Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I pytanie, czy u nas w betach takie coś jest??

Jak przeciągnę na obrotach (a mam automat) i odejmę gazu to słychać "syk" bardzo podobny, a nawet identyczny jak z blow-offa.

Jak narazie spotkałem się z takim samym zjawiskiem tylko w e46 330d manual, ojciec w 320d już tego nie ma.

Jeśli to nie ten zawór, to co w takim razie?? :?

 

Zaznaczam że użyłem szukajki i nic nie znalazłem na ten temat.

Opublikowano
z tego co wiem w dieslu nie ma potrzeby montowania zaworu blow-of bo nie ma przepustnicy. z tego co wiem to zawór ten jest po to by nie dochodziło do nagłego zatrzymania turbiny z przeładowania przy odjęciu gazu i zamknięciu przepustnicy jak i by nie dochodziło do uszkodzenia samej przepustnicy, ale mogę się mylić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiem jakie ma zadanie blow i do czego służy, ale zastanawiam się co u mnie siedzi. :)

Są zawory blow do diesli, ale czy tutaj mam z tym do czynienia??

Jeśli to nie on, to co w takim razie??

Przy niższych obrotach (do 1700 rpm) jak odpuszczam gazu to dźwięk przypomina bardziej "ziewnięcie", a przy opduszczaniu z wyższych jest jak z blowa.

W dodatku nie mam zielonego pojęcia zkąd to dokładnie dochodzi, wiem tyle że gdzieś z pod maski blisko silnika :?

Z autem nic złego sie nie dzieje, poprostu jestem bardzo ciekawy :D

Opublikowano
chłopaki w wysokoprężnym nie montuje się blow'a bo to nie ma najmniejszego sensu. Poza tym nie ma przepustnicy, więc na co blow [??]. U Ciebie Kolego jest jakaś nieszczelność... jeśli masz klapy gaszące w kolektorze ssącym to przy zamknięciu wyrzuca nadciśnienie z kolektora przez nieszczelne uszczelki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aha, rozumiem, czyli gdzieś coś nie trzyma.

Są jakieś miejsca najbardziej podatne na przedmuchy czy zostaje mi szukać po kolei wszystko??

Te klapy gaszące, chodzi o te w kolektorze dolotowym sterowane ciśnieniem??

One się zamykają po odpuszczeniu gazu?? We fiacie bravo 1.9jtd była przepustnica (w sumie bardziej jak klapa) ale ona zamykała się tylko przy gaszeniu silnika, tu na pewno nie jest tak samo??

Opublikowano
Te klapy gaszące, chodzi o te w kolektorze dolotowym sterowane ciśnieniem??

One się zamykają po odpuszczeniu gazu?? We fiacie bravo 1.9jtd była przepustnica (w sumie bardziej jak klapa) ale ona zamykała się tylko przy gaszeniu silnika, tu na pewno nie jest tak samo??

 

najprawdopodobniej jest tak samo, a poniżej wklejam opis 'zasadę działania" tych klapek znalezioną na bratnim forum:

 

W momencie kiedy wyłączamy silnik, ECU podaje napięcie na elektrozawór, ten puszcza podciśnienie (generowane przez vacum ) które jest doprowadzone do bardzo podobnego siłownika jak ten który steruje turbiną. Do turbiny jest metalowy i większy, do przestawiania klapek zastosowano plastikowy mniejszy i mniej precyzyjny.

Zasada przestawiania pozycji blaszek jest identyczna jak w żaluzjach.

W żaluzji pociągamy za sznurek i ileś tam „ tych pasków” zmienia pozycję w jednym czasie.

W tym sterowaniu zamiast sznurka jest metalowy pręt zapięty plastikowymi zaczepami z ośkami przedmiotowych blaszek .Pręt zmienia pozycje bo działa na niego siłownik a sam siłownik dostaje podciśnienie (dlatego działa ) a podciśnienie jest podawane w odpowiednim momencie przez zawór a zawór dostaje impuls napięcia od kompa.

