnie to zirytować.

Naprawde potrzebujesz tak dokladnie ustawiac predkosc wycieraczek? Ja w sumie to mam na najczestsze i rzadko zmieniam...

3. Dziwna sprawa: po nocy, na masce zbierała się deszczówka i kiedy ruszałem pod wpływem pędu powietrza część kropel płynęła w górę, a część pod wpływem grawitacji w dół. Po przejechaniu kilkudziesięciu metrów woda, która spływała w dół nagle pojawiała się na szybie jednym mocnym chluśnięciem jakby z przedniej krawędzi maski. Pierwszego dnia myślałem, że wjechałem w jakąś kałużę, ale kiedy powtórzyło się to w kolejnych dniach, zaczęło mnie to zastanawiać. Czy ktoś jeszcze zaobserwował coś takiego u siebie?

Problem znika po dobrym nawoskowaniu maski. Ale masz racje, taki fenomen zaobserwowalem raz czy dwa.

I jeszcze ekran główny, ale to już moja czysto subiektywna ocena. Nie ma czegoś w rodzaju wygaszacza?

O, i tu jest pewien trick. Podmontuj sobie opcje "wygas wyswietlacz iDrive" czy jak sie tam u Was nazywa pod ktorys z klawiszy (u mnie pod 8-ka). Przy nocnej jezdzie wciskam 8 i z glowy. iDrive wylaczony.

ad3 teraz chyba testy nowych aut na komputerze robią zeby nie wychwycic czegos takiego :shock:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

http://img718.imageshack.us/img718/8489/cimg1372505511355933989.jpg

witam,czy u kogoś wystąpił podobny nalot rdzy tak jak na tym zdjęciu :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.