Skocz do zawartości

ogromne spalnie i szarpanie na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Moje BMW to 520i 24V 1991r. na sterowniku siemensa MS40. Mam problem dotyczący pracy silnika. Rano gdy jest zimno, a obecne temp. to ok -10C, silnik ma obroty ok.500-600 lub faluje, nie równo pracuje tak jakby nie przepalał benzyny, słychać głośne cykanie wtryskiwaczy benzynowych i spala ostatnio, średnio w mieście, przy bardzo spokojnej jeździe ok 22 litrów. Nie posiadam lpg. Kilka dni temu byłem na diag. komp. i wyskoczył błąd wałka rozrządu, a mechanik stwierdził, że czujnik wg. wskazań programu wogóle nie pracuje, dodatkowo czas wtrysku jest zbyt duży bo 3,5ms, a przepływomierz wskazuje zbyt dużą ilość powietrza (chyba ok. 15kg ale nie jestem pewien). Sonda lambda wg. mechanika jest sprawna, pokazywała 70% podgrzewania.

 

Co do błędu z czujnikiem wałka rozrządu to ręce mi już opadły bo męczę sie z nim od dobrego pół roku. Czujnik wymieniłem na nowy oryginalny Siemensa, i podmieniałem inny sprawny taki sam, pomierzyłem obwody i napięcia i wskazuje na to że czujnik pracuje. Przewody ok i sygnał dochodzi do sterownika. Nie wiem jednak co dalej. Przepływomierz, czujnik temp. pow. zasysanego, termostat, pompa wody są nowe, a czujnik temp. silnika sprawny. Nie wymieniałem jedynie sondy lambda i wtryskiwaczy. Wstrzymałem się z tym bo to nie mały wydatek. Układ dolotowy sprawdziłem, szczelny. Dodaję, że jak silnik się zagrzeje to pozostaje "jedynie" ogromne spalnie i smród benzyny. Przy wyższych temp. zew. błąd czujnika nie był jakąś szczególną męką. Spalanie też było w miarę ok.

 

Stąd moje pytania:

- Co dalej dzieje się z sygnałem w sterowniku? Musi, na chłopski rozum, gdzieś wychodzić i coś musi sterować wtryskiem i wyprzedzeniem zapłonu "faktycznie". Nie jestem w stanie sprawdzić jakt to wygląda bo nie mogę nigdzie znaleźć właściwego schematu instalacji. Mam jedynie schemat od E36 z 96r. do MS40. Na tym schemacie jest takie urządzenie jak camshaft actuator na wyjściu 25, a za nim Engine Control Module Relay. U mnie w M50 czegoś takiego chyba nie ma.

 

- Co oprócz czujnika, instalacji elektrycznej może powodować, że bez przerwy wyskakuje błąd?

 

Moje podejrzenia padają jednak nadal na sondę lub wtryskiwacze. Tak, jakby wydłużony czas wtrysku powodował zakłucenia w działaniu czujnika położenia wałka. Tym bardziej, że wyczytałem coś takiego:

wersja ang. oryginalna z http://www.e38.org/e32/bmw%20code%20defaut.pdf

 

"This code is stored when the Camshaft Pulse Generator signal is interrupted or defective. Also check the spark plugs and the

ignition coil(s) output. Check the pulse signal with an oscilloscope (50Hz, 25ms sweep). Measure with a break-out box. If a coil is found to be defective the DME control unit may also be damaged. Failure of the injector side of the output stage is the most common symptom."

 

pol. w translatorze "Ten kod jest przechowywana w przypadku rozrządu Pulse Generator sygnału jest przerwany lub uszkodzony. Sprawdź też świece i cewki zapłonowej (y) wyjścia. Sprawdź sygnał impulsowy z oscyloskop (50Hz, 25ms sweep). Działanie z break-out polu. Jeżeli cewka jest okaże się wadliwy sterownik DME może również być uszkodzony. Brak strony wtryskiwacza na wyjściu etapie jest najczęstszym objawem."

 

Przepraszam za mój długi wywód ale chciałem zamieścić jak najwięcej informacji.

