Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, byłem ostatnio na ustawianiu gazu i klient powiedział mi ze mam wypalone gniazda zaworowe w e36 1.8 m40, ze jest za uboga mieszanka i za duzo wegłowodorow czy cos tam. Wszustko jest dobrze od 2 tys obr w góre, na benzynie wszystko jest ok. Moje pytanie jest takie jak moge sprawdzic czy napewno sa wypalone gniazda??
Opublikowano

Do silników BMW gazu nie powinno się zakładać, chyba że potrafisz sam dokonywać częstych regulacji i masz zasobny portwel na wymiane uszkodzonych podzespołów które nie są tanie, z powodu eksplozji gazu w kolektorze dolotowym a takie będą się zdarzać dość często.

 

Duża ilość węglowodorów oznacza że paliwo nie jest całkowicie spalone lub w ogóle nie jest spalone w cylindrze z powodu uszkodzonego wtrysku, starych świec, uszkodzonych przewodów WN lub cewki zapłonowej, lub też od złej mieszanki paliwa i złego konta wyprzedzania zapłonu. Mieszankę paliwa ustala sterownik ( komputer ) na podstawie danych z czujników, sondy i przepływomierza oraz obciążenia silnika. Wystarczy że któryś z czujników straci charakterystykę i mamy bardzo toksyczny skład spalin i dużą ilość węglowodorów. Ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej też jest istotne.

Do zwiększonej ilości węglowodorów przyczynia się również kiepskie odpowietrzenie skrzyni korbowej oraz baku paliwa. Wytarte pierścienie, wypalone zawory lub gniazda zaworowe również.

 

Jeśli rzeczywiście masz wypalone gniazda zaworowe to Twoje auto nie powinno jeździć dłużej niż jeden miesiąc. Dla pewności sprawdź kompresje na zimnym silniku i ciepłym, będziesz miał wiedze czy źródłem jest już zużyty silnik czy może osprzęt elektroniczny który da się łatwo zdiagnozować i naprawić.

Kompresja dla M40 powinna wynosić 12 barów.

 

Jak Twój M40 startuje rankiem ?

Opublikowano
Startuje bez problemu na benzynie, pochodzi sobie z minute i przełanczam go na gaz, bo jezeli odrazu go przełoncze na gaz to zamarza jakby parownik był zmarzniety, zalane mam płynem jakby co
Opublikowano
Poprostu jedz do jakiegos mechanika i niech ci zmierzy kompresje bedzie wiadomo

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
no ale gdyby była uszkodzona cewka, przewody WN lub swiece to chyba tez tak dziwnie chodził by na benzynie a tam jest wszystko w porzadku, po swietach sprawdze kompresje i bede cos wiedział

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.