Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie, dziś niestety dowiedziałem się przy okazji wymiany świec żarowych kilku nieciekawych informacji.

1. Kolektor jest zawalony olejem - nigdy tego nie czyściłem i nie oglądałem

2. Odma do wymiany, zawalona olejem - jak wyżej

3. EGR itd itd zawalone olejem - nigdy nie czyszczone.

4. Wszystkie 3 powyższe zdaniem mechanika wynikają z usterki turbiny która ma luz poprzeczny i dmucha olej - co dziwne oleju na bagnecie nie ubywa, jezdze od wymiany do wymiany, co 15 tys.

 

Mechanik zaleca wymienę odmy - 160+80zł oraz czyszczenie całego układu - 180-200zł

Zwrócił uwagę iż sprawna odma w takim przypadku to podstawa, zaś turbo trzeba bacznie obserwować.

 

Pytanie - jeśli turbawka ma juz jakies luzy to z doświadczenia wiem ze bedzie tylko gorzej. Ma to sens wymieniać i czyścic wszystko ? Nie lepiej poczekać już az padnie do końca (w sensie luzy beda juz tak duze i dmuchac olej bedzie tak bardzo ze auto zostaje na warsztacie) a w miedzyczasie szukać już jakiegoś nowego egzemplarza, ewentualnie juz teraz dać do regeneracji jakiejś dobrej firmie ? - polecono mi firmę z Jaworzna która daje 24 miesiące gwarancji.

 

Ogólnie troche się podłamałem, jakoś nie śpieszno mi było wydawać 5 tys na te części.

Opublikowano
Jak w temacie, dziś niestety dowiedziałem się przy okazji wymiany świec żarowych kilku nieciekawych informacji.

1. Kolektor jest zawalony olejem - nigdy tego nie czyściłem i nie oglądałem

2. Odma do wymiany, zawalona olejem - jak wyżej

3. EGR itd itd zawalone olejem - nigdy nie czyszczone.

4. Wszystkie 3 powyższe zdaniem mechanika wynikają z usterki turbiny która ma luz poprzeczny i dmucha olej - co dziwne oleju na bagnecie nie ubywa, jezdze od wymiany do wymiany, co 15 tys.

 

Mechanik zaleca wymienę odmy - 160+80zł oraz czyszczenie całego układu - 180-200zł

Zwrócił uwagę iż sprawna odma w takim przypadku to podstawa, zaś turbo trzeba bacznie obserwować.

 

Pytanie - jeśli turbawka ma juz jakies luzy to z doświadczenia wiem ze bedzie tylko gorzej. Ma to sens wymieniać i czyścic wszystko ? Nie lepiej poczekać już az padnie do końca (w sensie luzy beda juz tak duze i dmuchac olej bedzie tak bardzo ze auto zostaje na warsztacie) a w miedzyczasie szukać już jakiegoś nowego egzemplarza, ewentualnie juz teraz dać do regeneracji jakiejś dobrej firmie ? - polecono mi firmę z Jaworzna która daje 24 miesiące gwarancji.

 

Ogólnie troche się podłamałem, jakoś nie śpieszno mi było wydawać 5 tys na te części.

 

Witaj

U ciebie jest najprawdopodobniej odma z plastikowym "filtrem" labiryntowym który jest praktycznie niewymienny i moim zdaniem w zupełności wystarczy rozebranie odmy i dokładne jej umycie (sprawdź na RealOem jak wygląda twoja odma lub wykręć swoją).

Proponuję abyś czyszczenie całego dolotu zrobił sam, bo nikt ci tego tak dokładnie nie zrobi, jak Ty sam. Wystarczy trochę ropy, benzyny, nawet jakiś spray do czyszczenia silnika np z Lidla i spokojnie dasz radę). Ja ostatnio czyściłem ropownicą podłączoną do sprężarki.

Nawet gdybyś chciał wymienić odmę, to spokojnie to zrobisz sam - przydałby się tylko jakiś garaż + farelka aby nie zamarznąć.

Jeśli chodzi o turbinę, to najlepiej podjedź do firmy która robi regeneracje, aby ci sami sprawdzili luz na wałku / wirniku (mały luz to normalna rzecz, luz jest niwelowany przez ciśnienie oleju w czasie pracy silnika).

Jeśli nie chcesz ryzykować z turbiną, to zrób od razu regenerację, bo w razie awarii jest trochę problemów: holowanie auta, czyszczenie całego dolotu, nawet możesz zniszczyć dpf / katalizator jak dostanie się tam olej (ja akurat kiedyś w E46 katalizator wypłukałem benzyną, przedmuchałem sprężarką i było OK).

Za regenerację turbiny (do E46 320d 150 km CR) dałem 1200zł (3 lata temu - chodzi do dziś, oleju nie bierze), ty powinieneś się zmieścić w 1500zł + wymiana.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano

Mechanik zaleca wymienę odmy - 160+80zł oraz czyszczenie całego układu - 180-200zł

Zwrócił uwagę iż sprawna odma w takim przypadku to podstawa, zaś turbo trzeba bacznie obserwować.