Proszę o mądre rady.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli to m50 bez wanosa to czas 3,5ms na gorącym silniku jest za krótki.Co do odpalenia zimnego to obroty 500-600 są spowodowane przylewaniem się silnika.Proponuje sprawdzić wężyk regulatora ciśnienia paliwa(ten od podciśnienia co wchodzi w kolektor ssący)czy nie cieknie nim paliwo na pracującym silniku.Ta usterka stała się z dnia na dzień czy może takie auto kupiłeś?Tylko że sterownik ms40 to vanos a wprofilu masz napisane że silnik bez vanosa.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/63e6859c8c443671.html

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Witaj - ja też,kiedyś miałem też duże spalanie i smród benzyny.Silnik mam taki sam jak Twój.Nie mogłem dojść co to jest - w końcu znalazłem przyczynę spalania i zapachu waszki.Poluzowała się opaska zaciskowa na łączeniu metalowego z gumowym przewodem paliwowym.I to w takim miejscu,przy silniku,że ledwie było to widać.Paliwo ciekło sobie na blok,pod kolektorem ssącym-i z tej przyczyny,to spalanie i zapaszek.Może u Ciebie też jest podobnie.
Opublikowano

Dzięki za pomoc.

 

Sprawdzę czy te węzyki to faktycznie nie jest powód. Co do awarii to przytrafiła mi się ona w momencie jak zaczęły byc mrozy w krótkim okresie czsu.

 

Co do błędu czujnika wałka rozrządu macie moze jakieś ciekawe sugestie.

 

Pozdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To na vanosie masz ten statek czy nie?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Bez vanosu ale wersja na Siemensie. W Realoem figure jako MS40.
Opublikowano
Sprawdziłem wężyki i są szczelne. Z tego od regulatora ciśnienia nie leci paliwo ale uszło powietrze i silnik zaczął lepiej pracować. Obroty wzrosły.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak pracuje bez przepływki bo te 15kg na jalowym to za dużo.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Bez przepływomierza jest gorzej. Bardziej falują obroty i przygasa silnik. Odpinałem sondę w trakcie pracy silnika i nie ma żadnej reakcji. Może tak być, że komputer nie pokazuje błędu, a sonda jest niesprawna? Jeśli tak to jak ją sprawdzic domowym sposobem. Podłączałem ją pod multimetr ale jest zbyt wolny i pokazuje jakieś głupoty, oscyloskopu niestety nie posiadam.
Opublikowano

Miąłem padniętą sondę, a komputer nie pokazywał błędu, u mnie chyba nawet niema lampki dotyczącej awarii, nawet na schemacie.

A te objawy wystąpiły nagle, z dnia na dzień?

Opublikowano
Cięzko powiedzieć czy z dnia na dzień bo jak przyszły zimniejsze dni i więcej palił to myślałem, że pewnie z powodu pogody ale te ilosci paliwa jakie spala to jakieś istne nieporozumienie. U mnie tez nie zauważyłem obecności tej lampki.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

 

Częściowo uporałem sie ze swoim problemem. Główną przyczyna moich problemów był niedogrzany silnik. Wirnik na pompie wody zsunął się z trzpienia i przez to była niewydolna. Silnik pracuje o wiele lepiej i spalanie też się poprawiło.

Nie jest jednak jeszcze idealnie. Czasami się dławi na zimnym silniku i obroty spadają do 500 szczególnie przy niskich temperaturach zewnętrznych. Podejrzewam że pompa paliwa się kończy.

 

Wie ktos może jak ją sprawdzic domowym sposobem?

Opublikowano

Witam

O ile Ci spadło spalanie?

Też borykam się z zadużym spalaniem i od dłuższego czasu szukam przyczyny. Wymieniałem już sondę sprawdzałem przepływkę podpięta pod komputer pokazywała tylko błąd zwarcia zaworu odpowietrzającego zbiornik paliwa ale to raczej nie ma wpływu na spalanie. Może u mnie też jest coś nie tak z temperaturą silnika chociaż jak było ciepło to wskazówkę miałem na środku teraz z racji, że pokonuję krótkie odcinki to nie bardzo ma się jak rozgrzać ale spalanie za duże mam cały czas. Kiedyś paliła mi w mieście 12 - 13 l benzyny (gazu nie mam) na trasie do 10 l teraz latem w mieście 17 zimą 19 - 20 a na trasie bez zmian ok 10.

