Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam!Byłem ustawić zbierzność i kąty kół i jak się okazało nie można przestawić bardziej tylnich kół. Są pochylone do srodka czyli drze mi opony tylne od wewnatrz !Co może być krzywe,że nie idzie tego wykonać???
  • Moderatorzy
Opublikowano
Luz na tulejach pływających i/lub na wahaczach.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witaj

 

ja mam na tyle szer. 285 rownież zdarte wew krawędzie. Geometria byla sprawdzana i jest ok, luzów rownież nie stwierdzono - lecz uzyskałem info, że przy tej szerokości po iluś tam km w X5 zachodzi tego typu zużycie opon???

 

Jeżeli sprawdzisz jeszcze raz kąt nachyl + zbieżność i luz - daj znać czy wyniki pomiarów były dobre- będzie to znaczyć, że własnie tak się zdzierają kapcie po jakimś czasie, choć sam w to nie chcę wierzyć?

Opublikowano

Witam.

Miałem ten sam problem - tylne opony (285/45/19) pościnane od wewnątrz..... Po ustawieniu geometrii na nowych oponach po sezonie nie widać śladów nierównomiernego zużycia - wszystko OK.

Po ustawieniu: kąt pochylenia TYŁ: L -1st.30min P - 1st.30min / zbieżność TYŁ: 2,5

PRZÓD Kąt wyprzedzenia L 6st.45min P 6st.45min / Kąt pochylenia L 0st.15min P 0st.0min / zbieżność: 1

  • 2 lata później...
Opublikowano

czyli wahacze ? tzw banany? są przyczyną zbiegania się kół...

 

czy wymienialiście tuleje wózka tylniego?

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tuleje pływające. Te na dole. " banany" tez można odrazu wymienić.
Opublikowano

o które Ci chodzi konkretnie? uważasz że tuleje wózka ( są 4 szt ) rzeczywiście dwie są wyżej i dwie niżej ( od strony napędu) mają wplyw na zbieganie się kół?

 

u mnie mechanik nie znalazł tam luzów ale mogł sie mylić ( wymienialem wszystkie 4 szt ale w e39 kombi kiedyś)

 

zbieżność mam z tylu tragiczną ( x5) nie da się juz nic zniwelować ( sruby regulacyjne są przesunięte max) kąt dochodzi do 3 st ( auto jeździło 19 calowych kołach)

 

podobno w x5 jest problem z wymianą tych tulei ? na co zwrócić uwagę w e39 poszlo łatwo

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano

 

 

chyba ze chodziło ci o tuleje wahliwe

rzeczywiście problemem są banany i te tuleje wahliwe....

 

 

zamawiam części :)

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak. Tuleje plywajace. Zuzycie zobaczysz po rozebraniu.
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam kolegów, od czterech miesięcy jestem posiadaczem X5 E53 2005r. i jak zmieniałem opony na zimowe to widziałem że mam zjechane opony tylne od środka (pochylone koła górą do środka) mechanik powiedział że to często się dzieje w bmw po większym przebiegu moja ma 220 tyś. Chciałbym to usunąć bo tak nie maże być, możecie napisać co konkretnie muszę kupić i wymienić aby opony nie cierpiały bo zimówki mam nowe a letnie też muszę kupić nowe .
Opublikowano
nie widziałem twojego auta .. ale w ciemno zakupił bym tuleje wahliwe L i P + tylnie wahacze górne L i P - potem na zbieżność -

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano
LEMFORDER - lub oryginał BMW z ASO

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie czy może ma ktoś wiedzę o fabrycznych wartościach geometrii kół w naszych BMW?

Chcę wykonać zbieżność na zimowych kołach i porównać z książkowymi wartościami jakie daje fabryka, a przy okazji też dowiedzieć się czy ustawiono to dobrze.

Pozdr!

Opublikowano

Pewnie to gdzieś było....

