Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Najpierw się przywitam ,bo piszę pierwszy raz na tym forum :mrgreen: : Witam wszystkich forumowiczów i posiadaczy E39

Jak jeszcze było ładnie i ciepło zakupiłem piąteczkę z 1998 roku z benzynowym 2,5 litrowym serduszkiem.

Wymieniłem wszystkie płyny,filtry i super.

Teraz już minęło parę miesięcy i wraz z upływem czasu i przejechanych kilometrów zacząłem dostrzegać pewne problemy , z którymi chciałem się podzielić i zapytać o poradę.

 

1. Pękła przednia szyba (od strony pasażera tuż nad podszybiem). Zbliża się przegląd i pewnie będą kłopoty. Czy kupić od razu nową ,czy można pokusić się o połowę tańszą używkę.

Może ktoś z was ma w dobrym stanie na handel (wersja z sensorem prostokątnym). Dokupił bym uszczelkę i wymienił u szybiarza.

 

2. Podczas hamowania drga kierownica , chyba bez wizyty w warsztacie i wymiany paru tulejek się nie obędzie.

Jak mieliście podobną sytuację może podpowiecie jakie części mogą odpowiadać za te drgania.

(wcześniej miałem E36 i za drganie sterów przy hamowaniu odpowiedzialne były cienkie i krzywe tarcze ham. po wymianie wszystko OK. Teraz jednak tarcze są nówki więc je wykluczam)

 

3. Drgające ksenony. Przy jeździe po kostce szczególnie jest to zauważalne. Na uchwytach są sztywne ,środki natomiast luźne. Czy są do wymiany czy jeszcze można coś z nimi zrobić ?

 

4. Świeci się kontrolka od airbaga. Pod siedzeniem kierowcy brakuje kostki i kable wiszą luźno ,nie działa też podgrzewanie fotela. Po spięciu kabli na sztywno bez kostki kontrolka jednak nie zgasła ,a grzanie pupy i tak nie działa. Może zna ktoś magika we wrocławiu który by to naprawił.

 

5. Nie działa fabryczny alarm ,gdzie można sprawdzić co jest przyczyną? Dzwoniłem od specjalistów od alarmów to powiedzieli że fabrycznymi to oni się nie zajmują ,ale mogą mi zamontować nowy za jedyne 700 pln. :shock:

 

6. Czy we wrocku są jakieś spoty ?

Jak ktoś by miał ochotę to pisać ,napewno coś zorganizujemy - integracja musi być ! Bo jak się zrobi ciepło to zapraszam chętnych na otwarcie sezonu grilowego do zachowic pod wrocławiem . Spanie pod namiotami ,auta na ogrodzonym podwórku ,wielkie ognisko + przyśpiewki do rana :D

 

ps. wiem że ostatni punkt nie należy do działu MECHANIKA, ale troszkę pojechałem z rozpędu :mrgreen:

 

 

Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za odp.

Opublikowano
Najpierw się przywitam ,bo piszę pierwszy raz na tym forum :mrgreen: : Witam wszystkich forumowiczów i posiadaczy E39

Jak jeszcze było ładnie i ciepło zakupiłem piąteczkę z 1998 roku z benzynowym 2,5 litrowym serduszkiem.

Wymieniłem wszystkie płyny,filtry i super.

Teraz już minęło parę miesięcy i wraz z upływem czasu i przejechanych kilometrów zacząłem dostrzegać pewne problemy , z którymi chciałem się podzielić i zapytać o poradę.

 

1. Pękła przednia szyba (od strony pasażera tuż nad podszybiem). Zbliża się przegląd i pewnie będą kłopoty. Czy kupić od razu nową ,czy można pokusić się o połowę tańszą używkę.

Może ktoś z was ma w dobrym stanie na handel (wersja z sensorem prostokątnym). Dokupił bym uszczelkę i wymienił u szybiarza.

 

2. Podczas hamowania drga kierownica , chyba bez wizyty w warsztacie i wymiany paru tulejek się nie obędzie.

Jak mieliście podobną sytuację może podpowiecie jakie części mogą odpowiadać za te drgania.

(wcześniej miałem E36 i za drganie sterów przy hamowaniu odpowiedzialne były cienkie i krzywe tarcze ham. po wymianie wszystko OK. Teraz jednak tarcze są nówki więc je wykluczam)

 

3. Drgające ksenony. Przy jeździe po kostce szczególnie jest to zauważalne. Na uchwytach są sztywne ,środki natomiast luźne. Czy są do wymiany czy jeszcze można coś z nimi zrobić ?