 

Pytanie - jeśli turbawka ma juz jakies luzy to z doświadczenia wiem ze bedzie tylko gorzej. Ma to sens wymieniać i czyścic wszystko ? Nie lepiej poczekać już az padnie do końca

ja bym zrobił tak jak zaleca Mechanik: czyszczenie wszystkiego, tym bardziej, że nie robiłeś tego wcześniej :nienie:

następna uwaga jest też jak najbardziej słuszna: patrzeć na turbo i cały dolot: jak po wyczyszczeniu zrobi się "syf" to znaczy, że turbo brudzi i trzeba działać/płacić aby nie było za chwilę jeszcze drożej...

jak okaże się, że po czyszczeniu :cool2: , nowego "syfu" znacznie nie przybywa to po co wymieniać/sparwdzać turbo, tym bardziej, że piszesz, że oleju nie ubywa....

tak z ciekawości ile km zrobiłeś bez czyszczenia?

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Trudne jest takie czyszczenie tego wszystkiego Egr kolektor ??? dużo z tym roboty bo nie wiem czy sam mogę sie za to wziąć , i nie wiem czy jest to konieczne u mnie ?

 

Czy jest konieczne czyszczenie, to może okazać się po demontażu. Na pewno nie zaszkodzi, nawet pomoże - auto będzie na pewno żwawsze.

Aż takie trudne to nie jest, chyba najwięcej roboty było by przy demontażu intercoolera (ale czyszczenie tego elementu nie jest niezbędne).

Czyszczenie przepustnicy i EGR jest łatwe, z kolektorem jest trochę trudniej i warto przy okazji skontrolować stan słynnych klapek oraz stan odmy (wyczyścić ją lub wymienić filtr w wypadku gdy jest sznurkowy lub z włókniny).

W przypadku demontażu kolektora można też sprawdzić świece żarowe i sterownik świec, tzn sprawdzić czy działają i ewentualnie wymienić oraz sprawdzić lub wymienić wężyki podciśnieniowe które dosyć często się przecierają.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Trudne jest takie czyszczenie tego wszystkiego Egr kolektor ??? dużo z tym roboty bo nie wiem czy sam mogę sie za to wziąć , i nie wiem czy jest to konieczne u mnie ?

 

Trudne nie, ale czasochłonne. Zanim zabierzesz się za czyszczenie, uzbrój się w jakąś bardzo dobrą chemię. Ja kolektor płukałem kilkanaście razy DIMER + gorąca woda z czajnika. Czyściłem też takim specjalnym środkiem, chemia profesjonalna do usuwania nagarów, zmywania uszczelek. No tu pole manewru mam akurat duże. Klapki jak i cały kolektor po zabiegu wygląda u mnie jak nowy :) zawór AGR tak samo.

U mnie na budziku 196kkm, także kolektor miałem zawalony równo. I tak jak ktoś napisał, najlepiej zrób to sam, bo w warsztacie kasę wezmą a gó$%^ zrobią, chyba, że masz jakiegoś znajomego mechanika.

 

Pzdr.

Opublikowano

tak z ciekawości ile km zrobiłeś bez czyszczenia?

 

Auto kupiłem gdy na budziku było 129tkm, teraz jest 162tkm - nigdy tego nie ruszałem, myśle ze poprzedni właściciel też nie.

 

Jutro jade na wymiane tarcz i klocków to spytam o tą wersję odmy.

 

Z czasem u mnie nie problem, mam garaż itd. ale jakoś boje sie ze nie dam rady tego zrobić. Czy trzeba kupować nowe uszczelki na kolektor itd ?

Jeśli ktoś z was to robił prosze o wskazówki od czego zacząć. Co najpierw się demontuje, co potem itd po kolei - z góry dziekuje

Opublikowano

tak z ciekawości ile km zrobiłeś bez czyszczenia?

 

Auto kupiłem gdy na budziku było 129tkm, teraz jest 162tkm - nigdy tego nie ruszałem, myśle ze poprzedni właściciel też nie.

 

Jutro jade na wymiane tarcz i klocków to spytam o tą wersję odmy.

 

Z czasem u mnie nie problem, mam garaż itd. ale jakoś boje sie ze nie dam rady tego zrobić. Czy trzeba kupować nowe uszczelki na kolektor itd ?