Przód :

Kąt pochylenia koła -0*12' (tolerancja +/- 0*25' )

Różnica w pochyleniu koła +/-0*30'

Kąt wyprzedzenia sworzni zwrotnicy 6*50' (tolerancja +/- 0*30' )

Różnica w WSZ +/-0*30'

Zbieżność sumaryczna 0*18' (tolerancja +/- 0*08' ) inaczej po 0*9' na koło (stronę)

Tył:

Kąt pochylenia koła -1*50' (tolerancja +/- 0*20' )

Różnica w pochyleniu koła +/-0*30'

Zbieżność sumaryczna 0*18' (tolerancja +/- 0*10' )

Kąt znoszenia 0*12'

Przód

Max skręt w lewo lewe koło -37*06'

Max skręt w lewo prawe koło 31*06'

Max skręt w prawo lewe koło 31*06'

Max skręt w prawo prawe koło -37*06'

Nierównoległość osi 0*15'

ja wiem tyle. :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ostatnio ustawialem u siebie całą geometrie auta . Po założeniu na auto głowic od przyrządu do geometrii pokazują sie dokładne wartości z tolerancja . Mechanik mie musi znać parametrów ani mieć ich na kartce wystarczy ze włączy ta maszynę i parametry sa już podane. A pozniej to tylko jest tak ze albo sie da naprostowac albo nie. Tylko pamiętać trzeba ze x5 musi byc obciążona do ustawienia geometrii .
Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi, zrobiłem kilka dni temu przegląd zawieszania (wszystko jest ok) i później zbieżność na kołach zimowych i były spore odchylenia pomiędzy letnim zestawem ( koła 17 cali zima - 19 cali lato).

Czy w naszych x5 powinno się robić zbieżność co każdą zmianę kół w sezonie, czy to przesada? :)

Opublikowano
Prawidłowo jeżeli masz koła 17" i 19" to powinno się robić zbieżność ( wystarczy podstawowa - sam przód na drążkach) przy zmianie z letnich na zimowe i odwrotnie, bo może prowadzać po drodze.
Opublikowano
Prawidłowo jeżeli masz koła 17" i 19" to powinno się robić zbieżność ( wystarczy podstawowa - sam przód na drążkach) przy zmianie z letnich na zimowe i odwrotnie, bo może prowadzać po drodze.

 

Skad kolega snuje takie opowiadania.

---Ze trzeba na zimowe kola 17 cali zmieniac zbieznosc tylko na drazkach----

:duh: KOLEGO BZDURA NA RESORACH :mad2:

Jesli nie masz pojecia to nie wprowadzaj innych uzytkownikow w blad. :mad2:

Do obu kompletow 19 lato i 17 zima wystarczy jedno ustawienie calej geometri i zbieznosci.

Opublikowano

Potwierdzam ,geometria pojazdu nie jest uzależniona od wielkości kół ,opon.

Ale.... mogę również dopowiedzieć ,że np po zmianie opon z zimowych na letnie i odwrotnie ,jeśli mechanik zamieni felgi lub źle dobierze opony (jedna z tylnej osi druga z przedniej -różnica wysokości bieżnika lub nie równo miernie zużyta opona) , to może mieć to wpływ na zachowanie się pojazdu na drodze,ale nie na geometrię.

Ja tyle pozdrawiam....

Opublikowano
No dobra macie może rację :oops: to co napisałem to powiedział mi pan który ustawiał mi zbieżność widocznie chciał abym ponownie dał mu zarobić. :cry:
Opublikowano
Dzięki za podpowiedzi, zrobiłem kilka dni temu przegląd zawieszania (wszystko jest ok) i później zbieżność na kołach zimowych i były spore odchylenia pomiędzy letnim zestawem ( koła 17 cali zima - 19 cali lato).

Czy w naszych x5 powinno się robić zbieżność co każdą zmianę kół w sezonie, czy to przesada? :)

Ja robię po zimie, wiesz trochę nierówności, trochę dziur i mam spokojniejszą głowę co do nierównego zużycia bieżnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.