Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

może ja coś dorzucę do tematu dotyczącego spalania i przełożeń.

1) wymieniliśmy w volvie fl6 skrzynię biegów z 8 biegowej na 6b, 8 i 6 w tych skrzyniach to przełożenie bezpośrednie 1do 1, czyli 90kmh daje te same obroty silnika--- auto zeszło z 20l na 19l ON.

2) wymieniliśmy wkład tylnego mostu w innym fl6, z szbkiego przełożenia przszliśmy na wolne tzn. najpierw samochód uzyskiwał 90 kmh bez problemu, a później silnik wyskakiwał z ramy ( za duże obroty) i nie mógł uzyskać 90kmh-- wzrost spalania z 20l na 28l ON, w obu przypadkach skrzynia manualna i warunki jazdy jak to u ciężarówki takie same- trasa i trochę miasta. Może to coś pomoże w dyskusji. pzdr, bez nerwów

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale nikt tu nie podważa tego, że źle lub inaczej dobrane przełożenia skrzyni biegów mają wpływ na spalanie. Oczywiście że mają, bo w jakimś celu w fabryce je dobierają optymalnie do każdego modelu, a ta sama skrzynia biegów montowana w 5 różnych autach (nawet innych producentów) zawsze ma inne przełożenie główne. Ja tylko próbuję przekazać to, że w porównaniu, które przedstawił założyciel tematu czyli pomiędzy 330d, 530d i 730d mówienie o różnicach spalania wynikających z przełożeń skrzyni nie ma sensu i jest zwykłym mądrzeniem się na siłę i wszystko w temacie.
Opublikowano

Jesteś gościu niemiły i nierzeczowy. Ja Ci udowadniam że ten sam silnik w różnych samochodach daje w parametrach pojazdu inne wyniki końcowe a ty mi wmawiasz że chcę modyfikować skrzynię. Gdyby przyjąć Twój tok myślenia to każdy z tych pojazdów powinien mieć takie same parametry no bo przecież ma ten sam silnik.

Przyjąłem proste założenia bo przecież tak konkretnie to znamy tylko serię i silnik: rok pr ok 2000 i dokładnie ten sam silnik.

e46 330d(automat):moc 184KM, Max mom. 390Nm od 1750obr.

e39 530d(automat):moc 193KM, max mom. 410Nm od 1750obr

e38 730D(automat):moc 184KM, max mom. 410Nm od 2000obr

a należy jeszcze przyjąć że stopień zużycia pojazdów jest dokładnie taki sam i nie posiadają żadnych modyfikacji mechanicznych ani elektronicznych.

Jak widać każdy z zespołów napędowych został inaczej zestrojony(inne mapy silnika i skrzyni), może i optymalnie ale na pewno nie tak samo więc porównywanie spalania tych pojazdów jest niemożliwe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale ja się z Tobą zgadzam. Tylko powiedz mi czy wg Ciebie jednak największy wpływ na spalanie w tych konkretnych samochodach nie ma ich masa tylko mapy silnika i zestrojenie skrzyni? Wiadomo, że po to mapy silnika są inne i charakterystyka skrzyni biegów bo samochody te mają różną masę, opory powietrza itd. BMW musiało wziąć pod uwagę wiele parametrów żeby auto optymalnie wykorzystywało silnik i skrzynię do przyśpieszania i jazdy z różnymi prędkościami. Zgadza się?
Opublikowano

:arrow: sikor1606

Mylisz kolego trochę.

Moc i moment silnika jest niezalezny od ukladu napedowego, masy pojazdu, itd.

Roznice jakie wylistowałeś wynikają z wersji silnika wg chronologii.

Najstarsze miały 184KM, nowsze 193KM, a w e46 (bodajże w 2003r) zrobili lift wersji silnikowej, ale nie dali wersji 193KM tylko już 204KM.