Pozdrawiam

Opublikowano
Tyle tylko że nie było tony śniegu prze którą twoja bunia musi się przebijać i takiego lodowiska jak w tym roku też nie było dłuuugo, więc w trasie norma a w mieście 17l to raczej nic nie masz uszkodzonego. W poprzedniej zimie moja paliła 12-14l w mieście teraz 15l to norma ale dochodzi dogrzewanie auta na postoju a to za darmo nie jest, może też dochodzi u ciebie to samo.
Opublikowano
Być może tylko, że latem poprzednio było 12 - 13 l a teraz było 17 l . I jeszcze jedna ważna rzecz na komputerze pokazało bogatą mieszankę na ciepłym silniku tak było latem i jest teraz zimą.
Opublikowano

Witam

jesli chcesz sprawdzic pompe to musisz zmierzyc cisnienie paliwa jesli cisnienie jest w okoloicach 3bar do 3,5 bar to jest ok jesli nizej to pompa jest uszkodzona.

sprawdz czyjnik temepratury silnika ten ktory daje sygnal do komputera moze byc walniety i daje bledne dane.

no i sprawdz regulator cisnienia

 

pozdrawiam

 

Bartek

 

ps.u mnie walknieta pompa ktora miala cisnienie w zakresie 1,5 bar spowodowala spalanie okolo 24 l na 100 po miescie:)

a po wymianie spalanie spadlo na okolo 16l

Opublikowano

Witam

Oprócz objawów które opisałem w postach powyżej mam jeszcze coś takiego o czym pisałem wcześniej viewtopic.php?f=71&t=141736 zdaża mi się to co jakiś czas czasem tylko na parę sekund a czasem nawet na ponad dzień. Wygląda to tak jakby dostawał za mało paliwa (świece są wymienione na wolnych obrotach chodzi równo). Faktycznie mogłaby to być pompa ale dziwi mnie jeszcze to, że pomimo wymiany sondy latem, znowu pokazuje błąd sondy. Czy możliwe jest, że sonda znowy walnęła albo jest nie taka? Ta która była do wymiany miała numer po którym wyszło, że jest od 525 ale nie wiem jakiego czy m20 czy m50, ta która jest teraz to chyba uniwersalna jakaś bosha bo z numerów wychodzi inna jak znajdę te numery to napszę jakie z prośbą o wskazanie jaką kupić ewentualnie, aby na pewno była dobra.

Jeszcze jedno, o który czujnik temperatury chodzi bart 535. Powiedzcie czy teraz jak są mrozy przy jeździe takiej jak ja teraz uskuteczniam czyli rano do pracy parę kilometrów i po południu spowrotem oraz sporadycznie czasem gdzieś dalej i więcej to czy normalne jest, że strzałka od temperatury nie dochodzi do środka i zatrzymuje się na kresce pomiedzy środkiem a niebieskim polem (nawet jak jeźdźę dłużej). Latem raczej było OK czyli na środku.

Jak któś coś wie to proszę o pomoc bo już nie wiem co robić z tym spalaniem oraz z tą utratą mocy strach jechać gdzieś dalej.

Sory za takie chaotyczne pisanie jak coś niejasne to proszę pytać.

Pozdrawiam

Opublikowano
Sonda lambda mogła się uszkodzić jak ją zalewało niespalone paliwo. Mogła się też zasyfić sadzą ze spalanego paliwa w katalizatorze. Jeśli chodzi o wskaźnik temperatury nie jest to normalne zachowanie, masz uszkodzony termostat. Auto powinno się nagrzać do temperatury roboczej w kilka minut, chyba, że faktycznie jeździsz dwa kilometry to wtedy się raczej nie nagrzeje. Poza tym jak masz niedogrzany silnik to duże spalanie jest normą.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Dzięki

Podjadę do mechanika żeby wymienił termostat.

Jeśli chodzi o sondę to była założona jak kupiłem samochód taka:

117817356809 (0258003108) znalazłem w necie że to do 520 i 525 ale nie wiem jakiego czy m20 czy m50

w wakacje założona została taka:

11781738331 (0258986503) niby uniwersalna w necie pokazało że do e36 525i

w realoem pokazało mi taką:

11781735710 (bosch 0258005322 ngk 002A257-e4)

Pytanie którą powienienem mieć czy którą jakiej firmy najlepiej założyć aby pochodziła najdłużej jeśli macie doświadczenie z tymi sondami to proszę o poradę i ewentualnie gdzie najlepiej kupić (cena).

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak komp simensa to i sonda.Może masz nieodpowiednią sonde bosch 1V i mimo że jest bogato to sterownik widzi że ubogo bo simens ma sonde 5V.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.