 

4. Świeci się kontrolka od airbaga. Pod siedzeniem kierowcy brakuje kostki i kable wiszą luźno ,nie działa też podgrzewanie fotela. Po spięciu kabli na sztywno bez kostki kontrolka jednak nie zgasła ,a grzanie pupy i tak nie działa. Może zna ktoś magika we wrocławiu który by to naprawił.

 

5. Nie działa fabryczny alarm ,gdzie można sprawdzić co jest przyczyną? Dzwoniłem od specjalistów od alarmów to powiedzieli że fabrycznymi to oni się nie zajmują ,ale mogą mi zamontować nowy za jedyne 700 pln. :shock:

 

6. Czy we wrocku są jakieś spoty ?

Jak ktoś by miał ochotę to pisać ,napewno coś zorganizujemy - integracja musi być ! Bo jak się zrobi ciepło to zapraszam chętnych na otwarcie sezonu grilowego do zachowic pod wrocławiem . Spanie pod namiotami ,auta na ogrodzonym podwórku ,wielkie ognisko + przyśpiewki do rana :D

ps. wiem że ostatni punkt nie należy do działu MECHANIKA, ale troszkę pojechałem z rozpędu :mrgreen:

Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za odp.

 

Ad1. Spokojnie możesz kupic używkę - tańsze to niż nowa a jakościowo będzie git. Pozostaje tylko kwestia znalezienia odpowiedniego egzemplarza.

Ad2. Jakiej firmy tarcze zamontowałeś i ile na ich przejechałeś? Pytam bo tarcze niektórych firm niestety w e39 dobrze nie działają - potrafią się bardzo szybko pokrzywic. Ale oczywiście może to by także wina luzów w zawieszeniu - do sprawdzenia u speca w tym siedzącego.

Ad3. Prawdopodobnie masz popękane regulatory trzymające wewnętrzne wkłądy lampy. Do ogarnięcia temat u ludzi/firm, którzy się tym zajmują. W przedliftowych lampach sprawa trochę łatwiejsza do zrobienia, z uwagi na ich lepszą rozbieralnośc. Poliftowe lampy mają to do siebie, że tylko pierwsze ich wypusty były klejone specyfikiem, który po rozgrzaniu puszczał. Późniejsze wypusty lamp są klejone czymś co już za chiny nie puszcza.

Ad4. Sprawdzałeś - dekodowałeś - VIN? Od początku tak miałeś? Jakie fotele miałeś fabrycznie? Może ktoś je zmieniał i taki bajzel zostawił?

Ad5. Nie pomogę bo nie znam się w tej materii.

Ad6. Spoty co jakiś czas są robione z tego co wiem ale to raczej spontany na własną rękę niż jakieś wielkie akcje spotowe. Teraz zimą pewnie trudniej o spoty bo i warunki do tego mało korzystne. Wiosną pewnie znów będzie lepiej więc pewnie jakieś spoty będą się dziac.

Pzdr.

Opublikowano

2. Podczas hamowania drga kierownica , chyba bez wizyty w warsztacie i wymiany paru tulejek się nie obędzie.

Jak mieliście podobną sytuację może podpowiecie jakie części mogą odpowiadać za te drgania.

(wcześniej miałem E36 i za drganie sterów przy hamowaniu odpowiedzialne były cienkie i krzywe tarcze ham. po wymianie wszystko OK. Teraz jednak tarcze są nówki więc je wykluczam)

 

skoro wymieniłeś tarcze to może czas przyjrzeć Się oponom lub felgi do zbadania, u mnie drgania a raczej "bicie" kiery powodowały właśnie zjechane tarcze,wyważałem koła,zakładałem inne komplety i była poprawa ale nieznaczna bo przy hamowaniu z dużych prędkości straszne telepało a od kół dobiegał głośny huk jakbym na kapciu jechał, dopiero po zmianie tarcz problem zniknął

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

2. Podczas hamowania drga kierownica , chyba bez wizyty w warsztacie i wymiany paru tulejek się nie obędzie.

Jak mieliście podobną sytuację może podpowiecie jakie części mogą odpowiadać za te drgania.

(wcześniej miałem E36 i za drganie sterów przy hamowaniu odpowiedzialne były cienkie i krzywe tarcze ham. po wymianie wszystko OK. Teraz jednak tarcze są nówki więc je wykluczam)

 

3. Drgające ksenony. Przy jeździe po kostce szczególnie jest to zauważalne. Na uchwytach są sztywne ,środki natomiast luźne. Czy są do wymiany czy jeszcze można coś z nimi zrobić ?

