Skocz do zawartości

525tds zapala na ulamek sekundy i gasnie


krolikbmw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pewnego razu wracajac do domu auto zgaslo mi po ruszeniu ze swiatel i nie chcialo wiecej odpalic. Wezwalem lawete i zawiozle auto pod dom.Na drugi dzien przyjechal ziomek z komputerem i pokazywalo uszkodzenie czujnika polozenia walu. Dzis po wymianie czujnika nie chce zapalic. Po nagrzaniu swiec 2,3 razy auto zapala na ulamek sekundy poczym gasnie i mozna go krecic a i tak nie zapali az do rozladowania aku. Co to moze byc prosze o pomoc bo nie mam juz sily do tego bmw:/ Mam pelny zbiornik paliwa ale auto gaslo ponizej 15l.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto gasło poniżej 15 litrów paliwa w zbiorniku to jest to dość typowy objaw padającej pompki w baku. Problem z odpaleniem auta może być także związany z padającą pompką progową - ale nie wiem czy wTDSie jest takowa bo w 525d takie urządzenie jest zamontowane i ono w głównej mierze odpowiada za moment odpalenia auta aby poszło dostatecznie duże ciśnienie w układ.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze dorzucę, że skoro miałeś mało paliwa w baku i Ci się zaczął taki cyrk to pamiętaj też o tym, żeby sprawdzić również układ paliwowy pod kątem zassania z baku jakiegoś syfu - przejrzyj filtr paliwa czy Ci się czymś nie zatkał bo to też może być przyczyną Twoich problemów.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za odpowiedzi. Nie mialem malo paliwa w baku zawsze ponad 15l a teraz mam max. Dzisiaj sprobuje zalozyc pompke na wezyk od peugeota i bede pompowal paliwo recznie i zobaczymy czy odpali jesli tak to bedzie wina pompy w baku. A jak odpowietrzyc uklad?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego sprecyzuj troszeczkę twoje pytanie tzn czy od dłuższego czasu sie to dzieje,czy na ciepłym i zimnym takie same objawy,jaki przebieg ma auto troszkę więcej opisz. Z tego co piszesz to ja miałem bardzo podobne objawy w e34,koledzy na forum podpowiedzieli ,że to pompka w baku fakt była zdechła(pompiarz to potwierdził),ale wymiana (150pln) niezbyt pomogła,nie było tylko tego pęcherzyka powietrza w wężyku. Ale jak powiedzieli mi ci pompiarze z PEZALA w Gdańsku padł nastawnik dawki paliwa lub pompa paliwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto ma niby 246tys km ale nie wiem.. auto jezdzilo normalnie palilo na zimny za kazdym razem obroty nie falowaly i wszystko bylo ok. gdy auto sie nagrzalo i zgasile to juz nie chcialo odpalic wtedy polewalem glowiczke pompy wtryskowej woda i auto odpalalo. Tak jak pisalem wyzej wracajac pewnego dnia do domu auto zgaslo, okazalo sie ze padl czujnik polozenia walu. Po wymianie czujnika chcialem odpalic auto a tu lipa samochod nie pali. Probowalem odpalic auto dwoma kluczykami ale lipa i tak nie dziala:/ nie wiem o co moze chodzic auto jezdzilo normalnie a teraz nie chce zapalic:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli obroty nie falowały to myślę,że nastawnik jest ok,tyle wiem bo mam to przerobione.Czy świece raczej nie,bo jeżeli wcześniej ci odpalała dobrze to musiałyby ci pójść co najmniej 3 świece wtedy by nie odpalała. Na moje oko,jak zgasła ci podczas jazdy to:albo zassała jakiegoś syfu i za....o ci filtry na tyle,że nie potrafi pożądnie zaciągnąć,albo ta pompa o której wspominałeś,że musiałeś ją polewać na ciepłym(to też przerabiałem) Myślę też o pompce w baku ale u mnie w e34 jak wcześniej nie działała zanim ją wymieniłem to też odpalała zaciągnęła i odpalała.Chyba,że to jakaś grubsza robota :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha a jesteś pewien na 100%,że pierdyknął ten czujnik ? bo to trochę dziwne: zgasła podczas jazdy,padł czujnik,czujnik wymieniony i już nie odpala hmmmm.A może ten czujnik coś za sobą pociągnął ? Może reseta zrób odepnij od akumulatora na chwilę w e34 pomagało nieraz :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
w ukladzie nie ma powietrza, wczoraj zdjalem wezyk ktory wychodzi z filtra i paliwo lecialo ale dosc wolno, jakie powinno byc cisnienie?

Nie miałem na myśli tego odcinka układu paliwowego.Jak u mnie "zdechło" to potem musiałem długo kręcic(aż bateria padła),bo pompa wtryskowa jest pusta(a trochę ON tam wchodzi).Co do samoczynnego odpowietrzania to nie do końca jest tak,poluzuj nakrętki od rurek do wtrysków w miejscu przykręcenia ich do wtrysków i wtedy pokręc rozrusznikiem aż pompa poda paliwo(nie kręc non stop bo można spalic rozrusznik tylko daj mu co jakąś małą chwilę odpocząc).Bo tak to można kręcic i z 10 min,bo jednak powietrze które jest w pompie musi byc wyrzucone przez wtryski.A jak paliwo leci ci z tego przewodu to jest ok.tam za wielkiego ciśnienia nie ma ,bo nie jest to potrzebne.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Dziwny ten filmik nagrałeś.Czemu tyle razy wiercisz kluczykiem(rozrusznik nie wrzuca ,czy co?),raz podgrzac świece i pokręcic ze 20 sek,z 5 sek przerwy i znów.Pozatym masz bardzo słabą baterię ledwo co Ci kręci.Zapnij prostownik i pokręc porządnie a nie tak miele(moja aż podskakuje :D ).Jak pokręcisz tak ze 2 min(z przerwami oczywiście) to trzeba szukac głębiej.Luzowałeś rurki przy wtryskach?Bo to ważne czy pompa wtryskowa podaje paliwo.Po pierwsze-podstawa to dobry aku :D
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Witam odkrecilem przewody od wtryskow i jedna ropa nie leci takze chyba mam duzy problem?

Jak zluzowałeś rurki przy wtryskach to musisz pokręcic rozrusznikiem,bo samoczynnie z nich leciec nie będzie.Jak te przewody są suche w środku(nie ma w nich paliwa)to znaczy,że jest zapowietrzona.Tak jak napisałem wcześniej spróbuj to odpowietrzyc,jak nie da się to faktycznie masz kłopot.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj probowalem odpalic auto i niestety bez powodzenia pompa mysle ze powinna byc odpowietrzona poniewaz probowalem go odpalic z godzine na poluzowanych przewodach. Po poluzowaniu przewodow nie na wszystkich pojawilo sie paliwo. Zrobilem test nalalem paliwa do butelki i wlozylem przewod od pompy i niestety nie pobiera paliwa nie wiem co moze byc. Auto jakby chcialo zapalic ale tak jakby mialo za male cisnienei nie wiem o co mu chodzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.