Skocz do zawartości

Nierówna praca gdy wilgotno 3.5 V8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No i odlaczylem ten wezyk co idzie od strony filtra aktywnego pow. i jedyne co zrobil to zaczal gorzej pracowac silnik

To by świadczyło że z króćca tego zaworka ssie powietrze non stop, a na przewodzie podciśnienia nie będziesz miał,

natomiast

ani nie zaciagalo powietrza i ten zaworek tez nie

zaprzecza temu, że z króćca ssie powietrze non stop.

Więc czegoś tu za bardzo nie rozumiem.

 

Zaworek ten sterowany jest poprzez sterownik silnika impulsami w sytuacjach gwałtownego dodania gazu lub obciążeniem silnika, a niekiedy nawet na biegu jałowym - o ile diagnoza komputerowa nie wykazuje usterek, czyli skład mieszanki mieści się w normie. Te impulsy zwalniają zawór pozwalający wsysać opary z filtra aktywnego powietrza w sposób przerywany. Jeżeli silnik nie steruje nim w danym momencie to nie może on przepuszczać tych oparów do silnika, wtedy właśnie często się zdarza, że przepuszcza opary w sposób ciągły, co konfliktuje pracę silnika.

 

Więc tak jak napisałem : po zdjęciu wężyka od strony filtra aktywnego powietrza, zatkaj delikatnie palcem króciec i sprawdź, czy ciągnie powietrze w sposób przerywany, ciągły lub wogóle nie ciągnie.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Sorki, ale podłącze się pod temat z pytaniem do robertbmw : od 1,5 roku walczę z podciśnieniem w baku paliwa [tak silny, że aż wciąga zbiornik] w efekcie jeżdżę z odkręconym korkiem wlewu paliwa. Sledząc informacje wyżej, może oznaczać, że i u mnie "zaworek" notorycznie zassysa?? Może cos doradzisz? :modlitwa:

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Może on notorycznie zasysać i to też jest powód, ale pytanie w jakim stanie masz filtr aktywnego powietrza.

Opary z baku sa doprowadzane do filtra aktywnego powietrza i w nim mieszane z powietrzem przefiltrowanym oczywiście i dopiero zasysanym przez ten zaworek do silnika ale wtedy kiedy sterownik silnika, że tak powiem, tego chce.

Możliwe jest w Twoim przypadku także zapchany ten filtr aktywny, jak i również zagiety gdzieś przewód tego właśnie odpowietrenia na drodze do zbiornika odpowietrzającego, a potem do baku.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Walczyłem z tym filtrem - dojeście okropne - tylne lewe nadkole. Może zrobilem to niefachowo. Miałem problem "z kulką", coś w rodzaju zaworka. Chodziło mi już po głowie usunięcie tego układu.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.eko-plaza.pl/smieci/silnik233.jpg

 

O ten wezyk Ci chodzi tak? Odkrecilem go i ten zaworek nie zaciga w ogole powietrza.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Jeżeli przez ten króciec nie łapie powietrza to jest dobrze, pytanie tylko czy wogóle pracuje. Spróbuj założyc na niego kawałek węzyka, odpal silnik, poczekaj aż trochę pochodzi i gwałtownie dodając gazu sprawdź palcem czy krótkimi chwilami zasysa w sposób przerywany.

 

A co do podciśnienia w baku to musisz szukać dalej

Odpowietrzenie baku następuje w zbiorniczku w którym, zbierają się skropliny paliwa i odprowadzane są w dół do baku, natomiast część oparów wędruje do filtra aktywnego powietrza, gdzie wystepuje swobodne zasysane powietrze i to dopiero jest zasysane czasem przez silnik.

Ale to swobodne powietrze ma u Ciebie zakłócenia w przedostaniu się do zbiorniczka co powoduje wystąpienie podciśnienia w baku.

Opublikowano
No wiec przytknalem palca do tego zaworka i dodawalem gazu i w penym momencie zaciaganl tak przerywanie. Z trzy razy, pozniej juz nie, obroty silnika spadaly i coraz bardziej drzal.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Jesszcze moze masz jakis pomysl. Juz i tak Ci dziekuje, bo wierze, ze to moze troche meczyc.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Czyli jest OK.

Sprubuj jeszcze rozebrac tę dysze o której wcześniej pisałem, dokładnie przemyj i przedmuchaj. Jej średnica upustu to 2,4 mm i pobaw sie troche zatykając przewód palcem po wyjęciu tej dyszy i obserwuj pracę silnika.

Bawiąc się powietrzem można dużo wywnioskować po zmieniającej się pracy silnika.

