Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

nagle wycieraczki przestały mi działać. Czy możecie mi podpowiedzieć który to numer bezpiecznika?

 

Z góry dziekii:)

 

Pozdrawiam

Szwedzio13

Opublikowano

Witam. Mi jak siadły wycieraczki to padł bezpiecznik/sterownik (taka kostka właśnie tam gdzie są bezpieczniki) jak dobrze pamiętam ten sterownik przód to nr 14 a tył 12. Nie pamiętam numerów, ale są to duże kostki na dole po lewej stronie bezpieczników. Pomiędzy tymi dwoma sterownikami sterującymi przód i tył jest jakiś inny. Są identyczne, u mnie w roczniku 2006 były one niebieskie, teraz sprzedawane są zielone. Kupowałem w ASO nr sterownika 61 36 6 980 177 koszt 70zł z małym hakiem.

Jeździłem bez tego sterownika jakieś pół roku. Też mi padły wycieraki przód, ale przełożyłem tylni na przedni sterownik i przez ten czas miałem tylko wycieraki przód. Powodzonka, pozdrawiam.

Opublikowano
Hmm przecież rozpiska wszystkich bezpieczników jest na kartce w schowku :roll:, a żeby się dostać do bezpieczników to i tak trzeba wyciągnąć tą zatyczkę..
Opublikowano
Hmm przecież rozpiska wszystkich bezpieczników jest na kartce w schowku :roll:, a żeby się dostać do bezpieczników to i tak trzeba wyciągnąć tą zatyczkę..

 

Może najzwyczajniej jej nie mają. Nie każdy ma nówkę sztukę:)

 

Ja nie mam nówki sztuki, ja bym powiedział tak: niektórzy nawet nie wiedzą co mają ;)

 

Pzdr.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie dostalem ten bezpiecznik w BMW czekalem na niego 1 dzien.. Ale to jest glupota taki bezpicznik tam umieszczac ktory moge dostac tylko w autoryzowanym serwisie BMW.. A jak by mi naprzyklad wycieraczki padly w czasie jakiejss dlugiej trasy??? i pogoda byla by deszczowa to wtedy [BAD]...
Opublikowano
Panowie dostalem ten bezpiecznik w BMW czekalem na niego 1 dzien.. Ale to jest glupota taki bezpicznik tam umieszczac ktory moge dostac tylko w autoryzowanym serwisie BMW.. A jak by mi naprzyklad wycieraczki padly w czasie jakiejss dlugiej trasy??? i pogoda byla by deszczowa to wtedy [bAD]...

 

Tu masz rację, to głupota. Myslę, że bmw się nie spodziewało, że będzie on padał, to duży sterownik, miał być pewnie "na zawsze":) dlatego zmienili go, jest inny numer i producent. Tak czy siak współczuje komuś gdyby padł on na trasie, ja mam touringa i byłem o tyle w komfortowej sytuacji, że gdy zdiagnozowałem usterkę to przełożyłem bezpiecznik od tylnej wycieraki na przód. Tył nie jest tak potrzebny. Gdyby nie działał przód w taką pogodę jak dziś to istna tragedia.

Opublikowano
Hmm przecież rozpiska wszystkich bezpieczników jest na kartce w schowku :roll:, a żeby się dostać do bezpieczników to i tak trzeba wyciągnąć tą zatyczkę..

 

Może najzwyczajniej jej nie mają. Nie każdy ma nówkę sztukę:)

 

Ja nie mam nówki sztuki, ja bym powiedział tak: niektórzy nawet nie wiedzą co mają ;)

 

Pzdr.

Z pewnoscią Twoja wypowiedż była bardzo pomocna eXiDe,lecz mysle ze prosciej byloby podac np. nr bezpiecznika lub inny sposób rozwiazania problemu... :nienie:

:)

icon4.png
  • 7 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj na trasie zrobiło mi się naprawdę gorąco !! Jadąc autostrada padało strasznie mocno i nagle wycieraczki przestały reagować. Wyłączyłem automat próbuje je włączyć ręcznie i nic i nagle po chwili włączyły się same. Całe szczęście ze akurat przez zjazdem. Dojechałem do celu, i znowu przestały działać. Mianowicie nie reagują na włączanie, spryskiwanie, czujnik deszczu nic. W drodze znów się naprawiły i wszystko OK.

 

Czy to może być ten przekaźnik? czy szukać problemu gdzie indziej ?

Opublikowano
bo to chyba nie jest bezpiecznik a raczej przekaźnika z jakims tam elektromagnesem w srodku, rozbierałem to, chcialem wyczyścic bo wycieraczki raz kladą sie na podszybiu a raz idą 1-2 cm do góry, myślałem, że coś tam się skleja ale nie udało mi sie tego w żaden sposób oczyścić czy coś tam zrobić. chyba musze kupić nowy.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 6 lat później...
Opublikowano

Takie coś w zielonej obudowie z pięcioma stykami to nie jest żaden sterownik ani bezpiecznik.

 

Jest to zwykły przekaźnik on/off z diodą w środku. Bezpiecznik ma dwa wyprowadzenia i jest na nim napisana maksymalna wartość prądu który może przez niego płynąć np. 30A (Amperów). Przekaźnik w zasadzie jest nienaprawialny, ale tymczasowo można ściągnąć obudowę i próbować przeczyścić styki, o ile cewka jest ok. Aby sprawdzić cewkę: Po podłączeniu napięcia +12v na nóżkę 1 i 2 do masy powinno być słychać "kliknięcie". Jeżeli nic nie słychać to zamieniamy zasilanie i podajemy +12 na 2 a 1 do masy. Ewentualnie sprawdzamy multimetrem, powinno być jakieś 200-300 ohmów oporu (nóżki 1i2). Brak przejścia lub zwarcie-śmietnik.

 

Druga metoda: zamieniamy przekaźniki od przednich szyb z tym od tylnych, szansa, że padły oba równocześnie jest dosyć mała.

 

Bezpiecznik od wycieraczek jest opisany na wkładce z rozpiską bezpieczników, która znajduje się z tyłu klapki osłony bezpieczników w schowku.

 

Ważna uwaga. Bezpieczniki i przekaźniki znajdujące się w samochodzie mogą się różnić ułożeniem i zabezpieczanym obwodem nawet w tym samym modelu, w zależności od wyposażenia i roku produkcji. To, że w jednym modelu bezpiecznik b84 jest od wycieraczek, nie oznacza, że u ciebie jest tak samo (np u mnie jest to b48). Różnice pomiędzy modelami są duże i przy szukaniu należy się kierować wkładką ze schowka, a jak jej nie ma to szukać od podobnego modelu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.