A różnica momentu miedzy e46 a e38, to tak jak napisał mmw, inna mapa silnika, wiekszy moment w e38 wynika z potrzeby "pchania" większej masy auta (widać ewidentnie - podnieśli moment kosztem przesuniecia w wyzsze parie obrotów max. momentu. coś za coś)

Opublikowano

Ok, ja wiem o tym, ale w pierwszym pytaniu były podane takie parametry mocy więc takie przyjąłem. A jak widać różnice w ustawieniach są i być muszą. Na pewno na spalanie ma wpływ bardzo wiele czynników ale ja chciałem pokazać że masa nie jest głównym czynnikiem. Nie mam takiej wiedzy żeby określić czy porównywane pojazdy mają te same skrzynie i mosty napędowe.

Moim skromnym zdaniem 90% różnic przy pomiarach spalania w tych samych pojazdach to ewidentnie różna technika i styl jazdy kierowcy oraz różne warunki drogowo-pogodowe a dopiero dalej mamy sam pojazd.

Zgadam się z Tobą że BMW dobierało parametry do konkretnego pojazdu ale własnie dlatego trudno jest je porównywać pod względem spalania. Ten sam silnik i kierowca to jeszcze za mało cech wspólnych by wyciągać z pomiarów jakieś logiczne wnioski.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ja myślę, że to wystarczy na ogólne porównanie, bo tu nie chodzi o różnice rzędu pół litra na 100 km ale znacznie większe, ale oczywiście możesz mieć inne zdanie. :)

 

A jeszcze apropo spalania na krótkich odcinkach i różnic w użytkowaniu to kiedyś w autobild'zie zrobiono ciekawy test spalania na krótkim odcinku 3 km od ruszenia zimnym, świeżo odpalonym autem. Poniżej link do wyników.

 

http://www.polcars.pl/foto/spalanie3km.jpg

Opublikowano

Wczoraj wracałem z wigilii 100 km w bardzo gęstej mgle - prędkość na trasie 60-90 km/h. Średnie spalanie pokazało 7,0 l / 100 km, więc jednak jest możliwe osiągnięcie takich wartości :shock:

 

Nie po to jednak mam 530d żeby podróżować w ten sposób w normalnych warunkach :twisted:

 

Dodam, że w poprzednią stronę cisnąłem 160 km/h na dwupasmówce a potem sporo wyprzedałem jak dwa pasy się skończyły i wyszło "standardowe" 9,5 l/100 km. :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie wychodzą podobne wartości jak u kolegi wyżej, ale w mieście przy temperaturze poniżej -8 spalanie jest o jakieś 3 litry większe na 100km niż normalnie przy temp. wyższej, niekoniecznie dodatniej. :duh: Wiem że czasem webasto mi się nie uruchomi (czemu raz chodzi a raz nie, nie wiem, nie diagnozowałem jeszcze), ale czy to z powoduje aż taki wzrost apetytu na paliwo??
Opublikowano
Wczoraj wracałem z wigilii 100 km w bardzo gęstej mgle - prędkość na trasie 60-90 km/h. Średnie spalanie pokazało 7,0 l / 100 km, więc jednak jest możliwe osiągnięcie takich wartości :shock:

 

Nie po to jednak mam 530d żeby podróżować w ten sposób w normalnych warunkach :twisted:

 

Dodam, że w poprzednią stronę cisnąłem 160 km/h na dwupasmówce a potem sporo wyprzedałem jak dwa pasy się skończyły i wyszło "standardowe" 9,5 l/100 km. :cool2:

 

No to ładny świr z ciebie 160 km/h w zimie masz sie czym pochwalić :cool2:

Opublikowano
Wczoraj rano było +5 stopni, a ja jechałem bezkolizyjną trasą szybkiego ruchu :norty:
Opublikowano
tak czytam te posty i chyba macie zwalone te beemki.moja pali 8 litrow przy lekkim bucie a w trasie przy predkosciach 130-160 max 7 .na niemieckich stronach nie ma zadnych bajkopisarzy tylko to jest prawda.wg danych technicznych beemka pali w tarsie 5.6 takze nie sa to zadne bajki
Opublikowano
tak czytam te posty i chyba macie zwalone te beemki.moja pali 8 litrow przy lekkim bucie a w trasie przy predkosciach 130-160 max 7 .na niemieckich stronach nie ma zadnych bajkopisarzy tylko to jest prawda.wg danych technicznych beemka pali w tarsie 5.6 takze nie sa to zadne bajki

 

 

 

