Skocz do zawartości

e36 320i. Problemy z silnikiem po przekładce


PrzemoKNZ

Rekomendowane odpowiedzi

witam. jakis czas temu wymieniłem w aucie silnik z 2.0 na drugi taki sam od anglika z vanosem i od tego momentu coś zaczęło go boleć. auto na benzynie wogóle nie trzyma obrotów dławi sie, prycha itp reaguje na gaz dopiero jak da mu sie ok 4.5tys obrotów. co sie okazało to gościu który wymieniał mi motor wyjechał do angli wiec go nie złape. Byłem u dwóch mechaników którzy powymieniali przepływki, uszczelik, ustawiali wanosa sprawdzali ciśnienie w cylindrach i nic to nie dało nadal ten sam problem, po podpięciu pod komputer ciągle wyskakuje błąd nr 4 i nie da sie go skasować, Nie wiecie może co to jest, o co chodzi?? słyszałem że coś takiego może być przez nie przełożenie komputera z drugim silnikiem czy to prawda?? pomóżcie!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz sterownik z 91 roku Siemens i motor z vanosem,to masz inną wiązkę i vanos nie ma sterowania z ecu.Włącza bądź też wyłącza go sygnał z ECU, działa on/off.

Silniki z vanosem wychodziły od 93 roku.Jeśli była to przekładka Siemensa na Boscha to oczywiście wymiana przepływki,sondy i kilku czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ten diagnostyk powiedział ze ten bląd jest związany z komputerem i za każdym podłączeniem pojawiał sie ten sam i nie mógł go skasować. Dodam jeszcze że na gazie auto chodzi lepiej, normalniej przyspiesza itd ale nie trzyma obrotów i też niezbyt równo chodzi. bo na bezynie odpalić odpale ale reakcja na pedał gazu i te przestrzały w silniku to jest tragedia. mechanicy mnie zapewniali że silnik jest zdrowy. wiec myślałem że moze to wina komputera albo gościu który mi przekładał coś zle powpinal i tak sie dzieje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do każdego nr błędu jest opis.Napisz konkretnie jaki jest opis usterki na komputerze.,nie to co powiedział mechanik.

Właśnie dowiedzieliśmy się,że masz gaz,ale jeszcze nie wiemy jaki (która generacja)?

W instalcji gazowej jest emulator wtryskiwaczy, mający za zadanie ogłupianie ECU udając prawidłową pracę wtryskiwaczy w czasie gdy są one odłączone.

Złe podłączenie emulatora (lub uszkodzony)będzie powodować problemy na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to kolego Sekwencja stag 300-6. była świeżo założona w poprzednim silniku i przełożona do tego obecnego bez żadnych regulacji ani nic. a co do tego błędu to nie podał mi bardziej szczegułowych wyjaśnień. Jeszcze poszukam bo dostalem do tego jakieś opisy co robil.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście w centralce sterującącej w STAG też masz wbudowany tzw emulator wtrysku.

A jeśli było wymieniane ECU na inne (czego nie jesteś pewny)to trzeba było od nowa podłączać instalację gazu

Żle podłączona instalacja (również może nieźle namieszać).

Edytowane przez maniura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było mieć pewność czy to nie wina instalacji sekwencyjnej.

Nie wiem jak wygląda montaż centralki sterującej gazu,czy w instalację elektryczną jest wpięty sterownik,czy instalacja jest cięta ,pewnie to drugie bo trzeba odciąć wtryskiwacze ,więc trzeba jeszcze odpowiednio połączyć by pracował na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem te wypisy z podpinania pod komputer to tam jest napisane co gosciu zrobil że sprawdzał zawór regulacji biegu jałowego, czujnik temperatury zasysanego powietrza, czujnik temperatury płynu chłodzącego, potencjometr przepustnicy i komputer i przy komputerze jest napisane sprawdzić zasilanie elektryczne i przyłącze masy i są tabele z łączeniami zacisków z masą i oporność jest 0. czy to może spowodować takie powikłania jakie mam? może naprawde coś jest nie tak z tym komputerem..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napisz jaki masz sterownik kolego to może się coś poradzi,simens czy bosch(numer).Rozumiem że miałes silnik z vanosem i wymieniłeś na vanosa.Może nie ma masy na pinie nr 4 ale musisz podać typ sterownika.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to komputer siemens i napisane jest na nim 5WK9 002, MS40.1, 1 703 808 ale nie wiem który to nr sterownika. i najlepsze jest to ze jest to komputer ten z tego starego slinika bo porównałem po nr Vin i jest ten sam co mam w dowodzie. Tak wcześniejszy silnik był z vanosem i obecny też taki jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bląd nr 4 z tego co wynika ze schematu twojego sterownika to brak masy na pinie 4 sterownika.Żeby to sprawdzić musisz ściągnąć wtyk ze sterownika(wcześniej odłączyć aku) znależć pin 4 we wtyczce(piny są opisane na sterowniku jak zajrzysz w złącze od 1-28 29-55 56-88)I zmierzyć jego opór względem masy auta ma wynosić zero.Z tego co wcześniej opisywałeś ten mechanik coś tam sprawdzał,ale jak nie wypioł wtyki to pomiar mógł wyjść nie taki jak trzeba.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.