Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam, próbowałem znależc podobny przypadek na forum ale chyba nikt jeszcze czegoś takiego nie miał. Mianowicie podczas jazdy po uzyciu hamulca nożnego tylne hamulce się blokują i nie odpuszczają. Po przejechaniu kilkuset metrów tarcze są czerwone a hamulce trzymają tak że z trudem można ruszyc autem. Po 30 do 60 minutach kiedy wystygną wszystko wraca do normy i można dalej jechac. Stało się tak już 5 razy w ciągu ostatniego miesiąca. Za każdym razem blokują się oba tylne koła a po ochłodzeniu można dalej jechac, i nic wtedy nie hamuje, nie słychac pisku z tarcz ani zadnych odglosów. Co to więc może byc? Z góry dziękuję za pomoc. Edytowane przez radek7909
Opublikowano

A nie wymieniałeś ostatnio tarcz/klocków? Może się gdzieś tłoczki blokują? Mogą mieć syf w środku i się teraz zawieszają i nie chcą wrócić na swoje miejsce stąd blokada hamulców. Przy wymianie klocków/tarcz dobrze jest te tłoczki trochę podczyścić i przesmarować.

Pzdr.

Opublikowano
Dokladnie jak kolega wyzej napisal.Ktos podsunal mi jeszcze jeden patent jak po wymianie tarcz i klockow przod mi czasami lapal.Nie tak jak u ciebie ale klocki bylo czuc w kabinie,a na swiatlach az dymek bylo widac.Dobrze jest obrocic tloczek o 180 stopni podczas wymiany klockow.
Opublikowano
Tarcz ani klocków nie wymieniałem, ale znajomy po pierwszym zablokowaniu kół zaglądał do tłoczków i stwierdził że są czyste i chodzą bardzo ładnie i że tam jest wszystko w porządku ( dodam że prowadzi on mały warsztat). No i gdyby to były cylinderki to czy to możliwe żeby blokowały się zawsze jednocześnie? Bo zawsze blokuje oba tylne koła. Może ktoś wie czy zablokowanie się jednego tłoczka ma wpływ na drugi?
Opublikowano
Tarcz ani klocków nie wymieniałem, ale znajomy po pierwszym zablokowaniu kół zaglądał do tłoczków i stwierdził że są czyste i chodzą bardzo ładnie i że tam jest wszystko w porządku ( dodam że prowadzi on mały warsztat). No i gdyby to były cylinderki to czy to możliwe żeby blokowały się zawsze jednocześnie? Bo zawsze blokuje oba tylne koła. Może ktoś wie czy zablokowanie się jednego tłoczka ma wpływ na drugi?

Jeśli tłoczki są ok to ja bym chyba się bardziej w poszukiwaniach skierował w stronę osprzętu odpowiedzialnego za samo sterowanie hamowaniem. Zdejmij filtr kabinowy wraz z całą jego obudową i zajrzyj czy serwo Ci nie pływa w wodzie. Jeśli odpływy z filtra masz zapchane i woda dostała się do niego to mogą się różne cyrki dziać. Jeśli tam jest ok to najlepiej byłoby podpiąć auto pod kompa - może jakeiś błędy wypluje. Jeśli tak to wklej tą listę błędów tutaj na forum a może już się coś rozjaśni. Może czujnik ABSu masz zwalony i zaczyna blokować koła. Rozumiem, że to zaczęło Ci się nagle robić, nie grzebałeś chwilę wcześniej przy kołach tylnych?

Pzdr.

Opublikowano

Blokowanie zaczęło się dziac nagle, nikt przy hamulcach wczesniej nie grzebał. Wody w serwie nie ma gdyż 3 tygodnie temu wymieniałem silniczek od wycieraczek i demontowałem podszybie, wody nie ma i raczej nigdy nie było wszystko wyglądało ładnie, bez korozji.

 

Ale to co się stało przed chwilą to już mistrzostwo świata. Pojechałem na stację paliw żeby zatankowac i postanowiłem nie używac hamulca nożnego żeby mi się tylne koła nie zablokowały. Kilka razy zahamowałem ręcznym. Po którymś razie zaciągam ręczny, słyszę działanie pompy abs ( przynajmniej tak mi się wydaje bo słychac było charakterystyczny zgrzyt jaki wydaje pompa przy dociskaniu pedału hamulca) i czuję że koła mi zblokowało. Czyli zablokowało koła tylne bez używania hamulca nożnego, nie można było dalej jechac. Po godzinie odpuściło. Postanowiłem powtórzyc hamowanie hamulcem ręcznym i ponownie zablokowałem koła. Tym razem nie czekałem godziny zeby odpuściły, postanowiłem trochę poeksperymentowac. Odkręciłem zaworek od odpowietrzania w tylnym kole od strony kierowcy-pociekł płyn hamulcowy i koła się odblokowały w jednym momencie.