 

Witka :cool2:

 

Ad. 2. - jak zachowuje się układ przy jeździe z różnymi prędkościami? Jak nie drży, to pewnie jednak coś z hamulcami, ale jeśli drży podczas np. przekroczenia 80 km/h i ustaje po np. 120 km/h, to stawiam na felgi i/lub opony (w tym wyważenie!). Extremum, to śnieg oblepiający felgę od wewnątrz! Potrafi nieźle natrząść kierownicą. Wiem, bo miałem :duh:

Ad. 3. - Miałem to w zwykłych helkach - regulatory do wymiany, za grosze na Allegro + ktoś kto wie jak to zrobić. UWAGA! Są ponoć 3 rodzaje, trzeba uważać prze zakupie!

 

Miłego użytkowania!

PS. Jak będzie impreza - daj znać! Z Wawki przyjadę :mrgreen:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Witoza, koledzy!

Ad.1 Bierz używaną, sporo tańsza. Pod warunkiem, że nie będzie porysowana.

Ad.2 U mnie powodem były opony, z tym, że jednocześnie miałem lekkie drgawki na kielni w pewnym zakresie prędkości, 100-130 km/h bodajże...

Mogą to być również tuleje wahaczy górnych.

Ad.3 Tak, jak koledzy piszą - regulatory.

Ad.4 Kombinatoryki i druciarstwa poprzedniego właściciela to nawet ten magik z Wrocławia, o którym wspominałeś, nie naprawi :)

Ad.5 Nie znam się na tym, ale tu już magik z Wrocławia może pomóc :D

Ad.6 Nie jestem z Wrocławia, ale na innym forum jest osobny dział z takimi akcjami i chyba nawet coś się tam dzieje. Skoro u nas ludzie z tamtego forum się spotykają, to we Wrocławiu tym bardziej.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano

2. Podczas hamowania drga kierownica , chyba bez wizyty w warsztacie i wymiany paru tulejek się nie obędzie.

Jak mieliście podobną sytuację może podpowiecie jakie części mogą odpowiadać za te drgania.

(wcześniej miałem E36 i za drganie sterów przy hamowaniu odpowiedzialne były cienkie i krzywe tarcze ham. po wymianie wszystko OK. Teraz jednak tarcze są nówki więc je wykluczam)

 

skoro wymieniłeś tarcze to może czas przyjrzeć Się oponom lub felgi do zbadania, u mnie drgania a raczej "bicie" kiery powodowały właśnie zjechane tarcze,wyważałem koła,zakładałem inne komplety i była poprawa ale nieznaczna bo przy hamowaniu z dużych prędkości straszne telepało a od kół dobiegał głośny huk jakbym na kapciu jechał, dopiero po zmianie tarcz problem zniknął

 

 

Fak , to mogą być rzeczywiście tarcze bo te co założyłem nie były markowe , napisane było na pudełku : made in germany i zapłaciłem za nie ok 150 zł za komplet.

Jakie tarcze polecacie na przyszłość , bo z tego co widziałem to ceny niektórych dochodzą do 1000 pln za komplet z klockami ,ale jak dla mnie to trochę za drogo.

Czy rzeczywiście takie tarcze są warte swojej ceny ?

Dobra nie ma co gdybać ,po świętach jestem umówiony na warsztacie to się zobaczy.

Zdam relację co było przyczyną.

Opublikowano

Spokojnie - nie musisz zaraz inwestować tak dużych pieniędzy w jakieś oryginały bądź wersje sportowe.

Z tarcz na przód jeśli kupisz Zimmermanny lub Textary (choć ponoć BOSCH teraz Textara kupił i samodzielna nazwa TEXTAR może już zanikać) to będziesz zadowolony. Ja poprzednio miałem z przodu komplet tarcz Textar i klocki kierunkowe także Textara - wszystko działało miodnie. Z tyłu miałem jeszcze jakieś tarcze za Niemca zmieniane - chyba oryginały ale nie wiem tego bo już nie byłem w stanie nazwy z nich odczytać - zmieniłem na Boscha (ponoć tego Boscha już po kupnie Textara - tak mówił sprzedający), do tego klocki Textar i także jestem w pełni zadowolony.

Są jeszcze inne firmy jak ATE, Brembo itp ale one jakościowo się ostatnio trochę zepsuły i w e39 te tarcze nie zawsze poprawnie działają - lubią się krzywić.