Hmmm ja tam sie nie chciałem wypowiadac bo zaraz ktos by napisał ze jestem bajkopisarzem lub kłamie ale w tym roku jechałem z Opola do Działdowa (mazury) , lato , noc , predkosc 90/110 km/h i na BC pokazało 5,4 litra i spowrotem jak wracałem pokazało 5,6 litra

 

Tak pokazało na BC a jak było faktycznie to nie mam pojecia

Opublikowano

A macie automat

tak czytam te posty i chyba macie zwalone te beemki.moja pali 8 litrow przy lekkim bucie a w trasie przy predkosciach 130-160 max 7 .na niemieckich stronach nie ma zadnych bajkopisarzy tylko to jest prawda.wg danych technicznych beemka pali w tarsie 5.6 takze nie sa to zadne bajki

 

 

 

Hmmm ja tam sie nie chciałem wypowiadac bo zaraz ktos by napisał ze jestem bajkopisarzem lub kłamie ale w tym roku jechałem z Opola do Działdowa (mazury) , lato , noc , predkosc 90/110 km/h i na BC pokazało 5,4 litra i spowrotem jak wracałem pokazało 5,6 litra

 

Tak pokazało na BC a jak było faktycznie to nie mam pojecia

 

a macie automat czy ręczną skrzynię?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Diesle co palą 14 litrów haha

nieporozumienie

 

Widzisz to wymaga odrobinę myślenia. Wysil trochę mózg i zrozumiesz. Samochód spala paliwo nie tylko kiedy jedzie, ale także kiedy stoi (jeśli zrozumiesz kiedyś to zdanie to wpadniesz na to, że każdy samochód może spalić dowolną ilość paliwa na 100km).

 

W dużych miastach są korki i czasami dłużej się stoi niż jedzie (szczególnie kiedy np TIR zablokuje jeden pas ruchu). Poza tym jeśli ktoś trzyma samochód pod chmurką to zapala samochód i zaczyna go odśnieżać, skrobać szyby itd. Jeśli potem przejedzie np 10 km, zgasi i powtórzy tą czynność po 8 godzinach pracy to spalanie na poziomie 14-15l/100km jest czymś normalnym.

 

A tym co 530d spala 5,4 na trasie to proponuję kupić LUPO tdi - będzie jeszcze mniej, jeżdżenie 530d w taki sposób by spalić jak najmniej jest pozbawione logiki.

Opublikowano

Poza tym jeśli ktoś trzyma samochód pod chmurką to zapala samochód i zaczyna go odśnieżać, skrobać szyby itd. Jeśli potem przejedzie np 10 km, zgasi i powtórzy tą czynność po 8 godzinach pracy to spalanie na poziomie 14-15l/100km jest czymś normalnym.

zgadzam się w 100%, myślałem o telestarcie co by nie skrobać, tylko obawiam się o to ile mi aku wytrzyma przy takim dogrzewaniu i krótkich odcinkach.

A tym co 530d spala 5,4 na trasie to proponuję kupić LUPO tdi - będzie jeszcze mniej, jeżdżenie 530d w taki sposób by spalić jak najmniej jest pozbawione logiki.

5,4 fakt wyczyn godny emeryta, jednak 6,5 to już rozsądne spalanie przy umiarkowanie dynamicznej jeździe i prędkościach 120-140 na autostradzie oczywiście bo wiadomo, że jadąc jednopasmówką często się wyprzedza co za tym idzie redukcje i większe spalanie.

Opublikowano
Diesle co palą 14 litrów haha

nieporozumienie

 

Widzisz to wymaga odrobinę myślenia. Wysil trochę mózg i zrozumiesz. Samochód spala paliwo nie tylko kiedy jedzie, ale także kiedy stoi (jeśli zrozumiesz kiedyś to zdanie to wpadniesz na to, że każdy samochód może spalić dowolną ilość paliwa na 100km).

 

W dużych miastach są korki i czasami dłużej się stoi niż jedzie (szczególnie kiedy np TIR zablokuje jeden pas ruchu). Poza tym jeśli ktoś trzyma samochód pod chmurką to zapala samochód i zaczyna go odśnieżać, skrobać szyby itd. Jeśli potem przejedzie np 10 km, zgasi i powtórzy tą czynność po 8 godzinach pracy to spalanie na poziomie 14-15l/100km jest czymś normalnym.