Dodam że nie pali mi się żadna kontrolka od abs, i auto było podpinane pod kompa 3 tygodnie temu w bosch service w Białymstoku. Błędów związanych z abs nie było jedynie były dotyczące poduszki powietrznej bo się kontrolka pali. To podpięcie pod kompa było już po tym jak się koła zblokowały.

No i teraz pytanie co to może byc? Chyba coś z abs em ale co???

Opublikowano

To może coś z samą pompą ABS się dzieje? Ewentualnie obejrzałbym jeszcze czujniki ABS - może one są jednak nie do końca sprawne. A może to sama pompa ABS Ci zaczyna padać skoro ją słyszysz. U mnie jej jakoś nie słychać przy hamowaniu. Nie wiem tylko czy w odniesieniu do samej pompy ABS jakieś błędy wyskakują czy nie.

z tych objawów co piszesz, że blokują Ci się zawsze tylko tylne koła - i oba jednakowo - to wygląda to tak trochę jakby Ci się odpalał "DSC/ASC" i je blokował czyli tak jakby czytał, że one są w uślizgu itp... Ciężko jednoznacznie określić. Może ktoś jeszcze Ci odpisze, kto miał taką samą usterkę.

Pzdr.

P.S. A bezpieczniki wszystkie przejrzałeś?

Opublikowano
Bezpieczniki są w porządku, z tego co udało mi się ustalic to wtym przypadku nie moga byc też walnięte czujniki. Teraz gdy mi się zablokują koła poluzuję rurki przy pompie hamulcowej, jeśli pocieknie płyn i koła się nie odblokują to znaczy że pompa abs blokuje cofanie się płynu i koła hamują. Tak przynajmniej sobie ze znajomym mechanikiem wymyśleliśmy. Jeśli pocieknie płyn i koła się odblokują to znaczy że przyczyny trzeba szukac może w zle dzialającej pompie hamulcowej?
Opublikowano (edytowane)
mialem tak samo co prawda nie w bmw ale identyko pedal hamulca robi sie tez ze skaly ?? u mnie byla to pompa hamulcowa na przod elegancko dawala na tyl sie po jakims czasie blokowala i koniec po jezdzie UWAZAJ bo spalilem tak sprzeglo na poczatku ona trzyma kola lekko i coraz bardziej je blokuje a sprzeglo dostaje po pupie Edytowane przez djdolar

Ci co piją są dla mnie niczym ...................NICZYM PRZYJACIELE !!!!!!!!!!!!!

http://img844.imageshack.us/img844/2876/forumkr.jpg

Opublikowano

mi zablokowała się pompa hamulcowa - sekcja hamulca z tyłu

ale czasem przyczyną może być rozwulkanizowany przewód elastyczny - będzie wtedy w jedną stronę płyn przepuszczał a nie pozwolimu się cofnąć

no a może być też stary płyn który po kilku hamowaniach się gotuje i blokuje hamulec - no ale myśla że to akurat odpada

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

i jest jakieś rozwiązanie problemu bo mam bardzo podobny.

 

e39 523i przy dynamicznej jeździe i wyłączonej kontroli trakcji zaczyna blokować tylne koła przy mocnym zahamowaniu trochę odpuszcza, podobna sytuacja również gdy kilkanaście minut stoję na włączonym silniku bez gazowania. cierpliwie czekam chcę ruszyć a tu się okazuje że tylne koła lekko zblokowane...

 

Ma ktoś jakiś pomysł ?

Opublikowano

najpierw to przejrzyj wszystko

sprawdz sobie płyn hamulcowy czy nie ma za duzej zawartosci wody sa mierniki do tego

 

rozbierz tylne hamulce zobacz czy tłoczek sie ładnie rusza czy tez ma przeskoki (jak ma to odchyl gume i sprawdz czy nie zardzewiał tłoczek )

w tym przypadku jak jest rdza na tłoczku to regenracja zacisków z nowymi tłoczkami

 

przeczysc prowadnice po których chodzą klocki na jarzmie po dokladnym wyczyszczeniu mozna lekko przesmarowac prowadnice

sprawdz czy koła sie ładnie krecą ze zdjetymi hamulcami czy reczny nie trzyma

 

pozniej dopiero by sie rozglądał za dalszymi problemami

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam.

Odkopie troche temat :?

Mam ten sam problem w E46 330Xi dodam iż cały zestaw na tył wymieniłem: tarcze, klocki, przewody elastyczne, tłoczki pracują po wciśnieciu jednym palcem, prowadnice przesmarowane tak wiec wszystko jest ok. Nadal jednak blokuje mi tylne hamulce za kazdym razem gdy hamuje np przy ruszaniu ze swiateł i po przejechaniu kilkunastu metrów odblokowują się.