Ja w każdym razie montuję tylko zestawy Textara (robią dla BMW fabrycznie zestawy wraz z firmą Jurid) lub Zimmermanna (zaopatruje fabrycznie takie firmy jak Mercedes, Porsche...) i nie mam jak do tej pory żadnych problemów z nimi - działają bardzo dobrze, nie krzywią się, nie piszczą, nie zużywają jakoś szybko, nie pylą przesadnie.

Pzdr.

Opublikowano
Spokojnie - nie musisz zaraz inwestować tak dużych pieniędzy w jakieś oryginały bądź wersje sportowe.

Z tarcz na przód jeśli kupisz Zimmermanny lub Textary (choć ponoć BOSCH teraz Textara kupił i samodzielna nazwa TEXTAR może już zanikać) to będziesz zadowolony. Ja poprzednio miałem z przodu komplet tarcz Textar i klocki kierunkowe także Textara - wszystko działało miodnie. Z tyłu miałem jeszcze jakieś tarcze za Niemca zmieniane - chyba oryginały ale nie wiem tego bo już nie byłem w stanie nazwy z nich odczytać - zmieniłem na Boscha (ponoć tego Boscha już po kupnie Textara - tak mówił sprzedający), do tego klocki Textar i także jestem w pełni zadowolony.

Są jeszcze inne firmy jak ATE, Brembo itp ale one jakościowo się ostatnio trochę zepsuły i w e39 te tarcze nie zawsze poprawnie działają - lubią się krzywić.

Ja w każdym razie montuję tylko zestawy Textara (robią dla BMW fabrycznie zestawy wraz z firmą Jurid) lub Zimmermanna (zaopatruje fabrycznie takie firmy jak Mercedes, Porsche...) i nie mam jak do tej pory żadnych problemów z nimi - działają bardzo dobrze, nie krzywią się, nie piszczą, nie zużywają jakoś szybko, nie pylą przesadnie.

Pzdr.

 

 

 

Spoko ,TEXTAR się sprawdza ,we wcześniejszej buni E36 zamontowałem taki zestaw na przód i byłem zadowolony. Żałuję że teraz nie zrobiłem tak samo.

W obecnej E39 na tarczach zaoszczędziłem ,ale klocki założyłem TEXTARA :mrgreen:

Przy najbliższej okazji je wymienię.

Opublikowano
no niestety kolego smutne ,ale prawdziwe za używki tarcze byś zapłacił od 150-250zł a Ty dałeś 150zł za komplet ciekawe czy nie były made in china :?: bo coś podejrzanie tanio
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
no niestety kolego smutne ,ale prawdziwe za używki tarcze byś zapłacił od 150-250zł a Ty dałeś 150zł za komplet ciekawe czy nie były made in china :?: bo coś podejrzanie tanio

Mogą i byc tak jak kolega pisze, że "made in germany". Sęk w tym, że w Niemcowni jest sporo firm, które robią tarcze ale tylko nieliczne z nich są jakościowo zadowalające. Reszta to niska liga cenowa, a co za tym idzie - niska jakośc. Szczerze mówiąc jeśli miałbym kupic JAKIEŚ niemieckie tarcze ale nieznanej zupełnie firmy w niskiej cenie to chyba jednak zdecydowałbym się na kupno polskiej Mikody bo ogólnie opinie słyszałem o nich całkiem przyzwoite. Oczywiście było też kilka negatywnych ale to się każdemu zdarza, że trafi na jakiś lichy jakościowo komplet.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym jednak stawiał na tuleje wahaczy górnych (najczęściej nie do sprawdzenia na szarpakach). Zresztą łatwo to sprawdzić. Będzie Ci biło kierownicą przy normalnym hamowaniu, a nie będzie nic się działo przy lekkim lub bardzo mocnym. Krzywe tarcze czuć bardziej na pedale hamulca niż kierownicy.
Opublikowano
Ja bym jednak stawiał na tuleje wahaczy górnych (najczęściej nie do sprawdzenia na szarpakach). Zresztą łatwo to sprawdzić. Będzie Ci biło kierownicą przy normalnym hamowaniu, a nie będzie nic się działo przy lekkim lub bardzo mocnym. Krzywe tarcze czuć bardziej na pedale hamulca niż kierownicy.

 

ja u siebie musiałem hamować na 2 razy tzn. najpierw delikatnie i zaczynała drgać kiera a dopiero później "docisnąć" do końca po zmianie tarcz nie ma problemu

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.