Opublikowano
Pomocy. Bylem dzisiaj z tym moim autem w Bosh Service i niestety DUp...a. Sprawdzili calego kompa i nic nie wystepuje. zaden blad sie nie pojawia. Jeszcze nie mam samochodu. Dzwonilem do nich a oni mowia, ze podejrzenie padlo na katalizator i auto zostalo zawiezione do sprawdzenia katalizatora. Tylko czy to da sie sprawdzic ? Jak myslicie? czy nierowna praca moze byc spowodowana przez katalizator, aha i jeszcze zwiekszone zucycie paliwa o ok 2l. Na 100% wiecej pali.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
jak jest zapchany to bedzie mu sie ciezko jezdzilo i moze wiecej palic a zrobilo sie mulowate jak tak to moze byc przyczyna

PAL GUME NIE DUSZE

BMW KLUB SZCZECIN

Opublikowano
Spawdzili kat i jest ok. Kurka to troche do dupy bo powiedzieli mi, ze teraz beda zagladac do silnika bo podejrzewaja ze to moze byc glowica. nic wiecej nie powiedzieli, zadnych konkretow. co moze byc nie tak z glowica? Auto nigdy nie bylo przegrzane i tym podbne. Po porstu w pewnym momencie zaczelo nierowno pracowac. Moze jakis zawor ?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Jest to najgorsza opcja choć nie sądzę, by to było to.

Bardziej podejrzewam coś co mogłoby być wytłumaczalne, a więc:

 

Sprawdziłbym po zdjęciu pokryw zaworowych rozrząd.

Łańcuch zużywa sie tak jak i płoza łańcucha (ta pomiędzy głowicami) co powoduje zmianę minimalną ustawienia wałków względem punktu OT. I jest to mechaniczne wytłumaczenie niewłaściwej pracy silnika skoro elektryka wychodzi w porządku.

Opublikowano
Troche roboty to jest, co ? Przeciez jak ja widzialem zdjeta kape zaworowa to az mnie zatkalo.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Jednem z klientów w E39 540 rozleciala się teflonowa warstwa prowadząca na tej płozie co spowodowało chrobotanie i przestawiło wałki względem punktu OT a najbardziej w prawej głowicy. Wszystkie uszczelki, nawet pod pokrywy zaworowe i łańcuch z tą płoza kosztowały go 1200 zł . Około bo dokładnie nie pamiętam co jeszcze kupował. Ale roboty było na dwa dni, dałbym radę w jeden dzień, lecz o innych klientach też muszę pamiętać. Tak więc jest co robić.

Najpierw jednak należy sprawdzić jak duże są odchyły wałków od właściwego położenia.

Opublikowano

U mnie z zaworu podcisnienia oznaczonego jako "Ten Element" ciagle syczy, prawidlowo ? Rowniez z wezyka ktory idzie z membrany do regulatora paliwa zawsze syczy.

Element "To jest to" to ma byc ten czujnik ? Bo leci u mnie jeszcze jeden wezyk podcisnienia ale do pompy wspomagania hamulcow.

Gumowe kawalki tych wezykow nie wygladaja za ciekawie, jutro wymienie.

Rozrzad jest u mnie na miejscu - w WFK to sprawdziali.

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img457.imageshack.us/img457/9021/15uh.jpg

pozdrawiam

mavic

Opublikowano
Wilgotno, czyli też i chłodno.

Częstym zjawiskiem takiego zachowania jest nieszczelność membramy w kolektorze ssącym, co ma wpływ na skład mieszanki i ujawnia się to bardziej na zimnym silniku, ze względu na zapotrzebowanie silnika na bardziej wzbogaconą dawkę paliwa, a membrama ta w wyniku łapania lewizny, to uniemożliwia. Sprawdź szczelność układu dolotowego powietrza oraz tę membrame.

Wzbogacona dawka to i większy prąd iskry, na co wpływ mają przebicia na cewkach, a wilgoć temu sprzyja. Nie wiem, czy wymieniałeś świece i jakie są założone.

Przemierzyłbym również sondy lambda, które zaczynają dobrze pracować w wyniku nagrzewania się wydechu, co ma ogromny wpływ na skład mieszanki.

 

Te rzeczy musisz koniecznie posprawdzać. Tego typu zachowania jak Twoje występowały w starszym typie tego silnika i nawet sprawność wszystkich czujników i układu dolotowego powietrza nie wiele pomagała. Wynikało to z pewnej przypadłości tych silników, o której nie będę się rozpisywał, bo w Twoim typie silnika jest ona już wyeleminowana - mam nadzieje, że na dobre bo nie miałem i nie słyszałem o konieczności naprawy z tego powodu.

 

Witam, juz tydzien czekam na auto. Dalej je trzymaja. Dzisiaj do mnie zadzwonili i powiedzieli, ze zamowili membrame, ta o ktorej pisales. Komputer takk jak wczesniej pisalem nic nie wykrywal. Ja nic im nie moilem o membramie. Sami stwierdzili, ze trzeba ja wymienic, mam nadzieje, ze sie nie myla. JEsli to nie wyjdzie i dalej bedzie auto nierowno chodzic to pozostaje mi serwis BMW. A chcialem tego unikanac ze wzgledu na koszty. Jak uwazasz? czy komputer powinien wykryc niesprawnosc membramy? Moze oni nie maja takich dobrych programow co w ASO BMW ?

Dzieki.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.