 

Dajcie znać jaki był konsensus Waszych zmagań gdyż nie wiem co mam wymienić dodatkowo. Nie mam błędów z DSC i ABS.

Opublikowano

pozostają jeszcze elastyczne przewody przy pompie ABS

chyba że e46 ich nie ma ale to musisz szam sprawdzić

lub pompa albo ciężko chodzi albo w środku pękła sprężyna i tłoczek ma problemy z wracaniem więc i tłoczki w zaciskach nie od razu wracają

Opublikowano

W INPie przetestowałem pompe po kolei na wszystkie koła i wychodzi na to że wszystko z poziomu abs i dsc działa wiec musze szukać przyczyny mechanicznej.

Dziwi mnie tylko jedno: klocki dobrze pasują do jarzma ale mają dziwny luz około 4 mm od samego zacisku. Gdy kupiłem autko ju ż tak było poza tym jakiś baran zamontował tam klocki z 2.0

Opublikowano

Dzisiaj kolejne testy i kolejne stwierdzenia.

Odpiołem całkowicie wtyczke z pompy abs/dsc i ku mojemu zdziwieniu hamulce nie sa blokowane ale też przy użyciu hamulca nożnego hamują tylko przednie koła.

Moje rozmyąlania doprowadziły do pewnej teorii:

Pompa hamulcowa może być uszkodzona i nie tłoczy płynu na tylne koła. W tym czasie system dsc wychwytuje problem i dobija płyn pompom dlatego też czuje działanie pompy na pedale hamulca gdy już prawie auto sie zatrzymuje,

 

Moje pytanie:

Czy w przypadku odpięcia pompy abs po naciśnięciu hamulca powinny sie zablokować wszystkie koła?

Jeśli tak to wskazywało by to wade pompy hamulcowej co w moim przypadku bedzie duzym problemem bo nie ma zamienników oraz zestawów naprawczych do Xi... a może jest to standardowa pompa jak w innych e46 (nr oem 34316751442)???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a czujniki abs masz oryginały czy zamienniki?
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ciężko to stwierdzić ale zauważyłem w tescie w Inpa ze prawy tył reaguje na jazde nieco wolniej niż pozostałe. Dodam też że do wymiany mam łożysko własnie tego koła bo nieco już hałasuje. Jutro sprawdze o ile to możliwe czy czujnik jest sprawny.
Opublikowano
Pompa hamulcowa sprawna. Po odpieciu pompy abs/dsc hamulce pracują poprawnie. Po wciśnieciu hamuje na wszystkie koła i po puszczeniu pedału hamulca tył odbija i wszystko smiga wiec pompa dobra. szukam przyczyn elektronicznych które sterują pompą ABS/DSC czyli sama pompa albo któryś z czujników jednak inpa nie wykrywa zadnego błędu czy odstepstwa od normy jedynie opóżniona reakcja na obrót koła wiec spróbuje wymienić czujnik koła lewy tył.
Opublikowano
Ciężko to stwierdzić ale zauważyłem w tescie w Inpa ze prawy tył reaguje na jazde nieco wolniej niż pozostałe. Dodam też że do wymiany mam łożysko własnie tego koła bo nieco już hałasuje. Jutro sprawdze o ile to możliwe czy czujnik jest sprawny.

 

Miałem podobnie z prawym przodem - podczas jazdy koło było samoczynnie hamowane. Odczyt w Inpie wskazywał minimalnie niższe wartości prędkości tego koła, ale żaden błąd się nie pojawiał, bo widocznie mieściły się w jakichś granicach błędu. Czyszczenie czujnika ABS nie załatwiło sprawy, a dopiero wymiana na nowy (Siemens) pomogła.

Opublikowano
W E46 nie mam elastycznych więcej pozostaje czujnik ktory faktycznie pokazuje obrot kola po ok 5 sekundach dluzej niz reszta a zamontowany na prawy tyl wiec trop jest.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Odnalazłem przyczyne blokujących sie kół. Sprawdziłem pierścienie na przegubach półosi i okazało się że w prawym tylnym kole jest uszkodzony pierścień abs zapewne od jakiegoś kamienia który tam wpadł. Jest jednak problem z zakupem takiego pierścienia gdyż dostępny jest z całą półosią. Gdzie szukać samego pierścienia abs ?

Znalazłem tytaj ale jest niedostępny:

http://www.iparts.pl/czesc/pierscien-czujnika-abs,bmw,3-coupe-e46-od-1999-04,330-xi-231km,16-3999-14921-100578-0-133-76676.html#numery-oem

 

Stosowane we wszystkich półosiach BMW serii 3 oraz w Z4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.