 

A tym co 530d spala 5,4 na trasie to proponuję kupić LUPO tdi - będzie jeszcze mniej, jeżdżenie 530d w taki sposób by spalić jak najmniej jest pozbawione logiki.

 

 

DRAY ty chyba nie masz oleju i logiki za grosz jak sie jedzie na urlop z dzieckiem i żona to sie jedzie powoli zeby dojechac a zwłaszcza w nocy gdzie widocznosc jet słaba co z tego ze auta niema zadnego na drodze ale jak zapierdzielasz 160 km/h i sarna z lasu wyskakuje to życzę powodzenia rodzinie jesli ja masz owszem samemu mozna zapierdzielac

 

 

A propo zimy teraz tankuje za 50 zł i robie 100 km no to ile mi pali policzcie sobie sami prosty rachunek 4,60 zł/l

Opublikowano

Ja mam skrzynie manualną i jeżdzę po zatłoczonych Holenderskich drogach, często stoję w korkach i spalanie około 8.5l

Wszech mądry DRAYU zamiast obrażać innych może byś tak sprawdził czy czasem nie jeżdzisz benzyniakiem hahah

Pozdrowionka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wytłumaczyłem wam w jaki sposób 530d może spalić 14 czy 17 l ropy na 100km. Jeśli nie potraficie tego zrozumieć to wasz problem.

 

Ta dyskusja nie ma sensu bo wasze 530d palą znacznie mniej niż 320d manual mojej żony.

 

Spalanie 5,4 to sobie można osiągnąć na prostym i krótkim odcinku bez wyprzedzania,zatrzymywania się itd.

 

Ja z górki to mogę zejść nawet do 2,0 na 100km tylko nie w tym rzecz. Policz sobie spalanie na odcinku 1000-2000km bo taki odcinek jest dopiero miarodajny.

Opublikowano
dray jak chcesz sie zalozyc ile pali moja beta to nie ma problemu.nie sugeruje sie komputerem bo ten nigdy nie przekracza 7 litrow.nie po to chipowalem bete na 230 kucuw zeby sie tym chwalic tylko po to zeby to wykorzystywac.jest jedno ale w zimie autentycznie jezdze jak emeryt to fakt poniewaz [BAD] zamiata jak chce ale w lato sobie pozwalam .zawsze w lato robie 800 km na baku i zostaje rezerwa bo jak sie zapala to leje pod korek a dodam ze u mnie trasa to raz w roku albo wcale
Opublikowano

no u mnie przez 200 km po tygodniu jazdy w sumie po miescie wyszlo na kompie 15,9l srednia predkosc 16,3km

 

porazka

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
Wczoraj wracałem z wigilii 100 km w bardzo gęstej mgle - prędkość na trasie 60-90 km/h. Średnie spalanie pokazało 7,0 l / 100 km, więc jednak jest możliwe osiągnięcie takich wartości :shock:

 

Nie po to jednak mam 530d żeby podróżować w ten sposób w normalnych warunkach :twisted:

 

No to sporo Ci pali. Z trasy ze świąt (łącznie około 600km) spalanie miałem 6.4/100. Realnie wyszło okolo 7/100.

Trasa w 3 os. + cały bagaznik balastu i kot :mrgreen:

Były momenty, że jechałem 70-80kph, ale i takie, ze sie jechalo 120-140 na krajowych dobrze utrzymanych drogach. Wyprzedzałem wszystko co mozliwe, bo jakos ludzie w zimie wybitnie wolno jeżdzą (i dobrze w sumie)

 

 

PS. Ile km Wasze 530d przejezdza na całym zbiorniku paliwa?

Opublikowano

U mnie po zalaniu całego zbiornika nigdy nie pokazało większego zasięgu na zbiorniku jak 999 km :? Czyżby nie było na wyświetlaczu 4 cyferki żeby wszedł np 1000km? A wydaje mi się (może to moje jakieś urojenie), że jak po kupnie jechałem autem to po zalaniu całego zbiornika miałem zasięg 1000 z małym kawałkiem... :?

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.