 

Oczywiście porucz zaślepienia dziurek w kolektorze , należy zaślepić przewód podciśnieniowy idący z magistrali vacum do opisywanego zaworka. (ja wkręciłem w rurkę śrubkę ) Cały układ żaluzji wraz z siłownikiem został zdemontowany. Pozostawiłem jedynie zawór na który komputer podaje napięcie, bez zaworka komputer wywala błąd. Zaworek musi pozostać!!!! jest elementem elektrycznym wykrywanym przez ECU

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam, zapytam się w tym temacie :mrgreen:

Zauważyłem że podczas przyspieszania słychać jakiś syk wydobywający się z silnika (jakby uciekające powietrze) dzieje się to w okolicach

1500-1600 obr/min na każdym biegu kiedy wcisnę pedał gazu. Z tego co zaobserwowałem to spadku mocy jako tako nie ma, ale wydaje

mi się że turbina jakby ładowała troszeczkę później (lub mi się tylko wydaje) http://www.karawanier.pl/images/smilies/n010.gif

Czasami tylko jak przyspieszam na 3 biegu to w okolicy 2500 obr/min jest chwilka przerwy po czym turbo dalej ładuje, ale to nie dzieje się

regularnie, na postoju podczas przegazowania tego syku powietrza nie słychać.

Pytanie moje skąd może ten syk pochodzić ( jakie miejsca powinienem sprawdzić) dodam że zauważyłem to niedawno i powiązałem to

z wymianą termostatu gdyż do jego wymiany musiałem odkręcić taką metalową rurkę która jest przed nim (jakby coś od zaworu EGR) http://www.karawanier.pl/images/smilies/niewiem.gif

Czy przy wykręcaniu tej rurki mogłem coś źle poskręcać, czy ma ona coś wspólnego z tym sykiem powietrza i ładowaniem turbo http://www.karawanier.pl/images/smilies/wacko.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak samego EGR nie ruszałeś, to nie powinieneś uszkodzić dolotu.

Miejsca nieszczelne na dolocie poznasz po zaciekach oleju.

Tak jakby co, to u mnie dźwięk blova zniknął po czyszczeniu zaworka sterującego turbiną, u mnie turbo wtedy lekko przeładowywało.

Ale za to w moim e46 słychać to 2x głośniej, a tam turbinka dmucha prawidłowo, wiec tym bardziej nie wiem skąd ten dźwięk, czyszczenie zaworka i podmiana nic nie daje.

Opublikowano
Mam to samo, ale nigdy się nie zastanawiałem co to jest. Kiedyś zapytałem się mojego nadwornego mechanika o co z tym "kaman" ale odpowiedział mi wymijająco twierdząć, że lepiej, że świszcze niż miała by wyć :mrgreen: turbina oczywiści e :D
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Opublikowano

Być może miałem tak od dłuższego czasu, ale przeważnie jeżdżę z zamkniętym oknem i tego wówczas nie słychać :mrgreen:

Ale sprawdzę tą rurkę co ją wykręcałem może coś źle przykręciłem.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
A co to jest "icka" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
nie słyszałeś nigdy takiego skrótu? Intercooler, IC, w skrócie potocznie - icek. więc jak, opaski na rurach od schładzacza sprężanego powietrza podokręcane? :norty:
Opublikowano
Aaaa no tak hahah teraz wiem :mrgreen: oczywiście sprawdzę http://www.karawanier.pl/images/smilies/thumbup.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

Nie założyłem takiej czarnej rury po lewej stronie termostatu i dlatego tak syczało.

Nawet nie wiem od czego ona jest :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano
Postaram się zrobić fotkę :mrgreen:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Opublikowano

To jest ta rura zaznaczona na zdjęciach tylko ze ona spadła mi nie tu z przodu tylko tam głębiej.

http://i.imgur.com/WBEqskK.jpg

http://i.imgur.com/ySonvgt.jpg

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.