Jeśli ktoś z was to robił prosze o wskazówki od czego zacząć. Co najpierw się demontuje, co potem itd po kolei - z góry dziekuje

Co prawda u mnie większy silniczek ale demontaż jest podobny myślę że nie ominę niczego jeśli coś ominę to wszystko co potrzebne do wymiany odmy lub czyszczenie kolektora wynika samo z siebie. Więc zaczynamy od demontażu pokrywy silnika chyba śruby imbusowe do odkręcenia u mnie takie są następnie obudowa filtra powietrza u mnie trzeba przed demontażem filtra powietrza zdemontować filtr przeciwpyłkowy klimatyzacji wraz z całą obudową tegoż filtra + osłona plastykowa ściany grodziowej do której montowana jest obudowa filtra klimy u mnie jeśli nie zdemontujesz tej osłony nie wyciągniesz osłony tylnej wygłuszającej silnik, kiedy zdemontujesz te obudowę+filtr+plastykową osłonę masz pełny dostęp do tylnej osłony wygłuszającej i do wszystkich śrub obudowy filtra powietrza pamiętaj o jednej śrubie z tyłu obudowu i pod małą osłonką filtra powitrza na trzy imbusy kiedy ją odkręcisz to tam też jest jedna śrubka ukryta nie zapomnij o tym gdy to odkręcisz możesz spokojnie zdjąć obudowę a następnie filtr powietrza pozostaje już tylko do wymiany odmy tylko okręcić trzy śrubki na torx zewnętrzy czyli nasadkę plastykową prowadnicę która prowadzi wtyczki do wtryskiwaczy i to wszystko jeśli chodzi o odmę pozostaje odkręcić odmę i wymienić przykręcona jest na chyba sześć śrub imbusowych. Jeśli chodzi o kolektor ssący to już sprawa nie jest taka trudna najpierw wyciągnij zawleczkę z plstykowego króćca doładowania powietrza i odłącz ten przewód od zaworu AGR następnie odkręć opaskę z doprowadzenie spalin z chodniczki AGR takie kolanko w kształcie litery S możesz dla ułatwienia poluzować również drugą opaskę gdy już to opanujesz możesz zabrać za odkręcanie śrub z kolektora ssącego są to śruby na klucz 11 mm sześciokątne najlepiej kiedy będziesz miał do dyspozycji grzechotkę+nasadkę dodatkowo przedłużkę bo od wewnątrz równiez masz śruby do odkręcenia u ciebie powinno ich byc mniej niż u mnie bo tylko cztery cylindry dokładnie sprawdź czy masz wszystkie popuszczone śruby te bliżej cylindra są to śruby które nie można wyciągnąć przy zdejmowaniu kolektora pozostaną w kolektorze nie wypadnę natomiast te wewnątrz kolektora to tylko nakrętki które muszisz przy wyciąganiu nasadkę lekko pokryc smarem by ci nie wpadła gdzieś na osprzęt silnika lub osłone silnika kiedy już masz wszystko odkręcone możesz przystąpic do zdjęcia kolektora ssącego, musisz uważać na podkładki gumowo metalowe które są osadzone na kolektorze tylko na stronie wewnętrznej czyli tam gdzie odkręciłeś nakrętki, ostrożnie powolutku wyciągasz kolektor i spoglądasz czy nic nie wypadło, jeśli wszystko poszło zgodnie z planem możesz zacząć zabawę z czyszczeniem kolektora i sprawdzeniem klapek a przy okazji nalezy wymienic podkładki gumowe pod kolektorem i to w zasadzie wszystko co by trzeba odkręcic zdjąć aby wykonać te czynności, zapewniam jest trochę z tym roboty ale jest to do zrobienia nie jest to żadna skomplikowana robota ja nie jestem mechanikiem z zawodu a dałem sobie z tym radę więc ty tez powinienes dać radę zrobisz to sobie w kilka godzin a mechanikowi trzeba zapłacic za robotę a napewno nie zrobi ci tego w jeden dzień chyba że nie ma roboty. Ja miałem u siebie to samo co ty i czyściłem wszystko ale po czyszczeniu dalej ciekło mi z połączeń klapek i wymieniłem cały kolektor na nowy i mam święty spokój i nie żałuję bo teraz po wymianie autko lepiej się zbiera ponieważ klapki wreszcie pracują prawidłowo a nie z opóźnieniem u mnie na dodatek sterowany elektrycznie silniczek nie działał poprawnie i klapki się otwierały jak chciały czasem auto ładnie szło od dołu ale na wysokich obrotach dusiło się a czasem jak klapki inaczej się ustawiły dusił sie na wolnych a na wysokich ciągnął ładnie teraz po wymianie kolektora ciągnie pięknie od dołu do samego odciecia, dlatego ci którzy wyrzucają klapki odczuwają lepszy ciąg od samego dołu ale to tylko złudzenie bo przecież klapki maja za zadanie łagodnie wkręcać się silnika czyli z równomierną charakterystyką przyspieszania. Wracając do całej roboty to powinienes dać sobie radę. Pozdrawiam Mario. Myślę że to ci wystarczy a jak będziesz miał problem to pisz chetnie ci pomogę.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Dzieki wielkie kolego,

Do częsci tej pracy już sam doszedłem, jak widać nie pomyślałem o odmie bo mogłem już to zrobić :

viewtopic.php?f=15&t=132325&hilit=wymiana+filtra+powietrza

Ale myślę ze nie bedzie problemu.

Musze tylko zabrać się za kolektor i AGR - może uda mi się zrobić takze taką foto story - będzie następnym łatwiej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.